loading...
.......................
آیت الکرسی
عزاداری حسینی-محرم 1393-پادگان مجاهدین پارسیان ایران
آیت الله طالقانی - مجاهد نستوه ، انقلابی رو سفید

اخبار جدید مجاهدین

اخبار جدید مجاهدین 


حمله به اردوگاه دشمن 13دی1393


دشمن ازحمله مجاهدین با خبر بود
چراکه قبل از رسیدن
رزمندگان مجاهدین پارسیان ایران
مکان های مهم راتخریب کرده و

فقط مقر فرماندهی سالم بود
وهمه ی فرماندهان فرار کرده و فقط یک فرمانده وتعداد کمی سرباز در اردوگاه باقی مانده بودند.

 در این حمله 3مجاهد پارسیان به شهادت رسیدند.

و درآخر مجاهدین اروگاه دشمن را فتح کرده وبرای آمادگی بیشتر ارتش را به منطقه ای دیگری خواهد برد.  




تاریخ:1393/10/13

......... بازدید : 10 پنجشنبه 16 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارورزشي پارسيان100

انتشاراخبارورزشي:16/5/1393

عددهای گم‌شده بزرگ در انتشار لیست قراردادهای بازیکنان لیگ برتر

هفته دوم لیگ بر‌تر فوتبال ایران در راه است؛ اما هنوز تکلیف رقم قراردادهای بازیکنان لیگ برتری مشخص نیست و غیر از اینکه باشگاه‌ها بعضا ارقام عجیب و غریبی را در حکم رقم قرارداد بازیکنان منتشر کرده‌اند، سازمان لیگ فوتبال ایران،‌ با گذاشتن قانون سقف بودجه هنوز نتوانسته، شفاف‌ ارقام قرارداد را منتشر کند.

هفته دوم لیگ بر‌تر فوتبال ایران در راه است؛ اما هنوز تکلیف رقم قراردادهای بازیکنان لیگ برتری مشخص نیست و غیر از اینکه باشگاه‌ها بعضا ارقام عجیب و غریبی را در حکم رقم قرارداد بازیکنان منتشر کرده‌اند، سازمان لیگ فوتبال ایران، ‌ با گذاشتن قانون سقف بودجه هنوز نتوانسته، شفاف‌ ارقام قرارداد را منتشر کند.

به گزارش «تابناک»، پس از اینکه ارقام قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس در فصل گذشته ‌غیر رسمی منتشر شد و سپس ماجرای سقف بودجه پدید آمد، قرار شد، ارقام قراردادهای بازیکنان لیگ برتری منتشر شود؛ اتفاقی که در ایران مخالفان جدی و موافقان پرشور و حرارتی داشت. اتفاق عجیبی هم نبود و سابقه این کار در یکی دو لیگ از جمله لیگ
MLS آمریکا وجود دارد، ولی در ایران با مخالفت‌هایی، سرانجام با پیگیری‌های سازمان لیگ و حمایت وزارت‌خانه‌های ورزش و جوانان و صنعت، معدن و تجارت ‌عملیاتی شد؛ اما همین عملیاتی شدن هم خیلی پر ابهام بود.
 
بنا بر این گزارش، از اقدامات عجیب باشگاه‌ها در انتشار ارقام بعضا صوری بازیکنان فوتبال که بگذریم، سازمان لیگ فوتبال ایران ـ که علاقه بسیاری به انتشار ارقام قرارداد‌ها داشت ـ هم هنوز رقم درستی از قرارداد‌ها ‌منتشر نکرده و در انتشار آن ابهامات بسیاری است‌.

با وجود اینکه تمامی مردم و اهالی فوتبال، منتظر انتشار شفاف لیست قرارداد بازیکنان و کادر فنی لیگ بر‌تر فوتبال بودند، این لیست با اشکالات بسیار‌ی منتشر شد.

در لیست باشگاه استقلال تهران، اگر از این نکته عجیب که آندرانیک تیموریان، امید ابراهیمی، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، کرار جاسم و هاشم بیگ‌زاده همگی رقم قراردادشان در فصل جاری یکسان و به میزان یک میلیارد تومان اعلام شده ‌بگذریم، میزان قرارداد امیر قلعه‌نویی و ستار همدانی به عنوان اعضای کادر فنی این باشگاه اعلام نشده و افزون بر این، ایمان باصفا و احمد جمشیدیان در حالی که از باشگاه استقلال جدا شده‌اند، در مقابل نامشان رقم‌های قرارداد
۸۰ و ۵۰۰ میلیون تومانی اعلام شده است.

نگاهی به لیست دیگر تیم تهرانی لیگ برتری، پرسپولیس هم نکالت جالب توجهی ‌برای ما مشخص می‌کند. بنا بر اعلام سایت سازمان لیگ مهرداد پولادی با رقمی معادل
۵۷۶
میلیون تومان در فصل جاری با این باشگاه قرارداد امضا کرده است، حال آنکه مسئولان باشگاه پرسپولیس تهران از مشخص نبودن بستن قرارداد با مهرداد پولادی به دلیل پیشنهادهای مطرح از سوی لیگ‌های خارجی به او خبر داده بودند.

علی دایی در این لیست با رقمی معادل دو میلیارد و صد میلیون تومان گران قیمت‌ترین فردی است که در لیگ بر‌تر فوتبال چهاردهم مشغول خواهد بود.

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان نیز‌‌ همان گونه که لیست انتشار قراردادش بر روی سایت باشگاه ‌مشکلات عدیده‌ای داشت‌ و قرارداد کادر فنی آن‌ها در ‌‌نهایت بر روی سایت باشگاه منتشر نشد، پس از انتشار قرارداد کادر فنی و بازیکنان این تیم بر روی سایت سازمان لیگ همچنان این لیست با اشکالاتی روبه‌روست.

علی حمودی که شائبه‌های جعلی بودن مدارک منجر به صدور کارت معافیت آن در روزهای اخیر شنیده شد، با رقمی معادل یک میلیارد تومان با باشگاه سپاهان قرارداد امضا کرده و محرم نویدکیا که مسئولان باشگاه از مشخص نبودن وضعیت قراردادش به دلیل مصدومیت خبر داده بودند، با رقمی معادل
۷۰۰
میلیون تومان با سپاهان قرارداد بسته است.

از نکات جالب انتشار لیست قرارداد بازیکنان فولاد مبارکه سپاهان در سایت سازمان لیگ این است که این باشگاه در فصل جاری با
۹
بازیکن خود قرارداد بالای یک میلیارد تومانی امضا کرده است.

احسان حاج صفی، رحمان احمدی، شجاع خلیل‌زاده، محمدرضا خلعتبری هر کدام با یک میلیارد و
۲۰۰
میلیون تومان و سید هادی عقیلی، عبدالله کریمی و محمدعلی احمدی هر کدام با یک میلیارد و صد میلیون تومان و علی حمودی به همراه لوسیانو پریرا مندس هر کدام با یک میلیارد تومان، بازیکنانی هستند که رقم قراردادشان در فصل جاری میلیاردی است.

در مورد تیم تراکتورسازی تبریز احمد آل نعمه به همراه ادر لوسیانو ادینیو بازیکنانی هستند که به ترتیب یک میلیارد و
۴۰۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۲۰۰
میلیون تومان قراردادهای میلیاردی امضا کرده‌اند.

افزون بر این، مهدی رحمتی با یک میلیارد و
۵۵۰ میلیون تومان، جی لوید ساموئل با یک میلیارد و ۲۸۰
میلیون تومان و سعید دقیقی با یک میلیارد تومان در فصل جاری با تیم پیکان قرارداد خود را منعقد کرده‌اند.

رقم قرارداد یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان در فصل جاری
۸۰۰ میلیون تومان است و قاسم حدادی فر با یک میلیارد و ۳۰۰
میلیون تومان با این تیم اصفهانی قرارداد بسته است.

حمید استیلی سرمربی تیم راه آهن تهران که همچنان وضعیت مالکیت باشگاهش مشخص نیست، با قیمتی معادل صد میلیون تومان، ارزان‌ترین سرمربی لیگ بر‌تر در فصل جاری است.
دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم فولاد خوزستان که سرمربیگری فصل قبل ملوان بندر انزلی را بر عهده داشت، با یک میلیارد تومان، علیرضا مرزبان سرمربی تیم پدیده مشهد با
۳۰۰ میلیون تومان، علیرضا منصوریان سرمربی تیم نفت تهران با ۳۵۰ میلیون تومان، نصرت ایراندوست سرمربی تیم ملوان بندرانزلی با ۱۵۰میلیون تومان، مهدی تاتار سرمربی گسترش فولاد تبریز با ۵۰۰ میلیون تومان، مجید جلالی سرمربی تیم سایپا البرز با ۴۵۰ میلیون تومان، منصور ابراهیم‌زاده سرمربی تیم پیکان با ۷۵۰ میلیون تومان و عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان با ۶۵۰
میلیون تومان در فصل جاری با تیم‌های باشگاهی‌شان قرارداد امضا کردند.

در لیست منتشره در سازمان لیگ، رقم قرارداد رسول خطیبی، سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز، صمد مرفاوی ‌سرمربی تیم صبا قم، باقری‌نیا ‌سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان ذکر نشده است.
مشخص نبودن رقم قرارداد برخی ‌بازیکنان در لیست منتشره در سازمان لیگ از دیگر نقاط ضعف انتشار قرارداد‌ها در فصل جاری است.

«سربازفراری‌ها»ی لیگ برتری را به جای تیم نظامی به «پادگان» بفرستید

حتی اگر از عجیب بودن اینکه چند بازیکن تیم ملی در برزیل با کارت پایان خدمت جعلی، جام‌جهانی را تجربه کرده‌اند هم بگذریم، این ماجرا که پدر یکی از این بازیکنان، سابقه جنگیدن علیه ایران در جنگ تحمیلی را داشته و حالا پسرش با سابقه جنگی پدرش معاف شده، دیگر از عجایب ماجراست.

هر گونه به مسأله نگاه کنیم، ماجرای کارت‌های پایان خدمت‌ جعلی بازیکنان لیگ برتری، یک رسوایی تمام عیار در فوتبال ماست؛ رویدادی که هرچند در دو ماه گذشته و پس از آشکار شدن آن تلاش‌های بسیاری برای سرپوش گذاشتن بر آن انجام شد، به دلیل حجم بالای فاجعه، سرانجام برملا شد و روز به روز ابعاد تازه‌تری به خود می‌گیرد. هم اکنون دیگر میزان بازیکنان متخلف به‌‌ همان لیست ۲۱ نفره محدود نمی‌شود و خبر از امکان سه‌رقمی شدن تعداد متخلفان هم شنیده می‌شود.

به گزارش «تابناک»، پس از قهرمانی فولاد خوزستان در لیگ گذشته بود که شایعه‌های فراوانی درباره کارت پایان خدمت‌های جعلی بازیکنان تیم فولاد به گوش می‌رسید؛ تیمی که با شایستگی در لیگ گذشته قهرمان شده بود، حالا داشت دچار بحرانی می‌شد که بنا به گفته رسانه‌ها، ممکن بود جام را از کفش بیرون کند. یک باند جعل سند در خوزستان متلاشی شده بود و حالا دامنه فعالیت‌های مجرمانه‌اش داشت دامان خیلی‌ها را می‌گرفت. در آن زمان خیلی‌ها می‌خواستند ماجرا را به تلاش‌های دو تیم پرسپولیس و فجر سپاسی نسبت بدهند که یکی جام قهرمانی را از دست داده و دیگری به لیگ پایین‌تر سقوط کرده بود.

بنا بر این گزارش، اما از‌‌ همان آغاز کار، سازمان لیگ فدراسیون تلاش کردند پای باشگاه‌ها را از این مسأله بیرون بکشند تا تغییر در نتایج لیگ برگزار شده و به پایان رسیده ایجاد نشود؛ اما هر چه پیشتر رفتیم، ابعاد ماجرا چنان گسترده شد که حالا حتی اخباری مبنی بر جعلی بودن کارت پایان خدمت پسر مدیرعامل یکی از تیم‌های متهم در این پرونده هم به گوش می‌
رسد!
 
اما حتی اگر از عجیب بودن اینکه چند بازیکن تیم ملی در برزیل با کارت پایان خدمت جعلی، جام‌جهانی را تجربه کرده‌اند هم بگذریم، این ماجرا که پدر یکی از این بازیکنان، سابقه جنگیدن علیه ایران در جنگ تحمیلی را داشته و حالا پسرش با سابقه جنگی پدرش معاف شده، دیگر از عجایب ماجراست. شاید همین نمونه کافی باشد و دیگر لازم نباشد بگوییم یکی از این بازیکنان به دلیل قطع نخاع شدن، معاف شده و حالا در لیگ هم بازی می‌کند. بی‌شک در جریان این رسوایی نهادهای فراوانی دخیل بوده و هستند که پرداختن به آن‌ها چندان در مجال این مطلب نمی‌گنجد و جای دیگری می‌خواهد.

آنچه اکنون اهمیت دارد، اینکه با این بازیکنان متخلف چه برخوردی خواهد شد؟ بالاخره یک تخلف بزرگ در ابعاد وسیع در فوتبال ایران صورت گرفته و گستره آن به اندازه ای است که دیگر نمی‌توان با مدل‌های همیشگی آن را لاپوشانی کرد.

در فوتبال ایران برای حل مشکل سربازی بازیکنان فوتبال، یک راهکار هست و آن حضور در تیم‌های نظامی است؛ راهکاری منحصربه‌فرد برای یک مشکل منحصربه‌فرد که تنها در فوتبال ایران وجود دارد. بیشتر به تیم‌های فوتبالی توصیه می‌شود با بازیکنان جوان قراردادهای بلند مدت بسته شود تا تیم پس از پرورش یک بازیکن، بتواند ثمره هزینه‌های خود را در تیم ببیند؛ اما همین مسأله منحصربه‌فرد سربازی بازیکنان، موجب می‌شود تا هر بازیکن در دوران اوج بازیگری‌اش راهی یک تیم نظامی شود و تیم مولد دو سال از داشتن بازیکن جوانش محروم می‌شود.

بنا بر این گزارش، با توجه به شرایط موجود در فوتبال ایران، این یک مزیت برای تیم‌های نظامی است که می‌توانند به سادگی برای دو سال به قیمت ارزان‌تر از ثمره آکادمی‌های باشگاه‌های دیگر بهرمند شوند؛ موضوعی که موجب شده تیم‌های دیگر لیگ برتری از این مسأله شکایت کنند.

روز گذشته نعیم سعداوی، مربی تیم فولاد خوزستان، به این مسأله واکنش نشان داد و گفت: «در هر زمینه‌ای که بخواهد رقابتی صورت بگیرد، باید قانون برابری حکم‌فرما باشد. چطور می‌شود تیم‌هایی بتوانند از شرایط ویژه استفاده کنند و به راحتی هر بازیکنی که می‌خواهد دوران سربازی خود را بگذراند، جذب کنند؟ چرا تیم‌هایی که کارهایی اساسی و بنیادی انجام داده‌اند از جذب چنین بازیکنانی محروم هستند و نمی‌توانند در آن زمان از تولیدات خود استفاده کنند؟ مطمئنا در آینده باید فکری به حال این موضوع شود».

اکنون قرار است همین تیم‌های نظامی به راه‌ نجات‌بخش بازیکنان متخلف فوتبال بدل شوند و برای اینکه ابعاد ماجرا گسترده‌تر از این نشود، بازیکنان متخلف یکی دو سالی مهمان تیم‌های نظامی ایران در لیگ بر‌تر و لیگ یک شوند تا شاید به این طریق بتوان سرپوشی بر ماجرای رسوایی بزرگ فوتبال ایران گذاشت؛ اما آیا واقعا تا این میزان مصلحت اندیشی درست است؟!

اگر بخواهیم بی‌پرده به مسأله نگاه کنیم و بدون در نظر داشتن اینکه نام ملی‌پوشانی چون علیرضا حقیقی و حسین ماهینی و بختیار رحمانی در این لیست قرار داد، باید بپذیریم که این بازیکنان در صورت تأیید اتهاماتشان، متخلف به شمار می روند و جرم‍شان هم جرم کوچکی نیست. آن‌ها با جعل سند، سال‌ها تقلب بزرگی  انجام می دادند؛ بنابراین، باید با آن‌ها مطابق قانون و درست مانند دیگر متخلفان برخورد کرد.

گفتنی است، اینگونه که از موضع‌گیری‌ها در خصوص این ماجرا برمی‌آید، آن قاطعیت لازم در برخورد با متخلفان حداقل فعلا در صحبت‌ها دیده نمی‌شود و بعید نیست که به زودی یکی، دو مدرک دانشجویی برای این بازیکنان صادر شود، ولو اینکه بازیکن دیپلم هم نداشته باشد، و به این ترتیب ماجرا هرچه زودتر پایان داده شود، ولی واقعا اگر می‌خواهیم در سال‌ها دیگر اتفاقاتی از این دست رخ ندهد یا باید فکری برای قانون سربازی بازیکنان فوتبال بکنیم و یا اینکه به جای پوشاندن ماجرا با کلک تیم‌های نظامی، درهای پادگان را به بازیکنان متخلف نشان بدهیم.

بازگشت کاپیتان تیم ملی فوتبال به اوساسونا

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران بعد از دو سال دوری از فوتبال اروپا به باشگاه اوساسونا بازگشت تا قراردادی دو ساله با این تیم به امضا برساند.

 

به گزارش مهر، نکونام ساعت 13 یکشنبه به وقت محلی وارد بیلبائو شد و از آنجا به پامپلونا رفت. نکونام که به همراه همسر و فرزند خود به اسپانیا سفر کرده در هتلی در پامپلونا با پتارواسیلویج مدیرورزشی اوساسونا دیدار کرد.

                                     

رضا فاضلی مدیربرنامه های نکونام دوشنبه وارد پامپلونا می شود تا قرارداد نکونام با اوساسونا رسما به امضا برسد.

 

نکونام دوشنبه ساعت 19:00 به وقت تهران در مراسم معارفه ای در ورزشگاه السادار به هواداران و خبرنگاران معرفی می شود. نکونام چهارمین خرید این فصل اوساسونا خواهد بود.

نکونام به اوساسونا پیوست

کاپیتان تیم ملی ایران با قراردادی دو ساله به اوساسونا پیوست.

به گزارش ایسنا، جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی ایران ـ که سال‌ها سابقه بازی در تیم اوساسونا را در کارنامه خود داشت ـ پس از حضور در تیم‌های استقلال و الکویت، راهی اوساسونا اسپانیا شد.

باشگاه اوساسونا اعلام کرد، جواد نکونام با قراردادی دو ساله به عضویت این تیم درآمده است و از این فصل، پیراهن این تیم را بر تن خواهد کرد. مهم‌ترین هدف نکونام در اوساسونا، صعود با این تیم به رقابت‌های لیگاست.

نکونام پنجمین بازیکن جدید اوساسونا برای فصل جدید است. این تیم تاکنون میگوئل فلانو، روبرتو سانتاماریا، خوان فرانسیسکو مارتینز و خوان اوربان را به خدمت گرفته است.

علامت سؤال حق پخش تلویزیونی لیگ برتر؛

بخش‌های پولساز صدا و سیما به این پرسش پاسخ دهند

بخش‌های بازرگانی صدا و سیما، یکی از سازمان‌هایی است که سالانه میلیارد‌ها تومان از محل فوتبال درآمد دارد و حالا بر سر پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال، حاضر نیست رقم واقعی را بپردازد. چرا درباره شفافیت‌های مالی در این زمینه، ‌کسی پاسخگو نیست؟

این‌روز‌ها ماجرای شفافیت‌های مالی در قراردادهای فوتبال داغ داغ است و بسیاری نیز ‌با علاقه فراوانی به آن می‌پردازند و بر این باورند که ‌با شفافیت‌ مالی، می‌توان جلو ریخت‌وپاش‌های بی‌‌اندازه فوتبال را گرفت؛ اما موضوع‌ مطرح، این است که چرا همه تنها روی شفافیت مالی حوزه فوتبال تمرکز کرده‌اند و چندان پیگیر شفافیت مالی در سایر حوزه‌ها نیستند. بخش‌های بازرگانی صدا و سیما، یکی از سازمان‌هایی است که سالانه میلیارد‌ها تومان از محل فوتبال درآمد دارد و اکنون بر سر پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال حاضر نیست رقم واقعی را بپردازد؛ چرا درباره شفافیت‌های مالی در این زمینه‌ کسی پاسخگو نیست؟

به گزارش «تابناک»، عادل فردوسی‌پور مجری برنامه نود همیشه سعی کرده با زبان تیز و نگاه نقدانه خود در برنامه نود حرف‌ها و انتقاداتی را بیان کند که سایر مجریان و برنامه‌سازان تلویزیون از آن طفره می‌روند و همین تیزبینی با چاشنی شجاعت، او را به یکی از محبوب‌ترین شخصیت تلویزیونی ایران در دو دهه اخیر بدل کرده است. همه آن‌هایی که شب گذشته برنامه نود را دیدند از صراحت لهجه او در خصوص ماجرای کارت پایان خدمت جعلی و اهمال سازمان‌های عریض و طویل ذی‌ربط خوشحال شدند.
 
اما حتی عادل فردوسی‌پور هم که سرش برای موضوعات جنجالی از این دست درد می‌کند، شب گذشته در برنامه‌اش هیچ اشاره‌ای به ماجرای حق پخش تلویزیونی نکرد و کاملا چراغ خاموش از کنار آن گذشت؛ ماجرایی که در کنار کارت پایان خدمت و ارقام قرارداد، یکی از سه موضوع مهم و جنجالی فوتبال ایران را تشکیل می‌دهد؛ اما حتی عادل فردوسی‌پور و برنامه نوداش که علاقه زیادی به شفاف‌سازی مالی در حوزه فوتبال دارند، از پرداختن به موضوع مهمی چون حق پخش طفره رفتند.

ماجرا از جایی آغاز می‌شود که سازمان فوتبال ایران پس از چند سال خواب، سرانجام به این نتیجه می‌رسد که از پتانسیل‌های درآمدزایی خود استفاده درست کند و یکی از مهم‌ترین منابع درآمدزایی در فوتبال، ماجرای حق پخش تلویزیونی است که در خیلی‌ از جاهای دنیا تیم‌ها نزدیک به 60 درصد هزینه‌های خود را از این طریق تأمین می‌کنند.

سازمان لیگ ایران نیز پس از ‌کارشناسی‌های فراوان و در پایان قرارداد سه ساله حق پخش تلویزیونی، رقم
۱۸۰
میلیارد تومان در سه سال را به صدا و سیما برای پوشش تلویزیونی مسابقات فوتبال پیشنهاد داد؛ اما فکر می‌کنید صدا و سیما به این مسأله چه واکنشی نشان داد؟

پس از اینکه نزدیک به ده ماه مسئولان فوتبال ایران مصاحبه ‌و با صدا و سیما نامه‌نگاری کردند، سرانجام مسئولان صدا و سیما در پاسخ، رقم
۲۲
میلیارد را برای یک سال ‌به فدراسیون فوتبال پیشنهاد دادند؛ رقمی که با رقم واقعی اختلاف فاحشی دارد. این در حالی که احتمالا صدا و سیما از محل پوشش مسابقات مختلف فوتبال درآمدهای کلانی به دست می‌آورد که البته تابناک این درآمد و درآمدهای مشابه را تأیید نمی‌کند. حتی برآورد‌ها در خصوص ویژه‌برنامه جام‌جهانی صدا‌وسیما درآمد چند ده میلیاردی را محاسبه می‌کند. همین برنامه نود با اجرای هفتگی‌اش از محل تبلیغات و پیامک‌هایش احتمالا درآمد چشمگیری نصیب صدا سیما می‌کند و این غیر از تبلیغاتی است که برای مسابقات لیگ بر‌تر فروخته می‌شود.

اما اکنون بخش‌های درآمدی صدا سیما به ‌رغم اینکه از محل این مسابقات درآمد چشمگیری دارد، حاضر نیست پول فوتبال را با‌‌ همان معیارهای شفاف‌سازی که خود‌ بر طبل آن می‌کوبد پرداخت کند. صدا و سیما هر چند سال و در آستانه هر تورنمنت، با برگزاری مراسمی خودش را‌ یار دوازدهم تیم ملی فوتبال ایران معرفی می‌کند؛ رویدادی‌ که علاوه بر ایجاد یک وفاق ملی در کشور برای حمایت از تیم ملی درآمد احتمالی چند میلیاردی را از محل تبلیغات‌ها برای این سازمان به همراه دارد. تنها کافی است به زمان پخش آگهی‌ها قبل و بعد و حین سه مسابقه ایران در جام‌جهانی توجه کنید تا متوجه اهمیت این موضوع شوید.

اما مسئولان این سازمان به کمک انحصار‌ در این زمینه، حاضر نیستند حق آن را پرداخت کنند. لابد چون فکر می‌کنند به مدد همین انحصار سازمان فوتبال ایران راهی جز کنار آمدن با آن را ندارد، می‌خواهند چنین کاری بکنند.

اکنون پرسش اینجاست، صدا و سیمایی که برنامه نود‌ش، پرچم شفافیت در فوتبال را بالا برده و در این زمینه هم کارهای چشمگیری انجام داده، تا چه میزان شفاف است؟ سال‌ها بود که صدا و سیما ماجرای حق پخش تلویزیونی را به رسمیت نمی‌شناخت و پس از سال‌ها با فشار
AFC
و تهدیدهایی که بر فوتبال ایران سایه افکنده بود، موافقت کرد که مبلغی را به‌ عنوان حق پخش تلویزیونی پرداخت کند؛ اما همه می‌دانیم ‌رقمی که صدا و سیما پرداخت می‌کند با قیمت واقعی حق پخش تلویزیونی فوتبال ایران زمین تا آسمان تفاوت دارد.

اکنون پرسش اینجاست که صدا و سیما در این ماجرا تا چه میزان شفاف است؟

سال‌هاست ‌همه از هزینه شدن پول‌ بیت‌المال در فوتبال ابراز نارضایتی می‌کنیم و این در حالی است که فوتبال در همه دنیا صنعتی پولساز است که به کمک همین پتانسیل‌ها توانسته سودهای کلانی ‌نصیب دست‌اندرکارانش بکند. حالا که یکی دو سال است، مسئولان به فکر استقلال مالی فوتبال افتاده‌اند و دریافت حق پخش واقعی مسابقات، یکی از راه‌هایی است که دست فوتبال را از جیب دولت کوتاه می‌کند. اکنون با این وضعیت، چرا برخی از سازمان‌ها و نهاد‌ها از پرداختن حقوق طبیعی فوتبال سر باز می‌زنند؟

قوچان‌نژاد به الکویت پیوست

رضا قوچان‌نژاد به تیم فوتبال الکویت پیوست.

به گزارش ایسنا، رضا قوچان‌نژاد، مهاجم ایرانی چارلتون که در روزهای گذشته، مذاکره با تیم الکویت را آغاز کرده بود، سرانجام با این تیم به توافق رسید و فصل آینده پیراهن الکویت را بر تن خواهد کرد.

قوچان‌نژاد پس از درخشش در جام جهانی
۲۰۱۴ برزیل مورد توجه چند تیم عربی قرار گرفته بود.

پیترز، سرمربی چارلتون درباره وضعیت قوچان‌نژاد گفته بود: همه می‌دانیم که قوچان‌نژاد بازیکن بزرگی است و دوست داریم ‌او در تیم ما بازی کند؛ اما او پس از جام جهانی در تمرینات ما نبوده و می‌خواهد به تیم جدیدی منتقل شود و من نمی‌توانم مانع انتقال او شوم.
هفته‌ گذشته نیز اشکان دژاگه با جدایی از فولام به تیم العربی قطر پیوست.

اقدام قابل تقدیر باشگاه ذوب‌آهن اصفهان؛

پس از یوز، چتر حمایت فوتبال به «گاندو» رسید

در سال‌های اخیر اما با گسترش فعالیت‌های محیط زیستی و با آگاهی بخشی عمومی نسبت به وضعیت گونه‌های در حال انقراض حیوانی در ایران، استفاده از نمادهای محیط زیستی در فوتبال ایران گسترش یافته است که مهم‌ترین آن، اقدام خوب حمایت از یوز ایرانی در حال انقراض توسط تیم ملی فوتبال کشورمان در جام‌جهانی بود که حتی تصویر آن روی پیراهن تیم ملی فوتبال ایران هم نقش بست و کم‌کم «یوزپلنگان» به صفت تیم ملی فوتبال ایران تبدیل شد و...

پس از کار قابل توجه فدراسیون فوتبال ایران در حمایت از یک گونه در حال انقراض ایرانی و تبدیل آن به نماد تیم ملی ایران در جام‌جهانی فوتبال، هم‌اکنون یک باشگاه لیگ برتری نیز در اقدامی چشمگیر، یکی دیگر از گونه‌های در حال انقراض محیط زیستی ایران را ‌نماد باشگاهش ‌کرده است؛ ذوب‌آهنی‌های اصفهان اعلام کرده‌اند که «گاندو»، تمساح پوزه کوتاه ایرانی را به‌ عنوان نماد باشگاهشان برگزیده‌اند.

به گزارش «تابناک»، تیم‌های فوتبال در سرتاسر دنیا از نمادهای گوناگونی برای معرفی خود بهره می‌برند و این مسأله منحصر به تیم‌های باشگاهی و ملی نمی‌شود؛ از خروس‌های فرانسوی تا فیل‌های ساحل‌عاجی و گورخرهای تورینی.

در این باره باید گفت که علت انتخاب این عنوان‌ها هم دلایل گوناگونی داشته است؛ برای نمونه، یوونتوسی‌ها به دلیل رنگ خاص پیراهنشان در کنار صفت‌هایی که دارند، با نماد گورخر هم شناخته می‌شوند، یا در هلند به دلیل مزارع گسترده لاله، تیم ملی این کشور را با نماد لاله می‌شناسند. این پدیده در فوتبال ایرانی، بسیار کمتر رایج بوده و تنها تیم فوتبال ملوان بندر انزلی را با نماد «قو» در فوتبال ایران می‌شناسند.

در سال‌های اخیر اما با گسترش فعالیت‌های محیط زیستی و با آگاهی بخشی عمومی نسبت به وضعیت گونه‌های در حال انقراض حیوانی در ایران، استفاده از نمادهای محیط زیستی در فوتبال ایران گسترش یافته است که مهم‌ترین آن، اقدام خوب حمایت از یوز ایرانی در حال انقراض توسط تیم ملی فوتبال کشورمان در جام‌جهانی بود که حتی تصویر آن روی پیراهن تیم ملی فوتبال ایران هم نقش بست و کم‌کم «یوزپلنگان» به صفت تیم ملی فوتبال ایران تبدیل شد و در ترانه‌ها و تیتر یک روزنامه‌ها، جای خود را بازکرد و همین ‌موجب شد تا توجه جهانی نسبت به این گونه در حال انقراض ایرانی جلب شود و یوز ایرانی افزون بر نماد تیم ملی ایران، جایی در رسانه‌های جهانی هم پیدا کند.

هم‌اکنون و پس ‌از تیم ملی فوتبال ایران،‌ تیم باشگاهی دیگری در لیگ بر‌تر فوتبال ایران، در اقدامی جالب توجه، گاندو، تمساح پوزه کوتاه ایرانی را‌ نماد باشگاه خود ‌کرده است.

سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن، تصمیم گرفته است، «گاندو» را در حکم نماد باشگا‌هش انتخاب کند. گاندو تمساح سبز پوزه کوتاه ایرانی است که مثل یوز ایرانی در خطر انقراض است. به همین دلیل، باشگاه ذوب‌آهن در حمایت از این جانور در حال انقراض، این نماد را برگزیده است؛ البته از نگاه ذوب‌آهنی‌ها، گاندو نمادی از مقاومت، سرسختی و جنگندگی است.

به هر روی، باشگاه اصفهانی که این لقب را برای حمایت از محیط زیست برگزیده، سفارش عروسک‌های گاندو را داده و قرار است در نخستین بازی خانگی خود در لیگ بر‌تر چهاردهم (پنجشنبه، هفدهم مرداد
۹۳)
از این نماد رونمایی کند؛ رونمایی از «تمساح سبز». البته در این روز، تصمیم گرفته شد که از لباس جدید تیم هم رونمایی شود؛ لباسی که قرار بود،‌ چند روز پیش‌ در مراسمی با حضور پیشکسوتان و مسئولان باشگاه، رونمایی شود، ولی به دلایلی لغو شد تا باشگاه ذوب‌آهن‌ تصمیم بگیرد از این لباس در اولین بازی خانگی‌اش و بدون تشریفات، رونمایی کند.

ناگفته نماند که پیش از این در لیگ بر‌تر فوتبال ایران نیز تیم‌هایي چون سایپا و سپاهان اقدامات قابل توجه زیست محیطی انجام داده ‌بودند؛ اما بی‌‌گمان تا کنون مهم‌ترین اقدام زیست محیطی در لیگ بر‌تر فوتبال ایران همین انتخاب «گاندو» ‌نماد باشگاه ذوب‌آهن است.

باشگاه سایپا که سابقه چشمگیری در حمایت از محیط زیست و ‌فعالیت‌های زیست محیطی دارد، پیشتر‌ها آهوی ایرانی را ‌نماد خود کرده بود، ولی این نماد هیچ‌گاه در میان فوتبال‌دوست‌ها جا نیفتاد و سپاهانی‌های اصفهان نیز در اقدامی جالب، شیر منقرض شده ایرانی را ‌نماد خود برگزیده بودند که البته اقدامشان چندان در راستای حمایت از این گونه نبود.

اما هم‌اکنون پس ‌از جا افتادن نماد یوزپلنگ برای تیم ملی ایران، باشگاه ذوب‌آهن در اقدامی جالب «گاندو» را‌ نماد خود کرده است. گاندو یا تمساح پوزه‌ کوتاه، بزرگ‌ترین خزنده ایران است که در ناحیه بلوچستان دیده می‌شود. این تمساح، تنها تمساح ایران است. زیستگاه اصلی‌اش
۳۸۰ هزار هکتار مساحت دارد که بخشی از آن در چابهار و بخش دیگر آن در شهرستان ایرانشهر است. بیشتر این تمساح‌ها در برکه‌های میان راسک و باهوکلات و باتلاق‌های دلگان و کلانی متمرکز هستند. طول این جانور تا چهار متر است. این خزنده بازمانده خزندگانی است که حدود ۲۶۵
میلیون سال پیش می‌زیسته‌اند.

گاندو یکی از ثروت‌های طبیعی و خدادادی منطقه بلوچستان است که می‌تواند منبع مهمی برای توسعه صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان باشد. این خزنده نادر روی زمین به آرامی حرکت می‌کند؛ اما در آب شناگری ماهر و صیادی خشن است. شمار زیادی از این خزنده در دهه‌های گذشته در برکه‌ها و آبگیرهای منطقه بلوچستان زیست می‌کردند که متأسفانه به سبب وقوع خشکسالی چندین ساله اخیر، شمارشان ‌کاهش یافته و دستخوش تغییراتی شده است.

همچنین بنا بر اعلام سازمان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، به ‌طور کلی اکنون حدود
۳۰۰ تمساح پوزه کوتاه در تالاب‌ها و آبگیرهای منطقه سرباز و چابهار بلوچستان زیست می‌کنند و گویا با توجه به باور قدیمی بومیان منطقه، مبنی بر تقدس گاندو، خشکسالی و در نتیجه تنگ‌تر شدن دایره زیست و از میان رفتن چرخه غذایی، از مهم‌ترین علت‌های انقراض نسل تمساح‌های پوزه کوتاه قلمداد شود.

تااخبار ورزشي ديگرخدانگهدار

......... بازدید : 9 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارورزشي پارسيان100

انتشاراخبارورزشي:15/5/1393

شاگردان کی‌روش مهرماه در کمپ اروپایی/ عمان پیشنهاد ایران را نپذیرفت

تیم ملی ایران به احتمال زیاد مهرماه امسال اردویی تدارکاتی را در یکی از کشورهای اروپایی برپا خواهد کرد.

تیم ملی کشورمان از 19 دی ماه امسال در رقابت‌‌های جام ملت‌های آسیا 2015 در استرالیا کار خود را با دیدار با بحرین در ورزشگاه ملبورن آغاز خواهد کرد، به امید اینکه با قهرمانی در این رقابت‌ها طلسم چند دهه‌ای قهرمان نشدن در قاره کهن شکسته شود.

بر همین اساس پس از اینکه در آخرین سفر کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران به کشورمان، ماندن وی در فوتبال ایران قطعی شد، کی‌روش به برنامه‌ریزی برای حضور پرقدرت تیم ملی در جام ملت‌‌های آسیا پرداخته و حتی مقدمات این برنامه را نیز برای انجام تدارک مربوط به اجرایی شدن آن به فدراسیون فوتبال ارائه کرد.

*مقدمات برگزاری دیدار با ونزوئلا توسط کی‌روش

طبق این برنامه، تیم ملی ایران در یکی از نخستین اردوهای خود بعد از جام جهانی 2014 برزیل از تاریخ 14 تا 22 مهر، همزمان با روزهای فیفا دی راهی کمپ اروپایی خواهد شد که البته مکان این کمپ هنوز مشخص نیست و مسئولان فدراسیون فوتبال ایران در حال رایزنی برای مشخص شدن مکان این کمپ پاییزی برای تیم ملی هستند.

تیم ملی قرار است در آخرین روز برپایی این کمپ به مصاف ونزوئلا برود و جالب اینکه گفته می‌شود اقدامات برگزاری این دیدار از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال نبوده و به نظر می‌رسد کی‌روش به شخصه برای برگزاری این دیدار رایزنی‌هایش را انجام داده است.

                         

*یک کشور عربی، حریف ایران در 23 آبان

در ادامه برنامه‌های تدارکاتی تیم ملی، شاگردان کی‌روش در تاریخ 27 آبان ماه در تهران به مصاف کره‌جنوبی خواهند رفت. پیش از این و در همین تاریخ استرالیایی‌ها از فدراسیون ایران درخواست کرده‌ بودند تا با اعزام تیم ملی ایران به این کشور دو دیدار دوستانه را با تیم ملی کشورمان برگزار کنند که با قطعی شدن دیدار با کره‌جنوبی، خود به خود سفر ملی‌پوشان به کشور میزبان جام ملت‌ها نیز لغو خواهد شد.

همچنین کی‌روش برای 23 آبان نیز درخواست یک دیدار دوستانه دیگر را برای کشورمان کرده بود و حتی عمان را به عنوان حریف تدارکاتی تیم ملی پیشنهاد داده بود که عمانی‌‌ها به خاطر درگیر بودن با رقابت‌‌های جام خلیج فارس این درخواست را نپذیرفتند.

با این حال شنیده می‌شود یکی دیگر از کشورهای عربی برای دیدار دوستانه این روز که در تهران برگزار می‌شود، جانشین عمان خواهد شد.

گفتنی است 17 تا 27 آبان روزهای فیفادی محسوب می‌شوند و به نظر نمی‌رسد در این تاریخ تداخلی بین برنامه‌های باشگاه‌ها با تیم‌های ملی بوجود بیاید.

تیم ملی ایران در این رقابت‌ها که از 19 دی‌ماه امسال آغاز خواهد شد در گروهی تقریبا راحت در گروه C با تیم‌های امارات، قطر و بحرین همگروه است.

شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا نوزدهم دی ماه سال 1393 آغاز می‌شود و روز یازدهم بهمن با دیدار فینال به پایان خواهد رسید، ضمن اینکه قرار است بازی‌های این دوره جام ملت‌های آسیا در 5 شهر سیدنی، ملبورن، کانبرا، نیوکسل و بریزبین برگزار شود.

منصوریان: با پرسپولیسی‌ها دشمن نیستم/تناقض در هزینه‌ باشگاه‌های دولتی اصلا خوب نیست

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: بعضی از باشگاه‌های دولتی ۳۰ میلیارد تومان هزینه کردند اما یک باشگاه دولتی مثل نفت تهران زیر ۱۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند و این تناقض اصلا خوب نیست.

علیرضا منصوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درخصوص دیدار نفت تهران مقابل پرسپولیس، شرایط این تیم برای بازی مقابل راه‌آهن، تقابلش با حمید استیلی، انتشار رقم قرارداد بازیکنان و مربیان و... صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

فارس: چند روزی از دیدارتان مقابل پرسپولیس می‌گذرد. از این بازی صحبت کنید و اینکه از نتیجه به دست آمده رضایت دارید یا نه؟

در بازی مقابل پرسپولیس ما دو خواسته داشتیم اول اینکه با یک امتیاز از زمین بیرون بیاییم دوم این بود که بتوانیم پرسپولیس را شکست دهیم و 3 امتیاز را بگیریم که موفق شدیم خواسته اولمان را انجام دهیم. البته پرسپولیس حریف دست و پا بسته‌ای نبود و دو موقعیت خوب روی دروازه ما ایجاد کرد اما در نهایت زور ما و این تیم در زمین برابر بود و امتیازات تقسیم شد.

فارس: و این هفته هم باید به مصاف راه‌آهن بروید.

راه‌آهن و دیدار با این تیم برای ما متفاوت است چراکه من بازی راه‌آهن مقابل استقلال را دیدم و نوع بازی آنها هجومی و خطرناک است. گروه فنی ما 6بار دیدار راه‌آهن مقابل استقلال را تماشا کرده و اطلاعات لازم را از این بازی کسب کردیم و می‌دانیم که بازی آسانی در پیش نداریم. از زمانی که لیگ 16 تیمی شده این مسابقات فشرده‌تر از قبل برگزار می‌شود چراکه دو تیم از لیگ برتر سهمیه آسیایی می‌گیرند و یک تیم هم از جام حذفی به این رقابت‌ها راه پیدا می‌کند و نصف سهمیه هم برای پلی‌آف به حساب می‌آید و اگر بخواهیم منطقی‌تر به این موضوع نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در لیگ 18 تیمی 6 تیم برای گرفتن سهمیه و قهرمانی می‌جنگند، 6 تیم برای سقوط نکردن بازی می‌کنند و این میان 6 تیم در وسط جدول حاشیه امنیت دارند که همین موضوع کار را سخت می‌کند و بازی با راه‌آهن هم چنین شرایطی دارد و من بارها اعلام کردم که قبل از هیچ بازی‌ای در لیگ شما ضمانت ندارید. به بازیکنانم بعد از بازی با پرسپولیس هم گفتم که حلاوت تساوی در اولین بازی لیگ همان‌شب برای ما تمام شد و از فردای همان روز باید به بازی با راه‌آهن فکر کنیم و نهایت تلاشمان را بکنیم تا در بازی فردا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

فارس: خیلی‌ها عنوان می‌کنند که راه‌آهن به دلیل مشخص نشدن وضعیت مالکیت‌اش شرایط خوبی ندارد و راحت می‌توان این تیم را شکست داد. شما این موضوع را قبول دارید؟

اصلا موافق موضوع نیستم. در بازی راه‌آهن مقابل استقلال هیچ نشانی از راحت شکست خوردن این تیم ندیدم و بازیکنان راه‌آهن نشان دادند که شرایطشان بحرانی نیست چراکه وقتی یک فوتبالیست وارد زمین می‌شود به این مسائل فکر نمی‌کند و با همه وجود بازی خواهد کرد. راه‌آهن مقابل استقلال عملکرد خوبی داشت و روی دو اتفاق گل خورد. به نظر من این موضوع هیچ تاثیری برای روی عملکرد شاگردان استیلی ندارد و بلکه شاید همین موضوع برای ما دردسرساز هم بشود.

فارس: تقابل شما و وحید طالب‌لو که در راه‌آهن بازی می‌کند هم جالب است چراکه شما زمانی در استقلال با هم هم‌بازی بودید.

وحید هم‌بازی من در استقلال بود و از کودکی در استقلال حضور داشت و از دوستان خوب و خانوادگی من است و فکر می‌کنم اگر در شاهین بوشهر آسیب نمی‌دید روند صعودی فوق‌العاده‌ای داشت اما به دلیل آن مصدومیت یک سال عقب افتاد و این روزها به نظرم به فرم ایده‌آلش رسیده است. او دروازه‌بان زحمت‌کشی است و به نظرم در بهترین شرایط قرار دارد.

فارس: البته تقابل اصلی را باید میان شما و حمید استیلی دانست که از دوستان صمیمی و هم‌بازی سابق در تیم‌ملی و باشگاه گیلانک سنگاپور به حساب می‌آیید.

حمید یکی از بهترین دوستان فوتبالی من است. من هفته قبل با علی دایی که او هم از دوستان صمیمی من به شمار می‌آید رقابت داشتم و این هفته با حمید استیلی. من، حمید استیلی و رضا رضایی‌منش در تیم گیلانک سنگاپور هم‌بازی و حتی هم‌خانه بودیم و دوستان خیلی خوبی برای هم به شمار می‌رویم. حمید مربی محبوب و محجوبی است و ایده‌های خوبی هم در مربیگری دارد و تقابل ما جالب است اما فارغ از هر نتیجه‌ای که به دست بیاید دوستی من و حمید استیلی پابرجا خواهد بود.

فارس: از شرایط حاکم در فوتبال نفت تهران رضایت دارید؟

من از 3 چیز در باشگاه نفت تهران راضی هستم که این موضوع برای هر مربی‌ای می‌تواند مهم باشد؛ اول شرایط سخت‌افزاری خوب که شامل زمین، امکانات و... می‌شود. دوم مسئله مدیریت در این باشگاه است که خوشبختانه مدیران باشگاه نفت تهران ایده‌های حرفه‌ای دارند و مسئله سوم بازیکنان این تیم به حساب می‌آیند که بخش اعظمی از آنها در تیم‌ملی امید از شاگردانم بودند و همین موضوع باعث می‌شود که از وضعیت نفت تهران راضی باشم. مدیران باشگاه نفت تهران برای من دست‌انداز نیستند و با اینکه بودجه زیادی نداریم اما با 3 موردی که اشاره کردم می‌توان به شرایط خوبی رسید.

فارس: این روزها فوتبال ایران درگیر مسائل مختلفی است که یکی از آنها بحث افشای مبالغ قرارداد بازیکنان و مربیان محسوب می‌شود. نظر شما در این‌باره چیست و آیا معتقدید که باید ارقام اعلام شود یا نه؟

باید بگویم که افشای مبالغ قرارداد در رسانه‌ها اصول غیرحرفه‌ای است چراکه شما در اسپانیا نمی‌توانید از باشگاه بارسلونا بخواهید ریز قرارداد بازیکنان و مربیانش را منتشر کنند اما از آنجایی که در فوتبال ما به جز یکی دو تیم همه تیم‌ها دولتی هستند و به نوعی بدهکار به بیت‌المال به حساب می‌آیند این موضوع انجام شده چراکه صدای همه در آمده که باشگاه‌ها چقدر درآمد دارند؟ چقدر هزینه می‌کنند؟ چقدر به بازیکنانشان پول می‌دهند؟ و... که این مسائل به دلیل شفاف نبودن رقم قرارداد در فوتبال ایران به حساب می‌آید و به این دلیل مبالغ اعلام شد که این خودش فضای آسیب است اما در بحث دوم بحث سقف بودجه وجود دارد که بعضی از تیم‌ها آن را رعایت نکردند و من می‌توانم این موضوع را ثابت کنم که خیلی از باشگاه‌ها خیلی راحت این قانون را دور می‌زنند. من اگر باشگاه‌دار خصوصی بودم امکان نداشت رقم قرارداد باشگاهم را اعلام کنم چراکه از جیب خودم خرج می‌کنم و نمی‌خواهم کسی ریز قرارداد عواملم را بداند.

فارس: رقم قرارداد شما با نفت تهران 350 میلیون تومان اعلام شد. آیا این رقم صحیح است و یا قرارداد شما هم تبصره‌ای دارد؟!

در ابتدا باید بگویم که یک تیم دولتی در لیگ برتر 30 میلیارد تومان هزینه می‌کند اما یک تیم دولتی دیگر مثل ما زیر 10 میلیارد تومان هزینه دارد و این تناقض اصلا خوب نیست. شفاف‌سازی می‌تواند به فوتبال ما کمک کند اما کار غیرحرفه‌ای است. درباره باشگاه نفت تهران هم باید بگویم که رقم بازیکنان و کادرفنی بدون ذره‌ای تغییر اعلام شد و مبلغ قرارداد من هم کاملا درست است. همانطور که گفتم 3 آیتم برای من در باشگاه نفت تهران مهم است که این خودش می‌تواند برای یک مربی بهترین دستمزد باشد. نگاه من به باشگاه نفت تهران یک نگاه حرفه‌ای است و شاید اگر مسائل مالی برایم مهم بود راهی تیمی می‌شدم که 3 برابر نفت تهران به من پول می‌داد اما شرایط و امکاناتی که نفت در اختیار من گذاشته را نمی‌توانست در اختیار من قرار دهد.

فارس: خیلی‌ها اعتقاد دارند فوتبالیست‌های ما بیشتر از حقشان پول می‌گیرند. شما در این‌باره چه صحبتی دارید؟

من به شخصه اعتقاد دارم سقف قرارداد فوتبال آسیا یک میلیون دلار است که این رقم در کشور ما می‌تواند نیم‌میلیون دلار باشد و اگر می‌خواهیم لیگی داشته باشیم که بتواند با تیم‌های شرق آسیا و حوزه خلیج فارس رقابت داشته باشد باید به سقف آسیا نزدیک شویم. فوتبال ایران در حال حاضر از شرایط 50 درصدی فوتبال آسیا در حال گذر است و باید در نظر گرفت که با پیشرفت مالی فوتبال نمی‌توان مبارزه کرد. در 7 سال گذشته تورم 210 درصد افزایش داشته و طبیعتا مبلغ قرارداد بازیکنان هم بالا رفته است.

فارس: در پایان اگر صحبتی دارید بگویید!

باید بگویم که در بازی قبل مقابل پرسپولیس بلیت‌فروشی الکترونیکی اجازه نداد هواداران استقلال به استادیوم بیایند و از ما حمایت کنند اما دیدیم که هواداران پرسپولیس را بدون بلیت اعتباری وارد ورزشگاه کردند اما امیدوارم که آنها در دیدار مقابل راه‌آهن به استادیوم بیایند و از ما حمایت کنند هرچند که بلیت 20 هزار تومانی خریدش برای هواداران فوتبال سخت است و تمهیداتی با باشگاه نفت بیاندیشیم و بخشی از بلیت را در اختیار هواداران استقلال قرار دهیم تا به استادیوم بیایند. البته آن دسته از هواداران پرسپولیس هم که قصد حمایت از ما را دارند قدمشان روی چشم ما چراکه ما دشمن نیستیم و در زمین رقیب به حساب می‌آییم وگرنه رفیق هستیم.

تیم ملی والیبال استرالیا جمعه وارد تهران می‌شود

تیم ملی والیبال استرالیا برای برگزاری چند دیدار دوستانه بامداد جمعه وارد تهران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال استرالیا که خود را برای حضور در جام کنفدراسیون آسیا آماده می‌کند، بامداد جمعه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران می‌شود.

ملی‌پوشان والیبال استرالیا در مدت حضور خود در تهران سه دیدار تدارکاتی با تیم ملی والیبال ب (دو دیدار) و تیم ملی والیبال جوانان (یک دیدار) برگزار خواهند کرد.

ملی‌پوشان والیبال ب ایران در روزهای شنبه و یکشنبه به مصاف استرالیا می‌روند و شاگردان فرهاد نفرزاده، سرمربی تیم ملی جوانان ایران نیز روز دوشنبه با این تیم بازی می‌کنند.

تیم ملی والیبال ب ایران بامداد روز سه‌شنبه تهران را به مقصد آلماتی ترک می‌کند تا در چهارمین دوره مسابقات جام کنفدراسیون والیبال آسیا شرکت کند. تیم ملی والیبال ب ایران در چهارمین دوره جام کنفدراسیون آسیا با تیم‌های چین، استرالیا و تایلند در گروه یک هم‌گروه است.

این رقابت‌ها از 27 مرداد ماه تا دوم شهریور ماه در آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد. شاگردان پیمان اکبری در دور مقدماتی به ترتیب با تیم‌های تایلند، چین و استرالیا در روزهای 27، 28 و 29 مرداد ماه مسابقه خواهند داشت.

کریمی: خبرنگاران مسیر تیم ملی را در جام ملت‌ها هموارتر کنند

هافبک سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: امیدوارم خبرنگاران با حمایت‌هایشان مسیر تیم ملی در جام ملت‌های آسیا را هموارتر کنند.

علی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: ورزش و رسانه همواره با هم تفکیک‌ناپذیر هستند و بیشترین نقش مثبت را رسانه‌ها در ورزش دارند. بدون شک نقش رسانه و کارهای کارشناسی‌اش در بیشتر ورزش‌مان مشخص است و من به سهم خودم روز خبرنگار را به تمام رسانه‌ها تبریک و به همه آنها یک خسته نباشید می‌گویم.

وی افزود: امیدوارم حالا در آستانه جام ملت‌های 2015 آسیا رسانه‌ها با حمایت بیشتر خودشان مسیر موفقیت تیم ملی را هموارتر کنند تا انشاء‌الله تیم ملی بتواند در این مهم دل مردم ایران را شاد کند.

 

شکست تیم ملی نوجوانان ایران مقابل ژاپن

تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در دیدار دوستانه مقابل تیم ملی نوجوانان ژاپن شکست خورد.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی نوجوانان ایران برای برگزاری یک اردوی تدارکاتی روز یک‌شنبه به کشور ژاپن سفر کرد.

شاگردان مصطفی قنبرپور سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران ظهر امروز در اولین دیدار دوستانه خود به مصاف تیم ملی ژاپن رفتند.

این دیدار در نهایت با پیروزی 2 بر صفر ژاپن به پایان رسید. دو تیم در پایان بازی ضربات پنالتی زدند.

ایران و ژاپن ظهر جمعه در دومین بازی تدارکاتی به مصاف یکدیگر می‌روند.

اسامی محرومان هفته دوم لیگ برتر

دایی، گل‌محمدی و بنگر جریمه ندهند محرومند

کمیته مسابقات سازمان لیگ اسامی محرومان در هفته دوم لیگ برتر را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت سازمان لیگ، کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران، اسامی محرومان هفته دوم لیگ برتر فصل 94-93 را به شرح زیر اعلام کرد:

سعید عزت الهی –ملوان –رای کمیته انضباطی فصل قبل

مهرداد کفشگری-پرسپولیس

محمد امین حاج محمدی-نفت تهران

همچنین علی دایی و یحیی گل محمدی و محسن بنگر در صورت عدم ارائه فیش واریزی جریمه رای انضباطی شماره دادنامه 253-93/5/13 از همراهی تیم‌شان محروم هستند.

بازیکن تیم فوتبال استقلال صنعتی خوزستان:

مقابل استقلال تهران با دست پر به اهواز باز خواهیم گشت

بازیکن تیم فوتبال استقلال صنعتی خوزستان با اشاره به بازی این تیم مقابل استقلال تهران گفت: فرقی نمی‌کند کجا و در مقابل چه تیم بازی می‌کنیم و تنها برای برد به میدان می‌رویم و مقابل استقلال دست پر باز می‌گردیم.

روح‌الله سیف‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در خصوص شرایط استقلال صنعتی خوزستان پیش از بازی با استقلال تهران اظهار داشت: تمرینات خوبی را طی چند روز گذشته انجام دادیم و برای یک بازی خوب آماده و سرحال هستیم؛ بدون شک با دست پر به اهواز باز خواهیم گشت.

وی درباره بازی با گسترش فولاد تبریز و گل دقیقه آخرش گفت: خوشحالم که توانستم در نتیجه بازی تاثیر مثبت داشته باشم.

سیف‌اللهی ادامه داد: برای زدن گل اشتیاق دارم و تمام توان خود را برای بهترین نتیجه تیم به کار خواهم گرفت.

بازیکن تیم فوتبال استقلال صنعتی خوزستان درباره بازی در ورزشگاه آزادی در مقابل تیم استقلال تهران عنوان کرد: برای تیم استقلال خوزستان فرقی نمی‌کند که در کجا و مقابل چه تیمی بازی می‌کند؛ چرا که برای برد به میدان می‌رویم هر چند استقلال تهران یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر لیگ چهاردهم است.

وی در پایان درباره تشویق هواداران خوزستانی و اینکه از این تیم باید حمایت شود، ابراز امیدواری کرد: در بازی‌های بعدی تماشاگران بیشتری به ورزشگاه بیایند و با تشویق‌های همیشگی خودشان روحیه مضاعفی به تیم و بازیکنان تزریق کنند.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان - کرواسی

رامین طاهری از حضور در نیمه‌نهایی بازماند

نماینده وزن ۶۶ کیلوگرم کشورمان در چهار وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان از حضور در نیمه‌نهایی بازماند.

مسابقات 4 وزن دوم و پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان، از عصر امروز (چهارشنبه) در شهر زاگرب کرواسی آغاز شد که رامین طاهری در 66 کیلوگرم با شکست مقابل کشتی‌گیر مصری از حضور در نیمه‌نهایی بازماند.

رامین طاهری در وزن 66 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 9 بر یک مقابل دیپاک از هند به پیروزی رسید و راهی مرحله بعد شد. وی در دوم هم با نتیجه 8 بر صفر از سد ماتئوس از لهستان گذشت و گام به یک چهارم نهایی گذاشت. طاهری در این مرحله با نتیجه 6 بر 5 مقابل ابراهیم محمود از مصر شکست خورد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند. وی برای ادامه کار باید منتظر حضور حریفش در فینال باشد. در این وزن 32 نفر وزن کشی کرده‌اند.

در وزن 55 کیلوگرم که 23 نفر وزن کشی کردند، بهروز ملکی در دور اول با نتیجه 8 بر صفر سیموننکو از اوکراین را شکست داد. وی در دور دوم هم با نتیجه 2 بر صفر از سد آیناگولوف از قزاقستان گذشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله باید با گئورگ غریبیان از ارمنستان مسابقه دهد.

در وزن 84 کیلوگرم علی شریفی در دور اول با نتیجه 8 بر صفر مغلوب گریگوریان از ارمنستان شد که با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد از گردونه مسابقات حذف شد. بابک رزم‌پوش هم در 125 کیلوگرم در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر مغلوب ایمبرسکی از لهستان شد که با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد وی نیز از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

گواردیولا می‌خواست مونیخی‌ها بیشتر بازیکن می‌گرفتند

جذب رینا، خریدهای بایرن را به پایان برد

با استخدام دروازه‌بان اسپانیایی تیم فوتبال لیورپول، برنامه‌های جذب بازیکن جدید بایرن مونیخ به پایان رسید.

سه‌شنبه شب تیم پرافتخار لیگ آلمان با جوزپه رینا به توافق رسید تا خیالش از بابت دروازه‌بان ذخیره برای فصل بعد آسوده شود.

در این ارتباط کارل هاینس رومینیگه، نایب رئیس مونیخی‌ها چهارشنبه (امروز) در پورتلند آمریکا گفت: فکر می‌کنم تیمی خوب داریم. با مربی‌‌مان بحث‌های کاملی داشتیم. پپ به ما نگفت بیشتر از این نیاز به بازیکن جدید دارد. البته می‌توانستیم باز هم بازیکن جدید بگیریم اگر مربی خواسته‌ای دیگر می‌داشت. اما گواردیولا از کادر موجود بازیکنان صد درصد راضی است. او می‌خواهد در تیمش بالانس منطقی داشته باشد. او می‌خواهد بازیکن بازی کند و ناراضی روی نیمکت یا سکو ننشیند. این فلسفه متفاوتی است که او با رئال مادریدی‌ها دارد. البته رئال و بارسلونا هم 11 بازیکن به زمین می‌فرستند.

روبرت لواندوفسکی، فرانک روده و خوان بارنات سه خرید فصل جاری مونیخی‌ها قبل از جذب گلر لیورپولی بوده‌اند.

تااخبار ورزشي ديگرخدانگهدار

......... بازدید : 9 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارورزشي پارسيان100

استقلال لیگ چهاردهم فوتبال کشور را با برتری ۲ بر یک مقابل راه آهن آغاز کرد.

به گزارش ایفنام و به نقل از خبرگزاری تسنیم، در هفته  اول فصل چهاردهم لیگ برتر فوتبال و از ساعت ١٩:٤٠ راه آهن و استقلال به قضاوت حسن زرگر در ورزشگاه تختی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با برتری ٢ بر یک شاگردان امیر قلعه نویی خاتمه یافت. رامین رضائیان دقیقه ٣ برای راه آهن و جاسم کرار و محمد قاضی دقایق ٥٦ و ٧٥ برای استقلال گلزنی کردند.

استقلال در نیمه نخست به غیر از آندرانیک تیموریان و هاشم بیک زاده، نفرات اصلی خود را در ترکیب داشت و برابر راه آهنی قرار گرفت که هنوز ماجرای مالکیتش حل نشده باقی مانده است.

تماشاگران برای دیدن گل در مسابقه زیاد منتظر نماندند و رامین رضائیان دقیقه ٣، با استفاده از اشتباه مدافعان استقلال گل نخست را برای تیمش وارد دروازه این تیم کرد. گل برتری راه آهن مطابق با انتظار استقلال را برای جبران گل خورده مقابل دروازه حریف آورد اما حرکات سرعتی بهادر عبدی و محمد غلامی به سمت دروازه محسن فروزان سبب شد بازیکنان استقلال نتوانند ابتکار عمل را در میدان به دست بگیرند.

حرکات خسرو حیدری و میلاد فخرالدینی از راست و چپ روزنه امید استقلال برای جبران نتیجه بود و دقیقه ٣٢ بر روی ضربه کرنر فخرالدینی، ضربه سر قاضی خطرناک از کنار دروازه بیرون رفت. یک دقیقه بعد فخرالدینی این بار از سمت راست وارد محوطه جریمه شد و پاس او به آرش برهانی رسید که این بازیکن توپ را به تیر دروازه وحید طالب لو و راه آهن کوبید. حملات استقلال یک دقیقه بعد ضربه ایستگاهی را به دنبال داشت که طالب لو شوت جاسم کرار را کنترل کرد.

دقیقه ٣٦ خطای محسن ایران نژاد بر روی خسرو حیدری یک کارت زرد برای این بازیکن و ضربه ایستگاهی برای استقلال به دنبال داشت که توپ ارسالی با وجود اشتباه طالب لو در خروج از دروازه با ضربه سر مگویان به بیرون رفت.

شوت بی حاصل امید ابراهیمی در دقیقه ٤٤ پایان حملات استقلال در نیمه نخست بود تا این نیمه با برتری یک بر صفر راه آهن تمام شود.

بازی در نیمه دوم با حضور هاشم بیک زاده بجای پژمان نوری و حملات استقلال آغاز شد. دقیقه ٤٩ ضربه کرنر استقلال به محمد قاضی رسید و ضربه ناقص او با برخورد به مدافعان راه آهن در محوطه شش قدم مقابل آرش برهانی قرار گرفت اما ضربه این بازیکن را طالب لو با پا دفع کرد.

دقیقه ٥٣ خطای ابراهیم کریمی بر روی برهانی علاوه بر اینکه برای بازیکن راه آهن کارت زرد به همراه داشت پایه گذار فرصتی برای سجاد شهباززاده مهاجم استقلال شد که شوت او را محسن ایران نژاد دفع کرد. با این حال استقلالی ها سرانجام دقیقه ٥٦ مزد حملاتشان را گرفتند و طبق الگویی که خاص این تیم است ارسال خسرو حیدری پایه گذار گل تساوی این تیم شد، البته اشتباه مدافعان و وحید طالب لو هم سبب شد تا کرار جاسم توپ را به گوشه تور دروازه راه آهن بدوزد و بازی را به تساوی بکشاند.

بعد از این گل رامین رضائیان مهاجم گلزن راه آهن در این دیدار جایش را به علی علیپور داد تا شاید جریان بازی به نفع شاگردان استیلی تغییر کند. در ادامه آرش برهانی که در این بازی در گلزنی ناکام بود دقیقه ٦٥ بازوبند کاپیتانی را به خسرو حیدری سپرد و جایش در میدان را هم به آندرانیک تیموریان داد، در مقابل هم امین منوچهری جایگزین محمد غلامی در ترکیب راه آهن شد.

دقیقه ٧٠ یک فرصت طلایی دیگر نصیب استقلال شد و پاس فخرالدینی با ضربه سر جاسم کرار همراه شد که اثرگذاری طالب لو و تیر دروازه مانع به ثمر رسیدن گل دوم حریف شدند. با این حال دقیقه ٧٥ باز هم ارسال خسرو حیدری این بار با ضربه سر محمد قاضی به گل دوم استقلال تبدیل شد.

بعد از این گل میلاد محمدی جایگزین بهادر عبدی در ترکیب راه آهن شد اما این تغییر هم نتوانست تیمی را که در نیمه دوم به طور کامل عقب نشسته بود احیا کند. کارت زرد خرسندنیا، جایگزینی یعقوب کریمی بجای خسرو حیدری و ضربه سر بی حاصل شیث رضایی در دقیقه ٩٠ تنها اتفاقات بازی افت کرده در دقایق پایانی بود تا سرانجام استقلال با برتری ٢ بر یک مقابل راه آهن، سه امتیاز از نخستین دیدار فصل را به حساب خود واریز کند.

تیم فوتبال سپاهان فصل چهاردهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور را با برتری مقابل پیکان آغاز کرد.

به گزارش ایفنام و به نقل از تسنیم ،  هفته اول چهاردهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور عصر امروز (جمعه) با برگزاری دیدارهایی پیگیری شد که در یکی از دیدارها تیم های سپاهان اصفهان و پیکان از ساعت 19 و 30 دقیقه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند، دیداری که تیم میزبان آن را با برتری 2 بر صفر پشت سر گذاشت.

شاگردان زلاتکو کرانچار در نیمه اول این دیدار و در دقیقه 20 توسط وریا غفوری به گل رسیدند تا با روحیه بهتری کار را دنبال کنند. سپاهانی ها نیمه اول را با برتری یک بر صفر پشت سر گذاشتند.

در ادامه این دیدار و در نیمه دوم شاگردان منصور ابراهیم زاده در صدد جبران نتیجه بر آمدند و تلاش زیادی کردند تا حداقل بتوانند یک امتیاز از بازی خارج از خانه خود بگیرند اما سپاهانی ها بار دیگر سفیدپوشان تهرانی را غافلگیر کردند و جواهیر سوکای در دقیقه 79 گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

بازی در دقایق پایانی توسط بازیکنان سپاهان کنترل شد تا در پایان زردپوشان اصفهانی با نتیجه 2 بر صفر پیروز میدان شوند. سپاهان با این پیروزی سه امتیازی شد و با تفاضل گل 2+ در صدر جدول رده بندی لیگ برتر جای گرفت.

هفدهمین دوره بازی های آسیایی ٢٠١٤ از ٢٩ شهریور رسماً شروع می شود، اما فوتبال و واترپلو چند روز زودتر کارشان را آغاز می کنند.    

به گزارش ایفنام ، هفدهمین دوره بازی های آسیایی ٢٠١٤ به میزبانی اینچئون کره جنوبی از ١٩ سپتامبر تا ٤ اکتبر برگزار می شود و حضور کاروان ایران در این بازی ها نیز در حال حاضر در ١٨ رشته قطعی شده است.

در حالی که افتتاحیه بازی ها ١٩ سپتامبر (٢٨ شهریور) برگزار خواهد شد، اما بازی ها از ٢٩ شهریور آغاز می شود. در بین این رشته ها فوتبال و واترپلو زودتر از سایر رشته ها کارشان را آغاز می کنند.

مسابقات فوتبال از ٢٣ شهریور و واترپلو از ٢٧ شهریور آغاز می شود.

در مجموع این دوره ٤٣٩ مدال طلا توزیع خواهد شد.

برنامه بازی ها به شرح زیر است:

 

 

رشته

زمان برگزاری

تعداد مدال طلا

١

شنا

٣٠ شهریور تا اول مهر

٣٨

٢

شیرجه

٧ تا ١١ مهر

١٠

٣

شنای موزون

٢٩ شهریور تا ٢ مهر

٣

٤

واترپلو

٢٧ شهریور تا ٩ مهر

٢

٥

تیراندازی با کمان

اول تا ٦ مهر

٨

٦

دوومیدانی

٥ تا ١١ مهر

٤٧

٧

بدمینتون

٢٩ شهریور تا ٧ مهر

٧

٨

بیس بال

٣٠ شهریور تا ٦ مهر

١

٩

سافت بال

٥ تا ١٠ مهر

١

١٠

بسکتبال

٢٩ شهریور تا ١١مهر

٢

١١

بولینگ

اول تا ١٠ مهر

١٢

١٢

بوکس

اول تا ١١ مهر

١٣

١٣

آبهای آرام - اسپرینت

٥ تا ٨ مهر

١٢

١٤

اسلالوم

یک تا ١١ مهر

٤

١٥

کریکت

٢٩ شهریور تا ١١ مهر

٢

١٦

دوچرخه سواری track

٢٩ شهریور تا ٣ مهر

١٠

١٧

جاده

٥ تا ٧ مهر

٤

١٨

دوچرخه سواری MTB

٨ مهر

٢

١٩

دوچرخه سواری BMX

٩ مهر

٢

٢٠

سوارکاری

٢٩ شهریور تا ٨ مهر

٦

٢١

شمشیربازی

٢٩ شهریور تا ٣ مهر

١٢

٢٢

فوتبال

٢٣ شهریور تا ١٠ مهر

٢

٢٣

گلف

٣ تا ٦ مهر

٤

٢٤

ژیمناستیک - آرتیستیک

٣٠ شهریور تا ٣ مهر

١٤

٢٥

ژیمناستیک - ریتمیک

٩ تا ١٠ مهر

٢

٢٦

ژیمناستیک - ترامپولین

٤ مهر

٢

٢٧

هندبال

٢٩ شهریور تا ١٠ مهر

٢

٢٨

هاکی

٢٩ شهریور تا ١٠ مهر

٢

٢٩

جودو

٢٩ شهریور تا اول مهر

١٦

٣٠

کبدی

٦ تا ١١ مهر

٢

٣١

کاراته

١٠ تا ١٢ مهر

١٣

٣٢

٥ گانه

١٠ تا ١١ مهر

٤

٣٣

روئینگ

٢٩ شهریور تا ٣٢ مهر

١٤

٣٤

راگبی

٨ تا ١٠ مهر

٢

٣٥

بادبانی

٢ تا ٩ مهر

١٤

٣٦

سپک تاکرا

٢٩ شهریور تا ١١ مهر

٦

٣٧

تیراندازی

٢٩ شهریور تا ٥ مهر

٤٤

٣٨

اسکواش

٢٩ شهریور تا ٥ مهر

٤

٣٩

پینگ پنگ

٥ مهر تا ١٢ مهر

٧

٤٠

تکواندو

٨ تا ١١ مهر

١٦

٤١

تنیس

٢٩ شهریور تا ٨ مهر

٧

٤٢

سافت تنیس

٧ تا ١٢ مهر

٧

٤٣

والیبال

٢٩ شهریور تا ١١ مهر

٢

٤٤

والیبال ساحلی

٢٩ شهریور تا ٧ مهر

٢

٤٥

وزنه برداری

٢٩ شهریور تا ٤ مهر

١٥

٤٦

کشتی

٥ تا ٩ مهر

٢٠

٤٧

ووشو

٢٩ شهریور تا ٢ مهر

١٥

٤٨

سه گانه

٣ تا ٤ مهر

٣


  هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: من به مراسم بهترین های لیگ برتر نرفتم، چون دیدم بهتر از من به آن مراسم دعوت شده بودند.

به گزارش ایفنام و به نقل از خبرگزاری فارس،علی کریمی در مورد غیبتش در مراسم بهترین های لیگ سیزدهم اظهار داشت: با توجه به دعوتی که از من شده بود ابتدا جا دارد از همه دوستان تشکر کنم اما راستش را بخواهید وقتی که متوجه شدم برخی از افراد که از من بهتر هستند در این مراسم شرکت کرده اند ترجیح دادم که از خانه این برنامه را ببینم تا همه چیز خراب نشود. بالاخره این موضوع هم بسیار مهم بود که با آمدن من آقایان ناراحت نشوند.

وی درباره تشویق های هواداران پرسپولیس در تمرینات و حتی بازی پرسپولیس و نفت نیز، اظهار داشت: من از همه هواداران سپاسگزارم که همواره لطف خود را به بنده نشان داده اند. آنها همیشه در قلب من جا دارند و به خاطر همین است که این هواداران را با دنیا عوض نمی کنم. خدا را شکر هواداران همه چیز را می دانند و امیدوارم آنها مرا حلال کنند چون دوست ندارم درباره همه چیز صحبت کنم.خوب یا بد همه چیز برای من در این فوتبال تمام شد و ما باید به دنبال کارهای خودمان باشیم.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس در پاسخ به سوالی که چه حرفی با هوادارانی دارید که مقابل درب تمرین پرسپولیس و هنگام بازی با نفت با پیراهن شما و پلاکاردهایی شما را تشویق کردند، گفت: یک دنیا از این هواداران تشکر می کنم. از فوتبال خداحافظی کردم، اما باز هم مرا شرمنده خودشان می کنند. یک خواهش دوستانه دارم؛ اجازه بدهید بچه های پرسپولیس کار خودشان را انجام دهند. هر جا که باشم برای من مثل میلیون ها هوادار پرسپولیس آرزویم موفقیت این تیم است، پس همه با هم کمک کنیم که بازیکنان به این هدفشان برسند.همیشه گفته ام دار و ندار من همین هواداران هستند و هرگز محبت های شان از یادم نخواهد رفت.

کریمی در پاسخ سوالی که آیا دنبال مربیگری هم هستید یا خیر نیز، گفت: دوران ما تمام شد اما امیدوارم در این فوتبال قدر افرادی مثل وحید هاشمیان و برخی دیگر از مربیان را که در مدارج بالا فوتبال را علمی آموختند در فوتبال ما جایی ندارند. ما باید به این افراد بیشتر بها بدهیم تا بتوانیم با فوتبال روز دنیا آشنا شویم.

وی در مورد پوشیدن شماره 8 توسط برخی بازیکنان و رخصت گرفتن از وی نیز، گفت: من از بازیکنانی که این کار را کردند ممنونم اما من صاحب پیراهن نیستم و همیشه این نام پرسپولیس و تراکتورسازی است که بزرگ می ماند. من برای همه این عزیزان آرزوی موفقیت می کنم و همیشه گفته ام شماره به یک نفر اعتبار و ارزش نمی دهد و زیاد مهم نیست. خود من وقتی شماره 8 پرسپولیس را پوشیدم این را در جای دیگر هم گفتم این پیراهن بر تن بزرگانی بود که همه عاشقانه تیم خود را دوست داشتند مانند مجتبی محرمی و حتی ناصر محمدخانی. امیدوارم هر کس که این پیراهن را می پوشد ان شاءالله بتواند موفق و سربلند باشد.

وی در پاسخ سوال دیگری در مورد انتقادهایش درباره اینکه فوتبالیست ها بعد از فوتبال کار دیگری ندارند، گفت: ما همیشه باید دنبال حق باشیم. فوتبالیست یک دوره کوتاه دارد و بر خلاف رشته های ورزشی دیگر نمی تواند عضو مجامع دیگر باشد. یک فوتبالیست نمی تواند چون زیاد در چشم است وقتی کارهایی را انجام می دهد قطعا سعی می کنند او را هر طوری شده بزنند. من افرادی را می شناسم که فوتبالیست بزرگی بودند پس باید برای این بنده خداها هم مانند خیلی ها مراسم گلریزان بگیریم.

 

یک بازیکن گرجستانی در تمرین دوشنبه تیم فوتبال استقلال شرکت کرد.

به گزارش ایفنام و به نقل از تسنیم ،  تمرین تیم فوتبال استقلال از ساعت 18 و 30 دقیقه امروز (دوشنبه) در زمین شماره 2 آزادی جهت آماده سازی برای دیدار روز جمعه مقابل استقلال خوزستان انجام شد.

* از طرف باشگاه استقلال بنری در کمپ استقلال نصب شده بود که در آن درگذشت ناصر احمدپور، پیشکسوت مطبوعات ورزشی کشور تسلیت گفته شده بود.

* امید ابراهیمی به دلیل کشیدگی کشاله ران مانند دو روز گذشته در تمرین حضور نداشت. همچنین محمود فکری یکی از دستیاران قلعه نویی در تمرین امروز غایب بود.

* پیش از آغاز تمرین امیر قلعه نویی با دستیارانش در وسط زمین جلسه ای کوتاه برگزار کرد. همچنین سرمربی استقلال به صورت خصوصی با جواد زرینچه گفت وگو کرد.

* صادق درودگر که به عنوان مدیرعامل باشگاه نساجی قائمشهر انتخاب شده است میهمان ویژه تمرین استقلال بود و با منصور پورحیدری، رضا رجبی، ادموند اختر و میرشاد ماجدی که از نزدیک نظاره گر تمرین آبی پوشان بودند، خوش وبش کرد.

* گزارشگر برنامه مناظره شبکه یک که هر جمعه از این شبکه به روی آنتن می رود به تهیه گزارشی از مسائل فوتبال در تمرین استقلال پرداخت و با تعدادی از تماشاگران این تیم مصاحبه کرد.

* یک بازیکن گرجستانی برای انجام تست در تمرین آبی پوشان حضور داشت که این بازیکن چهره ای شبیه مگویان، بازیکن ارمنستانی استقلال داشت.

* محور تمرین امروز استقلال دویدن دور زمین، بازی آقاوسط و فوتبال تحت فشار بود. این تمرینات زیر نظر ایمان عالمی و ستار همدانی انجام شد و قلعه نویی بر آنها نظارت داشت. در غیاب امیر حاج قاسم، مربی بدنساز استقلال که از حضور در جمع آبی پوشان کناره گیری کرده است، ایمان عالمی کارهای مربوط به او را انجام می داد.

*  دروازه بان های استقلال زیر نظر کریم بوستانی، مربی دروازه بانان تمرینات اختصاصی و سنگینی انجام دادند. همچنین آنها از دو توپ مخصوص برای انجام تمرینات خود استفاده کردند.

* تمرین امروز استقلال حدود 50 تماشاگر داشت. بیشتر صحبت آنها در خصوص اظهارنظر علی دایی، سرمربی پرسپولیس در مورد هوشنگ نصیرزاده، رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال بود.

تیم فوتبال استقلال روز جمعه در چارچوب هفته دوم مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال خوزستان می رود.

تمرین دوشنبه پرسپولیس در شرایطی برگزار شد که حمید علی عسگر و مهرداد پولادی اختصاصی به تمرین پرداختند.

به گزارش ایفنام به نقل از فارس، تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت 18 امروز در ورزشگاه درفشی فر دنبال شد.

در این تمرین بازیکنان پس از گرم کردن بدن های خود مرور کارهای تاکتیکی را در دستور کار خود قرار دادند.

حمید علی عسگر و مهدی دغاغله اختصاصی به صورت جداگانه تمرینات دویدن را در دستور کار خود قرار دادند.

علی دایی به دلیل حضور در مراسم ختم ناصر احمدپور و مدنی با 35 دقیقه تأخیر در تمرین امروز حضور پیدا کرد.

محسن بنگر از تصمیم کمیته انضباطی مبنی بر جریمه اش ابراز بی اطلاعی کرد.

در ابتدای تمرین پیروانی دقایقی با نوروزی اختصاصی گفت وگو کرد.

دروازه بانان نیم ساعت زودتر از سایر بازیکنان در تمرینات امروز شرکت کردند و اختصاصی با غلام پور به تمرین پرداختند.

پرسپولیسی ها همچنین در تمرین امروز پیگیر شرایط آب و هوایی خوزستان برای بازی روز پنج شنبه بودند.

یک مدرسه فوتبال نیز امروز از نزدیک تمرین قرمزپوشان را زیر نظر داشت.

در صورتی که بازیکن آلمانی رئال مادرید واگذار شود، جانشین وی ستاره ای از لیگ ژرمن ها خواهد بود. 

به گزارش ایفنام، هفته نامه معتبر کیکر در تازه ترین شماره خود که دوشنبه (امروز) منتشر شد، اعلام کرد سامی خدیرا با گزینه های حضور در تیم های آرسنال و چلسی انگلیس، بایرن مونیخ آلمان و پاری سن ژرمن فرانسه مواجه است.

بنابه نوشته این نشریه در صورتی که امسال و تا قبل از اتمام موعد نقل و انتقالات تابستانی (پنجره تابستانی) این هافبک ٢٧ ساله به یکی از تیم های فوق فروخته شود، بازیکن جانشین وی از لیگ آلمان یعنی بوندس لیگا انتخاب خواهد شد.

مطابق این گزارش کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی کهکشانی ها در این حال به سراغ «لوئیس گوستاوو» هافبک تیم ملی برزیل که عضو ولفسبورگ است، خواهد رفت.

بازیکن برزیلی با «گرگ ها» (ولفسبورگ) تا سال ٢٠١٨ قرارداد دارد اما در متن قراردادش تبصره ای گنجانده شده که در صورت پرداخت ٢٥ میلیون یورو می تواند تیمش را عوض کند.

اخبارورزشي:14/5/1393

......... بازدید : 8 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارورزشي پارسيان100

پژمان جمشیدی: هنوز خودم را بازیگر نمی‌دانم

پژمان جمشیدی برای بار دوم است که روی صحنه تئا‌تر رفته و این بار عکس‌العمل‌های متفاوتی را نسبت به حضورش در نمایش «آرسنیک و تور کهنه» دریافت کرده است.

به نظر می‌رسد موضع مخالفینش کمی پایین‌تر آمده است و حضورش کمی قابل قبول‌تر شده است. به هر حال او از دو شب پیش دوباره روی صحنه رفته است و همانطور که خودش می‌گوید بازی قابل قبولی از خودش به نمایش گذاشته است. هر چند که هنوز هم خودش را بازیگر نمی‌داند و عقیده دارد گذاشتن اسم بازیگر برای او کمی زود است. «آرسنیک و تور کهنه» نمایشنامه معروفی است که در برادوی روی صحنه رفته است و بعد از موفقیتی که آنجا به دست آورد در سراسر دنیا اجرا شد. بعد از اجرای موفقی که به دست آورد فیلمش هم به‌‌ همان نام «آرسنیک و تور کهنه» ساخته و اکران شد. همانطور که گفتیم این نمایش در کشورهای مختلفی اجرا شده است و حالا به ایران رسیده است. پژمان جمشیدی در این باره می‌گوید: «خوشحالم از این‌که جزیی از این تیم شده‌ام. تیم حرفه‌ای که محمدرضا کوهستانی بازنویسی نمایشنامه را بر عهده گرفته و حسین پارسایی هم به عنوان کارگردان در این تیم حضور دارد.» گپ کوتاه با پژمان جمشیدی را از دست ندهید.

ورزشی > فوتبال - فوتسال

بهروان تاکید کرد:

امکان دادگاهی شدن دو بازیکن لیگ برتری/ پولی نداریم به ورزشگاه آزادی بدهیم

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با تاکید بر اینکه این سازمان نمی تواند مبلغ 200 میلیون برای هر مسابقه به ورزشگاه آزادی بدهد، از امکان دادگاهی شدن دو بازیکن لیگ برتر فوتبال به خاطر تخلفشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر غلامرضا بهروان در حاشیه جلسه مربوط به تورنمنت جام شهدا که بعدازظهر امروز دوشنبه در سازمان لیگ برگزار شد درباره زمانبندی پخش مسابقات لیگ برتر فوتبال با بیان مطلب فوق اظهار کرد: علاوه بر برنامه نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا باید مسائلی مثل گرمای هوا، تماشاگران و خود بازیکنان را هم مدنظر داشته باشد. الان در بعضی از شهرها دمای هوا حتی به 50 درجه هم می رسد و ما نمی توانیم ساعت پنج بعداز ظهر مسابقه برگزار کنیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره وضعیت باشگاه نفت مسجد سلیمان و میزبانی در ورزشگاه اختصاصی این باشگاه تاکید کرد: ما آخرین بازدید را هفته گذشته از ورزشگاه نفت انجام دادیم که خوشبختانه اتفاقات خوبی هم رخ داده بود. حدود 65 تا 70 درصد مشکلات رفع شده و مسئولان باشگاه قول دادند که باقی موارد را هم برطرف کنند.

بهروان ادامه داد: البته با توجه به رای کمیته انضباطی، تیم نفت مسجد سلیمان این هفته بدون تماشاگر به مصاف حریفش خواهد رفت.

وی در بخش دیگر از صحبت هایش درخصوص درخواست ورزشگاه آزادی مبنی بر گرفتن 270 میلیون تومان برای هر مسابقه استقلال و پرسپولیس گفت: قرار شد طبق رایزنی ها 50 میلیون توسط دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پرداخته شود و مابقی توسط سازمان لیگ. اما من از همین جا اعلام می کنم که سازمان لیگ پولی ندارد به ورزشگاه آزادی بدهد. این مبالغی که درباره سازمان لیگ در رسانه ها مطرح می شود مربوط به باشگاه ها است نه خود سازمان لیگ. مطمئن باشید سازمان لیگ از این مبالغ ندارد که بدهد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ همچنین درخصوص عدم توافق فدراسیون فوتبال و صدا و سیما برای پرداخت حق پخش مسابقات گفت: اگر ما چهارشنبه این هفته با سازمان صدا و سیما سر مبلغ مورد نظر به تفاهم نرسیم شرمنده دوربین ها خواهیم شد! (دوربین ها را به ورزشگاه راه نمی دهیم)

بهروان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اعلام اسامی دو بازیکنی که تخلفشان در گرفتن کارت خدمت مسجل شده است یادآور شد: ما اجازه نداریم این اسامی را اعلام کنیم ولی از آنجا که فصل نقل و انتقالات تمام شده و مملکت هم قانون دارد و امکان اینکه این بازیکنان به تیم نظامی بروند وجود ندارد و حتی ممکن است آنها دادگاهی شوند.

وی در پایان درباره فروش بلیت الکترونیکی در ورزشگاه آزادی هم گفت: امسال هیچ بلیتی چاپ نمی شود و همه باید به صورت الکترونیکی آن را تهیه کنند. البته پیش بینی شده تا افرادی که از شهرستان ها می آیند و امکان دسترسی به اینترنت ندارند از طریق کارت های یک بار مصرف که سوبسید و یارانه آن را سازمان لیگ می دهد وارد ورزشگاه شوند.

اشکان هفته ای 80 هزار پوند می گیرد

اشکان دژاگه اگر پولی که از العربی می گیرد را به ریال تبدیل کند می تواند بعد از بازی در این تیم فوتبال را کنار بگذارد و خودش و چند نسل بعد از خودش را تامین کند.

با اینکه مدیر برنامه های بازیکن ایرانی العربی حاضر نشده در مورد رقم قرارداد اشکان صحبتی کند اما سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا چند روز قبل در گزارشی درباره انتقال دژاگه به العربی رقم قرارداد او را لو داده است.

به نوشته این سایت اشکان هفته ای 80 هزار پوند از العربی حقوق می گیرد که اگر پوند را 5300 تومان بگیریم،، حقوق هفتگی او 424 میلیون تومان خواهد بود. پولی بسیار زیاد که طبیعتا عربها مشکلی با پرداخت آن ندارند.

حالا که بحث اشکان شد به مصاحبه امروز او با فارس هم اشاره کنیم. اشکان درباره اینکه چرا العربی را انتخاب کرده، گفته:" پس از اینکه العربی به من پیشنهاد داد، خیلی به این پیشنهاد فکر کردم، البته مشخص است که از لحاظ مالی هم این پیشنهاد به سود من بود و از این لحاظ هم متضرر نخواهم شد. در این بین این تیم از شرایط بسیار خوب و حرفه‌ای برخوردار است و یک مربی حرفه‌ای هم دارد. از سوی دیگر چند بازیکن مطرح از جمله پائولونیوی برزیلی و پابلو هرناندز اسپانیایی را جذب کرده‌اند که باعث شد تا در تفکراتم به این نتیجه برسم که انتخاب العربی، انتخاب خوبی برایم خواهد بود."

دژاگه این بحث که حضور در فوتبال قطر باعث تمام شدن فوتبال او می شود را قبول ندارد:" من حدود 28 سالم است و تیم‌های بزرگ آلمان و انگلیس سعی می‌کنند که بازیکنان بسیار جوان را جذب کنند. بنابراین با سنی که در آن هستم باید آرام آرام به آینده‌ام فکر می کردم و تصمیمی که گرفتم هم بر اساس آینده‌نگری بود. البته این هم به این معنا نیست که با آمدن به العربی، می‌خواهم فوتبالم را در آسیا تمام کنم و خیلی‌‌ها این طور برداشت می‌کنند که با پیوستن به العربی قطر فوتبالم تمام خواهد ‌شد و در همین کشور هم از فوتبال خداحافظی خواهم کرد. در واقع استدلال این دسته از افراد را متوجه نمی‌شوم. من فوتبال خودم را می‌شناسم و در قطر هم همانطوری کار می‌کنم که همیشه در سایر کشورها کار کرده‌‌ام. این امکان قطعا وجود دارد که دوباره به فوتبال اروپا برگردم"

دایی و نصیرزاده؛ حق با کیست؟

فوتبال ایران > لیگ برتر - اساسنامه فدراسیون به صراحت گفته که رییس کمیته حقوقی باید تحصیلات حقوقی داشته باشد.نگفته که باید مهارتش را از کلاس های رسمی فیفا بگیرد و این استدلال نصیرزاده نشان می دهد ایرادی که دایی وارد کرده قابل پذیرش است.

هوشنگ نصیرزاده را در برنامه نود شناختیم. مردی که بلد بود واژه هایش را کنار هم بچیند و از بالای عینک جوری به عادل نگاه کند و از ماده و تبصره ها حرف بزند که مخاطب باور کند حق با این مرد خوزستانی است.
او حالا چند صباحی است رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون است.ریاستی که در کشاکش جدال رسانه ای با علی دایی زیر سئوال رفته است. دایی می گوید طبق ماده 54 اساسنامه فدراسیون رییس و معاون کمیته حقوقی باید تحصیلات حقوقی داشته باشند و نصیزاده پاسخ داده است « بهتر است به اطلاعات خود اضافه کنید. آیین‌نامه انضباطی، مقررات و اخلاق را در هیچ دانشکده حقوقی در جهان تدریس نمی‌کنند. افرادی می‌توانند آنها را تدوین کنند که مهارت خود را از کلاس‌های رسمی فیفا گرفته باشند که اینجانب به عنوان تنها ایرانی که بیشترین شرکت در این کلاس‌ها را داشته و 13 سال است آنها را تدریس می‌کند، مسئولیت قانون‌گذاری در فوتبال را دارم و به جایگاهی که دارم به آن توجه می‌کنم پس بهتر است شما به جای قیام کردن در مقابل مقررات به آن احترام بگذارید. »
جوابی که هیچ مخاطبی را قانع نمی کند.به هر حال اساسنامه فدراسیون به صراحت گفته که رییس کمیته حقوقی باید تحصیلات حقوقی داشته باشد.نگفته که باید مهارتش را از کلاس های رسمی فیفا بگیرد و این استدلال نصیرزاده نشان می دهد ایرادی که دایی وارد کرده قابل پذیرش است.نصیرزاده و هیچ فرد دیگری نمی تواند خلاف اساسنامه مصوب فیفا عمل کند و به نظر می رسد فدراسیون در باره انتصاب او به عنوان رییس کمیته حقوقی، خلاف اساسنامه عمل کرده است.
اینکه بگوییم فردی دانش لازم را دارد اما مدرک تحصیلی مورد نظر را دارد مانند آن است که فردی بدون گواهینامه رانندگی ، راننده ماهری باشد. او آیا می تواند قانونا" رانندگی کند؟

دایی تمرکزش را روی تیم پرسپولیس بگذارد

نصیرزاده: اظهارات دایی درست نیست، او یک بار دیگر آیین‌نامه را مطالعه کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال اظهارات سرمربی پرسپولیس در مورد داشتن تحصیلات حقوقی برای ریاست این کمیته را نادرست دانست.

 

هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اظهارات علی دایی مبنی بر اینکه او نباید به عنوان رئیس کمیته حقوقی فدراسیون انتخاب می‌شد، اظهار داشت: این آخرین باری است که جواب دایی را می‌دهم. بهتر است دایی تمرکزش را برای تیم خود بگذارد.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال در مجمع به تصویب رسیده است، افزود: قرار شد این آیین‌نامه از ابتدای لیگ 94-1393 اجرایی شود و تمام مواردی که از قول دیگران عنوان شده است، صحت ندارد.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال تصریح کرد: از علی دایی و دیگر دوستان یک خواهش دارم. آنها که در مورد «بند» و «ماده» صحبت می‌کنند با بی‌دقتی اطلاعات غلطی به دایی می‌دهند که باعث می‌شود او واکنش نشان دهد. اگر اساسنامه فدراسیون فوتبال را یک آدم با تحصیلات کم هم بخواند متوجه می‌شود که در کمیته حقوق و تدوین مقررات یک رئیس (بلافاصله کاما قرار داده شده)‌ و یک معاون با تحصیلات حقوقی حضور دارند.

نصیرزاده افزود: در ادبیات «کاما» حرف ربط نیست بلکه تفکیک‌کننده است. اگر نوشته بودند که این کمیته از یک رئیس با تحصیلات حقوقی، آن وقت حرف دایی و دوستانش درست بود. وقتی که دوستان دایی اساسنامه نمی‌خوانند و فرق «کاما» و «واو» را نمی‌دانند ما چه گناهی کرده‌ایم؟!

وی تصریح کرد: با این شرایط نتیجه می‌گیریم که ریاست کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال فاقد شرط تحصیلات حقوقی است اما معاون او باید این شرط را داشته و سایر اعضای هم این شرط را ندارند.

«تمام اظهارات دایی با اساسنامه منطبق نیست»، وی با طرح این مدعا افزود: قرار نیست که ما تمام انرژی‌مان را صرف این کنیم که علیه یکدیگر حرف بزنیم. این صحبت‌ها از ایشان بعید است. من به دایی بی‌احترامی نکردم اما اظهارات او در مورد سمت من اصلاً صحیح نیست.

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: دایی اگر یک بار دیگر اساسنامه را مطالعه کند، متوجه می‌شود که من درست می‌گویم و خودش اشتباه می‌کند. اگر او اساسنامه فیفا را مطالعه کند در آنجا نیز متوجه می‌شود که مدرک تحصیلات حقوقی برای رئیس و نایب رئیس در کمیته اخلاق انضباطی و استیناف است که می‌خواهد افراد را محکوم کنند

نصیرزاده خاطرنشان کرد: در کمیته لیگال فیفا هم چنین شرطی برای رئیس کمیته حقوقی فیفا وجود ندارد. در هر صورت یک تشکر به دایی بدهکارم که با مطرح کردن این مسائل باعث شد که توضیحاتی بدهد که شبهات سایرین را برطرف کند

وی در پایان گفت: در حال حاضر آقای دکتر اکبر ایمان‌پور دکترای حقوقی خصوصی، معاون کمیته حقوقی و تدوین مقررات است و آقای دکتر سیدمحمود حقیقی دکترای حقوق و دکتر حسین اکبری که مدرک دکترای مدیریت ورزش را دارد، در این کمیته عضویت دارند

جمشیدیان:خوشحالم که مسیر من و قلعه‌نویی از هم جدا شد/ برخی در محرم مشکی می پوشند اما آزاده نیستند!

فوتبال ایران > لیگ برتر - از یک نفر بیشتر ناراحت نیستم و آن شخص امیر قلعه‌نویی است که دم از معرفت می‌زند.

 احمد جمشیدیان بازیکنی است که در روز آخر فصل نقل و انتقالات از فهرست باشگاه استقلال کنار گذاشته شد و این بازیکن همچنان یکی از نفراتی است که تکلیفش با این باشگاه روشن نشده است. جمشیدیان که پس از این اتفاقات با هیچ رسانه ای مصاحبه نکرده بود حالا روزه سکوتش را شکسته و درباره این اتفاقات صحبت کرده است. مصاحبه جمشیدیان را با فارس بخوانید:

شما یک کلمه راست به من نگفته اید...

واقعاً نمی‌دانم چه بگویم و از کجا شروع کنم در اردوی ترکیه با استقلال حضور داشتم و در مجموع 40 جلسه تمرین با این تیم انجام دادم در دو بازی دوستانه استقلال در آنجا به میدان رفتم و همه چیز هم خوب پیش‌ می‌رفت، وقتی از ترکیه برگشتیم یک روز به ما استراحت دادند و حتی در همان روز مدام ساعت تمرین فردا را به من اس‌ام‌اس می‌کردند ولی درست در آخرین روز نقل و انتقالات بود که گفتند به تمرین نرو و به باشگاه بیا، صبح آن روز به باشگاه رفتم که به یکباره به من گفتند تصمیم گرفتیم تا نیم‌فصل بیرون بنشینم و ما تمام حق و حقوقت را هم می‌دهیم و بعد از نیم‌فصل اسمت دوباره به لیست برگردانده می‌شود.

بلافاصله از اتاق بیرون رفتم و گفتم اصلاً چنین موضوعی را نمی‌پذیرم امروز روز آخر نقل و انتقالات است به آنها گفتم 500 میلیون طلب سال گذشته‌ام را ندادید و امسال هم یک ریال هنوز نگرفتم و درست روز آخر هم می‌گویید که 6 ماه دیگر منتظر بمانم. شما یک کلمه راست به من نگفته‌اید و توقع دارید من به حرف شما اطمینان کنم جالب است اصلاً قرار نبود از لیست خارج شوم و تا روز روی نفرات دیگر کار می‌کردند اما به یکباره تصمیم گرفتند من را از لیست خارج کنند. من تا الان نزدیک به دو هفته است که صحبتی نکردم به این خاطر که مردم بهترین قاضی هستند و بهترین محکمه خدا است شما بگویید روز آخر نقل و انتقالات چه کار می‌توانستم انجام دهم حتی اگر تیمی هم مرا می‌خواست تا با این آقایان تسویه حساب می‌کردم نمی‌توانستم به شهرستان بروم و از اینجا رانده و از جای دیگر مانده شده بودم.

داشتم وارد بازی برخی می شدم!

روزی که به استقلال آمدم از تیمی آمدم که 4 سال قهرمان پیاپی لیگ برتر شده بود و من کاپیتان دوم این تیم بودم وقتی به استقلال آمدم برای این تیم برند حساب می‌شدم و جالب است بدانید آن سال من با تراکتورسازی تمام کرده بودم و آقای زینی‌زاده مدیرعامل وقت تراکتورسازی می‌تواند شهادت بدهد که فقط امضای من مانده بود که عضو این تیم شوم اما در دقیقه 90 تصمیم گرفتم به استقلال بیایم. خدا را شکر می‌کنم که این اتفاق افتاد و مُهر تأییدی به همه صحبتهای من بعد از پیوستن به استقلال شد تا همیشه پشت‌سر یکسری از آدم‌ها حرف هست و من هم داشتم وارد بازی برخی‌ها می‌شدم و تنها بحثی که در زندگی من پیش آمده بود مربوط به این آقا بود. این اتفاق من را روسفید کرد و ثابت کرد که هیچ زد و بندی با آقایان نداشتم.

خوشحالم که مسیر من و قلعه‌نویی از هم جدا شد

من سؤال می‌کنم آیا مصدومیت جزئی از فوتبال نیست؟ ولی حال صادقی و عمران‌زاده مصدوم نیستند؟ فوتبال همین است من 14 ماه حتی یک هزار تومانی نگرفتم و آیا به نظر شما این موضوع انصاف است. 14 ماه یک ریال نگرفتم و روز آخر اسم من از لیست خارج شد، برخی‌ها در دهه محرم مشکی می‌پوشند و عزاداری می‌کنند در حالی که حرف امام حسین (ع) این بود که آزاده باشید و حق مردم را نخورید از این کم‌ لطفی بالاتر وجود دارد؟این اتفاق ثابت کرد هیچ سر و سری با آقایان ندارم و خوشحالم که مسیر من و قلعه‌نویی از هم جدا شد چون پیش از این بحث‌هایی پیش آمده بود که عذابم می‌داد.

قلعه نویی را همه می شناسند!

خدا را شکر باشگاه استقلال آنقدر بزرگ است که این همه رسانه در اطرافش حضور دارد کادر پزشکی و مدارک آن هم موجود است و همه می‌دانند که من شش بازی آخر فصل گذشته را بازی کردم و 40 جلسه تمرین قبل از بازی فصل با این تیم انجام دادم و در دو بازی دوستانه هم به میدان رفتم. یک جلسه تمرین این تیم را امسال از دست ندادم و اگر بازیکنی مدعی است که پیش از فصل بیشتر از من در تمرینات حضور داشته این را بگوید تأییدیه پزشکی فدراسیون فوتبال هم در دست من است ولی متأسفانه این بحث‌ها فرافکنی است و قلعه‌نویی را همه می‌شناسند. آقای قلعه‌نویی شما مصدومیت من را پیش کشیدید که خودت را پشت این قضیه پنهان کنی چطور من تا روز آخر سالم بودم ولی روز آخر به یکباره مصدوم شدم؟ چه کسی را می‌خواهید با این حرف‌ها گول بزنید. محمد محمدی، ایمان مبعلی و میثم خسروی به علاوه دهها نفر دیگر این بلا توسط شما سرشان آمد به خدا قسم می‌خورم اگر یک هفته زودتر این موضوع را به من می‌گفتند هرگز نمی‌ماندم من می‌توانستم روز آخر لیگ نقل و انتقالات آنها التماس کنم درست مثل برخی‌ها که خبر دارم نزد این آقا رفتند و التماس کردند. دو هفته است که سکوت کرده‌ام و هیچ چیز نگفته‌ام اما تکلیف من را روشن نمی‌کنند که حداقل بتوانم جای دیگری بازی کنم. آقای نظری جویباری تا چند روز پیش می‌خواست چک شخصی‌اش را به من بدهد اما حالا با خانواده‌اش به مسافرت رفته و به هر کسی زنگ می‌زنم می‌گویند نظری جویباری باید بیاید آیا فقط این آقا در باشگاه کار می‌کند؟

راه شکایت برای من باز است و حتماً این کار را انجام می‌دهم ولی مردم این را بدانند که دو هفته منتظر ماندم و لب باز نکردم. کسی که خودش مسبب این کار بوده حداقل یک تماس نگرفت تا موضوع را جمع و جور کند در حالی که هر شخصی من را در خیابان می‌دید ابراز ناراحتی می‌کرد و می‌گفت نگران نباش خدا جای حق نشسته است من اصلاً بحث خودم را انجام نمی‌دهم همه کار زشت را می‌دانند چه برای من باشد و چه برای دیگران ولی واقعاً برای آقایان متأسف هستم که خواستند با لقب مصدوم چنین جوی را به وجود بیاورند شما خودتان هر روز در محل تمرینات حاضر هستید و گزارش تمرین را پوشش می‌دهید. آیا شما هم دروغ می‌گویید و این همه مدت من مصدوم بودم و در تمرینات شما چیزی ننوشتید؟ متأسفانه این دوستان در حال درست کردن جو بودند و اصلاً خانواده و زندگی افراد برایشان مهم نیست چون برای خودشان اسم و رسمی دارند امیدوارم جامعه ورزش این رفتارها را ببیند و کاری کند که دیگر این اتفاقات رخ ندهد.

مردم بد و خوب را بشناسند

این اتفاق برای من افتاد و شاید خواست خدا هم بود اما خوشحال هستم که دو، سه نفر دیگر از لیست استقلال خارج نشدند شاید اگر آن جوان که قرار بود نامش از فهرست در بیاید این مسئله را می‌شنوید فوتبالش نابود می‌شد و یا آن بازیکن باتجربه دیگر نمی‌توانست فوتبال بازی کند. من حرف دلم را می‌زنم و امیدوارم مردم از همه مربیانی که سالم کار می‌کنند حمایت کنند و طوری با آنها رفتار کنند که همه بد و خوب را بشناسند. جالب اینجاست وقتی یک تیم می‌تواند در عرض یک ساعت یک بازیکن را به خدمت بگیرد چطور دو هفته است که تکلیف این بازیکن را مشخص نمی‌کنند. همه جا صحبت می‌کنند که ما به خاطر جمشیدیان ناراحت هستیم ولی آقایان شما چه کاری برای من انجام دادید حتی یک عذرخواهی ساده هم نکردید که با زندگی من بازی شد. این اتفاق برایم افتاد ولی من مسببان این قضیه را به خدای بزرگ می‌سپارم چون می‌دانم او شاهد و ناظر همه چیز است امیدوارم کسانی که این بلا را بر سر من آوردند در همین دنیا جوابشان را بگیرند.

جو تیم استقلال محشر بود

دست تک تک بازیکنان استقلال را می‌بوسم چون آنها هر روز با من در ارتباطند و ابراز همدردی می‌کنند در یک سال و نیم جو این تیم را محشر دیدم و چه از لحاظ اخلاقی و چه از لحاظ رفاقتی بهترین دوستان را پیدا کردم. امیدوارم آنها من را حلال کنند و من هم در این مدت سعی کردم اخلاق خوبی داشته باشم و به هیچ کس بدی نکنم. همه بازیکنان استقلال و هم‌تیمی‌های پارسالم در قلب من هستند و از اینکه آنها به فکر من و زندگیم بودند تشکر می‌کنم.

قلعه نویی فقط دم از معرفت می زند

روی هوا ماند‌ه‌ام و نمی‌دانم چه کنم و ظاهراً باید فردا از طریق مراجع قانونی اقدام کنم از یک نفر بیشتر ناراحت نیستم و آن شخص امیر قلعه‌نویی است که دم از معرفت می‌زند. مردم بهترین قاضی هستند و از خدای بزرگ خواسته‌ام در این روزها که تک و تنها دلم شکسته است حق را به حقدار بدهد این آقایان را یک درصد هم نمی‌بخشم چون از دستم کاری برنمی‌آید و مجبورم منتظر بمانم تا حق و حقوقم را بگیرم.

کارت معافیت علیرضا حقیقی تایید شد/ او ممنوع الکار نیست

فوتبال ایران > لژیونرها - بازرسی حوزه نظام وظیفه؛ کارت پایان خدمت کفالت حقیقی را مورد تایید قرار داد.

انتشار لیست بازیکنانی که به دلیل مشکل کارت پایان خدمت قادر به دریافت کارت بازی برای حضور در مسابقه های لیگ برتر نبودند، چند نام غیرمنتظره در خود داشت. یکی از آن ها گلر ثابت تیم ملی ایران در رقابت های جام جهانی 2014 بود. بعد از این اتفاق، نماینده این دروازه بان پیگیر کار او شد و سرانجام بازرسی حوزه نظام وظیفه؛ کارت پایان خدمت کفالت حقیقی را مورد تایید قرار داد. گفته می شود پدر این بازیکن نیز قرار است نامه معافیت او را به فدراسیون فوتبال برساند.

علیرضا برای لیگ چهاردهم بار هیچکدام از باشگاه های ایرانی قرارداد امضا نکرده و فصل را در اروپا و به احتمال فراوان در کشور پرتغال آغاز می کند.

                    

پايان يافتن رقابت های جام رمضان در خراسان رضوی

مسابقات بسکتبال با ويلچر و واليبال نشسته که به مناسبت ماه مبارک رمضان آغاز شده بود، با معرفی برترين ها به کار خود پايان داد.

رقابت های بسکتبال با ويلچر با همکاری شهرداری مشهد  با حضور 50 ورزشکارجانباز در قالب 4 تيم درآسايشگاه جانبازان برگزار شد و تيم های شهيد چارياری، شهيد قوچانی و شهيد قاسمی به ترتيب عناوين اول تا سوم را بدست آوردند.

مسابقات واليبال نشسته ، يادواره جانباز شهيد محسن پرستار حرمی نيز، با حضور 60 ورزشکار در سالن مجموعه ورزشی تختی انجام شد.

در پايان اين رقابت ها که به صورت رفت و برگشت برگزار شد، تيم هاي  تربت حيدريه، مشهد و جانبازان منطقه يک، به ترتيب عناوين اول تا سوم را بدست آوردند.

اخبار ورزشي:13/5/1393

 

......... بازدید : 8 یکشنبه 12 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارورزشي پارسيان100

شیرازی: خبر برکناری‌ام صحت ندارد/ انتخابات 27 مرداد برگزار می‌شود.

رییس هیات فوتبال استان تهران می‌گوید خبر برکناری‌اش توسط محمدحسین نژاد فلاح صحت ندارد.

حبیب‌الله شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره صحبت‌های مطرح شده مبنی بر برکناری‌اش از ریاست هیات فوتبال استان تهران اظهار کرد: من هم دیشب این مسئله را شنیدم اما ساعتی بعد به من اعلام کردند که این خبر صحت ندارد.

او ادامه داد: این خبر تکذیب شد و قرار است طی نامه آخری که داشتیم، انتخابات روز 27 مرداد برگزار شود. تاکنون نیز دو فراخوان برای برگزاری انتخابات اعلام شده اما این بار امیدواریم حتما در موعد مقرر برگزار شود.

او افزود: طبق اعلام رییس فدراسیون فوتبال، رییس هیات استان تهران باید تا روز برگزاری انتخابات در پست خود حضور داشته باشد.

به گزارش ایسنا، ساعتی پیش از آغاز مراسم انتخاب برترین‌های لیگ برتر خبری مبنی بر برکناری رییس هیات فوتبال استان تهران توسط مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران اعلام شد.

حیدری در استقلال ماندگار شد

مدافع - هافبک استقلال از این تیم جدا نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خسرو حیدری با وجود داشتن پیشنهاد از بوندسلیگای دو در استقلال ماندنی شد. این بازیکن پیشنهادهای خوبی از تیم‌های آلمانی داشت اما در نهایت تصمیم گرفت که این فصل را با پیراهن استقلال به پایان برساند.

آخرین وداع با حسین معدنی

مراسم تشییع پیکر مرحوم حسین معدنی صبح امروز در خانه والیبال با حضور جمعی از ملی‌پوشان، پیشکسوتان، خبرنگاران ورزشی و بستگان و دوستداران آن مرحوم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خانه والیبال تهران صبح امروز یکشنبه شاهد حضور صدها نفر از دوستان سابق و علاقه‌مندان و طرفداران حسین معدنی بود. طیف‌های کثیری از مسئولان ورزشی، پیشکسوتان و قهرمانان والیبال، ملی‌پوشان و اهالی ورزش برای خداحافظی با حسین معدنی و تشییع پیکر او حاضر شده بودند.

این مراسم از ساعت 9 صبح آغاز شد. ابتدا فیلم کوتاهی از سرگذشت حسین معدنی برای حضار نمایش داده شد. در این فیلم افتخارات ورزشی آن مرحوم مرور شد. با نمایش چهره حسین معدنی حزن و اندوه و گریه سالن والیبال را فرا گرفت. اینانلو پیشکسوت والیبال در این جلسه به عنوان مجری به سخنرانی پرداخت. او به مسئولان حاضر خیر مقدم گفت و سرگذشت حسین معدنی را به تفصیل بیان کرد.

پس از آن داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، هاشمی‌طبا رئیس سابق سازمان تربیت بدنی، ناصر میرفخرایی نماینده جامعه پیشکسوتان، بهنام محمودی و ایرج مظفری از هم‌بازی‌های حسین معدنی به ایراد سخنرانی و بیان خاطرات و بزرگداشت این مرحوم پرداختند.

همچنین تمامی بازیکنان تیم‌های ملی بزرگسال، جوانان و نوجوانان طی مراسمی با اهدای گل به پیکر حسین معدنی با سرمربی خود وداع کردند.

سایر مسئولان حاضر در سالن از جمله کیومرث هاشمی، نصرالله سجادی، یزدانی خرم، افشارزاده، محسن رضوانی، محمود افشاردوست، امیدوار حاتمی و ... در صف‌های هماهنگ و در کنار قریب به هزار نفر از دوستان معدنی بر پیکر او نماز خواندند.

پیکر حسین معدنی روی دستان شاگردانش سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی، امیر غفور، حمزه زرینی، مصطفی شریفات، فرهاد قائمی، علیرضا نادی، رحمان داودی و همچنین هم‌بازی‌هایش پیمان اکبری، بهنام محمودی، محمود افشار دوست، بهروز عطایی، مسعود آرمات و همچنین مربیانش مجید ارگی، حسینعلی مهران‌پور و بسیاری دیگر تشییع شد.

حدود هزار نفر از دوستان و طرفداران حسین معدنی در خیابان وصال و حجاب پیکر او را تشییع کردند. پیکر مرحوم حسین معدنی ظهر امروز در قطعه‌ی نام‌آوران بهشت زهرا در خاک آرمید.

حسین معدنی کاپیتان سابق تیم ملی، سرمربی و مربی والیبال ایران در هشت سال گذشته بود. او به همراه تیم ملی به افتخارات زیادی دست پیدا کرد. مدال نقره بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا. دو مدال طلا در جام کنفدراسیون‌های آسیا و یک مدال طلای کشورهای اسلامی به همراه کسب عنوان بهترین پاسور آسیا در سال 2002 از جمله افتخارات حسین معدنی بوده است.

وی بامداد روز جمعه به‌دلیل عمل ناموفق کیسه صفرا و التهاب ریه دار فانی را وداع گفت.

حمله شدید دایی به نصیرزاده

در آلمان حقوقدان‌ها آیین‌نامه می‌نویسند نه کمک‌داوران!/ از پشت کوه که نیامده‌ام!

سرمربی پرسپولیس پاسخ رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال را داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی دایی در واکنش به اظهارات هوشنگ نصیرزاده که اعلام کرده بود، "دایی در فوتبال آلمان بوده است. آیا آنجا مربیان علیه داوری حرف می‌زدند؟" و "این قانون در تمام دنیا وجود دارد و در جام‌جهانی هم دیدید که هیچکس درباره داوری صحبت نکرد." اظهار داشت: "متاسفانه دوستان فکر می‌کنند فقط خودشان از اوضاع و احوال مطلع هستند و بقیه از پشت کوه آمده‌اند. می‌گویند در جام‌جهانی کسی علیه داوری حرف نزد. کی‌روش در کنفرانس بعد از بازی با آرژانتین اعلام کرد، بازی دو چهره موثر داشت داور و مسی. حتی رییس محترم فدراسیون و مقامات فوتبال ایران هم کلی مصاحبه کردند. کواچ سرمربی کرواسی بعد از بازی با برزیل گفت: "برزیل مدعی اصلی این جام به شمار می‌رود و من علاوه بر قدرت برزیل پیش‌بینی کرده بودم که در بازی افتتاحیه با مشکلات داوری نیز رو به‌رو شویم. امروز تصمیم داور مضحک بود."

دایی ادامه داد: "کلینزمن قبل از بازی آمریکا و بلژیک گفت، فیفا با انتخاب جمیل حمودی برای دیدار ما و بلژیک اشتباه کرد. داور الجزایری که فرانسوی‌زبان است می‌تواند با بازیکنان بلژیک به زبان خودشان صحبت کند. امیدوارم که انتخاب این داور مشکلی برای ما ایجاد نکند. ما اینها و بقیه حرف‌ها را یادمان هست و حافظه‌مان ضعیف نیست. متاسفانه برخی به گونه‌ای حرف از فیفا می‌زنند، انگار خودشان سنگ بنای فیفا را گذاشته‌اند یا جوری مقررات بین‌المللی را مطرح می‌کنند که انگار فقط آنها می‌توانند زبان خارجه بخوانند و ترجمه کنند. فکر نکنید شما داستایوفسکی هستید و بقیه تا سر کوکب خانم درس خوانده‌اند!"

وی افزود: "در آلمان حقوقدان‌های خبره برای فوتبال آیین‌نامه می‌نویسند. کسانی که واقعا تحصیلات حقوقی دارند و اصول و قواعد و جزییات حقوق و مقررات را می‌شناسند و این قوانین را با همه قوانین بالادستی و زیردستی مملکت هم وفق می‌دهند نه این که مثلا یک کمک داور بازنشسته بیاید برای کل فوتبال قانون بنویسد. من اعلام کرده‌ام اگر قانونی وضع شده به آن احترام می‌گذارم. بعد می‌آیند مصاحبه می‌کنند که ما دوست نداشتیم محرومیت‌ها از پرسپولیس شروع شود. شما مگر رییس کمیته انضباطی هستی که حکم صادر می‌کنی و می‌گویی ما محروم می‌کنیم؟ اگر قرار است آیین‌نامه رعایت شود قبل از آن باید اساسنامه که شاکله کار فدراسیون است، رعایت شود. ماده 54 اساسنامه فدراسیون می‌گوید که رییس و معاون کمیته حقوقی و تدوین مقررات باید تحصیلات حقوقی داشته باشند. رییس فعلی این کمیته در کدام دانشگاه حقوق خوانده؟ بیاید مدرکش را منتشر کند. واقعا این برای من ابهام است و اگر اشتباه می‌کنم، ثابت کنند. اگر بخواهیم وارد ریز مسائل شویم و مو را از ماست بیرون بکشیم که با طرح همین موضوع در دیوان عدالت اداری می‌شود کمیته حقوقی و رییسش را زیر سئوال برد و کمیته‌ای که رییسش صلاحیت قانونی نداشته باشد، قطعا آیین‌نامه‌هایش هم باید بازبینی شوند. مشکل شخصی با نصیرزاده ندارم اما می‌گویم مگر مثلا می‌شود وزیر بهداشت پزشکی نخوانده باشد؟ مگر می‌شود رییس کمیته حقوقی حقوق نخوانده باشد؟"

او همچنین گفت: "من در کنفرانس خبری برای داور بازی آرزوی موفقیت کردم. اگر گفتم دیکتاتوری انتقادم به قوانین بود نه به داوری. همکاران من هم این هفته درست یا غلط به داوری انتقاد کرده‌اند که البته من بازی‌ها را ندیده و نمی‌دانم تا چه حد انتقادات وارد بوده. حالا انگار برخی فقط منتظرند حرف بزنم تا از کاه کوه بسازند. اگر مشکل شخصی دارید بگویید تا همه بدانند. همه جای دنیا اشتباهات نقد می‌شود. وقتی خبرنگار از من درباره داوری می‌پرسد ادب حکم می‌کند جواب بدهم. آقایانی که تکلیفشان با خودشان روشن نیست و فراتر از وظیفه‌شان حرف می‌زنند بهتر است قانون را رعایت کنند. مثلا فلان فرد که مشاور چند باشگاه است که نمی‌تواند برای همه تعیین تکلیف کند."

علی دایی تصریح کرد: "یک بار دیگر اعلام می‌کنم راه رفع انتقادات از داوری وضع مقررات این گونه نیست. باید اشتباهات داوری کاهش یابد. مگر با کسر امتیاز به خاطر شعار هواداران فضای ورزشگاه‌ها سالم شد؟ وقتی تیم من با 30 میلیون هوادار فصل قبل علنا در بازی با سپاهان و فولاد از داوری ضربه خورده و همین دو امتیاز می‌توانست ما را قهرمان کند، چه کسی باید جوابگو باشد؟ درد این است که امروز یک داور قانون می‌نویسد و بالطبع به نفع داوران می‌نویسد. فردا اگر یک بازیکن قانون بنویسد، لابد به نفع بازیکن می‌نویسد. این که نشد قانونگذاری. یک سال می‌گویند هر کس از توپ انتقاد کند، محروم می‌شود. امروز انتقاد از داور را می‌گویند می‌شود از درون خانه رییس کمیته انضباطی هم رای داد. می‌ترسم فردا روی چمن ورزشگاه تابلو بزنند و بنویسند با کفش وارد نشوید یا لطفا روی چمن راه نروید!"

او ادامه داد: "می‌گویند دایی از هفته اول شروع به اعتراض کرده است. ایراد من این است. نمی‌توانم برخی مسائل را ببینم و سکوت کنم. اگر سال قبل بحث داوری‌های شائبه‌دار را مطرح کردم، دیدید که کار از دایره فوتبال فراتر رفت و در برخی نهادها اعترافاتی مطرح شد که اگر رسانه‌ای می‌شد خدا می‌داند چه مسائلی را به دنبال داشت. اگر از مشکل کارت‌های پایان خدمت حرف زدم، دیدید که مرور زمان همه چیز را ثابت کرد. حالا هم می‌گویم رعایت احترام داوران زحمتکش واجب است اما با این قانون‌ها و مقرراتی که با قوانین مملکت هم در تضاد است، نمی‌شود مشکلات را رفع و رجوع کرد. ما یاد گرفته‌ایم صورت مساله را پاک کنیم و آشغال‌ها را بفرستیم زیر فرش. این دوای دردها نیست. هم خودتان می‌دانید و هم همه آنهایی که با فوتبال سر و کار دارند."

اخبارورزشي:12/5/1393                                          

......... بازدید : 13 جمعه 10 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارورزشي پارسيان100

استقلال تهران لیگ چهاردهم را با پیروزی آغاز کرد

هر چه بازی جلوتر رفت، استقلالی‌ها بهتر و بهتر در زمین ظاهر شدند تا سرانجام در یک بازی دیدنی با نتیجه ۱-۲ از سد تیم راه‌آهن گذشتند تا شاگردان امیر قلعه‌نویی فصل را با پیروزی آغاز کنند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی، لیگ چهاردهم را با پیروزی آغاز کردند تا پس از بازی خوب امشب هواداران این تیم به یک استقلال امیدوارکننده در این فصل دلگرم باشند. استقلالی‌ها امشب در ورزشگاه تختی تهران با نتیجه ۱-۲ از سد تیم راه‌آهن گذشتند.

به گزارش «تابناک»، پس از پنجمی استقلالی‌ها در فصل قبل و اعتراض گسترده هواداران این تیم به سبک بازی کسل‌کننده آن‌ها، استقلال تهران با تغییرات گسترده در تیم مدیریتی و کارکرد خوب در فصل نقل و انتقالات با تیمی متحول شده و جوان به لیگ چهاردهم پا گذاشتند و نخستین بازی را با پیروزی پشت‌ سر گذاشتند.

استقلالی‌ها که در نیمه نخست، کمی گیج و سردرگم بودند با تک گل زود هنگام راه‌آهنی‌ها به رختکن رفتند تا در آغاز نیمه دوم با اضافه شدن آندو و هاشم، عملکرد بهتری داشته باشند و سرانجام روی دو ارسال خسرو حیدری توسط کرار جاسم و محمد قاضی شکست نیمه نخست را با پیروزی عوض کنند.

برای نخستین بازی لیگ برتری دو تیم، پس از دقایق کسل‌کننده اولیه شاهد بازی پر شور و حرارتی از سوی دو تیم به ویژه استقلال بودیم و بازیکنان این تیم علاوه بر دو گل، دو بار هم تیر دروازه راه‌آهن را لرزاندند تا در مجموع هواداران کمی که به ورزشگاه آمده بودند، راضی به ‌خانه‌هاشان بروند.

هرچند در مقابل راه‌آهن درون زمین شرایطی مانند استقلال داشت، تیم این فصلش با تیم فصل گذشته تفاوت فراوانی پیدا کرده؛ اما در بیرون زمین بر خلاف استقلال، شرایط باثبات مدیریتی ندارند و هنوز وضعیت مالک این باشگاه معلوم نیست و آن‌ها حتی این بازی را هم با تبصره و اما و اگر به میدان آمدند. تیم سابق بابک زنجانی یک ماه پیش با قیمت هشت میلیارد تومان به حمید استیلی فروخته شد، ولی دو روز قبل از بازی دادستانی اعلام کرد که انتقال مالکیت این باشگاه اشتباه بوده و باید در مزایده‌ای به‌ فروش برسد؛ مزایده‌ای که در آن هیچ خریداری برای راه‌آهن پیدا نشد تا فعلا دادستانی مالک این باشگاه باشد و تکلیف آن در روزهای آتی مشخص شود.

 

ترکیب راه‌آهن

 

وحید طالب لو، سید احمد موسوی، شیث رضایی، محسن ایران نژاد، ابراهیم کریمی، رامین رضاییان، محمد آبشک، رضا خالقی فر، محمد علیزاده، بهادر عبدی، محمد غلامی

 

سرمربی: حمید استیلی

 

ترکیب استقلال:

 

محسن فروزان، خسرو حیدری، محمدرضا خرسندنیا، مگوییان، امید ابراهیمی، پژمان نوری، جاسم کرار، میلاد فخرالدینی، سجاد شهباززاده، آرش برهانی و محمد قاضی

 

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

گزارش بازی

 

۰۳:۰۰ هنوز بازی آغاز نشده بود که راه‌آهنی‌ها دروازه استقلال را باز می کنند. یک نفوذ خوب از رضا خالقی‌فر و یک پاس به بیرون در محوطه جریمه، توپ را زیر پای رامین رضائیان می‌نشاند تا در سومین دقیقه بازی، دروازه محسن فروزان و استقلال را باز کند.

 

* پس از سال‌ها کسی غیر از سید مهدی رحمتی درون دروازه استقلال ایستاده است. بازوبند کاپیتانی استقلالی‌ها هم در این بازی روی بازی آرش برهانی بسته شده است. غیبت آندرانیک تیموریان و هاشم‌بیگ‌زاده در ترکیب استقلال هم از نکات جالب این بازی است.

 

۱۱:۰۰  نفوذ پژمانوری از سمت چپ و ارسال توپ روی دروازه راه‌آهن در درهانه دروازه روی سر محمد قاضی نشست، اما ضربه سر او به شکل عجیبی به سر آرش برهانی برخورد و از دروازه دور شد.

 

۲۰:۰۰  بیست دقیقه ابتدایی بازی بدون صحنه قابل توجهی در جریان است. راه‌آهنی‌ها پس از گل زودهنگام خود با یک دفاع منسجم چشم به ضد حمله‌ها دوخته‌اند و در مقابل استقلال امیر قلعه‌نویی در بیست دقیقه ابتدایی بازی بسیار سردرگم و بی‌برنامه ظاهر شده است.

 

۲۵:۰۰ یک ضربه از میلا فخرالدینی از پشت محوطه جریمه سرانجام در دقیقه ۲۵ بازی موجب می‌شود تا وحید طالب‌لو یک واکنش نصفه و نیمه‌ای از خود به نمایش بگذارد. در سوی مقابل غیر از صحنه گل، هنوز نامی از محسن فروزان، دروازه‌بان استقلال نشنیده‌ایم.

 

۲۸:۰۰  یک شوت از محمد قاضی با فاصله اندکی از کنار دروازه طالب لو به بیرون می‌رود.

 

۳۲:۰۰  ارسال کرنر از سوی میلاد فخرالدینی با ضربه سر محمد قاضی همراه شد، ولی ضربه سر او با فاصله اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

۳۳:۰۰  جدی‌ترین موقعیت استقلالی‌ها توسط آرش برهانی به تیر افقی دروازه راه‌آهن برخورد کرد. نفوذ فخرالدینی و پاس او در محوطه جریمه به کاپیتان استقلالی‌ها رسید و او با یک چرخش توپ را راهی دروازه طالب‌لو کرد که از بخت بد برهان و استقلال، توپ به تیر افقی برخورد کرد.

 

۳۴:۰۰  استقلالی ها پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شدند که کرار جاسم توپ را درست به جایی فرستاد که وحید طالب لو در آن‌جا قرار داشت.

 

۳۶:۰۰  محسن ایران‌نژاد، نخستین کارت زرد این بازی را دریافت کرد.

 

۳۷:۰۰  ارسال خسرو حیدری با ضربه سر مگوئیان همراه شد؛ اما به رغم خروج ناقص طالب‌لو، این توپ راهی به دروازه راه‌آهن نداشت.

 

پایان نیمه نخست با برتری یک بر صفر راه‌آهن برابر استقلال

 

۴۶:۰۰  هاشم بیگ‌زاده به‌ جای پژمان نوری به میدان آمد تا امیر قلعه‌نویی نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرده باشد.

 

۴۹:۰۰  نخستین موقعیت استقلال در نیمه دوم توسط آرش برهانی به‌ هدر می‌رود؛ جایی که او در آستانه دروازه راه‌آهن توپ را به بدن طالب‌لو می‌کوباند.

 

۵۳:۰۰  ابراهیم کریمی با خطایی که روی آرش برهانی انجام می‌دهد، دومین کارت زرد بازی را دریافت کرد.

 

۵۶:۰۰  گل برای استقلال. کرار جاسم در نخستین بازی‌اش برای استقلال گلزنی می‌کند. البته خسرو حیدری با یک فرار چندین متری و یک سانتر زیبا، نقش بسزایی در به‌ ثمر رسیدن این گل داشت.

 

۵۸:۰۰  فرار هاشم بیگ‌زاده از سمت چپ می‌توانست مهاجمان استقلال را در موقعیت گلزنی قرار دهد؛ اما داور خطای محمد قاضی را اعلام کرد.

 

۵۹:۰۰  نخستین تعویض راه‌آهن این گونه انجام شد که رضائیان، زننده تک گل راه‌آهن جایش را به علی‌ علیپور می‌دهد.

 

۶۲:۰۰ یک همکاری زیبا از بازیکنان استقلال با چند پاس خوب در نیمه میدان پشت محوطه جریمه، توپ را در اختیار جاسم کرار قرار می‌دهد و او در حالی که می‌توانست در فضای خالی سمت راست خسرو حیدری را صاحب توپ کند، با خودخواهی توپ را به آسمان می‌کوبد.

 

۶۶:۰۰  آرش برهانی جای خود را در ترکیب استقلال به آندرانیک تیموریان می‌دهد. برهانی بازوبند را هم به خسرو حیدری واگذار می‌کند.

 

۶۷:۰۰  محمد غلامی هم در ترکیب راه‌آهن جای خود را به امین منوچهری می دهد.

 

۷۰:۰۰  یک موقعیت خطرناک برای استقلالی‌ها. فرار زیبای میلاد فخرالدینی از سمت راست و ارسال او به ضربه سر کرار جاسم همراه بود که توپ به تیر افقی دروازه برخورد کرد و گل نشد.

 

۷۵:۰۰  گل برای استقلال. باز هم حضور مؤثر خسرو حیدری و نقش پ رنگ او روی گل استقلال مانند گل اول. ارسال حیدری از سمت راست روی سر محمد قاضی نشست تا نام قاضی هم در میان گلزنان این بازی ثبت شود.

 

۷۶:۰۰  سومین تعویض راه‌آهن به این ترتیب انجام شد که میلاد محمدی به‌ جای آبشک به میدان آمد.

 

۸۴:۰۰  میلاد خرسندنیا، مدافع جوان استقلال با خطا روی میلاد محمدی به‌ عنوان نخستین بازیکن استقلالی با کارت زرد داور جریمه می‌شود.

 

۸۸:۰۰  یعقوب کریمی به‌ عنوان سومین تعویض استقلال به‌ جای خسرو حیدری به میدان می‌آید.

 

۹۰:۰۰  امید ابراهیمی دومین بازیکن استقلال است که با کارت زرد زرگر جریمه می‌شود.

حسین معدنی، مربی تیم ملی والیبال درگذشت

حسین معدنی، مربی تیم ملی والیبال ایران که در لیگ جهانی امسال در کنار کواچ روی نیمکت تیم ملی ایران می‌نشست و سرمربی سابق این تیم، صبح امروز به دیار باقی شتافت و جامعه ورزشی ایران را در شوکی بزرگ فرو برد. معدنی که از سرطان رنج می‌برد، پس از اینکه چند هفته پیش در بیمارستان بستری شد، صبح امروز جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

حسین معدنی، مربی تیم ملی والیبال ایران که در لیگ جهانی امسال در کنار کواچ روی نیمکت تیم ملی ایران می‌نشست و سرمربی سابق این تیم، صبح امروز به دیار باقی شتافت و جامعه ورزشی ایران را در شوکی بزرگ فرو برد. معدنی که از سرطان رنج می‌برد، پس از اینکه چند هفته پیش در بیمارستان بستری شد، صبح امروز جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

به ‌گزارش «تابناک»، شاید باورش سخت باشد، چهره‌ای آشنا و دوست‌داشتنی که تا همین یک ماه پیش در مرحله گروهی لیگ جهانی در کنار کواچ روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته بود و با یک لبخند همیشگی، کار هدایت والیبالیست‌های خوب کشورمان را به ‌عهده گرفته بود، ‌یکباره و در یک ماه از میان ما برود.

بنا بر این گزارش، پس از پایان کار تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی لیگ جهانی و راهیابی به دور نهایی، خبر رسید که حسین معدنی نمی‌تواند تیم ملی را در فلورانس همراهی کند و باید برای انجام درمان پزشکی‌اش در تهران بماند. روزی که این خبر مخابره شد، کسی گمان نمی‌کرد که ماجرا آن‌قدر پیشرفته باشد که جامعه ورزش ایران در عرض یک ‌ماه در شوک از دست دادن یکی از بهترین مربیان وطنی والیبال فرو برود.

چندی پیش، کاپیتان سابق و خوش‌اخلاق تیم ملی والیبال ایران، به‌ دلیل گرفتگی مجرای صفرا دچار دل‌درد شد که بعد از مراجعه به بیمارستان، پزشکان متوجه شدند توده‌ای راه مجرا را بسته و با گذاردن یک لوله مجرا را باز کردند. از عوارض این عمل، التهاب پانکراس بود که حسین معدنی با این مشکل روبه روشد. این التهاب به ریه هم سرایت کرد و باعث اختلال کار ریه شد، به گونه ای که سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران، تنها با دستگاه تنفسی قادر به تنفس بود، اما سرانجام و در حالی‌ که پزشکان و نزدیکان وی از بهبود حال او خبر می‌دادند، در
۴۱‌سالگی درگذشت و در تاریخ جاودانه شد.

حسین معدنی که فارغ‌التحصیل رشته مهندسی شیمی است، کاپیتان و یکی از بهترین پاسورهای تاریخ والیبال ایران بود، حتی هنگامی که عنوان بهترین پاسور والیبال آسیا را هم یدک می‌کشید. بازیکن سابق تیم‌های استقلال، بنیاد شهید، صدا و سیما، فتح، بانک کشاورزی، هما، دانشگاه آزاد، آیدانه چالدران و پیکان تهران، سابقه پنج دوره حضور با تیم پیکان در جام‌ باشگاه‌های آسیا را دارد و با تیم ملی والیبال کشورمان در یک دوره بازی‌های آسیایی، یک دوره رقابت‌های جهانی و دو دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور پیدا کرده بود.

وی سرمربیگری اردبیلی تیم‌های استیل‌آذین، داماش گیلان، باریج اسانس کاشان و شهرداری تبریز سابقه سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران را در سال‌های
۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ داشت و با آمدن ولاسکو، در حکم مربی در کنار او دوران طلایی والیبال ایران را رقم زد.

معدنی که با رفتن ولاسکو از نظر بسیاری از مردم و کار‌شناسان، جانشین شایسته مرد آرژانتینی تیم ملی بود، با آمدن کواچ هم به‌عنوان مربی در کنار او روی نیمکت نشست و نقش بسزایی در موفقیت تیم ملی والیبال ایران داشت؛ اما حیف که به دلیل بیماری نتوانست اوج کار شاگردانش را در دور نهایی لیگ جهانی ببیند و راهی بیمارستان شد.

وی در سال
۲۰۰۷ و در زمان حضور زوران گائیچ در رأس تیم ملی والیبال ایران هم سابقه نشستن در حکم مربی روی نیمکت تیم ملی والیبال را داشت.

بسیاری از شاگردان معدنی و اعضای تیم ملی والیبال در روزهای گذشته از طریق صفحات شخصی در شبکه‌های اجتماعی از مردم خواسته بودند برای سلامتی مربی دوست‌داشتنی تیم ملی دعا کنند.
تابناک نیز درگذشت این مربی خوشنام والیبال را به خانواده وی و جامعه ورزش تسلیت می‌گوید.

تساوی پرسپولیس و نفت تهران در هفته نخست لیگ برتر

بازی دو تیم پرسپولیس و نفت تهران در هفته نخست لیگ برتر برنده‌ای نداشت تا دو تیم، هر کدام با یک گل زده و یک امتیاز هفته نخست را به پایان ببرند.

تیم فوتبال پرسپولیس تهران که در نخستین بازی خود در لیگ چهاردهم از ساعت ۱۹:‌۴۰ امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف نفت تهران رفته بود، به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک دست نیافت.

به گزارش «تابناک»، بسیاری بازی نفت و پرسپولیس را یکی از دیدارهای دیدنی هفته نخست لیگ بر‌تر می‌دانستند و منتظر تقابل علی‌دایی و علی منصوریان بودند که پیش‌بینی‌هایشان برای یک دیدار جذاب، تنها برای یک نیمه درست بود، پس از نیمه نخست زیبا و دیدنی این بازی با یک نیمه دوم کسل‌کننده، دو تیم نشان دادند که به تساوی یک بر یک راضی هستند.

هرچند بازی‌ در مجموع در سطح بسیار عالی برگزار نشد، دو گل فوق‌العاده داشت که موجب شد تا تماشاگران حسابی به‌ وجد بیایند.

بنا بر این گزارش، در روزی که ورزشگاه آزادی نخستین تجربه بلیت‌‌فروشی اینترنتی‌اش را تجربه می‌کرد، جمعیت خوبی به ورزشگاه آمده بودند و شمار چشمگیری نیز‌ به دلیل آگاهی نداشتن از ماجرای بلیت‌‌فروشی پشت درهای ورزشگاه ماندند؛ اما با این حال، آزادی میزبان بازی خوبی در نخستین هفته لیگ بر‌تر بود؛ بازی که محل تقابل ستاره‌های زیادی با هم‌تیمی‌های سابقشان بود.

رضا نوروزی، مهاجم موفق فصل پیش نفتی‌ها، راهی پرسپولیس شده بود و در مقابل غلامرضا رضایی پرسپولیسی پیراهن نفت را بر تن کرده بود. البته غلامرضا رضایی موفق‌تر از نوروزی بود و موفق شد، دروازه پرسپولیس را در این بازی باز کند؛ گلی که البته با هیچ شادی از سوی رضایی همراه نبود.
 

ترکیب نفت تهران

 
علیرضا بیرانوند، محمدامین حاج‌محمدی، مهدی شیری، وحید حمدی‌نژاد، سیامک کوروشی، علیرضا عزتی، مرتضی پورعلی گنجی، حسین ابراهیمی، وحید امیری، ایمان مبعلی و غلامرضا رضایی.
سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب پرسپولیس تهران


سوشا مکانی، علیرضا محمدی، حمید علی‌عسگر، محمدرضا خانزاده، محسن بنگر، مهرداد کفشگری، رضا حقیقی، پیام صادقیان، هادی نوروزی، رضا نوروزی، محمد عباس‌زاده.
سرمربی: علی دایی

گزارش بازی


* در غیاب محمد نوری، بازوبند کاپیتانی پرسپولیس به دستان رضا نورمحمدی بسته شده است.

* در نخستین تجربه بلیت فروشی اینترنتی در ورزشگاه آزادی، جمعیت بسیاری در ورزشگاه دیده می‌شود؛ هرچند شمار بسیاری از هوادارن که از جریان بلیت فروشی اینترنتی خبر نداشتند، پشت درهای ورزشگاه ماندند.

 

۱۱:۰۰  گل برای پرسپولیس. یک کاشته دیدنی از پیام صادقیان پرسپولیس را به نخستین گل فصلش می‌رساند. بازیکن شماره یازده پرسپولیس در یازدهمین دقیقه بازی نخستین گل فصلش را به ثمر می‌رساند.

 

* سوشا مکانی در نخستین بازی فصل درون دروازه پرسپولیس قرار گرفته و نیلسون از روی نیمکت بازی را دنبال می‌کند.

* حسین ماهینی، مدافع ملی‌پوش پرسپولیس به دلیل مشکلات سربازی در این بازی در ترکیب پرسپولیس جایی ندارد.

 

۱۳:۰۰  بازیکنان نفت تهران پس از دریافت گل، حمله‌ای ‌روی دروازه پرسپولیس تزتیب دادند؛ اما حاج‌محمدی، مدافع پیش‌تاخته نفت در دهانه دروازه توپ را به آسمان کوبید.

 

۱۵:۰۰  ضربه کاشته ایمان مبعلی با فاصله کمی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون می‌رود.

 

۲۷:۰۰  گل برای نفت و چه کسی هم گل می‌زند!...غلامرضا رضایی؛ بازیکن سابق پرسپولیس که در این تیم همیشه ‌مشکل گلزنی داشت، با یک گل زیبا از پشت محوطه جریمه دروازه سوشا مکانی هم‌تیمی فصل قبل خود را باز می‌کند. توپ رضایی پس از برخورد به تیر افقی دروازه به سر سوشا مکانی برخورد می‌کند و وارد دروازه پرسپولیس می‌شود.

 

* غلامرضا رضایی پس از گل هیچ شادی نکرد.

 

۳۱:۰۰  یک همکاری عالی میان غلامرضا رضایی و ایمان مبعلی، ایمان پورعلی‌گنجی را در موقعیت گلزنی قرار داد؛ اما شوت او راهی به دروازه سوشا مکانی نداشت.

 

۳۸:۰۰  ایمان پورعلی‌گنجی با یک پاس خوب در عمق، وحید امیری را در موقعیت گلزنی قرار داد؛ اما دخالت مدافعان پرسپولیس مانع شد تا وحید امیری راه به جایی ببرد.

۴۳:۰۰  یک ضربه دیدنی از محمد عباس‌زاده و تیر افقی دروازه، مانع گل شدن توپ مهاجم جوان پرسپولیس می‌شود. به رغم خطای بازیکنان نفت روی پیام صادقیان داور آوانتاژ اعلام کرد تا محمد عباس‌زاده با یک ضربه دیدنی از پشت محوطه جریمه تیر دروازه برانوند را بلرزاند.

 

پایان نیمه نخست بازی با تساوی ۱-۱ دو تیم

 

۴۶:۰۰  پرسپولیس بازی را با یک تغییر در ترکیبش آغاز می‌کند. امید عالیشاه جای هادی نوروزی را در ترکیب پرسپولیس می‌گیرد.

 

۵۲:۰۰  نخستین کارت زرد بازی برای سیامک کوروشی مدافع تیم نفت.

 

۵۳:۰۰  یک کار تمرین شده و خوب میان بازیکنان پرسپولیس، رضا نوروزی را در موقعیت گلزنی قرار داد که نوروزی نتوانست دروازه تیم سابقش را باز کند.

 

۶۰:۰۰  محمدامین حاج‌محمدی دومین کارت زرد نفتی‌ها را در این دیدار دریافت می‌کند.

 

۷۰:۰۰  رضا نوروزی یک موقعیت تک به تک با بیرانون را به آسمان کوبید.

 

۷۱:۰۰  نخستین تغییر در ترکیب نفت به این صورت اتفاق افتاد که غلامرضا رضایی از بازی بیرون رفت و علی قربانی به‌جای او وارد زمین شد.

 

۷۸:۰۰  علیرضا عزت‌کرامت جای خود را در ترکیب نفت تهران به کما کامیابی‌نیا می‌دهد.

 

۸۲:۰۰  محمد عباس‌زاده، بهترین موقعیت پرسپولیس در نیمه دوم را از دست داد. ارسال صادقیان با ضربه سر بنگر توپ را در دهانه دروازه نفت روی سر عباس‌زاده کاشت؛ اما مهاجم جوان پرسپولیس نتوانست دروازه نفت را باز کند.

 

۸۴:۰۰  کفشگری از پرسپولیس با کارت زرد داور جریمه می‌شود.

 

۸۷:۰۰  محمدامین حاج‌محمدی با خطای که روی پیام صادقیان انجام می‌دهد با دریافت کارت قرمز دوم از زمین بازی اخراج می‌شود.

 

۹۰:۰۰  رضا حقیقی جای خود را ترکیب پرسپولیس به محمد نوری می‌دهد.

 

۹۰:۰۰  پادوانی مدافع برزیلی نفت به جای ابراهیمی به زمین مسابقه وارد می‌شود.

 

۹۰+۰۱  رضا نوروزی هم جای خود را به طارمی می‌دهد.

 

۹۰+۰۳  مهرداد کفشگری هم از پرسپولیس با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج می‌شود تا پرسپولیس هم مانند نفت ده نفره بشود.

اخبار ورزشي:10/5/1393

 

......... بازدید : 11 پنجشنبه 09 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارورزشي پارسيان100

پخش مستقیم لیگ برتر

پیروزی راه‌آهن برابر استقلال در نیمه نخست

شاگردان حمید استیلی با گل زودهنگام خود در نیمه نخست برابر استقلال تهران پیروز به رختکن رفتند تا ببیند با توصیه‌های او می‌توانند پیروزی را در نخستین بازی فصل حفظ کنند. در مقابل شاگردان قلعه نویی در اولین بازی لیگ کمی نامنظم و سردرگم ظاهر شدند.

سرانجام مشکلات باشگاه‌ راه‌آهن برای برگزاری نخستین بازی لیگ چهاردهم برطرف شد و دادستانی با برگزاری ذیذار این تیم برابر استقلال موافقت کرد تا ببینیم در هفته جاری ماجرای مالکیت میراث بابک زنجانی در لیگ برتر فوتبال ایران به کجا خواهد کشید.

           

به گزارش تابناک، نایب قهرمانی در جام شهدا و حواشی ایجاد شده به خاطر مصاحبه‌های جواد نکونام و ایمان موسوی علیه امیر قلعه‌نویی و پاسخ‌های این مربی خصوصا به صحبت‌های کاپیتان تیم ملی، شروع پرحاشیه‌ای را برای استقلال رقم زده است. هرچند کادر مدیریتی، سرپرستی و فنی این تیم تلاش کرد، آبی‌پوشان لیگ را بدون حاشیه آغاز کنند اما این اتفاق رخ نداد.

 

استقلال در فصل نقل و انتقالات مدیریتش به بهرام افشارزاده سپرده شد، سیدمهدی رحمتی و سیدحسین حسینی دروازه‌بان‌های شماره یک و دو خود را از دست داد و جی‌لوید ساموئل، کاروالیو، علیرضا نیکبخت، مجید غلام‌نژاد، مهرداد اولادی، سیاوش اکبرپور، کبه و مهدی نظری را هم دیگر در اختیار ندارد اما با اضافه شدن اميد ابراهيمی، سجاد شهباززاده، میلاد فخرالدينی، محسن فروزان، يعقوب کريمي، هراير مگويان، مهدی کريميان، کرار جاسم و آلبرت رافائل‌داسيلوا امیر قلعه‌نویی امیدوار است لیگ جاری را با موفقیت آغاز کند.

 

البته هواداران این تیم آبی‌پوش تهرانی هنوز نگران درون دروازه خود هستند اما در سایر خطوط این تیم بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته که می‌تواند به آنها برای موفقیت در لیگ کمک کند. این تیم که با هدایت قلعه‌نویی در لیگ سیزدهم نه جامی گرفت و نه آسیایی شد، باید امسال ناکامی فصل پیش را به بهترین شکل جبران کند که بهترین شکل همان قهرمانی در لیگ است.

 

استقلالی‌ها در نخستین بازی خود در فصل جاری میهمان راه‌آهن آنهم در ورزشگاه تختی تهران هستند که با توجه به حضور تماشاگران پرتعداد با پرچم های آبی، به نوعی میزبان این بازی هستند؛ تیمی که پس از بحران روزهای پایانی فصل گذشته به دلیل دستگیری و زندانی شدن مالک این باشگاه، در فصل نقل و انتقالات لیگ چهاردهم به حمید استیلی و دوستانش فروخته شد تا به آرامش برسد اما به خاطر 4 میلیارد تومان اختلاف قیمت، روز دوشنبه هفته جاری دوباره به دادستانی واگذار شد.

 

این تیم که حتی تهدید به کنار گذاشته شدن از لیگ شده است، احتمالا با مالک جدید خود و هدایت حمید استیلی به میدان سخت دیدار با استقلال می‌رود. این بازی اگر برگزار شود، دربی کوچک تهرانی‌ها خواهد بود که برنده شدن در آن برای هر دو تیم بسیار مهم است. استقلال برای شروع لیگ و دور شدن از حاشیه‌های اخیر به پیروزی در این بازی نیاز دارد اما راه‌آهن اگر در این مسابقه امتیاز بگیرد، روزهای بهتری را در فصل جاری پیش‌رو خواهد داشت.

 

ترکیب راه‌آهن:

 

وحید طالب لو، سید احمد موسوی، شیث رضایی، محسن ایران نژاد، ابراهیم کریمی، رامین رضاییان، محمد آبشک، رضا خالقی فر، محمد علیزاده، بهادر عبدی، محمد غلامی

 

سرمربی: حمید استیلی

 

ترکیب استقلال:

 

محسن فروزان، خسرو حیدری، محمدرضا خرسندنیا، مگوییان، امید ابراهیمی، پژمان نوری، جاسم کرار، میلاد فخرالدینی، سجاد شهباززاده، آرش برهانی و محمد قاضی

 

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

گزارش بازی:

 

۰۳:۰۰  هنوز بازی آغاز نشده بود که راه‌آهنی‌ها دروازه استقلال را باز می کنند. یک نفوذ خوب از رضا خالقی‌فر و یک پاس به بیرون در محوطه جرمه توپ را زیر پای رامین رضائیان می‌نشاند تا در سومین دقیقه بازی دروازه محسن فروزان و استقلال را باز کند.

 

*بعد از سال‌ها کسی غیر از سید مهدی رحمتی درون دروازه استقلال ایستاده است. بازوبند کاپیتانی استقلالی‌ها هم در این بازی روی بازی آرش برهانی بسته شده است. غیبت آندرانیک تیموریان و هاشم‌بیگ‌زاده در ترکیب استقلال هم از نکات جالب این بازی است.

 

۱۱:۰۰  نفوذ پژمانوری از سمت چپ و ارسال توپ روی دروازه راه‌آهن در درهانه دروازه روی سر محمد قاضی نشست اما ضربه سر او به شکل عجیبی به سر آرش برهانی برخورد کرد و از دروازه دور شد.

 

۲۰:۰۰  بیست دقیقه ابتدایی بازی بدون صحنه قابل توجهی در جریان است. راه‌آهنی‌ها بعد از گل زودهنگام خود با یک دفاع منسجم چشم به ضد حمله‌ها دوخته‌اند و در مقابل استقلال امیر قلعه‌نویی در بیست دقیقه ابتدایی بازی بسیار سردرگم و بی‌برنامه ظاهر شده است.

 

۲۵:۰۰ یک ضربه از میلا فخرالدینی از پشت محوطه جریمه سرانجام در دقیقه ۲۵ بازی موجب می‌شود تا وحید طالب‌لو یک واکنش نصفه و نیمه‌ای را از خود به نمایش بگذارد. در سوی مقابل غیر از صحنه گل هنوز نامی از محسن فروزان دروازه‌بان استقلال نشنیده‌ایم.

 

۲۸:۰۰  یک شوت از محمد قاضی با فاصله اندکی از کنار دروازه طالب لو به بیرون می‌رود.

 

۳۲:۰۰  ارسال کرنر از سوی میلاد فخرالدینی با ضربه سر محمد قاضی همرا شد اما ضربه سر او با فاصله اندکی از کنار دروازه به بیون رفت.

 

۳۳:۰۰  جدی‌ترین موقعیت استقلالی‌ها توسط آرش برهانی به تیر افقی دروازه راه‌آهن برخورد کرد. نفوذ فخرالدینی و پاس او در محوطه جریمه به کاپیتان استقلالی‌ها رسید و او با یک چرخش توپ را راهی دروازه طالب‌لو کرد که از بخت بد برهان و استقلال توپ به تیر افقی برخورد کرد.

 

۳۴:۰۰  استقلالی ها پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شدند که کرار جاسم توپ را درست به جایی فرستاد که وحید طالب لو در آن‌جا قرار داشت.

 

۳۶:۰۰  محسن ایران‌نژاد اولین کارت زرد این بازی را دریافت کرد.

 

۳۷:۰۰  ارسال خسرو حیدری با ضربه سر مگوئیان همراه شد اما علی‌رغم خروج ناقص طالب‌لو این توپ راهی به دروازه راه‌آهن نداشت.

 

پایان نیمه نخست با برتری یک بر صفر راه‌آهن برابر استقلال

 

۲۱ بازیکن «سرباز فراری» فعلاً از بازی در لیگ محرومند

سرانجام سازمان لیگ از چهره بازیکنان لیگ برتری که خدمت سربازی را انجام نداده‌اند پرده برداشت تا در فاصله ۲۴ ساعت مانده به آغاز لیگ چهاردهم، تیم‌های فوتبال لیگ برتری از به‌ همراه داشتن برخی ستاره‌های خود محروم باشند.

سرانجام سازمان لیگ از چهره بازیکنان لیگ برتری که خدمت سربازی را انجام نداده‌اند پرده برداشت تا در فاصله ۲۴ ساعت مانده به آغاز لیگ چهاردهم، تیم‌های فوتبال لیگ برتری از به‌ همراه داشتن برخی ستاره‌های خود محروم باشند. در این میان فولاد، مدافع عنوان قهرمانی با از دست دادن چهار بازیکن اصلی خود، بیشترین سهم را در میان نام های اعلام شده دارد.
 
به گزارش «تابناک»، با پایان لیگ سیزدهم بود که زمزمه‌هایی مبنی بر جعلی بودن کارت پایان خدمت بازیکنان برخی تیم‌ها به گوش می‌رسید. حضور بازیکنان تیم قهرمان لیگ و پیکان، تیم تازه راه یافته به لیگ چهاردهم، موجب شد تا بسیاری با جدیت هر چه بیشتر، این ماجرا را دنبال کنند، زیرا نتیجه‌بخش بودن این ماجرا می‌توانست حتی به تغییر سرنوشت قهرمان لیگ و تیم جدید حاضر در لیگ بر‌تر منجر شود.

بنا بر این گزارش، در آن زمان، بسیاری رسانه‌ای شدن این ماجرا را به جریاناتی که در فدراسیون فوتبال به دنبال بازگرداندن فجر‌سپاسی شیراز به ‌جای پیکان به لیگ بر‌تر بودند، نسبت دادند؛ اما هر چه در بحبوحه جریان این ماجرا، هیچ چیز اثبات نشد تا نه جام قهرمانی از اهواز به جایی برود و نه ترکیب شانزده تیم حاضر در لیگ چهاردهم تغییری کند.

اما آب‌ها که از آسیاب افتاد و تب جام‌جهانی هم پایان یافت، اخبار رسمی مبنی بر جعلی بودن کارت پایان خدمت دو بازیکن لیگ بر‌تر منتشر شد. بختیار رحمانی، کاپیتان تیم قهرمان لیگ بر‌تر و علی حمودی، بازیکن فیکس سپاهان اصفهان!

و کار به جایی رسید که سازمان نظام وظیفه هم وارد عمل شد و آشکارا اعلام کرد، دو بازیکنی که بیشتر از همه راجع به آن‌ها بحث بوده، یعنی بختیار رحمانی و علی حمودی، دورهٔ سربازی خود را نگذرانده و باید وظیفه مقدس سربازی را بگذرانند تا بتوانند بدون مشکل به فعالیت خود ادامه دهند و به این ترتیب در لیست ریزقراردادهایی که از سوی باشگاه سپاهان برای لیگ چهاردهم منتشر شد، مقابل نام حمودی یک خط تیره به چشم می خورد!
 
اکنون اما سازمان لیگ بر‌تر اعلام کرده که شمار سربازفراری‌های فوتبال ایران، بیش از اینهاست و لیست
۲۱
نفره‌ای از بازیکنانی که سربازی خود را نگذرانده‌اند، منتشر کرده که علاوه بر چهار بازیکن فولاد خوزستان، نام‌های جالبی مانند حسین ماهینی، دفاع راست تیم فوتبال پرسپولیس و علیرضا حقیقی، دروازه‌بان فیکس تیم ملی در جام‌جهانی هم به چشم می‌خورد.

سازمان لیگ بر‌تر همچنین اعلام نموده که فعلا و در هفته نخست لیگ بر‌تر فوتبال ایران، این
۲۱
بازیکن از حضور در مسابقات محرومند تا تکلیف آن‌ها مشخص شود. البته به نظر نمی‌رسد، تکلیف آن‌ها به این سادگی مشخص شود. با توجه به اینکه در لیگ شانزدهم، دو تیم تراکتورسازی و ملوان نظامی به شمار می‌آیند که هر یک دو سهمیه آزاد دارند، به این ترتیب به جز چهار بازیکن، دیگرانباید راهی تیم‌هایی نظیر فجر شهید سپاسی در لیگ یک شوند و دو سال از فوتبال خود را در این تیم بگذرانند.

مدیران باشگاه‌های لیگ برتری به این نحوه اطلاع رسانی و زمان آن اعتراض فراوانی کرده‌اند و بسیاری از تیم‌ها از جمله فولاد، برنامه‌شان برای بازی فردا با توجه به از دست دادن چهار بازیکن اصلی به هم ریخته است. باشگاه پرسپولیس هم که دفاع راست فیکس خود را ـ که در جام‌جهانی هم حاضر بوده ـ از دست داده، به ‌دنبال تهیه اسنادی است تا اثبات کند، ماهینی در دانشگاه پرسپولیس مشغول به تحصیل است و به این ترتیب از معافیت تحصیلی استفاده کند؛ اما هنوز معلوم نیست تا چه میزان در راضی کردن مسئولان نظام وظیفه و سازمان لیگ در این مسأله موفق خواهد بود!
 

فهرست
۲۱ نفرهٔ این لیست به این شرح است؛

۱. آرش افشین
۲.
میلاد غریبی
۳.
حسین خلاقی
۴.
شهاب کرمی
۵.
علی حمودی
۶.
ساسان انصاری
۷.
علیرضا حقیقی
۸.
حسین ماهینی
۹.
بختیار رحمانی
۱۰.
سعید حلافی
۱۱.
امین جهان‌مهر
۱۲.
محمدجواد شفیع‌زاده
۱۳.
مهدی چاه‌کوتاه‌زاده
۱۴.
ابراهیم صالحی
۱۵.
محمد معاوی
۱۶.
حسن معادی
۱۷.
میلاد مدیرروستا
۱۸.
عقیل عبدالخانی
۱۹.
عباس عسگری
۲۰.
علی کعبی
۲۱. منصور عظیمی


در میان این لیست، نام بازیکنانی به چشم می‌خورد که از هفته نخست لیگ باید برای تیم‌های خود به میدان بروند؛ اما سازمان لیگ در نامه خود به باشگاه‌ها اعلام کرده که آن‌ها حق بازی در تیم‌های غیرنظامی را ندارند. همچنین با وجود اینکه مهلت نقل و انتقالات لیگ به پایان رسیده، سازمان لیگ این فرصت را به این بازیکنان داده تا در تیم‌های نظامی در صورتی که فهرستشان جای خالی داشته باشد، بازی کنند، در غیر این صورت، این بازیکنان نمی‌توانند در تیم غیرنظامی لیگ برتری به میدان بروند.

با نزدیکی به پایان اولتیماتوم سازمان لیگ؛

آیا لیگ چهاردهم از تلویزیون پخش می‌شود؟

نزدیک به هشت ماه است که رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ ایران از عزم جزم خود برای مشخص کردن تکلیف حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال سخن می‌گویند و با نزدیک شدن به زمان آغاز لیگ چهاردهم، باید دید این دوستان تا چه میزان بر تصمیم خود مصمم هستند. هیأت رئیسه سازمان لیگ بر‌تر، اولتیماتوم ۴۸ ساعته‌ای به سازمان صدا و سیما داده تا تکلیف این ماجرا را مشخص کند.

نزدیک به هشت ماه است که رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ ایران از عزم جزم خود برای مشخص کردن تکلیف حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال سخن می‌گویند و با نزدیک شدن به زمان آغاز لیگ چهاردهم، باید دید این دوستان تا چه میزان بر تصمیم خود مصمم هستند. هیأت رئیسه سازمان لیگ بر‌تر، اولتیماتوم ۴۸ ساعته‌ای به سازمان صدا و سیما داده تا تکلیف این ماجرا را مشخص کند.
 
به گزارش «تابناک»، ماجرا از هنگامی آغاز شد که با حضور مهدی تاج در سازمان لیگ، تلاش شد تا از پتانسیل‌های فوتبال ایران برای درآمدزایی هر چه بیشتر استفاده شود؛ پتانسیل‌هایی که بنا به دلایل نامشخص و غیرشفاف در سال‌های گذشته از همه ظرفیت آن استفاده نمی‌شد. نمونه بارز آن، قرارداد تبلیغات محیطی لیگ بر‌تر بود که نزدیک
۴.۵ برابر قرارداد سال‌های گذشته بسته شد. در حالی که پیش از این، سازمان لیگ در سه سال گذشته، ۱۴، ۱۶ و ۱۸
میلیارد تومان از محل تبلیغات محیطی درآمد به دست آورده بود، امسال و با یک قرارداد دو ساله، یکصدوشصت میلیارد تومان از این محل درآمدزایی خواهد داشت.
 
بنا بر این گزارش، هم اکنون سازمان لیگ با همراهی فدراسیون فوتبال به دنبال این است تا قرارداد واقعی با سازمان صدا و سیما برای حق پخش تلویزیونی مسابقات ببندد تا به کمک آن هم باشگاه‌های فوتبال ایرانی را از مشکلات مالی همیشگی نجات دهد و هم با صرف این پول در راستای تجهیز زیرساخت‌های فوتبال ایران گام بردارد. در همه ‌جای دنیا 60 درصد هزینه باشگاه‌های فوتبال از محل فروش حق پخش تلویزیونی مسابقات تأمین می‌شود و امسال هم سازمان لیگ برای این منظور پیشنهاد
۶۰ میلیون دلاری را به صدا و سیما پیشنهاد داده است؛ مبلغی معادل ۱۸۰
میلیارد تومان که بنا به گفته مهدی تاج حق سازمان لیگ و فوتبال ایران است و با تأمین آن از سوی سازمان صدا و سیما دیگر مشکلات همیشگی باشگاه‌ها برای تأمین هزینه‌های خود از شرکت‌های صنعتی و بیت‌المال برطرف می‌شود.

این گزارش می افزاید، قرارداد قبلی صدا و سیما با فدراسیون فوتبال ایران در لیگ گذشته به پایان رسیده و اکنون برای پوشش مسابقات لیگ بر‌تر سازمان صدا و سیما باید قرارداد جدیدی امضا کند. مسئولان فوتبال ایران که از سال گذشته از تصمیم خود مبنی بر افزایش چشمگیر قرارداد حق پخش تلویزیونی آگاه بودند، از دی‌ماه سال گذشته مذاکرات خود را برای قرارداد جدید آغاز کردند و حتی مسأله را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم مطرح کردند و طی چند نامه مختلف عزت‌الله ضرغامی و سازمان صدا و سیما را در جریان گذاشتند؛ اما نتیجه همه این فعالیت‌ها بی‌توجهی کامل از سوی سازمان صدا و سیما بود.

عزت‌الله ضرغامی در همه این هشت ماهی که مقامات بلندپایه فوتبال ایران درباره ماجرای حق پخش موضع‌گیری کردند، تا کنون نه به نامه آن‌ها پاسخ داده و نه حتی به آن واکنشی نشان داده تا عصبانیت علی کفاشیان را به همراه داشته باشد که در یک گفت‌وگو بگوید حتی اگر دی‌وی‌دی مسابقات را در سوپر مارکت‌ها بفروشد، نمی‌گذارد صدا و سیما با اوضاع کنونی مسابقات را پخش کند.

هم اکنون اما به آخرین لحظات اولتیماتوم سازمان لیگ نزدیک شده‌ایم و با پایان امروز، بیست و چهار ساعت به آغاز لیگ چهاردهم فرصت باقی است. مهدی تاج در این باره می‌گوید: «چندین نشست با آقای تقدس‌نژاد در سازمان صدا و سیما داشتیم و نامه‌های متعددی به عزت الله ضرغامی نوشتیم، ولی در ‌‌نهایت به صدا و سیما تا
۲۴
ساعت مانده به شروع لیگ وقت دادیم تا برای قرارداد جدید اقدام کند. مشکل این است که قرارداد قبلی که سه ساله بود، تمام شده و لازم است قرارداد جدیدی تدوین شود.

بسیار خوشحال می‌شویم و امیدواریم کار به جایی نکشد که مشکل جدی شود. ما وظیفه داریم برای احقاق حقوق حقه باشگاه‌ها تلاش کنیم. حتی اگر روز عید هم باشد من و دوستانم در سازمان لیگ هستیم که این مشکل را حل کنیم».
 
هرچند سازمان صدا و سیما اعلام کرده که مسابقات هفته نخست را با پخش بازی تراکتورسازی و فولاد در شبکه ورزش پوشش خواهد داد و حتی پیمان یوسفی را هم به‌ عنوان گزارشگر بازی استقلال و راه‌آهن مهعرفی کرده، باید دید آیا مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون این‌ بار در برابر صدا و سیما کوتاه خواهند آمد یا خیر؟

18 بازيکن پرسپوليس مشخص شدند

18بازيکن پرسپوليس براي بازي با نفت در شرايطي مشخص شدند که حسين ماهيني در بين اين بازيکنان حضور ندارد.

 

 پرسپوليس فردا در اولين ديدار خود در چارچوب ليگ برتر در ورزشگاه آزادي ميزبان نفت تهران است. علي دايي پس از تمرين امروز 18 بازيکن خود را براي ديدار روز جمعه مقابل نفت مشخص کرد.

 

مکاني، نيلسون، نوري، بنگر، نورمحمدي، هادي نوروزي، رضا نوروزي، حسيني، صادقيان، خانزاده، طارمي، فرشاد قاسمي، نوراللهي، عباس‌زده، کفشگري، عاليشاه، حقيقي و حميد علي‌عسگر 18 بازيکن پرسپوليس براي بازي با نفت هستند. مهدي دغاغله به دليل مصدوميت بازي فردا را از دست داد، همچنين با توجه به مشکل به وجود آمده براي ماهيني در خصوص کارت پايان خدمت مجوز بازي اين بازيکن صادر نشد و مدافع ملي‌پوش قرمزپوشان در دقيقه 90 از ليست اين تيم براي بازي با نفت خط خورد.

گزارش تمرین پرسپولیس

آخرين تمرين پرسپوليس قبل از ديدار مقابل نفت با حضور عليرضا رحيمي دنبال شد.

ویژه لیگ برتر: آخرين تمرين پرسپوليس قبل از ديدار مقابل نفت با حضور عليرضا رحيمي دنبال شد.

به گزارش
بولتن نیوز، آخرين تمرين پرسپوليس قبل از ديدار مقابل نفت از ساعت 18 و 30 دقيقه امروز در ورزشگاه درفشي‌فر دنبال شد.

در اين تمرين پرسپوليسي‌ها آخرين مرور کارهاي تاکتيکي را در دستور کاري خود قرار دادند.

عليرضا رحيمي ميهمان ويژه تمرين امروز قرمزپوشان بود. وي دقايقي با برخي بازيکنان و دايي گفت‌وگو کرد.

در تمرين امروز پرسپوليس دو رأس گوسفند زير پاي بازيکنان قرباني شدند.

همه مصدومان پرسپوليس به جز دغاغله امروز در تمرينات گروهي شرکت کردند. دغاغله امروز فقط فيزيوتراپي کرد.

جبهه‌گيري عجيب ليدرها عليه احسان عليخاني مجري برنامه ماه عسل نيز در نوع خود بسيار جالب بود. ليدرها معتقد بودند که ميهمان اين برنامه در روز عيد فطر که وثوقي يک ليدر فوتبال بود با پرسپوليسي‌ها هيچ نزديکي ندارد و او به هيچ عنوان ليدر پرسپوليس نيست. ليدرها اعلام کردند که عليخاني به ليدرهاي باشگاه پرسپوليس با بها دادن به يک مطرب توهين کرده است و از باشگاه مي‌خواستند تا اين موضوع را پيگيري کند.

حدود 30 هوادار نيز پشت درهاي بسته بازيکنان را راهي هتل کردند.

اخبار ورزشي:۹/5/1393

 

......... بازدید : 9 سه شنبه 07 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارپارسيان۱۰۰

((عيدسعيدفطربرايرانيان ومسلمانان مبارزايراني مبارک باد))

اقامه نماز عید سعید فطر در ایران

مومنان خداجوی در سراسر کشور امروز پس از یک ماه روزه داری و عبادت به درگاه خداوند عید سعید فطر را جشن گرفته و نماز عید را اقامه کردند.


به گزارش واحد مرکزی خبر، در پایان ماه مهمانی خدا ، مسلمانانی که یک ماه در پاسخ به ندای حق، در مبارزه با نفس وکسب فضایل الهی تلاش کردند صبح امروز تکبیرگویان در مساجد ، حسینیه ها و دیگر اماکن مذهبی حضور یافته و نماز عید را در کنار یکدیگر اقامه کردند.

شرکت کنندگان در این اجتماع عظیم معنوی با تصافح و تبریک به یکدیگر ، از درگاه خداوند متعال تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر (عج) ، سلامتی مومنان و مسلمانان و نابودی دشمنان اسلام و مسلمین را خواستار شدند.

برگزاری نماز عید سعید فطر در حرم مطهر رضوی

نماز عید سعید فطر با حضور گسترده زائران امام رضا (ع ) در حرم مطهر رضوی برگزار شد .

صفهای به هم فشرده نماز در حرم امام رضا (ع) میعادگاه  بندگان سرافراز خدا بود که پس از یک ماه روزه داری و عبادت  امروز در قنوت نمازشان با نجوای اللهم اهل الکبریا و العظمه و اهل الجود و الجبروت ، از ایزد منان خواستند پنجره های شهود و رحمتش را به رویشان بگشاید و با گذر ازخطایا و  گناهان چشم و دلی را که در  چشمه زلال رمضان  شستشو  داده اند دوباره به گناه نیالایند .

بندگان مومن خدا در پایان رمضان الکریم و  پایان  30 روز ضیافت عشق امروز درطلوع دوباره خورشید  در جوار امام رئوف خود و در حریم شمس الشموس  ، دستهای پر از نیاز را به سوی معبود گشودند  و از خدای خویش خواستند در هر خیری که محمد و آل محمد (ص) را در آن وارد کرده است  واردشان کند و از هر بدی  که محمد و آل محمد (ص) را خارج ساخته است  دورشان سازد و این عید  آغاز بازگشتی دوباره  به سوی  پروردگار و  استوار ماندن در راه او باشد .

 اقامه نماز عید فطر در حرم حضرت معصومه (س ) و مسجد جمکران

مومنان و مهمانان ماه خدا در قم شکرانه یک ماه عبودیت را با حضور در صف های نماز عید سعید فطر به جا آوردند.

حرم مطهر کریمه اهل بیت و مسجد مقدس جمکران امروز میزبان حضور هزاران زائری  بود که در صف های یکپارچه  نماز پرشکوه عید فطر را اقامه و از خداوند متعال رحمت و مغفرت را طلب کردند.

حضور چشمگیر نمازگزاران در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه به گونه ای بود که بسیاری از مردم در خیابان های اطراف حرم مطهر نماز را برپا کردند.

بازتاب گسترده سخنان رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر

سخنان امروز مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در جریان برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر که در آن، به وقایع اخیر در غزه و تهاجم صهیونیست ها به مردم فلسطین اشاره نمودند، بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه ها و مطبوعات کشورهای مختلف جهان داشته است. امری که بار دیگر بر اهمیت مواضع ایشان در موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی برای کشورهای مختلف صحه می گذارد.

سخنان امروز مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در جریان برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر که در آن، به وقایع اخیر در غزه و تهاجم صهیونیست ها به مردم فلسطین اشاره نمودند، بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه ها و مطبوعات کشورهای مختلف جهان داشته است. امری که بار دیگر بر اهمیت مواضع ایشان در موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی برای کشورهای مختلف صحه می گذارد.

به گزارش «تابناک»، ساعتی پس از برگزاری نماز عید فطر و سخنرانی رهبر انقلاب در جریان این مراسم، موجی رسانه ای در سطح جهان در بازتاب سخنان ایشان به راه افتاد که همچنان ادامه دارد. خبرگزاری «رویترز» از جمله نخستین منابع خبری بود که این سخنان را بازتاب داد و نوشت رهبر ایران، ضمن یاد کردن از رژیم اسرائیل با عنوان یک «سگ هار»، از مسلمانان خواسته به مسلح کردن فلسطینی ها کمک کنند تا آن ها قادر به مبارزه با نسل کشی اسرائیلی باشند. این خبرگزاری اشاره می کند که آیت الله خامنه ای، از رویکرد غرب نسبت به وقایع غزه نیز به شدت انتقاد کرده است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» از جمله دیگر منابع خبری مهم غربی است که به سخنان رهبر انقلاب توجه نشان داده و می نویسد به گفته ایشان، در حالی که آمریکا و رژیم اسرائیل در تلاش برای خلع سلاح حماس هستند، رویکرد ایران مخالف این موضوع است و از جهان اسلام می خواهد به هر وسیله ای نسبت به مسلح کردن فلسطینی ها اقدام کند. این خبرگزاری اشاره می کند که جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد و از زمان وقوع انقلاب اسلامی در سال 1979، این رژیم را دشمن اصلی خود دانسته است.

سایت شبکه خبری «ان بی سی نیوز» می نویسد آیت الله خامنه ای در جریان سخنرانی خود به مناسبت پایان ماه رمضان و عید فطر، از آمریکا و کشورهای اروپایی به واسطه تلاش هایشان برای محدود کردن توانایی های نظامی فلسطینی های غزه انتقاد کرده است. این سایت به نقل از مقام معظم رهبری می نویسد: «سگ هاری و گرگ درنده‌ای به انسان‌های مظلوم حمله کرده است و بشریت باید به این واکنش نشان دهد». ان بی سی نیوز نیز اشاره می کند که رهبر ایران، اقدامات صهیونیست ها در غزه را نسل کشی خوانده است.

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» نیز ضمن اشاره به همین بخش از سخنان رهبر انقلاب، می نویسد سخنرانی ایشان در جمع صدها هزار نفر از مردم تهران انجام گرفته و به طور مستقیم از تلویزیون ایران پخش شده است. این روزنامه با اشاره به عملیات های رژیم اسرائیل علیه مردم غزه، می نویسد تاکنون حدود 1100 تن از مردم غزه که بیشتر آن ها غیرنظامی بوده اند، در جریان حمله رژیم اسرائیل کشته شده اند. این روزنامه در ادامه بخش های دیگری از سخنان مقام معظم رهبری را نیز بازتاب داده است.

سایت شبکه خبری «یورو نیوز» از جمله دیگر منابع خبری غربی است که بخش هایی از سخنان رهبر انقلاب را در قالب مطلبی منتشر کرده و می نویسد آیت الله خامنه ای، اقدامات اسرائیلی ها در غزه را یک نسل کشی خوانده که از سوی رژیم صهیونیستی انجام می گیرد و یک فاجعه تاریخی است. رهبر ایران همچنین اشاره کرده کسانی که از رژیم اسرائیل حمایت می کنند نیز در این زمینه مسئول هستند و باید محکوم شوند و همه جهان، به ویژه جهان اسلام، باید نسبت به مسلح کردن فلسطینی ها اقدام نمایند.

اما توجه به سخنان مقام معظم رهبری، تنها محدود به منابع غربی نبوده و مورد توجه منابع خبری دیگر کشورها نیز قرار گرفته است. روزنامه «چاینا دیلی» از این جمله است که در مطلب خود می نویسد رهبر ایران، خواستار مجازات کسانی که این جنایات را مرتکب می شوند و کسانی که از آن ها حمایت می کنند شده و تأکید کرده گذر زمان نباید بر این موضوع تأثیری بگذارد. این روزنامه به نقل از آیت الله خامنه ای می نویسد: «نخستین و مهمترین موضوع جهان اسلام و شاید بشریت در حال حاضر، غزه است». 

در نهایت، باید اشاره کرد که با توجه به گستردگی بازتاب جهانی سخنان رهبر انقلاب، مطبوعات اسرائیلی نیز نتوانسته اند از آن چشم پوشی کرده و مطالبی را در این زمینه منتشر کرده اند. به عنوان مثال، می توان به روزنامه «هاآرتص» اشاره کرد که می نویسد رهبر ایران، خواستار مسلح کردن فلسطینی ها در مقابل «سگ هار» اسرائیل شده است. این روزنامه به نقل از آیت الله خامنه ای می نویسد: «رژیم صهیونیستی به شدت از آغاز این جنگ پشیمان است، اما هیچ راه گریزی ندارد».   

 

                                        ۹ کشته و زخمی در انفجار بعقوبه

بر اثر انفجار بمبی در شمال شرق بعقوبه در عراق ۹ شهروند عراقی کشته و زخمی شدند .


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری الیوم الثامن  ، منابع امنیتی در فرماندهی عملیات دجله با اعلام این خبر افزود: این بمب در کنار خیابان اصلی محله فلسطین در مرکز مقدادیه (40 کیلومتری شمال شرق بعقوبه ) کار گذاشته شده بود که بر اثر انفجار آن سه شهروند عراقی کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

نیروهای امنیتی مکان حادثه را محاصره کردند و خودروهای اورژانس سریعا به محل اعزام شدند.

غزه ؛ ۱۱۶۰ شهید، ۶۷۰۰ زخمی، حمله به مرکز تفریحی کودکان

با تشدید حملات به غزه پس از سخنان نخست وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه این منطقه را هدف جنگ نامحدود قرار داده ایم، روز سه‌شنبه شمار شهدای فلسطینی به ۱۱۶۰ و تعداد مجروحین به ۶۷۰۰ نفر رسید.

غزه از شب گذشته در معرض بی سابقه ترین حملات قرار دارد، به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، اشرف القدره،سخنگوی خدمات امداد رسانی غزه گفت: دست‌کم 9 نفر از 26 شهید حملات صبح امروز زن و 4 نفر کودک بودند. به گفته همین منبع این عده در حمله به رفح در جنوب نوار غزه و حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به اردوگاه بوریجی Bureij در مرکز غزه کشته شدند.

از دیشب تا صبح امروز گلوله‌باران نوار غزه تشدید شده و ارتش اسرائیل چندین حمله را به شهر غزه از جمله محل رادیو و تلویزیون حماس در غزه صورت داده است.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بویژه خانه اسماعیل هنیه، رهبر حماس را در اردوگاه شاتی در شمال غربی غزه بمباران کرد جایی که در حمله روز دوشنبه 9 کودک و 2 بزرگسال کشته شده بودند.

حمله هوایی به یک مرکز تفریحی و شهادت ده کودک

شبکه المیادین نیز اعلام کرد: بر اثر حمله هوایی جنگنده های رژیم صهیونیستی به یک مرکز تفریحی در غزه ده کودک فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گزارش شبکه العربیه در حمله توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به مدرسه ای وابسته به سازمان ملل چند فلسطینی زخمی شدند.

19 فلسطینی قربانی جنایت جدید صهیونیستها در رفح

شبکه الاقصی گزارش داد: جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی امروز درجنایت جدیدی 19 فلسطینی را در بمباران ساختمانی در رفح قتل عام کردند.

همکاری اطلاعاتی، شرط مصر برای مداوای مجروحان غزه

به نوشته امروز روزنامه رای الیوم چاپ لندن دراینترنت ،‌ منابع پزشکی تاکید کردند دستگاه اطلاعات مصر از زخمیان فلسطینی که از غزه به مصر منتقل شده اند بازجوئی می کند. بنا به گفته این منابع ،‌ بازجوئی از این زخمیان قبل از آغاز مداوا صورت می گیرد و مداوا کردنشان مشروط به همکاری اطلاعاتی  زخمیان با دستگاه اطلاعات مصر است.

ارتش صهیونیستی از نتانیاهو خواست جنگ متوقف شود

شبکه الاقصی به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو گزارش داد: ارتش این رژیم از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر خواسته است جنگ در نوار غزه را متوقف سازد و یا اهداف آن را مشخص کند.

6 هزار بیگانه در ارتش رژیم اشغالگر قدس حضور دارند

خبرنگار الاخباریه سوریه گفت: مرکز اروپایی - مدیترانه ای حقوق بشر از کشورهایی که نظامیان خود را به اسرائیل فرستاده اند تا در ارتش رژیم صهیونیستی بجنگند خواست فورا این نظامیان را به کشورهای خود بازگردانند.

این مرکز تاکید کرد: در تجاوز اخیر رژیم صهیوینستی به غزه این نظامیان خارجی جنایتهای هولناکی را ضد فلسطینیان بی دفاع  مرتکب شده اند. در گزارشی که مرکز حقوق بشر اروپایی مدیترانه ای منتشر کرده آمده است: بیش از 2 هزار آمریکایی درارتش صهیونیستی حضور دارند و در تجاوز به نوار غزه شرکت داشته اند. از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده بود دو سرباز آمریکایی در درگیریهای داخل غزه کشته شدند. این دو سرباز آمریکایی به نامهای ماکس شتاینبرد از ایالت کالیفرنیا و نسیم چانکرملی از ایالت تگزاس هستند که هر دو در تیپ گولانی حضور داشتند.

حمله هوایی صهیونیستها به رادیو تلویزیون غزه

شبکه الاقصی اعلام کرد جنگنده های رژیم صهیونیستی ساختمان پخش رادیو الاقصی را در غزه هدف قرار داد و باعث شد پخش آن متوقف شود.

این شبکه اعلام کرد: هدف قرار دادن مراکز و دفاتر شبکه تلویزیونی الاقصی نشان از  تجاوز آشکار  رژیم صهیونیستی به آزادی بیان و رسانه و شکست رژیم اسرائیل است.این اقدام صهیونیستها باعث نخواهد شد ما ذره ای از  به تصویر کشیدن درد و رنج های مردم فلسطینی عقب نشینی کنیم .

وزیرخارجه فرانسه: هیچ چیز نمی تواند ادامه کشتار فلسطینیان را توجیه کند

لوران فابیوس سه شنبه خواستار آتش بس میان اسرائیل و حماس شد و با سخت توصیف کردن شرایط کنونی غزه گفت: ادامه حملات و کشتارها نتیجه ای جز افزایش تنش ها و نفرت نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه فرانسه بطور جدی خواستار آتش بس فوری میان اسرائیل و فلسطینیان است گفت: فرانسوااولاند رییس جمهوری فرانسه نیز خواستار هرگونه اقدامی برای پایان دادن به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است.

طرح آتش بس مصر حقوق فلسطین را نادیده می گیرد

یکی از رهبران بلندپایه جنبش حماس گفت در هرگونه راه حلی لغو کامل و نهایی محاصره نوار غزه باید لحاظ شود.

اسامه ابوحمدان در گفتگو با شبکه الاقصی گفت: ما میخواهیم امت عربی و اسلامی در کنار ما باشند و از ما حمایت کنند. من معتقدم که مصر نباید در نقش میانجی وارد میدان شود بلکه باید یار و کمک ما باشد. ما به طرح آتش بس ارائه شده از سوی مصر معترضیم. مفاد این آتش بس حقوق ملت فلسطین را شامل نمی شود. در این آتش بس ما و اسراییل در یک جایگاه قرار گرفته ایم. در این طرح مقاومت ما در مقابل تجاوزگری صهیونیست ها اقدامی تجاوزگرانه و خصومت آمیز توصیف شده است.در طرح آتش بس مصر این اسراییل است که دست برتر را دارد. در آن همه چیز مشروط به تضمین امنیت اسراییل شده است. من معتقدم که در هرگونه آتش بس و طرح صلحی باید حقوق فلسطین در نظر گرفته شود.

اعتراف رژیم صهیونیستی به هلاک 53 نظامی صهیونیست

شبکه العالم اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن 5 نظامی خود در مناطق مرزی غزه اعتراف کرد. با این تعداد، شمار کشته های نظامیان صهیونیست طی 12 ساعت گذشته به 10 تن رسیده است. ارتش رژیم اسرائیل تاکنون به کشته شدن 53 نظامی خود اذعان کرده است.

این در حالی است که گردانهای عزالدین قسام، سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کردند از آغاز تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ، دست کم 110 نظامی صهیونیست را به هلاکت رسانده اند.

در اسرائیل کسی جرات همدردی با غزه را ندارد

نویسنده هاآرتص گفت: اگر کسی جرائت کند در اسرائیل از جنگ برضد غزه انتقاد و با قربانیان در فلسطین ابراز همدردی کند بلافاصله به عنوان خائن معرفی شده و هدف آزار و اذیت قرار می گیرد.

گیدون لوی در گفتگو با سی ان ان، درباره جنگ غزه گفت: متاسفانه در اسرائیل تقریبا غیرممکن است دیدگاه مخالف و منتقد سیاستهای حاکم شنیده شود و اجازه بیان آن در رسانه های اصلی اسرائیل داده شود. در واقع تفکر حاکم در اسرائیل چنان منجمد و متعصب شده است که اگر کسی جرائت کند از این جنگ انتقاد کند و با قربانیان در فلسطین همدردی کند و تصاویر و عکسهای غزه را تکان دهنده توصیف کند، بلافاصله به عنوان خائن توصیف می شود و هدف آزار و اذیت قرار می گیرد.من وقتی تصاویر غزه را می بینم نمی توانم ساکت بنشینم و نمی توانم چشمان خود را به روی این جنایات ببندم که هموطنان و دولت من به نوعی مسئول آن هستند.اسرائیل به آمریکا وابسته است و اگر دولت آمریکا واقعا به پایان دادن به این جنگ متعهد باشد، فشار را افزایش می دهد.

نتانیاهو: غیرنظامی شدن غزه باید بخشی از راهکار آتی باشد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیلی‌ها باید آماده یک جنگ طولانی مدت در نوار غزه باشند.

بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه در سخنانی تلویزیونی گفت: غیرنظامی شدن غزه باید بخشی از هرگونه راهکار آتی در این منطقه باشد. وی با اشاره به شبکه تونل‌های مرزی مورد استفاده حماس برای ورود به جنوب فلسطین اشغالی گفت: مردم اسرائیل نمی‌توانند با تهدید راکتها و تونل‌های مرگ زندگی کنند. ما بدون از بین بردن این تونلها که تنها هدف آنها کشتن مردم مان است به این عملیات پایان نخواهیم داد.

کری: همه تلاشها باید به خلع سلح حماس منجر شود

وزیرخارجه آمریکا نیز دوشنبه گفت: تلاشهای بین المللی برای حصول آتش بس بین اسرائیل و فلسطنیان در غزه باید به خلع سلاح حماس منجر شود. جان کری که اواخر روز یکشنبه پس از یک هفته ماموریت در خاورمیانه برای توقف درگیری‌ها در غزه به واشنگتن بازگشت، در جمع خبرنگاران گفت: چنین آتش بسی به احترام عید فطر به درگیری‌ها خاتمه می‌دهد، باعث ورود کمکهای غذایی، دارویی و دیگر مایحتاج در غزه میشود.

وی افزود: ما همچنین معتقدیم هرگونه روند برای حل پایدار و منطقی بحران غزه باید به خلع سلاح حماس منجر شود.

محمود عباس: جامعه جهانی مانع جنایات رژیم صهیونیستی شود

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمود عباس دوشنبه شب در نشست کمیته سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین دررام الله گفت: رژیم صهیونیستی باید حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه مردم بی دفاع  فلسطین به  ویژه کشتار زنان و کودکان را فوری متوقف سازد.

وی در ادامه از جامعه جهانی خواست همه تلاش خود را برای احقاق حقوق و اجرای عدالت برای مردم مظلوم فلسطین  بکار گیرد.محمود عباس دیشب همچنین تلفنی با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس و رمضان عبد الله شلح دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره بحران غزه و راههای توقف حملات اسرائیل گفتگو کرد.|

تظاهرات علیه جنایات صهیونیستها در لندن و ایالت آریزونا

صدها شهروند فینیکس، مرکز ایالت آریزونای آمریکا برضد جنایات رژیم صهیونیستی در تجاوز به غزه تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند. این تجمع اعتراض آمیز بعد از اقامه نماز عید سعید فطر در مرکز ایالت آریزونای آمریکا برگزار شد.این افراد ضمن حمل تصاویری از کشتار زنان و کودکان مظلوم فلسطینی در تجاوز اخیر اسرائیل به غزه، از سکوت مجامع بین المللی در قبال این جنایات آشکار صهیونیست ها به شدت انتقاد کردند.

صدها فعال حقوق بشر نیز در لندن پایتخت انگلیس با برگزاری تظاهرات جنایات اسرائیل را در غزه محکوم کردند. در لندن تظاهرکنندگان همچنین به یاد 33 نیجریایی که در تظاهرات روز قدس بدست نیروهای امنیتی این کشور کشته شدند، شمع روشن کردند. نیروهای نظامی در نیجریه شماری از تظاهرکنندگان را که بازداشت کرده بودند، بعدا به قتل رساندند.


اوکراین،‌ درخواست کمک نظامی از آمریکا

وزیر دفاع جدید دولت غربگرای اوکراین در تماس تلفنی با چاک هیگل همتای آمریکایی خود، کمک نظامی واشنگتن را در مبارزه با مخالفان دولت خواستار شد.

 


به گزارش خبرگزاری آناتولی از واشنگتن،  جان کربی سخنگوی پنتاگون با اشاره به تماس تلفنی والری هلتی
Valeriy Heletey وزیر خارجه تازه منصوب اوکراین با چاک هیگل اعلام کرد: آمریکا این درخواست را بررسی خواهد کرد و مذاکرات در این باره از طریق سفارت آمریکا در کیف آغاز خواهد شد. 

 


اوضاع در شرق اوکراین همچنان رو به وخامت است و گزارش‌ها از درگیری شدید مخالفان و نیروهای دولتی پیرامون منطقه سقوط هواپیما حکایت دارد. 

 


سازمان ملل اعلام کرده است نبردها در شرق اوکراین از اواسط ماه آوریل تاکنون بیش از یک هزار و یکصد قربانی بر جای گذاشته است. 

خونبارترین مرحله جنگ در سوریه آغاز شده است؟

یک ماه پس از پیشروی‌های سریع گروه‌های تکفیری بعثی در عراق، گروه موسوم به دولت اسلامی، چند حمله بزرگ را در سوریه برنامه‌ریزی و اجرا کرده است. پس از کنار رفتن نیروهایی که پیش از این بین گروه داعش و ارتش سوریه حائل بودند، به نظر می‌رسد نبردهای اصلی بین طرفین در حال شدت گرفتن است.

آغاز موج درگیری‌های بزرگ گروه تروریستی داعش و نیروهای ارتش سوریه، نشان می‌دهد که با قدرت گرفتن داعش و تضعیف دیگر گروه‌های درگیر در نبرد با دولت مرکزی سوریه، جنگ داخلی در سوریه وارد مرحله جدیدی شده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه لبنانی السفیر با اشاره به حمله نیروهای داعش به مقر لشکر ۱۷ ارتش سوریه در رقه و هنگ ۱۲۱ در میلبیه در استان حسکه سوریه، پس از دو هفته درگیری‌های محدود، این حملات را بزرگ‌ترین حملات انجام شده به دست داعش پس از شکل‌گیری این گروه تکفیری دانسته ‌که به خونبار‌ترین درگیری آن‌ها با ارتش سوریه از زمان بروز بحران سوریه منجر شده است.

این حملات تنها چند روز پس از حمله مرگبار داعش به چاه‌های گاز الشاعر در دشت پالمیرا در استان حمص انجام گرفته که گفته می‌شود در جریان آن صد‌ها تن از نیروهای سوری کشته شده‌اند، ولی حتی حمله به چاه گاز الشاعر نیز قابل مقایسه با حمله دوگانه سه روز پیش داعش به دو مقر نظامی ارتش سوریه نیست. این حملات دوگانه هم از حیث اندازه و هم به خاطر عواقب آن چشمگیرند، به ویژه با توجه به اینکه استان حسکه بافت قومی متفاوتی دارد.

حمله به مقر لشکر ۱۷ در رقه

در ساعات پایانی روز چهارشنبه، حمله به مقر لشکر ۱۷ در رقه به عنوان آخرین پایگاه ارتش سوریه در منطقه و یکی از مستحکم‌ترین آن‌ها بعد از فرودگاه نظامی طبقه را آغاز کردند.

به روش معمول، درگیری با حمله انتحاری یک تبعه سعودی به نام عبدالعزیز السعودی (خطاب النجدی) آغاز شد که رانندگی یک خودرو‌ کیا را در دست داشت که نام سه زندانی زن سعودی بر شیشه‌های آن نوشته شده بود.

انفجار خودرو‌ وی به قدری شدید بود که ساختمان‌ها در شهر رقه را به لرزه در‌آورد. تحت آتش شدید نیروهای مدافع سوری، خودرو‌ انتحاری به مقصد خود نرسید و باز شدن راه چهل نیروی نفوذی به محوطه مقر نیروهای ارتش سوریه، نیازمند یک عامل انتحاری دیگر بود.

عبدالله صالح السدیری، عامل انتحاری دوم نیز از سعودی‌های عضو داعش بود که کامیونی حامل چند تن مواد منفجره را می‌راند. او هم در رسیدن به هدف خود ناکام ماند.

بنا بر اطلاعات موجود، ششصد نیروی داعش و چهل عامل آماده نفوذ به محوطه پادگان نیروهای حمله‌کننده را تشکیل می‌داده‌اند. آن‌ها از سه محور به پادگان حمله‌ور شدند و ارتش سوریه برای حمایت از سیصد نیروی حاضر در مقر از حمله هوایی و دو موشک زمین به زمین نیز استفاده کردند.

در حالی که تصاویر منتشره از جانب داعش، نشان‌دهنده تسخیر مقر ارتش سوریه توسط این گروه تکفیری است، ارتش سوریه تاکنون بیشتر در این باره سکوت کرده است.

حمله به هنگ ۱۲۱ و ساختمان حزب بعث

گمان می‌رود که حمله به مقر لشکر
۱۷، پوششی برای هدف اصلی داعش یعنی حمله به استان حسکه برای پیشگیری از حمله ارتش سوریه یه جنوب استان حسکه و غرب استان دیرالزور بوده ‌که هر دو‌ آن‌ها در اختیار داعش است.

همزمان با اخبار متناقض از سرنوشت حمله اعضای داعش برای به دست آوردن مقر هنگ
۱۲۱، داعش در حومه حلب نیز تلاش‌هایی ‌برای تصرف یک فرودگاه مهم آغاز کرد.

روز یکشنبه در حالی که خبر موفقیت تکفیری‌ها در استان حسکه در رسانه‌های نزدیک به ان‌ها منتشر شد و برخی رسانه‌های منطقه از جمله دیلی‌استار لبنان آن را نقل کردند، خبر‌ها از موفقیت ارتش سوریه در باز‌پس‌گیری چاه‌های گاز در استان حمص حکایت دارد.

همزمان در استان حما، گروه‌های دیگر تروریستی در حالی برای مدتی بر یکی از بزرگ‌ترین مجموعه زاغه‌های مهمات ارتش سوریه مسلط شدند که نیروی دولتی به فاصله کوتاهی مدعی پس گرفتن آن شدند.

از سوی دیگر، ارتش سوریه‌ در حال به نتیجه رسیدن تلاش خود برای محاصره مخالفان در شهر بزرگ حلب است که در صورت نهایی شدن و توانایی باز‌پس‌گیری بزرگ‌ترین شهر سوریه پیش از جنگ داخلی، موفقیت بزرگی ‌برای خود رقم خواهد زد. به نظر می‌رسد پس از دوره‌ای از کند بودن مسیر حرکت‌های نظامی در سوریه، بار دیگر شدت درگیری‌ها در حال گسترش است.

به گزارش کيهان

                 خسارت های آمریکا در تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران چقدر بوده است؟

شکست پرستیژ آمریکایی در نمایش جهان تک قطبی (گزارش روز)

یکی از حقایقی که آمریکایی ها در پژوهش‌ها و آمار اقتصادی شان به آن اذعان داشته اند این است که تحریم های این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران نه تنها برایشان سودمند نبوده بلکه میلیاردها دلار به صادراتشان ضرر زده است.

گالیا توانگر

اخیرا آمریکایی ها در آماری اعلام کرده اند که تحریم های اعمال شده علیه ایران بالغ بر 175 میلیارد دلار برای آمریکا هزینه در بر داشته که باعث از دست دادن فرصت های صادراتی در طول هیجده سال گذشته شده است.
به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، در واقع در این آمار نشان داده شده است که به چه اندازه تجارت مورد انتظار میان ایران و آمریکا می‌توانست برای آمریکا سودمند باشد.
 بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، تحریم‌هایی که سال
۱۹۹۵ به بعد از سوی آمریکا علیه ایران وضع شده، اقتصاد آمریکا را نیز با خسارات هنگفت مواجه کرده است.
این مسئله در واقع به مسئله ای تبدیل شده که کنگره آمریکا از آن طفره می رود. سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره هزینه ناشی از تحریم ایران می‌گوید که 175 میلیارد دلار کمتر از یک درصد از صادرات آمریکا در این زمان بوده و چندان اهمیت نداشته است!‌ اما دامنه خسارت های آمریکا طی تحریم ها در سخنان کارشناسان اقتصادی این کشور به خوبی مشهود است هرچند که دولتمردان آمریکایی بکوشند بر آن سر پوش بگذارند.
 کیم برلی الیوت، کارشناس سیاست تجارت در مرکز جهانی توسعه که مطالعاتی درباره هزینه تحریم‌ها در دهه 1990 داشته است، می‌گوید:«از آنجایی که هزینه از دست دادن تجارت با ایران به صورت مستقیم مانند اقدام نظامی قابل مشاهده نیست به همین خاطر متاسفانه چندان محاسبه نمی‌شود.»
این گزارش با عنوان "میلیاردها دلاری که اقتصاد آمریکا در نتیجه تحریم ایرانی‌ها متضرر شده است”، در تاریخ 14 جولای 2014 منتشر شد.
 با این حال کاملا روشن نیست که در صورت توافق نهایی احتمالی، با لغو تحریم‌ها در کنار سایر محدودیت‌هایی که به احتمال زیاد باقی خواهند ماند، کسب و کارهای آمریکایی به چه میزان و سرعتی از مزایای لغو تحریم‌ها بهره‌مند خواهند شد. با اینکه کاخ سفید و کنگره آمریکا همواره ادعا می‌کند که تحریم‌های شدید اقتصادی، عامل اصلی متقاعد کردن ایران برای آمدن به میز مذاکره بوده است، ‌اما مسئله این جاست که هزینه‌ای که این تحریم‌ها بر اقتصاد آمریکا و متحدانش در پی داشته، به ندرت در کنگره آمریکا مورد بحث قرار گرفته است.
اُفت پرستیژآمریکایی در عرصه بین المللی
گزارشی که در بالا توصیفش را خواندیم‌
-خسارت‌هایی که آمریکا طی تحریم ایران متحمل شده است- برآورد می‌کند که در طول دوره تحریم‌های ایران از سال 1995 تا سال 2012، آمریکا سالانه بین 51000 تا 66000 فرصت شغلی را از دست داده است.
سعدالله زارعی کارشناس وتحلیل گرمسائل سیاسی در گفت و گو با گزارشگر کیهان در باب خسارت هایی که امپریالیسم آمریکا طی تحریم های چندین ساله ایران متحمل شده می گوید:«دراین مدت به اعتبار آمریکا به شدت ضربه وارد شد. تا آنجا که جهان تک قطبی ساخته و پرداخته ذهنیت آمریکایی را زیر سوال برد.اساسا وقتی یک کشور قدرتمند در مواجهه با کشور کوچکتر از روش تحریم استفاده می کند نشان دهنده این است که آن به اصطلاح ابرقدرت نتوانسته از روش های طبیعی و رایج به هدفش دست پیدا کند و مشکلات خود را با کشور روبه‌رویش حل و فصل نماید.این در حقیقت به این معناست که دارد اعلام می کند:«از طریق عادی قادر به حل آن مسئله نیستم!»از همین منظر بعد ازشکست هایی که آمریکایی‌ها در مواجهه با جمهوری اسلامی خوردند در دنیا متهم شدند به اینکه آمریکا دیگر قادر نیست مسائلش را حل و فصل کند و با شیوه هایی که در پیش می گیرد تنها به مسائل موجود دامن می زند.همین انتقادها و تحلیل ها به توانایی های آمریکا در سطح بین المللی آسیب های شدیدی وارد ساخت.»  
وی ادامه می دهد:«الان شرایط برای آمریکایی ها در پی اعمال سیاست های بی نتیجه شان در عرصه بین‌المللی به گونه ای رقم خورده که هیچ کس در جهان امروز این انتظار را ندارد که آمریکا در مدت زمان کوتاهی به حل پرونده ای برسد و تنها مسائل را پیچیده تر خواهد کرد.»
زارعی روی خوش نشان ندادن بازار کشورهای اسلامی به کالاهای آمریکایی را اولین ضربه متوجه اقتصاد امریکا د انسته و می گوید:«بدگمانی های زیادی در بین کشورهای اسلامی نسبت به تجارت با آمریکا ایجاد شده و مسلمانان ترجیح می دهند که پول خود را صرف خرید کالا از کشورهای دیگر کنند.اگر چه در برخی موارد کالاهای آمریکایی یک برتری نسبی هم نسبت به کالاهای کشور رقیب داشتند،اما با وجود این باز هم کالاهای آمریکایی از اقبال کمتری در بازار مسلمانان برخوردار بوده‌اند.این مسئله بحران زیادی برای آمریکایی‌ها در پی داشته و کوله بار مشکلاتشان را سنگین ترکرده است.به وضوح قابل لمس است که در بازارهای مسلمانان به طورنسبی حجم کالای آمریکایی کمتر شده اند و در عوض کالاهای کشورهایی چون چین،فرانسه،آلمان و برخی کشورهای دیگر فراوان تر یافت می شوند.»
این کارشناس مسائل سیاسی با تعجب می گوید:«همه این اتفاقات-کم شدن حجم کالاهای آمریکایی در بازار مسلمانان- در حالی رخ می دهد که برخی دولت‌های کشورهای اسلامی نظیر عربستان کاملا به سیاست های آمریکایی وابسته اند اما تجار،کسبه و مردم مسلمان این کشورها از خرید و فروش کالاهای آمریکایی اکراه دارند.این واقعیت ها نشان می دهند که سیاست تحریمی آمریکایی ها مناسبات اقتصادی آمریکا را با جهان اسلام دچار خدشه کرده است و سطح معاملات آمریکا در تجارت و صنعت با این کشورها کاهش چشمگیری داشته است.تنها در بخش معاملات جنگ افزاری همچنان رویه گذشته حفظ شده که آن هم به دلیل این است که بیشتر معاملات درشت تسلیحات در عرصه بین المللی در دست آمریکایی هاست.»
استقلال طلبی ایران
 در برابر تک قطبی نگری آمریکا
شرکت‌های اروپایی که هنگام تضعیف روابط اقتصادی آمریکا، روابط مستحکمی با ایران ایجاد کرده بودند، بسیار بیشتر از شرکت‌های آمریکایی، البته به استثنای احتمالی شرکت‌های نفتی و تولیدکنندگان هواپیما، مشتاق بهره‌مند شدن از مزایای گسترش روابط تجاری و اقتصادی خود با ایران هستند.
 متحدان آمریکا از هزینه تحریم‌ها بر اقتصادشان آگاه هستند. علاوه براین، تحقیق جدید که در 14 جولای منتشر شد، به زیان‌های اقتصادی انگلیس در نتیجه تحریم‌ها اشاره می‌کند.
در حقیقت، صادرات انگلیس به ایران از 464 میلیون یورو [794 میلیون دلار] در سال 2005 به 83 میلیون یورو [142 میلیون دلار] در سال 2011 و حتی کمتر از 80 میلیون یورو [137 میلیون دلار] در سال 2013 کاهش یافته است.
عباس سلیمی نمین یک کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با گزارشگر کیهان درباره مهم‌ترین خسارت‌هایی که آمریکا طی تحریم دولت جمهوری اسلامی با آن مواجه شده است،می گوید:«اولین و جدی‌ترین خسارت آمریکا این بود که موقعیت سوپر پاور-ابرقدرتی اش-تضعیف شد.تاریخ به ما نشان می دهد که هر کشوری که در گذشته دشمن آمریکا به حساب می‌آمده به هر طریق ممکن اعم از نقشه ها و توطئه های اقتصادی، فرهنکی ،سیاسی و ...از صحنه به در شده است الا دولت جمهوری اسلامی ایران.»
وی با ورق زدن صفحات تاریخ معاصر کشورمان توضیح می دهد:«زمانی شدت مخاصمات ایران و آمریکا بالا گرفت که رقیب سر سخت آمریکا اتحاد جماهیر شوروی در عرصه بین المللی کاملا از بین رفته بود و آمریکایی ها به خیال خام خودشان می توانستند یک جهان تک قطبی به سود صد در صدی نقشه های امپریالیستی خود بنا نهند. اما جمهوری اسلامی ایران تنها دولت و ملتی بود که روبروی این خواب و خیالات آمریکایی قد علم کرد.در این زمان ایران استقلال طلب بزرگترین خطر برای آمال آمریکا به حساب می آمد.جمهوری اسلامی ایران تا آنجا در برابر توطئه های آمریکا ایستادگی داشت که کم کم به الگویی برای ملت‌های استقلال طلب دنیا تبدیل شد. نتیجه قهری همه این تغییرات این بود که اُفت پرستیژ آمریکا از موقعیت ابرقدرتی اش را در پی داشت.»
سبد شرکت های چند ملیتی
در صف سرمایه‌گذاری در ایران
اشتباه بزرگ آمریکا این بود که خیال می کرد اگر از ابزار تحریم اقتصادی کمک بگیرد پیروز میدان خواهد شد اما غافل از این که اتفاقا نه تنها نمی تواند رقیب خود را به زانو در آورد بلکه در چنین شرایطی- تحریم اقتصادی- استعدادهای کشور رقیب به خوبی شکوفا خواهد شد.
الان معدل تولید علم در کشورمان به حد بیشینه خود رسیده،این در حالی است که در همین زمان بیشترین فشارهای اقتصادی را از سوی آمریکا متحمل شده ایم.
عباس سلیمی نمین کارشناس مسائل سیاسی با بیان مطالب بالا در ادامه می گوید:«مورد دوم اینکه اتفاقا آنها در از دست دادن بازار نفت و گاز و سایرمنابع زیر زمینی ایران ضررکرده اند. از یک سو بازار فروش محصولات آمریکایی کاهش یافته و از سوی دیگر کمرنگ شدن معاملات متحدان آمریکا با ایران سبب شده که در آمریکا نیز شکاف اقتصادی ایجاد شود. اقتصاد کاپیتالیستی متکی به نظام سرمایه داری آمریکا و نیز حضور پررونق شرکت‌های چند ملیتی درعرصه اقتصادی این کشور سبب شده که در پی تحریم های ایران و رکود معاملات شکاف‌های اقتصادی پدیدار شوند. بیشترین لطمات را شرکت های چند ملیتی آمریکایی متحمل شده اند تا آنجا که در دور جدید مذاکرات ایران وآمریکا این قبیل شرکت های چند ملیتی آمریکایی بیشترین اشتیاق و رغبت را برای در دست گرفتن بازار سرمایه گذاری در ایران نشان داده اند.به قول معروف زودتر از همه،آنها سبدشان را در صف گذاشته اند که بگویند ما در نوبت بوده ایم.»     
این صاحب نظر مسائل ایران و آمریکا در تکمیل صحبت هایش می گوید:«یکی از فلسفه های وجودی انقلاب بیداری ملت ها بود که در دهه 60 از آن تحت عنوان صدور انقلاب یاد می شد.باید از هر طریق ممکن پیام استقلال طلبی و عزت مداری ایران به گوش ملت ها رسانده شود.چنانچه دیپلماسی عمومی دولت های 9 و 10 در این باب کاملا موثر بود و منشأ تحولات بزرگی در منطقه شد. آمریکا چاره ای ندارد جز اینکه قدرت ایران را بپذیرد،چرا که به جرات می توان گفت جمهوری اسلامی ایران تنها دولت مستقل منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. اگر چه ممکن است مردم ما انتقاداتی نسبت به برخی سیاست های داخلی و اقتصادی داشته باشند اما همواره پشتیبان نظامشان بوده و از سیاست های استقلال‌طلبی کشورشان حمایت کرده اند.»
ارزیابی نتایج تحریم،دشوارترین تحلیل برای آمریکا
حامیان تحریم‌ها علیه ایران ادعا می‌کنند که ضرر و زیانی که به آن‌ها وارد شده، بسیار کمتر از هزینه‌ای است که می‌توانست در صورت اتخاذ اقدام نظامی علیه ایران در پی داشته باشد.
 "تریتا پارسی” رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا (وابسته به بنیاد راکفلر) و یکی از نویسندگان این گزارش، در مصاحبه با "المانیتور” می گوید: «این گزارش -14 جولای 2014- به این موضوع که آیا تحریم‌ها ارزش آن را داشته است یا خیر، اشاره‌ای نمی‌کند اما از آنجایی که تاکنون هیچ توافق هسته‌ای صورت نگرفته، نقش تحریم‌ها به شدت مبهم بوده است.»
"پارسی” در ادامه می‌گوید: «در حقیقت این گزارش،از جنبه‌ای که تاکنون به طور کامل نادیده گرفته شده است، یعنی هزینه این تحریم‌ها بر اقتصاد آمریکا، پرده برمی‌دارد. بحث در خصوص اینکه این تحریم‌ها ارزش داشته است یا خیر؟ بدون حتی دانستن میزان ضرر و زیانی که این سیاست بر اقتصاد آمریکا وارد کرده است، بسیار دشوار است.»

خطر بزرگ سینمای آپارتمانی احساس خواهد شد؟

با این حال می‌توان این هشدار را داد که در صورت استمرار چنین فضایی و یکدست شدن فضای سینمای ایران با آثار آپارتمانی، مردم از این سبک فیلم‌ها و در مجموع سینمای ایران بیش از پیش دلزده خواهند شد و یک مرحله دیگر از ریزش مخاطبان سینما را شاهد خواهیم بود

سینمای ایران در سال جاری با حجمی بیش از سال‌های گذشته در حال تولید آثاری است که تمام اتفاقاتش در یک آپارتمان محدود می‌شود؛ رویکردی که شاید در فیلمسازی یک اتفاق معمول باشد اما اگر بخش قابل توجهی از تولیدات سینمایی یک کشور در چنین لوکیشنی محدود و محصور شود، چه اتفاقی برای سینمای آن کشور خواهد افتاد؟

به گزارش «تابناک»، تمرکز فیلم سینمایی در یک لوکیشین و مشخصاً در یک آپارتمان اتفاق تازه‌ای نیست و بسیاری از کارگردان‌ها به میزانسنی که آپارتمان بخش مهمی از آن است، گرایش دارند. در سینمای ایران نیز از گذشته تاکنون فیلم‌های اینچنینی ساخته شده بود اما پس از موفقیت اصغر فرهادی با جدایی نادر از سیمین و همچنین افزایش اقبال عمومی به آثاری با مضامین اجتماعی، این فضاسازی در فیلم‌ها به رویکردی قالب بدل شده است.

یک سبک فیلم‌سازی از جشنواره سی و یکم فیلم فجر به این سو در حال گسترش است و مسیر تولید آثار در این ماه‌ها نشان می‌دهد در جشنواره سی و سوم شاهد بیشترین گستره فیلم‌های آپارتمانی خواهیم بود که اتفاقی معمول را در یک آپارتمان یا خانه روایت می‌کنند و در نهایت دو یا چند سکانس در خارج از آپارتمان خواهند داشت؛ فیلم‌‌
هایی که لزوماً جزو آثار ضعیف نیستند و اتفاقاً بسیاری از این آثار ظرفیت جذب مخاطب را دارند اما از دایره محدودی در قصه گویی خارج نمی‌شوند.

بدون تردید این سبک فیلمسازی به خود خودی می‌تواند منجر به خلق آثاری شود که برخی از آنها همچون تنها فیلم ایرانی برنده جایزه اسکار مورد تحسین بسیاری از رویدادهای سینمایی، سینماگران و منتقدان سینمایی جهان قرار گیرد اما واقعیت آن است که بسیاری از سناریوها ناخواسته برای چنین فضایی نوشته می‌شوند و فیلمساز چاره‌ای به جز استفاده از چنین فضایی ندارد اما پیرنگ‌های بسیاری از فیلمنامه‌ها بنابر جبر زمانه بر یک آپارتمان استوار می‌شوند.

جبر زمانه را زمانی می‌توان بیشتر حس کرد که با یک بررسی ساده درمی‌یابیم بسیاری از فیلم‌های تولیدی بار فضای آپارتمانی جزو آثار سینمای مستقل یا دارای بودجه محدود هستند و به همین دلیل سینماگر ترجیح داده با تمرکز بر یک فضای محدود، متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارد به فیلمسازی بپردازد و در نهایت امیدوار باشد که فیلم مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار گیرد و با فروش نسبی فیلم، امکان ادامه فیلم‌سازی‌اش فراهم باشد.

با فروش محدود فیلم‌ها که در قیاس با افزایش هزینه‌های فیلمسازی، دورنمای چندان امیدبخشی را -علی رغم افزایش نسبی سطح فروش فیلم‌ها از ابتدای سال- پیش رو قرار نمی‌دهد، دور از انتظار نیست که موج شکل گرفته در دو تا سه سال آینده تمام سینمای کشورمان را در بر گیرد و داستان معدود آثاری در خارج از یک خانه قدیمی یا آپارتمان بگذرد و سینمای ایران فضای یکنواختی را خواهد یافت که احتمالاً نمونه مشابهی در سینمای دیگر کشورها نخواهد داشت.

بدون تردید نمی‌توان مقابل اراده سینماگران ایستاد و اگر حتی تلاشی نیز از سوی مسئولان برای تغییر فضا صورت پذیرد، احتمالاً حاصلی در پی نخواهد داشت، چرا که چنین فضایی متاثر از اتفاقات متعددی است که تحلیل رفتن فضای اقتصادی سینمای ایران در یک دهه اخیر یکی از مهم‌ترین دلایلش است و دردسرهای فیلمسازی در سطح شهر یا جاده که نیاز به توضیحات فراوانی ندارد، از دیگر علل روی آوردن است؛ عللی که اگر طالب تغییر مسیر این موج هستیم، باید در پی رفع‌شان باشیم.

با این حال می‌توان این هشدار را داد که در صورت استمرار چنین فضایی و یکدست شدن فضای سینمای ایران با آثار آپارتمانی، مردم از این سبک فیلم‌ها و در مجموع سینمای ایران بیش از پیش دلزده خواهند شد و یک مرحله دیگر از ریزش مخاطبان سینما را شاهد خواهیم بود و طبیعتاً بازگشت تماشاگر به سالن سینما به مراتب دشوارتر از حفظ این تماشاگر است.

بنابراین ای کاش پیش از آنکه مخاطب و به ویژه مخاطب عام که بخش اصلی بلیت فروشی را در اختیار دارد، سینمای آپارتمانی ایران را به طور کامل پس بزند و چنین فضایی شکل بگیرد که حتی تولید فیلم‌های جدی در این فضا نیز ممکن نباشد، از افراط در استفاده از این فضا توسط خود سینماگران جلوگیری شود و این فرصت شکل یک تهدید برای هنر هفتم را نگیرد.

اخبار۷/۵/۱۳۹۳
......... بازدید : 4 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارپارسيان۱۰۰

((عيدسعيدفطربرايرانيان ومسلمانان مبارزايراني مبارک باد))

شما مي توانيدبراي آشنايي بيشتربه ویژه نامه عید سعید فطردر سايت ما مراجعه فرماييد.

 

برخورد موشک رژيم صهيونيستی به نزديکی بزرگترين بيمارستان غزه

تهران - ایرنا - شبکه خبری اسکای نیوز دقایقی پیش گزارش داد یک موشک اسراییلی روز دوشنبه به محوطه ای که بزرگترین بیمارستان غزه را در خود جای داده است، برخورد کرد و قربانیانی برجا گذاشت.

براساس اين گزارش،منابع بيمارستانی گفتندکه موشک به ساختمانی درنزديکی در اصلی بيمارستان ˈشفاˈ در شهر غزه برخورد کرد.

اين حملات لحظاتی پس از انتشار سخنان ˈبان کی مونˈدبیرکل سازمان ملل روی داد.

وی درگیری ها در غزه را به ˈتندباد مصنوعیˈ تشبیه کرد و گفت که محله های بسیاری با خاک يکسان شده است.

بان کی مون خواستار پايان خشونت ˈبه نام انسانیتˈ شد و اضافه کرد که رهبران طرفين درگيری بايد از خود حسن نیت نشان دهند.

وی همچنين از طرفين درگيری خواست برای پايان دادن به درگيری های در غزه، عزم سياسی داشته باشند.

دبيرکل سازمان ملل گفت که غزه در پی حملات رژیم صهيونيستی که به شهادت صدها غیرنظامی فلسطينی انجاميده است، در ˈشرايط بحرانیˈ قرار دارد.

رييس جمهور ايران درتماس تلفني بانخست وزيرترکيه تعکيد کرد:

تلاش فوری و موثر کشورهای اسلامی برای کمک به مردم مظلوم غزه

تهران- ایرنا- رییس جمهوری در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه بر ضرورت تلاش فوری و همکاری جدی کشورهای اسلامی برای کمک موثر به مردم غزه، توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی و رفع حصر غزه تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» در این تماس تلفنی اظهارداشت: اگر قاهره زمینه همکاری و کالارسانی را فراهم کند، تهران و آنکارا می توانند برای جمع آوری و ارسال کمک های انسان دوستانه منطقه و جهان اسلام جهت یاری رساندن به مردم مظلوم غزه برنامه ريزی کنند.

وی همچنین با یادآوری معضل تروریسم در عراق و سوریه ، تلاش برای تامین امنیت کشورهای منطقه را ضروری و تلاش پیگیر همه کشورهای منطقه را ضامن ایجاد و دوام امنیت دانست.



** ضرورت همکاری با ایران برای رایزنی و حل معضلات منطقه

نخست وزیر ترکیه نیز در این تماس تلفنی مراتب تبریک خود و دولت و ملت این کشور را به مناسبت عید سعید فطر به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز و از برگزاری اجلاس وزیران امور خارجه عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در تهران که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران در هفته آینده برگزار می شود، استقبال کرد.

رجب طیب اردوغان همچنین بر ادامه همکاری با ایران برای رایزنی و حل معضلات منطقه تاکید کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ترکیه در این گفت و گوی تلفنی اظهار امیدواری کردند با پیگیری توافقات اجلاس مشترک ایران و ترکیه در آنکارا، پیوند همکاری دو کشور به طور پیوسته و پایدار ارتقا یابد.

اين شبهای کاظمين / موصل گرفتار تحجر و جاهليت است

بغداد-ایرنا-انگار نه انگار همین دو سه روز پیش بود که در همین حوالی، دو بمب منفجر شد و حداقل 30 تن به شهادت رسیدند. همین اطراف بود، همینجا که نشسته ای، دور حرم؛ با زن و بچه هایت، اما باز هم آمده ای !

هنوز تکه های کوچک گوشت و پوست دخترک 7- 8 ساله ای که در آخرین انفجار در مقابل خیابان بعدی بر روی دیوار نقش بسته و هنوز شسته نشده، به چشم می آید؛ نمی بینی یا نمی خواهی ببینی!

یکشنبه شب ، هزاران هزار مانند ابو حافظ دور حرم امامان جواد و کاظم(ع) حلقه زده اند؛ همه خانوادگی آمده اند؛ از دور ، ازنزدیک.

این شبها، براحتی نمی توان به حرم رسید، نه از باب مراد و نه از باب القبله و وسط بلواری که مخصوص تردد پیاده است، هزاران نفر بصورت خانوادگی سفره پهن کرده و آنجا را به اشغال خود درآورده اند که ادامه آن تا داخل حیاط های حرم هم می رسد.

بر سر سفره ها همه نوع غذای خوشمزه عراقی با عطر و بوی گیج کننده اش، چیده شده و فضای منطقه را پر کرده است و بچه ها بی تاب تر از همه!

نزدیک اذان است، شاید چند ثانیه مانده و هنوز پدر سرش روی برگی از قرآن است که دارد زیر لب زمزمه می کند و نگاه مادر به گنبد و بارگاه روبه رو خیره مانده، با کمی اضطراب !

هفته گذشته در همین حوالی یک خودرو بمب گذاری شده منفجر شد که طی آن 25 تن کشته شدند. یک عامل انفجاری نیز که به خود کمربندی از مواد منفجره بسته بود، خود را در میان زائران منفجر کرد و تعدادی را به شهادت رساند.

این حکایت همیشگی کاظمین است که مردمش و زائرانش ، همواره در طول 10 سال گذشته هدف حملات تروریستی بوده اند.

حالا این شبهای کاظمین، به رغم وجود تهدیدهای جدی، همچنان شاهد هزاران هزار نفری است که می آیند زیارت می کنند، دعا و مناجات سر می دهند و تهدیدهای امنیتی را اعتنایی نمی کنند.

این شبها، خیلی ها تا ساعت 12 شب که مقررات منع آمد و شد در بغداد به اجرا گذاشته می شود، در حرم و اطراف آن بسر می برند. دعای ندبه می خوانند و نمازهای دو رکعتی و زیارت امام حسین(ع).

شيعيان عراق فردا سه شنبه را عيد فطر اعلام کرده اند، از همین رو ساعتی از ظهر امروز دوشنبه نگذشته دسته دسته راهی کاظمین شده اند.

با همه اینها، اوضاع در کاظمین برای زائران حرم امامین، برغم همه تهدیدهای امنیتی خیلی سخت نیست، اگرچه حادثه هر لحظه در تعقیب آنهاست، اما در عین حال این شبها در موصل در شمال عراق، اوضاع به گونه ای ديگر است.

اهالی موصل امروز دوشنبه عید فطر (به روایت اهل سنت عراق) خود را نتوانستند همانند هرساله برگزار کنند. داعش امسال اجازه برگزاری نماز عید نداد.

مساجد موصل اکثرا توسط داعش منهدم شده و جایی برای عبادت نیست و آنجا هم که هست، افراد مسلح اجازه ورود به آن را نمی دهند.

موصل اين شبها ، گرفتار تحجر، جاهليت و خشونت است.

            

ادعای عجیب یک نماینده درباره سهم ایران از دریای خزر!

مدت اعتبار عهدنامه ترکمنچای به پایان رسیده و همه دولت‌های منطقه نیز از این موضوع آگاهند. دولت ایران نیز برای اینکه از حق ایران و تمامیت ارضی کشور دفاع کند، باید حقی را که از ایران ضایع می‌شود، به ایران برگرداند. ما باید خود را به سهمیه ۵۰ درصدی دریای خزر نزدیک کنیم.

پس از فروپاشی شوروی سابق، بار دیگر بحث‌ها بر سر رژیم حقوقی خزر آغاز شد. تعریف جدیدی از رژیم حقوقی دریای خزر همواره مورد چالش کشورهای ساحلی بوده است. برخی از کشور‌های حاشیه این دریاچه بر این باورند که مالکیت این دریا باید مشاع باشد و همه کشورهای پیرامون در صورتی که بخواهند از آن بهره‌برداری کنند، باید ‌سهم برابری داشته باشند.

به گزارش «تابناک»، اما برخی دیگر از کشور‌ها، سهم بیشتری از این دریا می‌خواهند. این در حالی است که سهم ایران نیز از این دریا تا چند سال پیش، حدود
۵۰ درصد بود که رفته رفته کاهش پیدا کرده ‌و گفته می‌شود، سهم ایران تا ۲۰ درصد پایین آمده است. برخی از مسئولان بر این باورند که کوتاهی دولت‌های پیشین، باعث این کاهش سهم شده است.

برخی از نمایندگان مجلس نیز بر این باور هستند که دولت گذشته و کوتاهی‌های که مسئولان آن دوره انجام داده‌اند، باعث شده سهم ایران از دریای خزر کاهش پیدا کند.

سید رمضان شجاعی کیاسری در این باره اظهار کرد: دریای خزر ظرفیت‌های بسیار بالایی از نظر تجاری و همچنین برخی محصولات دریایی از جمله ماهی و خاویار و حتی نفت دارد. همچنین به تازگی در این دریا، سفره‌های نفتی بزرگی کشف شده است؛ اما متأسفانه دولت به آن توجه چندانی ندارد و استخراج آن را به کشورهای دیگر منطقه واگذار کرده است که البته از این بابت نگرانیم و باید هر چه زودتر اقدامات درخوری در این زمینه انجام گیرد.

وی گفت: هم اکنون سهم بندی از دریای مازندران، سال به سال در حال کاهش است و انگار عهدنامه ترکمانچای همچنان ادامه دارد! دولت برای افزایش سهم ایران از دریاچه مازندران، باید کاری کند، ولی نمی‌کند که البته دلیل این کار هنوز مشخص و معلوم نیست در چه فکری است که اقدامی انجام نداده است.

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سهم دریاچه مازندران، سهم ایران اسلامی است، گفت: باید با افزایش سهم دریاچه مازندران، از کیان کشور دفاع شود.

شجاعی کیاسری با تأکید بر اینکه دولت برای ساماندهی دریای مازندران بی‌برنامه است، گفت: در بحث رژیم حقوقی دریای خزر کم کاری شد و متأسفانه بخش اعظم آن را واگذار کردند، در حالی که این دریا متعلق به ایران بوده و باید بیشترین سهم بهره‌برداری از آن به ایران داده شود.

این نماینده مجلس گفت: مدت اعتبار عهدنامه ترکمنچای به پایان رسیده است و همه دولت‌های منطقه نیز از این موضوع آگاهند. دولت ایران نیز برای اینکه از حق ایران و تمامیت ارزی کشور دفاع کند، باید حقی را که از ایران ضایع می‌شود به کشورمان برگرداند. ما باید خود را به سهمیه
۵۰ درصدی دریای خزر نزدیک کنیم.

نماینده ساری با یادآوری اینکه در گذشته سهم ایران از دریای خزر
۵۰ درصد بود و در اثر ضعف دیپلماسی در دولت گذشته، این سهم به زیر ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: این کاهش سهمیه توجیهی ندارد و بنا بر مستنداتی که داریم، از حق بهره برداری از دریای مازندران دفاع می کنیم.

این نماینده همچنین درباره ظرفیت های گردشگری این دریا گفت: این دریاچه با اینکه می‌توانست محل خوبی برای جذب توریست و گسترش گردشگری در منطقه باشد، به دلیل بی‌اعتنایی دولت مغفول مانده و از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود. همه طرح‌های در این زمینه، نا‌تمام‌‌ رها شده‌اند.

برخی بر این باورند که جغرافیا به ضرر ایران، سرنوشت سهم ایران را رقم زده است؛ اما گویا جغرافیا نامهربان نیست. این تاریخ است که بیشتر برای ایران مشکل درست کرده است؛ مثلا جنگ‌های بین ایران و روس‌ها و موافقت‌نامه‌هایی که خیلی چیز‌ها را تغییر داد. اگر بدون در نظر گرفتن این شرایط تاریخی، تنها مسأله تقسیم دریا را در چهارچوب آنچه در دنیا درباره دریا‌ها معمول است، سهم ایران کاهش می‌یابد.

با توجه به اینکه طول سواحل ما زیاد نیست و وضعیت سواحل مقعر، سهم کشور ما کم می‌شود. در جغرافیا مشکلاتی هست، ولی به هر حال، مدل‌های دیگری برای انتخاب خط مبدأ نیز وجود دارد و اگر این مدل‌ها انتخاب شود، سهم ایران بیشتر می‌شود. در بحث سهم ایران نباید تنها به جغرافیا بسنده کنیم، بلکه باید به ملاحظات تاریخی نیز استناد داشته باشیم.

از سوی دیگر، در حاشیه دریای خزر به جز ایران، پنج کشور دیگر نیز اکنون سهامدارند و بخشی از این دریا از سواحل این کشور‌ها به شمار می‌آید؛ هرچند تلاش برای بازگرداندن حق ایران در موضوع دریای خزر، وظیفه ملی و میهنی همگان است، در اختیار داشتن
۵۰ درصد این دریا به مانند زمانی که شوروی سابق بود، معقول به نظر نمی‌رسد و نمایندگانی که در این باره دغدغه دارند، شایسته است بر پیشنهادهای عملی که ضامن حقوق ملی ایرانیان است، تأکید کنند.

استفاده آمریکا از ابزار «نفت» برای اعمال فشار بر عراق

به موازات تداوم بحران سیاسی در عراق ـ که با تهاجم گروه‌های تروریست تکفیری به بخش‌هایی از این کشور آغاز شد‌ ـ موضوع درخواست برخی گروه‌های کرد این کشور برای دستیابی به استقلال نیز به معضلی جدی و واقعی برای عراق تبدیل گشت. در این میان، شواهد حاکی از آن است که آمریکا می‌کوشد با دامن زدن به فضای موجود و نیز استفاده از اهرم نفت، ‌منافع خود در عراق را تأمین ‌کند.

به موازات تداوم بحران سیاسی در عراق ـ که با تهاجم گروه‌های تروریست تکفیری به بخش‌هایی از این کشور آغاز شد‌ ـ موضوع درخواست برخی گروه‌های کرد این کشور برای دستیابی به استقلال نیز به معضلی جدی و واقعی برای عراق تبدیل گشت. در این میان، شواهد حاکی از آن است که آمریکا می‌کوشد با دامن زدن به فضای موجود و نیز استفاده از اهرم نفت، ‌منافع خود در عراق را تأمین ‌کند.

 

به گزارش «تابناک»، جدید‌ترین اخبار از موضع‌گیری‌های دولت آمریکا در قبال ادعاهای برخی مقامات اقلیم خودمختار کردستان عراق در راستای استقلال طلبی، حاکی از آن است که واشنگتن تلاش دارد با رویکردی دو‌ پهلو، نسبت به حفظ منافع خود در عراق با کمترین هزینه اقدام کند.

در این زمینه، سایت خبری «زاویه» امارات خبر داده که واشنگتن از شرکت‌ها و دولت‌ها خواسته از خرید نفت منطقه کردستان عراق خودداری کنند؛ اما در عین حال، رویکرد قاطعی‌ نیز در راستای ممنوع کردن خرید نفت این منطقه توسط شرکت‌های آمریکایی در پیش نگرفته است.

کارلوس پاسکال، رئیس بخش انرژی وزارت خارجه ایالات متحده در این باره به «رویترز» گفته است: سیاست‌های واشنگتن در زمینه فروش نفت توسط منطقه کردستان به صورت مستقل، تغییری نکرده؛ اما واشنگتن امیدوار است، دولت مرکزی عراق و اقلیم خودمختار کردستان بتوانند در زمان مناسب، به توافقی در این زمینه دست یابند.

وی افزوده است: «ما به همه هشدار داده‌ایم که هر چه بخرند، ‌ریسک دارد و ما همواره ‌‌این موضوع را یادآور شده‌ایم... بغداد و اربیل باید درباره اینکه توسعه و صادرات این منابع چگونه می‌تواند بر توسعه کلی عراق کارآمد باشد، به درکی مشترک برسند».

پاسکال گفته، بدون دستیابی به توافق، خطر وقوع منازعه میان دو طرف بیشتر می‌شود.

این سخنان در حالی گفته می‌شود که دولت مرکزی عراق، هشدار داده هر که نسبت به خرید نفت منطقه کردستان عراق اقدام کند،‌ مورد پیگرد قرار خواهد داد؛ این هشدار پیش از این نیز در مقاطع گوناگون از سوی مقامات عراقی به اشکال گوناگون بیان شده بود.
 
گفتنی است، تاکنون به طور مشخص اخباری مبنی بر خرید نفت منطقه کردستان عراق توسط رژیم اسرائیل به میان آمده که گفته می‌شود، با میانجیگری دولت ترکیه انجام گرفته است.

خود دولت ترکیه نیز در پی برقراری روابط مساعد با دولت منطقه خودمختار کردستان عراق، توجه ویژه‌ای‌ به منابع انرژی این منطقه نشان داده است.

در این میان، به نظر می‌رسد دولت آمریکا تلاش دارد با در پیش گرفتن مواضعی دوپهلو مانند آنچه توسط پاسکال بیان شده، از یک سو بر مخالفت خود در اوضاع کنونی با موضوع استقلال منطقه کردستان تأکید کرده و خود را طرفدار حفظ یکپارچگی عراق نشان دهد و از سوی دیگر، با انجام ندادن اقدامی جدی در این زمینه، این موضوع را در حکم ‌یک اهرم فشار علیه دولت عراق در دست خود نگه دارد تا در زمان لزوم، بتواند با افزایش فشار، نسبت به تأمین منافع خود در عراق از آن بهره گیرد‌.
 
در پایان باید اشاره کرد، از زمان اوج‌گیری بحران عراق، مقامات آمریکایی بار‌ها در موضع‌گیری‌های مختلف مدعی شده‌اند، با از میان رفتن یکپارچگی سرزمینی عراق مخالفند؛ اما در عین حال، دولت نوری مالکی را دولتی ناکارآمد می‌دانند که باید کنار ‌رود. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران با اشاره به اینکه ائتلاف دولت قانون به رهبری مالکی در یک انتخابات با مشارکت گسترده مردم به پیروزی رسیده، طرح این درخواست از سوی آمریکا غیرمنطقی بوده و با اهداف کاملاً سیاسی بیان می‌شود.

پاکستانی ها روز سه شنبه عيد سعيد فطر را جشن می گيرند.

اسلام آباد - ایرنا - کمیته ملی رویت هلال پاکستان دوشنبه شب گفت: هلال ماه شوال در غروب امروز در مناطق مختلف این کشور مشاهده شده و فردا سه شنبه هفتم مرداد (29 جولای) در پاکستان عید سعید فطر اعلام می شود

به گزارش ایرنا، مفتی ˈمنيب الرحمانˈ در گفت و گو با خبرنگاران در نشست مطبوعاتی کمیته ملی رویت هلال پاکستان در شهر کراچی مرکز ایالت سند در جنوب اين کشور افزود: شواهد قاطعی از شهرهای مختلف پاکستان از جمله جیکب آباد، جیوانی، سکهر و سيالکوت درباره مشاهده هلال ماه شوال از سوی کمیته های منطقه ای رویت هلال پاکستان دریافت شد.

وی گفت: نشست اعضای کمیته منطقه این رویت هلال در مناطق مختلف پاکستان پس از غروب آفتاد و نشست مرکزی این کميته نیز در سازمان هواشناسی این کشور در شهر کراچی همزمان انجام شد.

منیب الرحمان خاطر نشان کرد: اعلام رسمی رویت هلال ماه شوال پس از مشاوره با اطلاعات دريافت از کمیته های منطقه ای صورت گرفت.

وزارت کشور پاکستان نيز با انتشار بیانیه ای تعطیلات عيد سعيد فطر بعنوان يکی از اعياد بزرگ و رسمی مسلمانان در اين کشور را چهار روز اعلام کرد.

به گزارش بیانیه وزارت کشور پاکستان، تعطيلات رسمی عيد فطر در اين کشور از فردا سه شنبه هفتم تا 10 مرداد (29 تا اول اگوست) بمدت چهار روز اعلام شد. با احتساب روزهای تعطیلی عمومی شنبه و یکشنبه، تعطیلات عید فطر در پاکستان شش روز خواهد بود.

براساس اين گزارش؛ مردم مسلمان پاکستان با حضور در مساجد و اماکن مذهبی و عمومی به مناسبت عيد سعيد فطر را جشن های پرشکوهی برگزار می کنند.

پاکستانی ها فردا سه شنبه خود را برای برگزاری نماز عيد سعید فطر در اين روز بزرگ آماده می کنند و هم اکنون در جای جای اين کشور تابلوهای برگزاری نماز عيد در مساجد و اماکن مذهبی نصب شده است.

در شهرهای مختلف پاکستان , مسلمانان با آذين بندی مساجد ؛ اماکن مذهبی و عمومی , خيابان ها , مدارس , دانشگاه ها , هتل ها و پارک ها و خريد عید به استقبال عيد سعيد فطر می روند.

روابط داعش و گروه‌های تکفیری پاکستان تا کجا پیش خواهد رفت؟

لشکر طیبه پاکستان در حال آموزش تندروهایی است که برای جنگیدن در عراق، نخست در پاکستان آموزش می‌بینند. زیربنای همکاری داعش و لشکر طیبه با آموزش نیروهای داعش به وسیله لشکر طیبه ریخته شده ‌و در ماه‌های آتی دو طرف برنامه همکاری خود را نهایی خواهند کرد.

رسانه‌های هندی از تهدید بزرگ ناشی از آموزش تروریست‌های تکفیری برای این کشور و کشورهای همسایه خبر می‌دهند، زیرا لشکر طیبه پاکستان در حال آموزش تندروهایی است که برای جنگیدن در عراق، نخست در پاکستان آموزش می‌بینند.

به گزارش «تابناک»، به نقل از ری‌دیف از رسانه‌های پرمخاطب هند، علاوه بر حدود دو هزار تن از شهروندان چچن و نیجریه ـ که بر پایه یک گزارش سازمان ملل اکنون در صفوف نیروهای تکفیری در عراق و سوریه مشغول جنگ هستند‌ ـ خبر‌ها حاکی از این است که حدود هشتصد تبعه هند نیز به دنبال پیوستن به داعش هستند.

بنا بر این گزارش، تروریست‌های اهل چچن و نیجریه در اردوگاه‌های لشکر طیبه آموزش می‌بینند و این می‌تواند تهدیدی برای هند باشد. مقامات سازمان‌های اطلاعاتی هند نسبت به نزدیکی لشکر طیبه و گروه داعش و تبعات آن هشدار می‌دهند.

این موضوع با توجه به افزایش علاقه لشکر طیبه برای آموزش شهروندان هند نگران‌کننده‌تر خواهد بود، زیرا در گذشته لشکر طیبه به دنبال یافتن نیروهایی مناسب برای حملاتی در هند بوده است. لشکر طیبه در گذشته بیش از اینکه به دنبال نقش‌آفرینی خود در چنین حملاتی باشد، کنترل بر آن‌ها را در نظر داشته است.

بنا به گفته اطلاعاتی هند، حافظ سعید، امیرگروه جماعت الدعوه که مغز متفکر حملات
۲۶ دسامبر مومبای هند است، توانایی جمع‌آوری نیرو در پاکستان و هند برای اهداف خود را دارد.

پیش‌بینی می‌شود که روابط گروه داعش و لشکر طیبه در آینده تقویت شود. رهبر لشکر طیبه احتمالا برای تحکیم روابط داعش و طالبان نیز تلاش خواهد کرد. خروج نیروهای غربی از افغانستان در سال آینده بر اهمیت چنین روابطی خواهد افزود.

منابع اطلاعاتی هندی مدعی هستند که زیربنای همکاری داعش و لشکر طیبه با آموزش نیروهای داعش به وسیله لشکر طیبه ریخته شده ‌و در ماه‌های آتی دو طرف برنامه همکاری خود را نهایی خواهند کرد.

لشکر طیبه که در دهه
۱۹۹۰ در افغانستان به وسیله افرادی مانند عبدالله عزام و حافظ سعید تشکیل شده است، در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان اردوگاه‌های آموزشی دارد و در سال‌های گذشته، روابط نزدیکی با طالبان در افغانستان و نیروهای وابسته به القاعده داشته است.

شروع عملیات در بیرون از پاکستان و افغانستان در سال‌های گذشته نشان داده که این گروه، در مسیری مشابه حرکت القاعده به دنبال برنامه‌هایی در سطح بین‌المللی خواهد بود.

لشکر طیبه از جمله گروه‌های حاضر در شبکه گروه‌های شبه‌نظامی مرتبط با هم در منطقه شرقی ایران است که گاهی با گروه‌های تروریستی فعال در شهرهای مرزی ایران نیز همکاری می‌کنند.

مازندران آماده ميزباني از موج جديدمسافران تابستانی است!

ساری - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه آماده میزبانی از گردشگران تابستانی هستیم، گفت: همزمان با عید سعید فطر و آغاز دور دوم سفرها، میزبان خیل عظیمی از گردشگران خواهیم بود.

ˈدلاور بزرگ نیاˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به برخی برنامه های فرهنگی و هنری استان مازندران اشاره کرد و افزود: کنسرت موسيقی ˈسیروان خسرویˈ و ˈمحمد علیزادهˈ به ترتیب هشتم و نهم مرداد در شهرستان چالوس و ساری برگزار می شود.

وی برپایی نمايشگاه ملی صنایع دستی و سوغات در قائمشهر را از جمله برنامه های فرهنگی ايام تعطيلات برشمرد و بيان داشت: همجواری اين نمايشگاه با جشنواره موسیقي اقوام ایرانی و به نمایش گذاشتن بخشی از زندگی عشايری به صورت زنده می تواند برای گردشگران جالب توجه باشد.

بزرگ نيا با بیان اینکه باید هر چه سریع تر از نگاه سنتی به موضوع گردشگری خارج شویم، گفت: با توجه به علاقه مندی مسافران و تنوع استان ها لازم است برای جذب گردشگران راهکارهای مناسب ارايه کنيم..

مديرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: با توجه به اینکه مازندران استانی برخوردار از مواهب طبيعی و خدادادی است بايد در تمامی زمینه ها از جمله ميراث فرهنگی،صنايع دستی و گردشگری خود را ارتقا دهیم.

وی به جذب گردشگر ،حفظ و از دست ندادن وضعيت موجود برای برنامه ريزی مطلوب اشاره کرد و افزود: تدوين برنامه های فرهنگی و مفرح بهترين راهکار برای افزايش حضور و مدت اقامت گردشگران است.

بزرگ نيا گفت: تيم های نظارتی اداره کل ميراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در سراسر استان در این ايام بر نحوه خدمت رسانی بهتر به گردشگران در مراکز اقامتی و پذيرايی نظارت دارند.

وی همچنين از مردم خواست در صورت بروز هرگونه تخلف موارد را به سامانه 09669 گزارش کنند.

اخبار6/5/1393

درباره ما
Profile Pic
وبسایت مجاهدین پارسیان ایران- سلسله آموزشي واطلاع رساني
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    پارسيان 100چه سايتي است؟
    نام اعضا(مهم):

      نام عضا(مهم):

      ا-ح

      ف-ح

      ع-ب

      م-ج

      د-ا

      ع-م

      ر-د

      م-د

      و-ص

      ن-ص

      ع-ص

      ن-ک

      ف-م

      ن-چ

      س-د

      ا-م

      ح-ع

      ج-خ

      و...

    16آذر- روزدانشجو

    16آذر- روز دانشجو

    گرامی داشت دانشجویان شهید 

    ذانشگاه تهران


    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 44
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 309
  • بازدید کلی : 4,236
  • اخبارپارسیان100

    توجه:

    اخبارپارسیان100 

    از این پس بطور ویدیو پخش می شود.

    برای بهتر دیدن ویدیو هابه صفحه ی اصلی

    وبسایت مراجعه نمایید.