loading...
.......................
آیت الکرسی
عزاداری حسینی-محرم 1393-پادگان مجاهدین پارسیان ایران
آیت الله طالقانی - مجاهد نستوه ، انقلابی رو سفید

اخبار جدید مجاهدین

اخبار جدید مجاهدین 


حمله به اردوگاه دشمن 13دی1393


دشمن ازحمله مجاهدین با خبر بود
چراکه قبل از رسیدن
رزمندگان مجاهدین پارسیان ایران
مکان های مهم راتخریب کرده و

فقط مقر فرماندهی سالم بود
وهمه ی فرماندهان فرار کرده و فقط یک فرمانده وتعداد کمی سرباز در اردوگاه باقی مانده بودند.

 در این حمله 3مجاهد پارسیان به شهادت رسیدند.

و درآخر مجاهدین اروگاه دشمن را فتح کرده وبرای آمادگی بیشتر ارتش را به منطقه ای دیگری خواهد برد.  




تاریخ:1393/10/13

......... بازدید : 10 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارپارسيان۱۰۰

انتشاراخبار:21/5/1393

ما نقدی به ادبیات روز گذشته رئیس‌جمهور نداریم!!!

می‌توان حدس زد وقتی امور مربوط به پرونده هسته‌ای چه در حوزه حمایت رهبر انقلاب و سران قوا و ساختارهای تأثیر‌گذار روند معمولی دارد، رفت و آمد اعضای تیم هسته‌ای و تعامل آنان با مجلس‌ طبیعی انجام می‌شود، نشریات مخالف و موافق ‌نیز هر کدام به وسعت مخاطبان خود به این موضوع می‌پردازند، حمله رئیس‌جمهور به منتقدان در چنین زمانی را باید در جاهای دیگر ریشه‌یابی کرد.

ما نقدی به ادبیات روز گذشته رئیس جمهور نداریم، ادبیات هر شخص‌ و به ویژه رئیس جمهور مختص اوست که در ‌زمان و به درازای یک عمر فعالیت فردی و اجتماعی پدیده آمده است و با گفتن این رسانه و آن رسانه هم تغییری در آن رخ نخواهد داد؛ چه اینکه ادبیات رئیس جمهور پیشین با نقدهای فراوان بر ادبیاتش تغییری صورت نگرفت.

اما اینکه سخنان روز گذشته روحانی در راهبرد نظام مبنی بر پیگیری مذاکرات در عین حفظ منفعت ملی ایرانیان، تأثیر مثبت داشته است یا خیر، باید سخن گفت، به ویژه آنکه رهبری نظام، سران قوا، شخصیت‌های تأثیر‌گذار نظام، تا کنون از تیم مذاکراتی دفاع کرده‌ و در این میان کم نگذاشته‌اند و انتقادات موجود که عموما در میان برخی از محافل دانشگاهی، اعتقادی و برخی از نمایندگان مجلس هم صورت می‌پذیرد هم طبیعت کنش سیاسی است.

وقتی رهبری نظام، سران قوا و همچنین شخصیت‌های تأثیر گذار نظام از مذاکرات هسته‌ای و استراتژی دولت در این مذاکرات حمایت می‌کنند و اصولا هم اینان هستند که با کمک به دولت راهبرد هسته‌ای کشور را تنظیم می‌کنند، حمله آنچنانی به مخالفان دولت که وجودشان طبیعی است، چه کمکی به تیم مذاکراتی ایران خواهد کرد؟ آیا جز این است که منتقدان را با اتخاذ ادبیات هجومی بیشتر تشویق خواهد کرد؟ جز این است که حاشیه را برای تیم مذاکراتی ایران بیشتر خواهد کرد؟ اگر بپذیریم این موضع‌گیری کمکی به تیم هسته‌ای نمی‌کند و فقط ادبیات صاحب منصبان و منتقدان را تند‌تر و خشن‌تر خواهد کرد، چه ضرورتی به گفتن بود؟

دوم آنکه عرصه ریاست جمهوری، عرصه مسئولیت است و پاسخگویی. وقتی کسی خود را نفر دوم مملکت بر اساس قانون اساسی می‌خواند و بر اساس‌‌ همان قانون اساسی حکم می‌راند، مسئولیت هم دارد و باید پاسخگو باشد. شاید سال‌های سال حضور در شورای امنیت ملی و ‌ارتباط نداشتن مستقیم با افکار عمومی، این ذهنیت را پدید آورده که کسی نباید حق نگرانی داشته باشد؛ اگر قرار است کسی دل نگران باشد ما دل نگرانیم و اگر بناست دل آرام باشیم ما باید دل آرام باشیم.

و سوم اینکه اگر رئیس جمهور ایران مکالمات سناتور منندز، سناتور جمهوری خواه آمریکایی را با وندی شرمن مذاکره کننده آمریکایی دیده و شنیده باشد، تصدیق خواهد کرد که سناتور منندز به گونه‌ای شرمن را در مورد مذاکره با ایران به چالش می‌کشد که هیچ گاه منتقدان ایرانی چنین جسارت و جراتی را ندارند. حال آنکه‌ رئیس جمهور آمریکا مندز را آن گونه که رئیس‌جمهور ما مخالفان را خطاب می‌کند، نمی‌خواند.

چهارم اینکه تلاش می‌شود اینگونه القا‌ شود که منتقدان فقط در مسأله هسته‌ای انتقاد می‌کنند و در این حوزه به آنان حمله می‌شود. در حالی که رئیس جمهور چه بخواهد و چه نخواهد مسأله معیشت مردم و گرانی‌ها و عدم اشتغال هنوز در صدر انتقادات قرار دارد. مگر می‌شود گرانی‌های این روز‌ها را انکار ‌و انتقاد منتقدان را همواره به مسأله هسته‌ای منتقل کرد و هم برای مذاکرات هزینه به بار آورد و هم بخش‌های دیگر انتقادات را نادیده گرفت.

یک فرایند دمکراتیک ایجاب می‌کند که موضوعات مرتبط با منفعت ملی و راهبردهای آن، در دولتی که منتخب مردم است و بر اساس مسئولیت‌های سایر ارکان بر اساس قانون تعیین و در رفت و آمدهای دمکراتیک‌‌ همان ساختار‌ها حک و اصلاح شود و مطبوعات مخالف و موافق هم حسب کارکردشان موضوع را برای افکار عمومی تشریح کنند و اتفاقا این روند در مورد موضوع هسته‌ای کشور هم در جریان است و روند غیر معمولی در این میان دیده نمی‌شود.

لذا می‌توان حدس زد وقتی امور مربوط به پرونده هسته‌ای چه در حوزه حمایت رهبر انقلاب و سران قوا و ساختارهای تأثیر‌گذار روند معمولی دارد، رفت و آمد اعضای تیم هسته‌ای و تعامل آنان با مجلس‌ طبیعی انجام می‌شود، نشریات مخالف و موافق ‌نیز هر کدام به وسعت مخاطبان خود به این موضوع می‌پردازند، حمله رئیس‌جمهور به منتقدان در چنین زمانی را باید در جاهای دیگر ریشه‌یابی کرد.

کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

بازتاب سخنان رئیس‌جمهور در انتقاد از مخالفان توافق هسته‌ای

بازتاب سخنان روز گذشته رئیس جمهور ایران در انتقاد از مخالفان توافق هسته‌ای و تأکید بر ضرورت برقراری تعامل با جهان، نامه تشکر رئیس اقلیم خودمختار کردستان عراق برای رئیس جمهور ایران، بازتاب تصویب طرح ممنوعیت عمل‌های جراحی پیشگیری از بارداری در ایران و صدور اجازه عبور کامیون‌های ترکیه‌ای از ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

بازتاب سخنان روز گذشته رئیس جمهور ایران در انتقاد از مخالفان توافق هسته‌ای و تأکید بر ضرورت برقراری تعامل با جهان، نامه تشکر رئیس اقلیم خودمختار کردستان عراق برای رئیس جمهور ایران، بازتاب تصویب طرح ممنوعیت عمل‌های جراحی پیشگیری از بارداری در ایران و صدور اجازه عبور کامیون‌های ترکیه‌ای از ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، سخنان روز گذشته رئیس جمهور ایران درباره مذاکرات هسته‌ای و تعامل با کشورهای خارجی، از جمله موضوعاتی است که مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» می‌نویسد، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، تند‌ترین انتقاد خود را از تندروهای مخالف توافق هسته‌ای بیان کرده و گفته آن‌ها باید «به جهنم» بروند. این خبرگزاری می‌نویسد، روحانی در اظهارات خود که در نشست سالیانه سفرا و نمایندگان ایران در خارج از کشور بیان شده، مخالفان تندروی توافق هسته‌ای را «بزدل سیاسی» خطاب کرده است. 

خبرگزاری کویت بخش دیگری از سخنان روحانی را بازتاب داده و از عزم ایران برای گسترش روابط دوستانه با دیگر کشور‌ها خبر داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، حسن روحانی گفته، کشورش مایل به برقراری روابط دوستانه با کشورهای جهان است؛ اما در این راه بر سر حقوق مشروع خود مصالحه نخواهد کرد.

این خبرگزاری اشاره می‌کند، ‌روحانی گفته ایران حتی آماده تعامل با کشورهایی است که هم اکنون در تقابل با آن‌هاست و در صورتی که مطمئن شود منافع ملی خود در خطر قرار نخواهد گرفت، در آینده نسبت به برقراری روابط دوستانه با این کشور اقدام خواهد کرد.

 

اما ارسال پیام تشکر از سوی رئیس اقلیم خودمختار کردستان عراق برای رئیس جمهور ایران، موضوع دیگری است که از روز گذشته تاکنون در شماری از مطبوعات و رسانه‌ها بازتاب یافته است.

سایت خبری «عراقی نیوز» می‌نویسد، مسعود بارزانی ضمن فرستادن پیامی برای حسن روحانی، بر ریشه‌دار بودن و عمق روابط دوجانبه میان مردم ایران و کردستان عراق تأکید کرده است.

در بیانیه‌ای که از سوی دولت اقلیم خودمختار کردستان منتشر شده، به نقل از بارزانی آمده است: «من می‌خواهم به نمایندگی از مردم کردستان، از حمایت ایران از منطقه کردستان تشکر و قدردانی کنم». 

در میان دیگر مطالب و جدا از مباحث مربوط به سیاست خارجی، اقدام مجلس شورای اسلامی در ممنوع کردن عمل‌های پیشگیری از بازداری، موضوعی است که بازتاب گسترده‌ای در عرصه بین‌المللی داشته است.

سایت شبکه خبری
«راشا تودی» از جمله جدید‌ترین مواردی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد مجلس ایران هر گونه عمل پیشگیری دائمی از بارداری را ممنوع و تبلیغات مربوط به این موضوع را نیز قدغن کرده است.

با این حال، این سایت می‌نویسد به باور کار‌شناسان حوزه سلامت، چنین قانونی تنها سبب افزایش میزان سقط جنین‌های غیر قانونی در ایران خواهد شد و از سوی دیگر، این طرح به مثابه تغییر جهتی کامل در برنامه ریزی‌های جمعیتی کشور است.

در پایان، در مطلبی در حوزه تجارت و حمل و نقل، روزنامه «تودی زمان» ترکیه از پیشنهاد ایران به کامیون‌های ترانزیتی ترکیه برای استفاده از مسیر ایران در پی افزایش ناامنی در عراق خبر داده است.

این روزنامه می‌نویسد، در پی انتشار گزارش‌هایی درباره حمله تروریست‌های تکفیری به رانندگان ترانزیتی ترک، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفته ایران به کامیون‌های ترکیه‌ای اجازه عبور از قلمرو خود را می‌دهد. به نوشته تودی زمان، این اقدام ایران به درخواست نیهات زیبکچی، وزیر اقتصاد ترکیه انجام می‌گیرد.

 

داعش پیام حملات آمریکا را دریافت کرده است

گروه‌های شورشی دیگر در سوریه همچنان اصرار دارند، ‌آمریکا برای مقابله با داعش و دیگر گروه‌های تندرو، باید تجهیزات پیشرفته‌تر در اختیار آنها بگذارد. به گفته یکی از مشاوران ارشد این گروه‌ها، آمریکایی‌ها درخواست آنها برای مشارکت استراتژیک جهت متوقف کردن داعش را بدون پاسخ گذاشته‌اند.

در حالی که چند کشور غربی در تلاشند، پیشروی‌های سازمان تکفیری داعش در شمال عراق از حدی فرا‌تر نرود، پایگاه اصلی داعش در خاک سوریه ـ که پشتیبان اقدامات جاری در عراق است ـ دچار چالش چندانی ‌نشده است.

به گزارش «تابناک»، وال‌استریت ژورنال با اشاره به تحولات اخیر عراق و سوریه نوشته، به رغم حملات هوایی در شمال عراق، پرچم سیاه داعش همچنان به آسانی بر مقر و ساختمان‌های حکومتی داعش در رقه در شمال سوریه در اهتزاز است. افراد جذب‌ شده جدید از سراسر خاورمیانه و اروپا با اتوبوس و تاکسی به سوی این شهر روان هستند و خانواده‌های آن‌ها همراه با آن‌ها در بهترین ساختمان‌های رقه مستقر می‌شوند.

دولت خودخوانده اسلامی ارتشی ایجاد کرده‌ که می‌تواند با‌ تاکتیک‌های جنگ چریکی با ارتش تضعیف شده عراق در نبردی متعارف وارد درگیری شود؛ هرچند مقامات رسمی آمریکایی معترف هستند که البغدادی خلیفه خودخوانده در سوریه ساکن شده، ولی حملات هوایی آمریکا به شمال عراق محدود است و این نشان‌دهنده سقف کارهایی است که آمریکا حاضر است علیه این جریان تروریستی انجام دهد.

یک دیپلمات اروپایی مستقر در خاورمیانه به وال استریت ژورنال گفته که داعش می‌داند، آمریکا به داعش مستقر در سوریه حمله نخواهد کرد، ولی حمله به اربیل، مقر حکومت اقلیم در کردستان موضوعی است که سیاست آمریکا در قبال آن روشن است.

حمله به داعش در سوریه هم از نظر نظامی و هم از نظر سیاسی به نفع دولت مرکزی خواهد بود و به باور کار‌شناسان تا هنگامی که آمریکا در سوریه گروه کارآمد مطلوب خود را نیابد، کاری به داعش نخواهد داشت.

در حالی که فرستادن سلاح و اجرای برنامه‌های آموزش نظامی برای مخالفان دولت سوریه از جمله گزینه‌های مورد نظر دولت اوباماست، داعش به گسترش قلمرو خود و افزایش احتمال به خطر انداختن ثبات کشورهای خاورمیانه ادامه می‌دهد.

                                           

در این ماه اعضای وابسته به داعش به سوی لبنان سرازیر شدند و امنیت شهر عرسال را از بین برده و سربازان ارتش را به گروگان گرفتند. ماه پیش آن‌ها تنها گذرگاه مرزی عراق و اردن را به کنترل خود در‌آوردند و به نود مایل از مرزهای عراق و عربستان سعودی نیز نزدیک شدند.

داگلاس اولیوانت، مشاور ضدشورش سابق نظامیان آمریکایی در افغانستان، اعتراف کرده است که اگر داعش در پاکستان مستقر بود، آمریکایی‌ها هر روز آن‌ها را بمباران می‌کردند، ولی اکنون باید به این نکته توجه داشت که حمله به اردوگاه‌ها ‌یا تسلیحات داعش در سوریه بر همه اقدامات آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت.

هنگامی که داعش در ماه ژوئن پایگاه‌های ارتش عراق را در شمال این کشور به تصرف خود در‌آورد، تسلیحات آمریکایی به ارزش میلیون‌ها دلار را در اختیار گرفتند. به گفته منابع محلی آن‌ها به سرعت توپخانه، تانک‌ها و حتی بالگردهای به دست آمده در عراق را به پایگاه امن خود یعنی رقه منتقل کردند.

آن‌ها با خودروهای نظامی به دست آمده از پایگاه‌های ارتش عراق در شهر رقه گشت می‌زنند و با استفاده از امکانات به دست آمده در عراق، چندین تهاجم را در سوریه آغاز کرده‌اند. در ماه‌های گذشته، داعش بیشتر استان دیرالزور سوریه را به تصرف در‌آورده، حملات مهمی را علیه ارتش سوریه در استان‌های حسکه و رقه ترتیب داده و تلاش کرد، بر میدان گازی الشاعر در غرب استان حمص مسلط شود.

یکی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه که از گروه‌های مخالف دولت سوریه و البته در حال تضعیف است، مدعی است که داعش اکنون چنان قدرت آتشی دارد که پیش از حمله به دیگر نیروهای مخالف دولت سوریه، می‌تواند ابتدا ساعت‌ها آن‌ها را گلوله‌باران و تضعیف کند.

محمد علوش، رهبر جیش الاسلام نیز گفته، ‌پیش از حوادث عراق در حال پیشروی در مقابل داعش بوده است ولی پس از به دست اوردن امکانات زیاد توسط داعش در عراق، این گروه موفق شده مواضع از دست رفته را از جیش الاسلام پس بگیرد.

بر پایه برآورد مقامات امریکایی، داعش در ماه ژوئن ده هزار نیرو داشته و اکنون منابع اروپایی حدس می‌زنند که این تعداد دو برابر شده باشد. داعش همچنین موفق شده که نیروهای گروه‌های در حال نابودی مانند ارتش آزاد و با جبهه اسلامی را نیز به خود جذب کند.

این در حالی است که گروه‌های شورشی دیگر در سوریه همچنان اصرار دارند که آمریکا برای مقابله با داعش و دیگر گروه‌های تندرو باید تجهیزات پیشرفته‌تر در اختیار آن‌ها بگذارد. به گفته یکی از مشاوران ارشد این گروه‌ها، آمریکایی‌ها درخواست آن‌ها برای مشارکت استراتژیک برای متوقف کردن داعش را بدون پاسخ گذاشته است.

شاید به این دلیل که امریکا برای تضعیف ارتش و دولت مرکزی سوریه حتی حاضر است اقدامات داعش را به شرط آسیب نزدن به منافع مستقیم آمریکا در اربیل نادیده بگیرد. داعش برای انجام هر کاری در سوریه آزاد است.

چرا پرونده‌های وارده به کمیسیون اصل ۹۰ به نتیجه نمی‌رسد؟؟!!

‌از سوی دیگر، کارکرد ضعیف کمیسیون اصل نود ـ که هم‌اکنون مهم‌ترین نهاد رسیدگی به شکایات است ـ نشان از این دارد که این کمیسیون در حال تبدیل شدن به گورستان پرونده‌های مهم است‌ و هر پرونده‌ای که راهی این کمیسیون شود، مشمول مرور زمان خواهد شد تا جایی که در خاطره‌ هیچ کس اثری از آن نباشد.

یک سال از رفتن دولت اصولگرای دهم می‌گذرد و حکایت استخدام‌های غیرقانونی در دولت گذشته در کنار موضوعاتی چون فساد‌های چندهزارمیلیاردی، ‌اجرا نشدن تعهدات سفرهای استانی پرسروصدای دولت، ‌اجرا نشدن برنامه پنج ساله توسعه و موارد بسیاری از این قبیل، موضوع مورد بحث رسانه‌ها و مدیران دولتی و نمایندگان مجلس شده است.

به گزارش «تابناک»، استخدام بیش از
۴۲۰هزار تن که اکنون دولت تدبیر و امید اعلام کرده ‌بسیاری از آن‌ها حتی دیپلم هم نداشته‌اند، از جمله این فساد‌ها هستند؛ استخدام‌هایی که به گفته دولت، باعث افزایش فشار بر بودجه عمومی شده و بر خلاف روح اجرای «عدالت» در جامعه بوده است؛ استخدام‌هایی که جمعیت انبوه بیکاران تحصیلکرده در کشور را نادیده گرفته و هزاران نامه در بایگانی این معاونت وجود دارد که این استخدام‌ها‌ سفارشی انجام شده است.

کمتر کسی از یاد برده که محمود احمدی‌نژاد تا چه اندازه بر اجرای «عدالت» تأکید می‌کرد و کار به جایی رسیده بود، برای استقرار «عدالت» در جهان هم نسخه می‌پیچید.

بنا بر این گزارش، این اطلاعات را نخستین بار‌ غلام‌علی جعفر‌زاده ایمن‌آبادی مطرح کرده و در نامه‌ای خطاب به محمد‌علی‌ پور‌مختار از دولت‌های نهم و دهم شکایت کرد.

وی در این باره می‌گوید: در این مدت، دویست مؤسسه و سازمان خلاف مقررات، بدون اطلاع و تصویب مجلس شورای اسلامی ایجاد و راه‌اندازی شد که کمترین خسارت وارده حاصل این اقدام غیرقانونی، چاق، فربه و کم تحرکی دولت بوده است.

وی اظهار داشت: در عین حال این کار حقوق انبوه جوانان تحصیل‌کرده را ـ که فاقد هرگونه پشتوانه دولتی و سیاسی بوده‌اند و از حیث بیکاری، دچار انواع بیماری‌های روحی و روانی شده و در عین نخبگی و با پیمودن مدارج عالی و معدل‌های الف و غیره، به داروهای آرام بخش پناه آورده ـ تضییع کرده است.

عضو فراکسیون اصولگران رهروان ولایت مجلس افزود: جذب حدود
۴۰۰ هزار تن تنها به دلیل وابستگی به دولت‌های نهم و دهم بدون رعایت هرگونه ضابطه‌ای توسط دولت قبل ـ که صرفا ندای گوشخراش عدالت را سر می‌داد ـ ‌در عمل هیچ‌ اعتقادی به قانون و عدالت نداشت و تنها موجی از بدبینی را‌ نزد جویندگان کار ـ که عمدتا قشر جوان هستند ـ به راه انداخته است.

وی تصریح کرد: این اقدام دولت‌های نهم و دهم، باعث افزایش غیرمنطقی هزینه‌های جاری کشور شده و خسارات جبران ناپذیری به نظام اداری، نیروی انسانی، افکارعمومی و اعتبارات بودجه‌ای کشور وارد کرده است.

اما اکنون پس از گذشت یک ماه از این قضیه، هنوز هیچ گزارشی از سوی کمیسیون اصل نود در این باره منتشر نشده است.

جعفر‌زاده در این باره می‌گوید: گویا کمیسون اصل نود، تمایلی به پیگیری این موضوع ندارد‌ و این موضوع نیز مانند یکی از چندین مورد دیگر مانند فساد در فوتبال آنقدر در این کمیسیون معطل خواهد ماند تا از یاد‌ها برود.

این نماینده گفت: من بعید می‌دانم ‌این کمیسیون بخواهد به این موضوع رسیدگی کند. در ‌‌این مدت که از پایان دولت احمدی‌نژاد می‌گذرد، چندین شکایت از عملکرد این دولت به کمیسیون اصل نود رفته است؛ اما اعضای این کمیسیون تنها یک مورد را ـ که یک روستایی اطراف ورامین از احمدی‌نژاد شکایت کرده بود ـ بررسی کرده‌اند که آن هم در پایان به دلیل آنکه پرونده‌اش تکمیل نبوده و مستندات نیز کافی نبود، مخدومه اعلام کردند.

این نماینده گفت: من کمی دیگر صبر می‌کنم، ولی اگر کمیسیون در این باره کاری نکند، مستندات خود را در‌باره این موضوع و موضوع دیگری که چند وقت پیش مطرح کرده بودم و مربوط به بازرسی از اداره اوقاف بود، رسانه‌ای خواهم کرد‌ و همه مستندات را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهم داد.

اما از سوی دیگر محمد علی‌پور مختار در این باره می‌گوید: نماینده رشت در نامه‌ای از دولت‌های نهم و دهم شکایت کرده که مستندات خود را گزارش «محمود عسگری آزاد» جانشین معاون توسعه و منابع انسانی ریاست جمهوری گذارده است که رسیدگی به این شکایت در دستور کار کمیسیون اصل
۹۰ مجلس قرار دارد.

از گفته نماینده رشت و همچنین رئیس کمیسیون اصل نود این گونه بر‌می‌آید که این کمیسیون اراده‌ای برای بررسی پرونده‌ای که مربوط به دولت قبل است را ندارد.

‌از سوی دیگر، کارکرد ضعیف کمیسیون اصل نود ـ که هم‌اکنون مهم‌ترین نهاد رسیدگی به شکایات است ـ نشان از این دارد که این کمیسیون در حال تبدیل شدن به گورستان پرونده‌های مهم است‌ و هر پرونده‌ای که راهی این کمیسیون شود، مشمول مرور زمان خواهد شد تا جایی که در خاطره‌ هیچ کس اثری از آن نباشد.

کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

بازتاب جهانی گسترده خبر سقوط هواپیمای مسافربری در ایران

بازتاب سانحه رخ داده برای هواپیمای ایرانی در تهران و واکنش رئیس جمهور ایران به این حادثه، اظهارات معاون وزیر خارجه ایران درباره درخواست‌های غرب در مذاکرات هسته‌ای و اعلام پیروزی شرکت «کرسنت» در دادخواهی خود از ایران در ماجرای قرارداد گازی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

بازتاب سانحه رخ داده برای هواپیمای ایرانی در تهران و واکنش رئیس جمهور ایران به این حادثه، اظهارات معاون وزیر خارجه ایران درباره درخواست‌های غرب در مذاکرات هسته‌ای و اعلام پیروزی شرکت «کرسنت» در دادخواهی خود از ایران در ماجرای قرارداد گازی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، خبر حادثه رخ داده روز گذشته برای یک هواپیما در تهران، مهم‌ترین موضوعی است که از‌‌ همان لحظات ابتدایی تاکنون، مورد توجه تقریباً همه مطبوعات و رسانه‌های مهم بین‌المللی قرار گرفته است.

«کریستین ساینس مانیتور» یکی از ده‌ها روزنامه‌ای است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد در تصادف مذکور، ۳۹ تن جان باخته و ۹ تن دیگر زخمی شده‌اند. این روزنامه اشاره می‌کند که هواپیمای مذکور در یک منطقه مسکونی در نزدیکی فرودگاه مهرآباد تهران و اندک زمانی پس از بلند شدن از باند، دچار حادثه شده است. در این مطلب اشاره شده که شمار حوادث هوایی در ایران زیاد بوده و دلیل آن، ناوگان سالخورده هوایی و همچنین نگهداری ضعیف از تجهیزات مرتبط است.

در همین زمینه، خبرگزاری
«ترند» دستور رئیس جمهور ایران مبنی بر توقف پرواز هواپیماهای «ایران- ۱۴۰» را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، پس از واقعه تراژیک تصادف هواپیمای مسافربری در تهران در روز یکشنبه، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دستور داده تا هنگامی که تحقیق جامعی درباره واقعه مذکور صورت بگیرد، هیچ یک از هواپیماهای «ایران- ۱۴۰» کشور نباید اجازه پرواز بیابند.

در همین زمینه، به عباس آخوندی، وزیر راه، وظیفه انجام تحقیقی جامع درباره علل وقوع این حادثه محول شده است. ترند اشاره می‌کند که روحانی از وزیر بهداشت نیز خواسته بهترین امکانات را برای مداوای مجروحان حادثه فراهم آورد.

اما اظهارات معاون وزارت خارجه ایران درباره درخواست‌های ایران و غرب در مذاکرات هسته‌ای، از جمله دیگر موضوعاتی است که مورد توجه برخی از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.
روزنامه
«گالف تودی» ضمن پرداختن به این موضوع، به نقل از مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه ایران می‌نویسد جمهوری اسلامی ایران، یک برنامه ضعیف و محدود غنی‌سازی را که قدرت‌های جهانی بخواهند مانند یک «بازیچه» در اختیارش گذارند، نخواهد پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه برنامه هسته‌ای ایران دارای ‌چهارچوبی مشخص است، گفته ایران هیچ چیزی را بیرون از این چهارچوب نخواهد پذیرفت.

در ‌‌نهایت، یکی دیگر از مطالب مورد توجه امروز، مطالبی است که درباره جدید‌ترین تحولات مربوط به قرارداد گازی ‌به نام «کرسنت» منتشر شده است. روزنامه
«وال استریت ژورنال» ضمن پرداختن به این موضوع می‌نویسد، شرکت اماراتی «دانا گاز»، روز گذشته اعلام کرده در پرونده دادخواهی خود علیه ایران پیروز شده ‌و به این ترتیب، شاید ایران مجبور شود پس از ده سال اختلاف بر سر قیمت، گاز خود را به سوی تأسیسات این شرکت در شارجه انتقال دهد.

دیوان بین المللی داوری اعلام کرده که قرارداد
۲۵ ساله شرکت ملی نفت ایران با شرکت «کرسنت» (از شرکای شرکت دانا گاز) معتبر است و ایران ملزم بوده از دسامبر ۲۰۰۵ به این قرارداد عمل کند.

در برنامه نود دیشب چه گذشت؟

از سقوط «ایران ۱۴۰» تا محرومیت «صادقیان» به روایت فردوسی‌پور

فردوسی پور به نقل از چند کاپیتان که نمی‌خواستند نامشان فاش شود، گفت پرواز این هواپیما نباید در هوای گرم انجام می‌گرفت. فردوسی پور در این باره تأکید کرد: جان مردم واقعا مهم است. همه از این اتفاق متأسف شدند. هموطنان ما راحت جانشان را از دست می‌دهند.

دومین برنامه نود در فصل جدید مسابقات لیگ بر‌تر از ساعت ۲۲:‌۴۵ شب گذشته با اجرای عادل فردوسی‌پور روی آنتن رفت، تا با توجه به حواشی داغ لیگ در همین روزهای ابتدایی علاقه‌مندان به فوتبال مشتاقانه به دیدن برنامه فردوسی‌پور بنشینند.

بی‌گمان مهم‌ترین موضوعی که هواداران منتظر پیگیری و پرداختن به آن در برنامه نود بودند، ماجرای پرسپولیس و محرومیت پیام صادقیان بود. مسعود مرادی، داور بازنشسته و سال‌های نزدیک فوتبال ایران، امشب‌ کار‌شناس برنامه بود و فردوسی‌پور را تا پایان برنامه همراهی کرد.

به ‌گزارش «تابناک»،‌ پرسش مسابقه پیامکی برنامه نود امشب به پیش‌بینی نتیجه مسابقه حساس هفته سوم لیگ بر‌تر میان استقلال و سپاهان اختصاص داشت و بینندگان برنامه به سبک و سیاق برنامه
۲۰۱۴ باید عدد گل‌های استقلال و سپاهان را به شماره برنامه پیامک می‌کردند. با توجه با حضور سپاهان و استقلال در جایگاه نخست و دوم جدول و برگزاری این دیدار در روز نخست هفته سوم (پنجشنبه) برنامه نود به استقبال بازی حساس روزهای آغازین لیگ بر‌تر رفته است.

پس از پخش بخش آغازین معرفی برنامه و نمایش تصاویری از بازی تیم‌های استقلال، نفت مسجد سلیمان، ذوب‌آهن و سپاهان از بخش جدید برنامه نود ـ که از این فصل مهمان این برنامه خواهد بود ـ رونمایی شد.

«تقویم نود»؛ این نام بخش جدیدی است که در فصل جدید برنامه «
۹۰» پخش می‌شود. در این بخش، رویدادهای تاریخی فوتبال ایران مرور می‌شود. بازی نکردن پرسپولیس مقابل هما در روز شانزدهم مرداد ۱۳۶۰ نخستین موردی بود که در تقویم نود پخش شد.

در آرشیو روزنامه‌های آن زمان حتی نامه محمود خوردبین برای تجدید بازی وجود داشت که این موضوع با مخالفت مسئولان وقت فدراسیون روبه‌رو شده بود. از دیگر آیتم‌های تقویمی، پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عمان و همچنین برابر بحرین در دیدار رده‌بندی مسابقات جام ملت‌های آسیا بود که علی کریمی در هر دو مسابقه ستاره بود. همچنین از مهدی مهدوی کیا، ‌‌نخستین بازیکن ایرانی یاد شد که در سیزدهم مرداد
۱۳۷۸ موفق شد در مسابقات جام بین قاره‌ای حضور داشته باشد.

علاوه بر گرامیداشت یاد شهید صارمی و روز خبرنگار و یاد بابک معصومی، بازیکن پیشین تیم ملی فوتسال ایران، به تولد دو تن از اهالی فوتبال در این هفته یعنی غلامرضا رضایی و دکتر محمد زادمهر هم اشاره شد. موضوعات دیگری از جمله انقلاب مشروطه هم ‌مختصر و گذرا در تقویم نود جای گرفت.

بنا بر این گزارش، نخستین بازی که در برنامه نود این هفته ‌بررسی شد، بازی گسترش فولاد تبریز و سپاهان اصفهان در تبریز بود؛ بازی که با دومین سه امتیاز این فصل زردپوشان اصفهانی را به صدر جدول رساند، ولی موضوعی که از خود مسابقه بیشتر مورد توجه قرار گرفت، هواپیمایی بود که اصفهانی‌ها را به تبریز رسانده بود و برای برخی سفر‌ها از سوی این باشگاه چار‌تر شده بود؛ هواپیمایی که سه روز پس از همراهی بازیکنان سپاهان در یک پرواز خونبار در تهران سقوط کرد و موجب جان‌ باختن نزدیک به چهل تن از هم‌وطنانمان شد.

اما خوروش سرپرست تیم سپاهان روی خط برنامه آمد و در این خصوص گفت: در پروازهایی که امکان استفاده از هواپیماهای کشوری را نداشتیم، از این هواپیما استفاده می‌کردیم؛ مثلا برای سفر به تبریز با این هواپیما رفتیم که به ما اعلام شد، پرواز باید قبل از ساعت
۸:‌۳۰ صبح باشد و تعداد نفرات بیش از ۳۷ تن نباشد.

وی افزود: اگر هواپیما مجبور بود پس از ساعت
۸:‌۳۰ بپرد، باید وزن آن کمتر می‌شد تا مشکلی ایجاد نشود.
در این هنگام فردوسی‌پور به نقل از چند کاپیتان که نمی‌خواستند نامشان فاش شود، اعلام کرد که پرواز این هواپیما نباید در هوای گرم صورت می‌گرفت. فردوسی‌پور در این خصوص تأکید کرد: جان مردم واقعا مهم است. همه از این اتفاق ناراحت شدند. هموطنان ما راحت جانشان را از دست می‌دهند.

خوروش پس از تکرار این سخنان در «
۹۰» درباره سقف بودجه باشگاه خود ـ ‌که بالا‌تر از حد تعیین شده بود ـ گفت: باید برای باشگاه سپاهان امتیاز ویژه‌ای در نظر می‌گرفتند، ولی با این حال ما قراردادهای خود را کم می‌کنیم تا به زیر سقف برسد!

با پخش یک گزارش کامل از حاشیه‌های ابتدا و انتهای بازی پرسپولیس و فولاد و خلاصه بازی این تیم نود برای دقایق قابل توجهی به ماجرای این روزهای پرسپولیس ناآرام پرداخت؛ جایی که هم محرومیت صادقیان مورد بحث بود و هم دعواهای هیأت مدیره پرسپولیس. رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس برای این منظور روی خط آمد و گفت: اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل اختلاف دارند، ولی این اختلاف فاحش نیست. ما با هم اتحاد داریم.

سیاسی رئیس هیأت مدیره در برنامه
۹۰ گفت: «ما در هیأت مدیره اتحاد خوبی داریم. ابعاد دعوای من و رحیمی این قدر بزرگ نبود‌». او درباره اینکه چرا این قدر رئیس هیأت مدیره پرسپولیس مصاحبه می‌کند، گفت: «باشگاه‌های بزرگ خارجی مشکلات ما را ندارند، این فرمایش درست است اما این همکاران مطبوعاتی هستند که زنگ می‌زنند و من خجالت می‌کشم ‌به خبرنگاران پاسخ ندهم. من باید کمتر مصاحبه کنم و این حرف را قبول دارم. البته من هیچ وقت نگفتم ‌دایی را عوض می‌کنم. الان که تیم مشکلی ندارد. من و رحیمی مشکل بزرگی نداریم که آشتی کنانمان صوری باشد‌».
 
او درباره اینکه باشگاه راه آهن را خریده است، گفت: «نه اصلا این طور نیست. استیلی راه‌آهن را با برادر من و چند تن دیگر از دوستانشان خریدند و من هیچ نقشی در این مسأله ندارم. خرید راه‌آهن خیلی سرمایه بزرگی نبود. من در پرسپولیس هم هیچ نقش سرمایه‌ای ندارم‌». او در پاسخ به اینکه رانت حضور در پرسپولیس به دردش می‌خورد، گفت: «نه این رانت به درد من نمی‌خورد. ما درآمدهای باشگاه و هزینه کرد تیم را مدیریت می‌کنیم. من در شهرداری فعالیت نمی‌کنم اما پیمانکار شهرداری هستم. باشگاه راه آهن را هم برادرم خریده است نه شرکت اقلیم سازان ما.

او درباره برکناری دایی گفت: «این حرف درست نیست و هیچ گاه این بحث مطرح نشده است».
 
اماگزارش‌های نود از اهواز و حاشیه دیار پرسپولیس و فولاد نکات جالب توجهی هم داشت. گزارشگر برنامه نود در اهواز گفت‌وگویی با ساسان انصاری و سروش رفیعی دو بازیکنی که گفته می‌شد کارت‌های پایان خدمت آن‌ها مشکل دارد، انجام داد. انصاری کفالت مادرش را دلیل گرفتن کارت پایان خدمت عنوان کرد. همچنین رفیعی درباره اینکه شایعه شده بود به خاطر نابینایی، کارت پایان خدمت گرفته، واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

دو رویداد دیگر در حاشیه بازی پرسپولیس با فولاد مورد توجه برنامه نود قرار گرفت. یکی حساسیت‌های جلال مرادی، ناظر داوری در کنار زمین که گهگاه با مربیان و اعضای کادر فنی تیم‌ها هم درگیر می‌شود. مرادی همچنین پیش از آغاز بازی با حضور در کنار داوران و کاپیتان‌ها برای گرفتن عکس یادگاری، یک رکورد عجیب به نام خودش ثبت کرد. مسعود مرادی کار‌شناس داوری برنامه نود به فردوسی‌پور گفت ‌برای نخستین بار است که می‌بیند ناظر داوری قبل از شروع بازی با داوران و کاپیتان‌های دو تیم عکس می‌اندازد!

دیگر اتفاق حاشیه‌ای، گرمکنی بود که به توپ جمع کن‌های ورزشگاه الغدیر داده شده بود تا در گرمای بالای اهواز، کودکان توپ جمع کن کار دشواری داشته باشند. فردوسی‌پور در این باره اعلام کرد: مشخص بود که توپ جمع‌کن‌ها از ترس از دست دادن کارشان، مجبور شده بودند این گرمکن‌ها را بپوشند.

گزاش نود در خصوص پرسپولیس با پخش مجموعه تصاویری از حرکات عجیب و غریب پیام صادقیان در یک دو فصل گذشته همراه بود و مسعود مرادی، کار‌شناس داوری برنامه این هفته، تاکید کرد که حرکت صادقیان به سمت داور در دیدار پرسپولیس برابر فولاد، قطعا کارت زرد داشته و حتما این بازیکن حرف ناشایستی به زبان آورده که داور کارت قرمز مستقیم داده است.

گزارش ایران
۹۰ به فوتبال استان مازندران و وضعیت ورزشگاه‌ها و فوتبال قائمشهر و ساری اختصاص یافته بود.

پخش گزارش مفصلی از دیدار نفت مسجد سلیمان و پدیده مشهد بخش بعدی برنامه نود تا نوبت به دیدار استقلال تهران و استقلال خوزستان برسد؛ دیداری که با برتری دقایق پایانی استقلال همراه بود. اما نود به بهانه این بازی به سراغ ماجرای درگیری لفظی طولانی و عجیب و غریب نکونام و قلعه‌نویی رفت. فردوسی‌پور در این بخش تأکید کرد که تلاش کرده نگاه خاکستری و بی‌طرفانه به ماجرا داشته باشد.

پخش بخشی از صحبت‌های جنجالی نکونام و پاسخ‌های قلعه نویی در این آیتم، توجهات را به خود جلب می‌کرد. فردوسی‌پور خطاب به بینندگان گفت که نکونام فعلا در اسپانیاست و در هفته‌های آینده با او در این باره صحبت خواهد کرد.

مانند دوره‌های قبلی برنامه بخشی هم به بررسی وضعیت لژیونرهای فوتبال ایران اختصاص داشت. در این میان، گفت‌وگوی یک سانه سوئیسی با دانیل داوری پخش شد. داوری در این گفت‌وگو از برنامه‌هایش برای موفقیت در سوئیس حرف زد و از اینکه با تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل حضور داشته ابراز خوشحالی کرد. سپس دیدار تیم‌های ذوب آهن ـ تراکتور و ملوان ـ صبا و حاشیه‌های مربوط به آن‌ها پخش شد.

در ادامه، علی دایی هم مهمان تلفنی برنامه شد و درباره اتفاقات این روزهای باشگاه پرسپولیس توضیحاتی داد. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، به محرومیت سه ماهه پیام صادقیان واکنش نشان داد و گفت: کاری که پیام انجام داد، زشت و کاملا غیرورزشی بود. ما پس از بازی اول هم درباره اعتراض به داور با بازیکنان حرف زده بودیم و متأسفانه پیام از کوره در رفت و این شاید دلایل زیادی داشته باشد؛ اما من روان‌شناس نیستم که درباره این حرف‌ها صحبت کنم. تصاویری که شما نشان دادید گویا بود. فصل قبل او چند بار آرنج زد و بعد از محرومیت، دیگر این کار را نکرد. حالا این محرومیت برای پیام خیلی زیاد است. می‌گویند این برای سابقه پیام بوده اما تاکنون سابقه داشته که این بازیکن به داور پرخاش کند؟ من به دنبال توجیه کار او نیستم. دیدید که ما قبل از کمیته انضباطی، خود ما او را جریمه کردیم. من از اکبریان عذرخواهی می‌کنم به خاطر این حرکت اما ببینید که تیم دو بر صفر عقب افتاده و آقای اکبریان هند واضح را برای ما نمی‌گیرد. خود داور هم در گزارشش اعلام کرده که هیچ توهینی نشده است. شما تصاویر را نگاه کنید. چرا داور کنار هیچ کمکی به داور نکرده است؟ او باید پرچم می‌زد تا این مسائل رخ نمی‌داند. متأسفانه داور یکراست کارت قرمز داد و این باعث عمل بعدی شد که به هیچ عنوان قابل قبول نبود، ولی مگر می‌شود با مسائل قهری این مسائل را حل کرد؟ پیام با بازی کردن می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

دایی همچنین افزود: قانون باید برای همه باشد. چرا کرار جاسم در زمان حضور در تراکتور با برخوردی به مراتب بد‌تر کمتر از پیام جریمه می‌شود؟ مشکل ما این است که گمان می‌کنیم با اشتباه پشت اشتباه صورت مسأله حل می‌شود. باید‌‌ همان پارسال بیشتر پیام را جریمه می‌کردند. اگر داوران وسط، یک یا چند بار برای آرنج‌هایی که می‌زد، او را اخراج می‌کردند، این اتفاقات تکرار نمی‌شد. به هوادار قول می‌دهم در تیمم بازیکنانی داریم که می‌توانیم جای پیام را پر کنیم. اما شما بگویید که کسر امتیاز و محرومیت تماشاگر و این قبیل تصمیم‌ها آیا کمکی به فوتبال ایران کرده است؟ سوارز یک کاری را تکرار کرده است اما پیام چند بار به داور اعتراض کرده است؟ باید برخورد هدایت‌گر داشته باشیم، نه ‌قهری.

دایی اما در واکنش به اتفاقات مدیریتی در پرسپولیس هم گفت: اول فصل و در دوران بدنسازی، من اصلا مصاحبه نکردم. هر ‌که از من مصاحبه خواست جواب منفی شنید، زیرا تیم من نیاز به آرامش داشت اما آقای سیاسی که احترام خاصی هم برایش قائل هستم، بیست برابر من مصاحبه کرده است. تیم من در اوضاع کنونی آرامش می‌خواهد، چرا که وقتی تیم می‌برد، کسی به بازیکن کاری ندارد و وقت باخت است ‌باید به تیم آرامش داد. باشگاه من سخنگو دارد. من نه هیأت مدیره را دیده‌ام و نه خیلی‌‌هایشان را می‌شناسم؛ اما کسی که با علی دایی و رحیمی مشکل دارد، آن را عاملی برای ضربه زدن به پرسپولیس نکند. می‌توانم از شروع کار در پرسپولیس کتاب بنویسم. من مشکلات زیادی داشتم. آقای سیاسی حرف‌هایش را تکذیب می‌کند، در حالی که یکی از اعضای باشگاه راه آهن موقع گفتن این حرف‌ها، کنارش بوده است. کمیته فنی در همه جای دنیا دست راست مدیرعامل است. کمیته فنی نباید دخالت در کار کادر فنی را با مشاوره دادن به مدیرعامل اشتباه ‌‌گیر‌د.

یکی از رخدادهای بامزه برنامه شب گذشته نود از دست رفتن تعادل عادل‌فردوسی‌پور در حین اجرای زنده برنامه بود. هنگامی که فردوسی‌پور نام برندگان هفته گذشته برنامه‌اش را اعلام می‌کرد، حرکات وی روی صندلی باعث بر هم خوردن تعادلش شد و نزدیک بود مجری برنامه نود هنگام اجرای برنامه روی زمین بیفتد! این اتفاق خنده‌های فردوسی‌پور را در پی داشت و لحظاتی برنامه را تحت تأثیر خود قرار داد.

در بخش پایانی برنامه داوری دیدار‌های پخش شده از سوی مسعود مرادی ‌بررسی شد. همچنین تصاویری از دیدار تیم‌های پیکان و سایپا و مصاحبه‌های مربیان دو تیم پخش ‌و در پایان آماری از هفته دوم لیگ چهاردهم و سپس برنامه هفته سوم این رقابت‌ها به تصویر کشیده شد.

درصد پیش‌بینی‌های بینندگان نود در پایان برنامه به این ترتیب بود که
۴۸٪ درصد برد تیم سپاهان را پیش‌بینی کرده ‌و ۳۱٪ به پیروزی استقلال‌ و ۲۱٪ درصد نیز به تساوی بازی رأی داده بودند.

تا اخباری دیگرخدانگهرار

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وبسایت مجاهدین پارسیان ایران- سلسله آموزشي واطلاع رساني
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    پارسيان 100چه سايتي است؟
    نام اعضا(مهم):

      نام عضا(مهم):

      ا-ح

      ف-ح

      ع-ب

      م-ج

      د-ا

      ع-م

      ر-د

      م-د

      و-ص

      ن-ص

      ع-ص

      ن-ک

      ف-م

      ن-چ

      س-د

      ا-م

      ح-ع

      ج-خ

      و...

    16آذر- روزدانشجو

    16آذر- روز دانشجو

    گرامی داشت دانشجویان شهید 

    ذانشگاه تهران


    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 61
  • بازدید سال : 330
  • بازدید کلی : 4,257
  • اخبارپارسیان100

    توجه:

    اخبارپارسیان100 

    از این پس بطور ویدیو پخش می شود.

    برای بهتر دیدن ویدیو هابه صفحه ی اصلی

    وبسایت مراجعه نمایید.