loading...
.......................
آیت الکرسی
عزاداری حسینی-محرم 1393-پادگان مجاهدین پارسیان ایران
آیت الله طالقانی - مجاهد نستوه ، انقلابی رو سفید

اخبار جدید مجاهدین

اخبار جدید مجاهدین 


حمله به اردوگاه دشمن 13دی1393


دشمن ازحمله مجاهدین با خبر بود
چراکه قبل از رسیدن
رزمندگان مجاهدین پارسیان ایران
مکان های مهم راتخریب کرده و

فقط مقر فرماندهی سالم بود
وهمه ی فرماندهان فرار کرده و فقط یک فرمانده وتعداد کمی سرباز در اردوگاه باقی مانده بودند.

 در این حمله 3مجاهد پارسیان به شهادت رسیدند.

و درآخر مجاهدین اروگاه دشمن را فتح کرده وبرای آمادگی بیشتر ارتش را به منطقه ای دیگری خواهد برد.  




تاریخ:1393/10/13

......... بازدید : 11 پنجشنبه 23 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارپارسيان۱۰۰

انتشاراخبار:۲۳/5/1393

                        

چرا دولت ترکیه جلو‌ پای تکفیری‌ها فرش قرمز پهن کرد؟!

این روز‌ها اقدامات گروه‌های تروریست تکفیری و تلاش آن‌ها برای کنترل بخش‌های گوناگون کشورهای منطقه خاورمیانه، به اصلی‌ترین مایه نگرانی در سطح منطقه تبدیل شده است. در این میان، آنچه کمتر از آن سخن به میان می‌آید، مسئولیتی است که دولت ترکیه از آغاز در قبال شکل‌گیری تکفیری‌ها داشت و اینک حتی شاید گریبانگیر خودش نیز ‌شود.

این روز‌ها اقدامات گروه‌های تروریست تکفیری و تلاش آن‌ها برای کنترل بخش‌های گوناگون کشورهای منطقه خاورمیانه، به اصلی‌ترین مایه نگرانی در سطح منطقه تبدیل شده است. در این میان، آنچه کمتر از آن سخن به میان می‌آید، مسئولیتی است که دولت ترکیه از آغاز در قبال شکل‌گیری تکفیری‌ها داشت و اینک حتی شاید گریبانگیر خودش نیز ‌شود.

 

به گزارش «تابناک»، روزنامه «واشنگتن پست» با انتشار مطلبی به موضوع رابطه دولت ترکیه با گروهک تروریست تکفیری داعش پرداخته و می‌نویسد، دولت آنکارا به بهانه تلاش برای براندازی دولت سوریه، در عمل فضایی ‌در اختیار تکفیری‌ها گذارد که سبب شد آن‌ها دامنه کارهای خود را تا این اندازه گسترش دهند.

این روزنامه می‌نویسد، پیش از اینکه تهاجم داعش به عراق، به آن‌ها لقب مخوف‌ترین گروه شبه نظامی در خاورمیانه را بدهد، تروریست‌های عضو این گروه، شهر کوچک «ریحانلی» در مرکز ترکیه با سوریه را همچون مرکز خرید اختصاصی خود در نظر می‌گرفتند. دولت ترکیه نیز که خواستار براندازی بشار اشد به هر قیمتی بود، جلو‌ پای آن‌ها فرش قرمز پهن کرد.

اما در کوچه‌ پس‌کوچه‌های بازار شهر، مردم محلی از تروریست‌هایی سخن می‌گویند که با یونیفورم‌های مخصوص به تن و تلفن‌های همراه هوشمند سامسونگ به دست، آشکارا خودنمایی می‌کنند. اعضای زخمی داعش و همچنین جبهه النصره‌ در بیمارستان‌های ترکیه درمان می‌شوند. مهم‌تر اینکه از نظر ترک‌ها، ریحانلی و دیگر شهرهای مرزی ترکیه، به پایگاه‌هایی برای انتقال تروریست‌های خارجی و اسلحه در طول مرز تبدیل شده‌اند؛ ریحانلی شهری است که سال گذشته، انفجار دو خودرو‌ بمب‌گذاری شده در آن، سبب کشته شدن
۵۳ تن شد.

«تیمور آپیس»، یکی از سیاستمداران محلی می‌گوید: «ترکیه از هر کسی که مخالف اسد بود، استقبال کرد. حالا آن‌ها می‌کشند، بیماری خود را سرایت می‌دهند و همه ما بهای آن را می‌پردازیم».

هم‌اکنون آمریکا حملات هوایی خود را علیه مواضع داعش در عراق آغاز کرده است؛ اما به مدت چندین ماه، تروریست‌ها توانستند با آسودگی نسبت به افزایش قدرت خود اقدام کنند و یکی از دلایل آن هم این بود که از مرز یک کشور عضو ناتو (ترکیه) به عنوان مسیری راهبردی برای تأمین تسلیحات و همچنین ورود به مناطق مورد نظر بهره بردند.
 
در پی این جریان، ترکیه که اکنون از خطر فزاینده تکفیری‌ها آگاهی یافته، مقابله با آن‌ها را آغاز کرده و در این زمینه به همکاری با ایالات متحده و دولت‌های اروپایی می‌پردازد. اما در منطقه‌ای که جرقه منازعه‌ای گسترده در آن زده شده، ترکیه آن چیزی را که خود‌ کاشته، درو می‌کند. اکنون ترکیه وارد درگیری مرزی با تروریست‌هایی شد که خود‌، زمانی به آن‌ها کمک می‌کرد. در شهرهای مرزی ترکیه، ترس از اقدامات داعش به ‌امری همیشگی تبدیل شده است.

با این حال، تروریست‌ها هنوز هم از دام می‌گریزند و راه‌هایی برای رفت و آمد به ترکیه پیدا می‌کنند. فرماندهان ارشد داعش، اکنون سودای تشکیل «خلافت» را در سر می‌پرورانند و بر این باورند، چیزی به نام «کشور» معنایی ندارد؛ این مسأله‌ای است که اکنون گریبان خود ترکیه را نیز گرفته است.

ترکیه که زمانی خود از متحدین نزدیک بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بود، اندکی پس از آغاز درگیری‌ها در این کشور به مخالفت با دولت دمشق برخاست و رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، به سرعت به یکی از مهم‌ترین چهره‌های بین‌المللی مخالف دولت سوریه تبدیل شد. اما تصمیم اردوغان برای حمایت از طیف گسترده‌ای از گروه‌های مخالف سوری، نتیجه معکوس به بار آورد که نتایج آن در داخل و خارج از ترکیه دیده می‌شود.

تکفیری‌ها در جریان حمله خود به موصل در ماه ژوئن، هشتاد شهروند ‌ترک را نیز به گروگان گرفتند که چند تن از آن‌ها دیپلمات بودند.
۴۱ تن از این افراد هنوز گروگان هستند. از زمان آغاز درگیری‌ها در سوریه، بیش از یک میلیون آواره به ترکیه سرازیر شده‌اند که برای دولت آنکارا ۳ میلیارد دلار هزینه در بر داشته است. میلیارد‌ها دلار خسارت نیز به واسطه از دست رفتن مشاغل در مناطق مرزی متوجه ترکیه شده است.

مقامات ترکیه از‌‌ همان آغاز، آشکارا‌ خواستار حمایت از گروه‌های مختلف مخالف سوریه شده بودند و تا همین اواخر، هیچ یک از این گروه‌ها را افراطی یا تروریست نمی‌دانستند. در این میان، با توجه به دشواری تفکیک میان گروه‌های مختلف، ترکیه در عمل اجازه عبور و مرور نیرو‌ها و همچنین تسلیحات را به گروه‌های گوناگون داده بود.
 
به هر حال، در اوضاع کنونی در حالی مقامات دولت ترکیه متوجه خطر ناشی از تروریست‌های تکفیری شده‌اند که به باور تحلیلگران، از یک سو این توجه خیلی دیر صورت گرفته و از سوی دیگر، اقدامات انجام شده از سوی آنکارا در این زمینه نیز بسیار اندک است. در نتیجه، به نظر می‌رسد خطر ناشی از تکفیری‌ها در آینده حتی بیش از حال حاضر گریبان ترکیه را خواهد گرفت.

دولت روحانی ۴ میلیون را مستقیم! و ۴ میلیون را غیر‌مستقیم!بیکار کرد!

باید هر چه زو‌د‌تر یارانه به بخش تولید اختصاص پیدا کند تا کشور از رکود بیرون شود. تا هنگامی که دولت عزم خود را برای حذف یارانه نقدی قشرهای پر‌درآمد جامعه جزم نکرده است، وضعیت‌ همین گونه خواهد ماند و همه تلاش‌هایی که در این زمینه می‌شود، چیزی جز دور باطل نمی‌تواند باشد.

یکی از وعده‌های دولت یازدهم برای گشایش در کسب و کار و خروج از تورم، فعال کردن واحد‌های تولیدی‌ تعطیل شده در دوران دولت‌های دهم و نهم بود. مجلس شورای اسلامی نیز برای اینکه بتواند دولت را در این کار ‌همراهی ‌کرده و موانع قانونی کار را را رفع کند، با تصویب قانونی، ۱۰ هزار میلیارد از یارانه نقدی را به این کار اختصاص داد.

به گزارش «تابناک»، هم‌اکنون ‌بیش ‌از
۵۰ درصد‌ کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی به دلیل کمبود اعتبار و برخی موانع پدید آمده در دولت‌های قبلی به حالت تعطیل ‌یا نیمه تعطیل در‌آمده‌اند‌ و چشم انتظار کمک ۱۰ هزار میلیاردی دولت برای راه‌اندازی دوباره هستند؛ اما تا کنون این وعده دولت محقق نشده است.

بنا بر این گزارش، چندی پیش، مقامات تیم اقتصادی دولت اعلام کردند، حدود
۱۰ میلیون تن از قشرهای پردرآمد جامعه شناسایی شده‌اند و به زودی یارانه نقدی این افراد قطع خواهد شد و در‌آمد حاصل از این کار ‌بلاعوض و یا به صورت وام بانکی در اختیار تولید‌کنند‌گان قرار خواهد گرفت.

این مقام با ارایه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص هدفمندی یارانه‌ها گفت: آمار و ارقام حاکی از آن است که شمار چشمگیری از مردم برای دریافت یارانه نقدی ‌نام‌نویسی نکرده‌اند و
۱۰ میلیون ‌از افراد پردرآمد جامعه شناسایی شد‌ه‌اند که به سادگی می‌توان آن‌ها را از دریافت یارانه نقدی حذف کرد.

وی در این نشست، از نحوه اجرا و حتی زمان اجرای این طرح خبری نداد، ولی انتظار بر این بود که در یارانه نقدی این ماه، تعدادی از این افراد لحاظ شوند.

‌همچنین روز گذشته بی‌توجه به مطالب گذشته، از
۱۰ میلیون تن، ‌۲۰۰ هزار تن کاهش یافت و اعلام شد، تا کنون فقط توانسته‌ایم اطلاعات حساب ۲۰۰ هزار تن را این گونه جامع و کامل به دست بیاوریم.

اما با کمال ناباوری در یارانه نقدی که امروز ‌قابل برداشت شده است، حتی این تعداد نیز مشمول دریافت یارانه شده‌اند و مانند سایر افراد نیازمند جامعه، یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

سعید زمانیان با اظهار این مطلب که ادامه پرداخت یارانه به قشرهای پر‌درآمد در حالی از سوی دولت ادامه دارد که تنها در بخش عمران چهار میلیون تن به دلیل نداشتن اعتبار کافی از کار بیکار شده‌اند، گفت: امروز دیگر عزم راسخی که در آغاز‌ به کار دولت بود، وجود ندارد.

وی افزود:
‌۱۸ میلیون ‌از افراد جامعه‌ مستقیم و غیر‌مستقیم از قبل کارهای عمرانی نان می‌خوردند و چهار میلیون تن نیز‌مستقیم درگیر این کار بودند. امروز اینها کاملا بیکارند. با اختصاص ۱۵ یا ۱۶ درصد از اعتبار تنها می‌شود از پروژه‌ها نگهداری کرد و هزینه‌ای برای ادامه کار نمی‌ماند، درنتیجه پیمانکاران ناگزیرند که پروژه‌ها را بخوابانند و خوابیدن پروژه، یعنی بیکاری گسترده در جامعه.

این نماینده مجلس تأیید کرد: باید هر چه زو‌د‌تر یارانه به بخش تولید اختصاص پیدا کند تا کشور از رکود بیرون شود. تا هنگامی که دولت عزم خود را برای حذف یارانه نقدی قشرهای پر‌درآمد جامعه جزم نکرده است، وضعیت‌ همین گونه خواهد ماند و همه تلاش‌هایی که در این زمینه می‌شود، چیزی جز دور باطل نمی‌تواند باشد.

هم‌اکنون پرسش این است، با توجه به مواضعی که دولت اعلام می‌کند، آیا پایگاه اطلاعاتی دولت و بخش‌های گوناگون با یکدیگر هماهنگی دارند یا خیر؟

آنچه مسلم است، اینکه ادامه وضعیت موجود، چیزی جز بی‌مهری به افرادی که برای بهبود اوضاع از یارانه خود انصراف داده‌اند‌ و نیز ‌کسانی ‌که در انتظار یارانه تولید هستند تا چرخ صنعت کشور را به گردش در‌آورند، نیست.

وقتی حتی نام «ایران» باعث تحریم شرکت‌های تجاری می‌شود؟!

امید شرکت های تجاری ایرانی به اقدامات اقتصادی حسن روحانی، اقدام یک بانک غربی علیه یک شرکت فرش به دلیل استفاده از نام ایران، برنامه ریزی ایران برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی و تردید شرکت های بیمه بین المللی در بیمه کردن نفتکش های ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

امید شرکت های تجاری ایرانی به اقدامات اقتصادی حسن روحانی، اقدام یک بانک غربی علیه یک شرکت فرش به دلیل استفاده از نام ایران، برنامه ریزی ایران برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی و تردید شرکت های بیمه بین المللی در بیمه کردن نفتکش های ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، بخش عمده مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به موضوعات اقتصادی اختصاص دارد. در این زمینه، روزنامه «فایننشال تایمز» از حمایت ایرانیان از تلاش های رئیس جمهورشان برای غلبه بر میراث تحریم ها سخن گفته است. این روزنامه می نویسد حسن روحانی در هنگام ادای سوگند ریاست جمهوری، وعده داد که مسائل موجود بر سر پرونده هسته ای را حل و فصا کرده و با برداشتن تحریم ها، اقتصاد کشور را از بحران نجات دهد. اکنون و پس از یک سال، هرچند توافق نهایی در موضوع هسته ای به دست نیامده و بخش عمده تحریم ها نیز پابرجا هستند، اما بخش اقتصادی ایران همچنان از ادامه تلاش های روحانی در این عرصه حمایت می کند. 

اما در همین بحث تحریم ها، سایت خبری «عربین بیزنس» از اقدام یک بانک غربی علیه یک شرکت تولید و فروش فرش انگلیسی به واسطه استفاده از نام ایران در عنوان تجاری خود خبر داده است. این سایت می نویسد بانک HSBC حساب یک شرکت فرش انگلیسی را که 25 سال در این بانک دایر بوده، مسدود کرده و دلیل آن نیز استفاده از نام «ایرانی/ پارسی» در عنوان این شرکت بوده است. این در حالی است که به گفته مالکان شرکت مذکور، این شرکت هیچ رابطه تجاری با ایران ندارد! به هر حال، بانک مذکور به شرکت Persian Carpet Studio یک ماه مهلت داده تا حساب خود را به بانک دیگری منتقل کند. 

در یک مطلب اقتصادی دیگر، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» از عزم ایران برای توسعه اقدامات خود در میدان گازی پارس جنوبی خبر داده است. این سایت می نویسد ایران قصد دارد فارغ از موضوع تحریم ها، طی سه سال نسبت به تکمیل توسعه میدان گازی پارس جنوبی اقدام کند و در حال برنامه ریزی برای جذب شرکت های آمریکایی و اروپایی برای سرمایه گذاری در این عرصه است. بلومبرگ اشاره می کند که میدان گازی پارس جنوبی که میان ایران و قطر مشترک است، بزرگترین میدان گازی جهان را تشکیل داده و به ایران اجازه می دهد نیازهای گازی خود در داخل را برطرف کند. در عین حال، یکی از مسائل موجود بر سر راه توسعه این میدان، محدودیت دسترسی ایران به فناوری های لازم به واسطه تحریم ها بوده است.

همین موضوع، یعنی بحث تحریم ها، موضوع یکی از مطالب روزنامه «نشنال» امارات را نیز تشکیل داده است. این روزنامه، از ادامه نگرانی شرکت های بیمه نفتکش های بین المللی نسبت به انتقال نفت ایران، با وجود کاهش تحریم ها خبر داده است. به نوشته این روزنامه، شرکت های بیمه بین المللی به شدت نگرانی بیمه نفتکش هایی هستند که نسبت به انتقال نفت ایران اقدام می کنند و همین موضوع احتمالاً امیدها به افزایش قابل توجه صادرات نفت ایران در پی تخفیف تحریم ها را کاهش می دهد. نشنال اشاره می کند که صادرات نفت ایران از سال 2011 و همزمان با آغاز تحریم های نفتی غرب، با کاهش مواجه شد. 

در نهایت، در میان دیگر مطالب و دیگر موضوعات، خبرگزاری کویت از سفر رئیس بخش کمک های انسان دوستانه سازمان ملل به ایران طی هفته آینده خبر داده است. این خبرگزاری به نقل از سخنگوی سازمان ملل می نویسد «والری آموس»، رئیس بخش کمک های انسان دوستانه سازمان ملل در روزهای 17 و 18 اوت به ایران سفر می کند تا با مقامات ارشد ایرانی درباره همکاری های منطقه ای در موضوعات بشردوستانه به گفت و گو بپردازد. به گفته سخنگوی سازمان ملل، ملاقات های مقام مذکور، در راستای توسعه همکاری های منطقه در بحث کمک های انسان دوستانه و تقویت مشارکت میان ایران و دفتر هماهنگی های امور انسان دوستانه سازمان ملل انجام می گیرد.  

اظهارات تکان دهنده یک نماینده از واقعیت‌های خودروسازی‌ه!!!!

بهانه کنونی خودروسازی‌ها این است که می‌گویند ما وام گرفته‌ایم؛ اما ما در پاسخ می‌گوییم بی‌خود وام گرفته‌اید. چه کسی به شما گفت این کار را انجام دهید؟ اگر می‌گویید پول ندارید، پس این ۵ هزار میلیارد تومان پولی که در دست رانت خواران و نمایندگی‌های جعلی است، چیست؟ زمانی که برای هزار میلیارد تومان، زمین و زمان را به هم می‌ریزید و وام ۲۷ و ۲۸ درصد می‌گیرید، چرا این پول‌ها را که در دست عواملتان است، جمع آوری نمی‌کنید؟

ماه هاست داستان افزایش بهای خودرو به یکی از بزرگ‌ترین چالش ها در میان نمایندگان و دولت تبدیل شده است.

به گزارش «تابناک»، تعیین خودسرانه قیمت از سوی خودروسازی‌ها، دخالت شورای رقابت، اعتراض نمایندگان مجلس و سخنان ضد و نقیض دولتی‌ها ـ که گاهی صحبت از تکدر رئیس جمهور است و گاه اعلام حمایت وزیر از خودروسازی‌ها ـ این معضل را به کلافی سردرگم تبدیل کرده است.

با فشار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کاهش بهای خودرو مطرح شده است؛ اما به دلیل اینکه مجلس شورای اسلامی و خودروسازی‌ها بدون هماهنگی‌های از پیش تعیین شده و کاملا تصادفی، همزمان دو هفته در تعطیلات بودند، این داستان تا به امروز حل نشده باقی مانده است.

اما گویا رویدادهای جالبی در خودروسازی رخ داده که باعث شده است، نمایندگان مجلس حتی فکر عقب نشینی و کوتاه آمدن از این موضوع را به خود راه ندهند؛ رویدادهایی که علی علیلو، رئیس هیأت تحقیق و تفحص از خودروسازی عنوان می‌کند.

علیلو، عضو کمیسیون صنایع در این باره می‌گوید: قرار بود خودروساز‌ها و شورای رقابت در روزهای گذشته، بازنگری روی بهای خودرو داشته باشند و قیمت‌های جدید را تعدیل کنند؛ البته قرار نبود، قیمت جدید اعلام شود، ولی متأسفانه آقایان خودروساز، دو هفته تعطیلات بودتد و هنوز کاری در این باره انجام نداده‌اند.

وی گفت: در این مدت که خودروسازی‌ها تعطیل بودند، به دلیل اینکه پاسخ هیچ یک از نامه نگاری‌ها را نداده‌اند، مجبور به تمدید مهلت اعلام شده هستیم و باید مهلت دیگری برای این کار در نظر گرفت.

ما انتظار داشتیم در این مدت، شورای رقابت بررسی‌های لازم را انجام دهد و به نتیجه مناسبی برسد، وگرنه ما از قبل به این نتیجه رسیده بودیم که بهای خودرو بسیار بالا‌تر از چیزی است که تمام می‌شود. حتی ما نه تنها با این قیمت‌های جدید مخالفیم، بلکه بر این باوریم که قیمت خودرو باید به پایین‌تر از زمانی که گران شد، برگردد.

علیلو همچنین افزود: ما مستنداتی داریم که اختلافات بسیاری را در قیمت تمام شده نشان می‌دهد. حق مردم نیست که آقایان خودروساز زیان‌ها و ریخت و پاش‌ها و هزینه‌های اضافی خود را از مردم بگیرند. بهای تمام شده واقعی خودرو به اضافه
۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده، حق خودروساز است که از مردم بگیرد و ومابقی آن اجحاف در حق مردم است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات ما این است که با حسابرس‌ها نیز مشکل داریم. برخی حسابرس‌ها، ادعاهای غیر واقعی دارند، به گونه ای که خود آنان نیز مشکلاتی بر سر حساب‌هایشان دارند و برای همین، ایرادات اساسی بر آنها وارد است.

وی گفت: اشکالاتی است که ما هم اکنون به آن رسیده‌ایم و تخلف قانونی در آن رخ داده است؛ آنان چگونه می‌خواهند توجیه کنند؟ آقای حسابرس، ما اشکالات را دیدیم، ولی شما چگونه متوجه نشدید؟ حسابرس‌ها باید پاسخگو باشند. این‌ها چگونه توانسته‌اند از قاعده تعدیل سوءاستفاده کنند؟

این نماینده یادآور شد: حسابرسان این شرکت‌ها، نخست با سودده نشان دادن برخی شرکت های وابسته به خودروسازی، پاداش‌ها و سودهای کلانی را دریافت نموده‌اند و پس از آن با زیان ده نشان دادن این شرکت‌ها از پرداخت مالیات فرار کردند و وقتی نمایندگان واقعا بررسی نمودند، مشخص شد که از آغاز این شرکت‌ها زیان ده بوده‌اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بهانه کنونی خودروسازی‌ها این است که می‌گویند ما وام گرفته‌ایم؛ اما ما در پاسخ می‌گوییم بی‌خود وام گرفته‌اید. چه کسی به شما گفت این کار را انجام دهید؟ اگر می‌گویید پول ندارید، پس این
۵ هزار میلیارد تومان پولی که در دست نمایندگی‌ها است، چیست؟ زمانی که برای هزار میلیارد تومان، زمین و زمان را به هم می‌ریزید و وام ۲۷ و ۲۸ درصد می‌گیرید، چرا این پول‌ها را که در دست عواملتان است، جمع آوری نمی‌کنید؟

وی گفت: اگر مدیرعامل خودروسازی‌ها بخواهد به این روش عمل کند و نخواهند با ما همکاری کنند، برابر قانون این کار آنان جرم تلقی می‌شود و ما از طریق دستگاه های قضایی قضیه را دنبال خواهیم کرد. این‌ها درد مردم است، جالب اینکه وزیر هم از این افراد حمایت می‌کند! به هر حال، مردم و ما نمی‌توانیم بیش از این صبر کنیم؛ باید تا پایان برج پنجم این داستان تعیین تکلیف شود
.!!!!

کدام توانایی‌های «مقاومت» سبب غافلگیری صهیونیست‌ها شد؟!

در حالی که این روزها مقامات فلسطینی و اسرائیلی برای بحث درباره آتش بس در نوار غزه با یکدیگر دیدار می کنند و تهاجهات گاه و بیگاه صهونیست ها علیه غزه نیز ادامه دارد، یکی از جدی ترین مباحث مورد توجه تحلیلگران، میزان قدرت نیروهای مقاومت پس از حمله رژیم اسرائیل است. گزارش ها حاکی است یکی از عناصر مهم این قدرت، همچنان و پس از درگیری ها دست نخورده مانده است.

در حالی که این روزها مقامات فلسطینی و اسرائیلی برای بحث درباره آتش بس در نوار غزه با یکدیگر دیدار می کنند و تهاجهات گاه و بیگاه صهونیست ها علیه غزه نیز ادامه دارد، یکی از جدی ترین مباحث مورد توجه تحلیلگران، میزان قدرت نیروهای مقاومت پس از حمله رژیم اسرائیل است. گزارش ها حاکی است یکی از عناصر مهم این قدرت، همچنان و پس از درگیری ها دست نخورده مانده است.

 

به گزارش «تابناک»، سایت تحلیلی «المانیتور» در مطلبی به بررسی توان نیروهای مقاومت پس از حمله رژیم اسرائیل به غزه پرداخته و می نویسد گردان های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس، در نبرد اخیر با رژیم اسرائیل از خود قابلیت های خوبی به نمایش گذاشت و مقامات این جنبش نیز تأکید می کنند که همچنان از توانایی لازم برای ادامه نبرد برخوردارند.

 

مهمترین مرحله رویارویی نیروهای مقاومت با صهیونیست ها، در هفته دوم تهاجم اخیر به غزه و به عبارت دیگر، از تاریخ 17 ژوئیه که همزمان با حمله زمینی رژیم اسرائیل به غزه بود، آغاز شد. المانیتور می نویسد توسعه درگیری ها در غزه و نبرد سنگین رخ داده میان رزمندگان قسام و ارتش رژیم اسرائیل، نشان داد که حماس از توانایی جنگی قابل توجهی برخوردار است. 

 

زمانی که درگیری ها در حومه شجاعیه، التفاح، خزاعه و بیت حنون آغاز شد، اسرائیلی ها متحمل خسارات و تلفاتی شدند که از جمله باید به کشته و زخمی شدن شماری از افسران و سربازان این رژیم و از بین رفتن تجهیزات و وسائط نقلیه رژیم اسرائیل اشاره کرد. 

 

در این میان، تونل های راهبردی حماس، مهمترین نقطه قوت این جنبش در مقابل رژیم اسرائیل به شمار می رفت و این در حالی بود که اسرائیلی ها اعلام کرده بودند آماده رویارو شدن با این چالش هستند و قصد دارند به عنوان یکی از اهداف، تونل های حماس را هدف قرار داده و تخریب کنند. 

 

با این حل، ابو اللیث، از فرماندهان نظامی حماس می گوید این جنبش آماده ادامه مبارزه با رژیم اسرائیل است و هزاران فرد مبارز هم اکنون آماده مبارزه می باشند. وی می گوید گردان های قسام ذخیره تسلیحاتی قابل توجهی را حفظ کرده تا در صورت شکست مذاکرات آتش بس مورد استفاده قرار دهد؛ زیرا نیروهای مقاومت خود را برای یک نبرد طولانی مدت آماده کرده اند. به گفته وی، مقاومت تاکنون تنها از 10 درصد نیروی واقعی خود در مقابل رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

 

ابو جهاد، از دیگر فرماندهان نظامی حماس نیز می گوید: «ادعاهای اسرائیل مبنی بر تخریب شبکه تونل ها، ناصحیح بوده و دارای مصرف داخلی است تا در مقابل اسرائیلی  ها چنین وانمود شود که پیشرفت جنگ خوب است. برای تشریح واقعیت، باید گفت تنها کاری که آن ها می توانند انجام دهند، انجام یک حمله گسترده زمینی به غزه است که ما خود را برای آن آماده کرده ایم و با دارا بودن شبکه گسترده ای از تونل ها که در عمق 5 تا 25 متری زمین قرار دارد، رزمندگان ما امکان می یابند بدون جلب توجه در سرتاسر میدان نبرد رفت و آمد کنند». 

 

وی می افزاید: «درست است که اسرائیل تعدادی از تونل ها را تخریب کرده، اما تونل های راهبردی هنوز دست نخورده باقی مانده و توانایی لجستیکی کامل خود را به دست آورده است و حداکثر میزان ذخایر آب، غذا، اسلحه، سیستم تهویه و برق ممکن برای آن ها در نظر گرفته شده است». 

 

دیگر جنبه توانایی نظامی حماس، استفاده از موشک است که در جنگ اخیر، این موشک ها توانستند تا حیفا در شمال سرزمین های اشغالی نیز برسند. در این زمینه، ابو علی، از مقامات حماس می گوید: «گردان های القسام این جنگ را درست از همان جایی شروع کرد که جنگ قبلی را تمام کرده بود. هدف قرار دادن سدروت، اشکلون و اشدود، امری مربوط به گذشته است؛ زیرا در این دور، گردان های قسام تل آویو، بیت المقدس و حیفا را هدف قرار دادند و این نشان می دهد آن ها دارای موشک هایی هستند که برد آن، اسرائیل را شگفت زده کرده است». 

 

اما جدیدترین تحول در نبرد اخیر، نفوذ نیروهای القسام به پشت خطوط مبارزاتی رژیم اسرائیل و حمله کماندوهای فلسطینی به مواضع رژیم اسرائیل در اشکلون در یک کیلومتری شمال مرزهای غزه بود. این عملیات ها بی سابقه بود و ثابت کرد که نیروهای حماس، تمرینات پیشرفته ای داشته و از ابزارها و تاکتیک های جدید اطلاعاتی به عنوان عامل غافلگیری اسرائیلی ها استفاده کرده است.

 

به هر حال، مجموعه این عوامل نشان می دهد که رژیم اسرائیل بر خلاف انتظار اولیه خود، نتوانسته در عملیات خود در غزه موفق عمل کند و با وجود جنایات فراوان، در دستیابی به اهداف راهبردی خود ناکام مانده است. 

حاشیه‌نگاری بر طرح استیضاح وزیر علوم؛

پیش از استیضاح برای پاسخ به افکار عمومی چاره‌جویی کنید!!

گویی دو طرف که نتوانسته یا نخواسته‌اند به نقطه مشترکی با هم برسند، کارزار استیضاح را مشابه فرصتی برای اثبات خود یافته‌اند تا اگر وزیر نتوانست رأی اعتماد دوباره بگیرد، نمایندگان استیضاح کننده بتوانند ادعاهای خود را ثابت کنند و اگر وزیر بار دیگر رأی اعتماد گرفت، مجموعه وزارت اثباتی برای ادعاهای خود یافته باشند.

استیضاح فرجی دانا که بحث آن مدت‌ها بر سر زبان‌ها بود، سرانجام رسمیت یافت و کمتر از ده روز دیگر تعیین تکلیف خواهد شد؛ اما اگر بپرسیم آنچه تاکنون از این پروسه طولانی در اذهان جامعه نقش بسته چیست‌، آنگاه شاید بتوان آسان‌‌تر قضاوت کرد که این استیضاح به دعوا شبیه‌تر است تا روندی برای رعایت قانون!

به گزارش «تابناک»، با بر سر کار آمدن دولت یازدهم، زمانی که گرفتن رأی اعتماد برای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به یکی از سخت‌ترین کارهای دولت در آغاز راهش تبدیل شد، شاید می‌شد حدس زد که حساسیت نمایندگان برای انتخاب فردی که قرار است سکاندار آموزش عالی کشور باشد، نوید روزهای پر چالشی را در این عرصه می‌دهد؛ اما کمتر کسی حدس می‌زد این راه در کمتر از یک سال تصدی‌گری وزیر منتخب، تا آنجا باریک شود که نخستین استیضاح دولت یازدهم به نام وزیر علوم ثبت شود.

آغاز ماجرا را باید در‌‌ همان روزهای نخست حضور فرجی دانا در وزارت علوم جست‌وجو کرد؛ جایی که وزیر به دو گزینه پیشنهاد شده از طرف دولت برای تصدی‌گری وزارت علوم که موفق به کسب رأی اعتماد مجلس نشده بودند، پست داد تا نشان دهد ‌همفکری زیادی با این افراد دارد.

از همین جا بود که تنشی نامعلوم میان دو طرف شکل گرفت. در یک طرف، وزیر علوم و مدیران همراه وی و در طرف دیگر، دسته‌ای از نمایندگان مجلس. شاید همین تنش ‌را بتوان نقطه آغاز استیضاحی خواند که امروز رسمیت یافته و شاید به عزل وزیر منجر شده و بار دیگر چالش‌ها را به خانه اول بازگرداند؛ گزینه‌هایی که دولت به مجلس معرفی می‌کند و رأی نمی‌آورند!

بدین ترتیب در حالی روز به روز بر عمر دولت افزوده می‌شد که میان همه وزارت‌خانه‌ها، برخی ذره بینشان را تنها روی وزارت علوم نشانه رفته بودند و برای عزل و نصب‌های قانونی وزیر کنتور ساخته بودند تا بگویند این وزیر همه را تغییر داده و لذا خوب نیست! اینجاست که وقتی می‌بینیم از جمله محورهای استیضاح، عزل و نصب‌های صورت گرفته است، نباید تعجب کنیم.

البته روشن است ‌به‌‌ همان میزان که نظارت و پیرو آن، استیضاح، حق قانونی نمایندگان مجلس است، وزیر هم حق دارد برای پیش برد اهداف دولت در وزارت خانه تحت امر خود، عزل و نصب داشته باشد و در این مسیر هیچ قانونِ محدود کننده‌ای جز برخی مسائل عرفی و منطبق با اصل تعامل قوا وجود ندارد.

اما هر چه تا اینجای ماجرا، کش و قوس‌های بین دو طرف به لجبازی شباهت یافته ‌و جنگ دورادور را سبب شده بود، وقتی داستان عجیب و غریب پذیرفته شدن سه هزار تن در دوره دکترای تخصصی بدون کنکور دادن برملا شد، تنش‌های وزارت‌خانه و نمایندگان معترض به عملکرد ایشان اوج گرفت.

دیگر داستان به پرونده‌ای حقوقی گره خورده بود که نمی‌شد به تهدید به استیضاح و خرده گرفتن به عزل و نصب‌ها بسنده کرد و اینجا بود که برخی نمایندگان استیضاح وزیر را کلید زدند. استیضاحی که با دخالت رئیس مجلس یک ماه به تأخیر افتاد تا شاید مباحثات طرفین، به رفع ابهامات برسد و کان لم یکن شود که این گونه نشد.

این در حالی است که اگر به افکار عمومی مراجعه کنیم، درخواهیم یافت ‌در استدلال‌های متعدد
۵۱ نماینده امضا کننده ذیل طرح استیضاح، نه عزل برخی مدیران و به‌کارگیری برخی مدیران منتسب به جریانات فتنه به جای ایشان، نه مجوز ادامه تحصیل دادن به دانشجویان ستاره‌‌دار و نه حتی جنجال آفرینی درباره بورسیه‌های بدون کنکور، هیچ کدام مشکلی نیست که قابل پیگیری نباشد و نتوان درستی آن را ثابت کرد که نیاز به استیضاح برای اثبات حقانیت درباره آن‌ها یافت.

از سوی دیگر، وقتی به کارکرد وزارت علوم دقت می‌کنیم، درخواهیم یافت که ایشان نیز نتوانسته‌اند برای برائت خود از اشکالات مطرح ‌اقدام کارسازی انجام داده و زمینه‌ای فراهم آورند که ابهامات جامعه نسبت به این موارد برطرف شود؛ حال آنکه فرصت چنین دفاعی با پا درمیانی رئیس مجلس و برخی نمایندگان برایشان فراهم آمده بود.

بدین ترتیب گویی دو طرف که نتوانسته یا نخواسته‌اند به نقطه مشترکی با هم برسند، کارزار استیضاح را مشابه فرصتی برای اثبات خود یافته‌اند تا اگر وزیر نتوانست راأی اعتماد دوباره بگیرد، نمایندگان استیضاح کننده بتوانند ادعاهای خود را ثابت کنند و اگر وزیر بار دیگر رأی اعتماد گرفت، مجموعه وزارت اثباتی برای ادعاهای خود یافته باشند.

اگر به این مجموعه، فارغ شدن دو طرف از عملکرد وزارت علوم در ماه‌های گذشته را بیفزاییم و فراموش کنیم هرچه برخی نمایندگان معتقدند عزل و نصب‌های وزیر به مانند مجوز ادامه تحصیل به برخی دانشجویان یا جهت گیری ایشان درباره بورسیه‌های دولت گذشته درست نبوده، در طرف مقابل زمزمه‌هایی از قطع بورس برخی نمایندگان یا منسوبان و نزدیکان ایشان به عنوان دلیل اصلی استیضاح مطرح می‌شود، به این نتیجه خواهیم رسید که تا رسیدن رابطه مجلس و دولت به نقطه استیضاح وزیر، نه تنها هیچ شفاف سازی‌ ‌نشده، بلکه روز به روز همه چیز مبهم شده است.

اینجاست که باید بپذیریم افکار عمومی بسیار مظلوم واقع شده و جز بمباران توسط دو طرف، تا این لحظه نصیب دیگری از ماجرا نداشته است و چه استیضاح به عزل وزیر منجر شود و چه به ابقای وی ختم شود، مردم حق دارند از کل ماجرا گلایه‌مند باشند؛ گلایه‌ای که اگر با افتادن وزیر همراه باشد، چون به تزلزل وزارت خانه‌ای مهم منجر شده و ابهامات پیرامون آن پاسخ نیافته، می‌تواند نقطه تاریکی در کارنامه دولت یازدهم و مجلس باشد
!!!

تااخباري ديگرخدانگهدار
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وبسایت مجاهدین پارسیان ایران- سلسله آموزشي واطلاع رساني
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    پارسيان 100چه سايتي است؟
    نام اعضا(مهم):

      نام عضا(مهم):

      ا-ح

      ف-ح

      ع-ب

      م-ج

      د-ا

      ع-م

      ر-د

      م-د

      و-ص

      ن-ص

      ع-ص

      ن-ک

      ف-م

      ن-چ

      س-د

      ا-م

      ح-ع

      ج-خ

      و...

    16آذر- روزدانشجو

    16آذر- روز دانشجو

    گرامی داشت دانشجویان شهید 

    ذانشگاه تهران


    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 50
  • بازدید سال : 319
  • بازدید کلی : 4,246
  • اخبارپارسیان100

    توجه:

    اخبارپارسیان100 

    از این پس بطور ویدیو پخش می شود.

    برای بهتر دیدن ویدیو هابه صفحه ی اصلی

    وبسایت مراجعه نمایید.