loading...
.......................
آیت الکرسی
عزاداری حسینی-محرم 1393-پادگان مجاهدین پارسیان ایران
آیت الله طالقانی - مجاهد نستوه ، انقلابی رو سفید

اخبار جدید مجاهدین

اخبار جدید مجاهدین 


حمله به اردوگاه دشمن 13دی1393


دشمن ازحمله مجاهدین با خبر بود
چراکه قبل از رسیدن
رزمندگان مجاهدین پارسیان ایران
مکان های مهم راتخریب کرده و

فقط مقر فرماندهی سالم بود
وهمه ی فرماندهان فرار کرده و فقط یک فرمانده وتعداد کمی سرباز در اردوگاه باقی مانده بودند.

 در این حمله 3مجاهد پارسیان به شهادت رسیدند.

و درآخر مجاهدین اروگاه دشمن را فتح کرده وبرای آمادگی بیشتر ارتش را به منطقه ای دیگری خواهد برد.  




تاریخ:1393/10/13

......... بازدید : 12 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارپارسيان۱۰۰

اسرائیل باز هم آتش بس را نقض کرد

رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) با حمله به اردوگاه پناهجویان در شهر غزه، برای چندمین بار آتش بس یک جانبه خود را نقض کرد.

خبرگزاری ایرنا: رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) با حمله به اردوگاه پناهجویان در شهر غزه، برای چندمین بار آتش بس یک جانبه خود را نقض کرد.

خبرگزاری ˈفرانسهˈ به نقل از ˈاشرف القدرهˈ سخنگوی فوریت های پزشکی غزه گزارش داد؛ در این حمله یک کودک هشت ساله کشته و 30 نفر دیگر زخمی شدند.
 
این حمله خانه ای در اردوگاه پناهجویان ˈشاطیˈ را هدف قرار داد.
 
بنا بر اظهارات شاهدان عینی، رژیم صهیونیستی عامل این حمله هوایی بوده است. هرچند، ارتش این رژیم تاکنون در این زمینه اظهار نظری نکرده است.
 
به گفته خبرنگاران خبرگزاری فرانسه، قبل از اصابت این موشک به یک ساختمان سه طبقه در داخل اردوگاه شاطی، صدای شلیک یک موشک از یک جنگنده اف 16 شنیده شد.
 
این حمله 6 دقیقه پس از آغاز آتش بس یک جانبه رژیم صهیونیستی صورت گرفت.
 
رژیم صهیونیستی پیش تر اعلام کرده بود که از ساعت 10 بامداد الی 17 امروز دوشنبه در بیشتر نقاط غزه از جمله شهر غزه آتش بس اجرا خواهد کرد.
 
این رژیم طی 28 روز گذشته تا کنون، منطقه غزه را از زمین، هوا و دریا هدف حملات وحشیانه خود قرار داده و بیش از یک هزار و 800 نفر را به شهادت رسانده است.

(انفجار قبر «صدام حسین» ناکام ماند)

انفجار قبر صدام در حومه شهر تکریت عراق ناکام ماند.

عصر ایران: اقدام شماری از افراد برای منفجر کردن قبر صدام حسین رئیس جمهور پیشین عراق در منطقه العوجه در نزدیکی شهر تکریت عراق با مقاومت اعضای یک گروه شبه نظامی شیعه ناکام ماند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: هم اکنون شهر تکریت در کنترل افراد مسلح گروه تندروی داعش است. ارتش عراق با پشتیبانی گروه شبه نظامی شیعه در حال مقابله با پیشروی داعش در این منطقه هستند.

درگیری میان مهاجمان مسلح و شبه نظامیان شیعه بر سر قبر صدام باعث شد 8 نفر از شبه نظامیان شیعه زخمی شوند.

خبرگزاری آناتولی اضافه کرد: گروه مسلحی به نام "سیف الله البتار" تلاش کرد مقبره صدام را در منطقه عوجه در 5 کیلومتری جنوب تکریت منفجر کند که این اقدام منجر به درگیری مسلحانه با گروهی از شبه نظامیان شیعه شد.

با اتحاد شیعه و سنی رژیم صهیونیستی به زودی محو می‌شود

فرمانده کل سپاه با اشاره به جنگ غزه، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و ضرورت دفاع از مسلمانان گفت: سرانجام رژیم صهیونیستی در اثر اتحاد شیعه و سنی به زودی فرو خواهد پاشید و ما برای آن روز آماده‌ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جلسه قرارگاه حضرت نبی اکرم(ص) پیرامون حوادث غزه و ایستادگی مقاومت اسلامی فلسطین در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: نبرد غزه نشان داد قدرت مقاومت پایان ناپذیر و درونی شده و همچنان در حال توسعه است؛ پرتاب پرحجم موشک ها، ناکام سازی عملیات زمینی دشمن و افزایش آستانه تحمل فلسطینی‌ها؛ این تصاعد قدرت را تایید می کند.

جعفری با بیان اینکه تا به امروز هر نمایش قدرتی در فلسطین که موجب ظهور و بروز شکست صهیونیستها شده است، ریشه در حمایت های انقلاب اسلامی دارد، تصریح کرد: ما آمادگی داریم در ابعاد مختلف از مقاومت فلسطین حمایت کنیم.

وی افزود: ما برای دفاع از مسلمانان، شیعه و سنی نمی شناسیم و میدان وفاداری و فداکاری ما همه جهان اسلام و مظلومین عالم است.

فرمانده کل سپاه حوادث و فجایع غزه و عراق را محصول همزمان سیاست های آمریکا و صهیونیست ها دانست و تاکید کرد: سرانجام رژیم صهیونیستی در اثر اتحاد شیعه و سنی به زودی فرو خواهد پاشید و ما برای آن روز آماده‌ایم.

اطلس فلسطين با حضور وزير دفاع رونمايي شد

تهران - ایرنا - اطلس فلسطین طی مراسم ویژه ای با حضور سردار سرتیپ پاسدار«حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار سرلشکر پاسدار سید «یحیی صفوی» دستیار ارشد و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا به عنوان ناظر علمی در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح رونمایی شد.

به گزارش ايرنا از وزارت دفاع؛ سردار دهقان در این مراسم از اطلس فلسطین به عنوان يک اثر تحقیقاتی، مستند و علمی کم نظیر یاد کرد و افزود: هدف از تاليف، ترجمه و انتشار این اثر ارزشمند، نشان دادن مظلوميت و حقانیت مردم مقاوم فلسطین است.

وزیر دفاع گفت: کار ترجمه اطلس فلسطین با وجود نقشه های متعدد و نام اماکن مختلف از روستاها، شهرها، زمین های تحت مالکیت فلسطینیان و مناطق کشاورزی ، طی دو سال با کمال دقت و با استفاده از اساتید آشنا به مسائل فلسطین به زبان فارسی انجام و منتشر شده است.

وی ادامه داد، این اثر از يک طرف بيانگر تاریخ دقیق و کاملی از نحوه و چگونگی استقرار صهیونیست ها در اراضی کشور فلسطين و بيانی از خوی تجاوزگری، اشغال ، قتل عام و نسل کشی رژیم صهیونیستی و از طرف دیگر حقانیت مبارزات حق طلبانه مردم فلسطین برای احقاق حقوق غصب شده آن ها می باشد.

سردار دهقان از رژيم صهیونیستی به عنوان یک غده سرطانی یاد کرد و افزود: امروز مردم فلسطین ساکن در سرزمین های اشغالی با توجه به تجارب تاریخی خود و درس آموزی از انقلاب اسلامی ایران تنها راه آزادی قدس شريف و سرزمین فلسطین را مقاومت می دانند.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری مسئله فلسطین اصلی ترین مساله جهان اسلام است، تاکید کرد: در مبارزات حق طلبانه مردم فلسطين، یقينا پیروز نهايی، ملت فلسطین و شکست و رسوایی برای رژیم غاصب صهيونیستی کودک کش و حامیان منطقه ای و جهانی آن می باشد.

وزیر دفاع با اشاره به جنایات بی رحمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تصریح کرد: جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه نشان داد که نهادهای حقوقی بین المللی که اصطلاحا به دنبال حفاظت از صلح و استقرار امنیت و حریم داران حقوق بشر هستند، در مقابل جنایات ضد انسانی و آدم کشی آنجا که منافع نظام سلطه ایجاب می کند، نه تنها ساکتند، بلکه حمایت هم می کنند و آشکارا حق را به آدم کشان می دهند.

سردار دهقان گفت: امروز جامعه بشری در نقطه تصمیم راهبردی قرار دارد و آن این که نشان دهد هنوز انسان و انسانیت و حیات انسانی و حفاظت از ارزش های انسانی مهم است و این رژیم غاصب بایستی تنبیه شود البته اقدامات سبعانه اسرائیل از طرفی بیان استیصال و در بن بست قرار گرفتن این رژیم و از طرفی نوید بخش به پایان رسیدن حیات سیاسی این رژیم خون آشام است .

کتاب «اطلس فلسطین» توسط «سلمان ابوسته» به رشته تحریر درآمده و ناظر علمی آن سردار سرلشگر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی می باشد که توسط انتشارات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع ترجمه و به چاپ رسیده است .

این کتاب مشتمل بر دو بخش اصلی است که در بخش نخست آن به مباحث مهم تاریخی و سیاسی فلسطین، چگونگی مرزهای فلسطین با لبنان، سوریه و همچنین آمایش و گسترش جمعیت مسلمانان عرب فلسطینی، آمار شهرها و روستاها و زمین های تحت مالکیت فلسطینیان و چگونگی تصرف و یا اشغال آن ها توسط یهودیان مهاجر، مراحل اشغال و توافق های آتش بس با مصر، اردن و سوریه، چگونگی پذیرش مهاجران یهودی برای پرکردن روستاها و مصادره غیرقانونی آنها و در نهایت به کشتار وحشیانه مسلمان اشاره شده است.

در بخش دوم این کتاب نیز نویسنده به شرح اطلس و نقشه های اماکن مختلف با استفاده از منابع معتبر و مستند از جمله عکس های هوایی نیروی هوایی آلمان در سال های 1917 تا 1918 پرداخته است.

این اطلس می تواند به عنوان یک کتاب مرجع، توسط دانشجویان، اساتید و پژوهشگران مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون وزیرخارجه مصر: گذرگاه رفح برای انتقال موادغذایی و دارو باز شد

معاون وزیر خارجه مصر از بازگشایی گذرگاه رفح برای انتقال مجروحان و موادغذایی خبر داد و گفت: آماده‌ایم کمک‌های غذایی و دارویی را از سایر کشورها دریافت و سپس به فلسطین منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر محمد بدر عیدین زاید معاون وزیر خارجه مصر  در نشست کمیته فلسطین جنبش غیرمتعهدها در تهران گفت: مصر وظیفه ملی و منطقه‌ای خود می داند که برای توقف حملات علیه مردم غزه تلاش کند و دست از این وظیفه برای نجات مردم فلسطین برنخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: روزانه برادران فلسطینی ما کشته می‌شوند اما جامعه بین الملل از حل این مسئله عاجز مانده است بنابراین ما گذرگاه رفح را برای عبور و مرور مجروحان و انتقال مواد غذایی باز کردیم.

معاون وزیر امور خارجه مصر با بیان اینکه تجاوز اسرائیل علیه مردم غزه جنایت ضدبشری است و عاملان آن باید محاکمه شوند اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته هزار تن مواد غذایی برای فلسطینیان ارسال کردیم و آماده‌ایم این کمک‌ها را از سایر کشورها دریافت و سپس به فلسطین منتقل کنیم.

محمد بدر عیدین زاید گفت: هیچ کس نمی‌تواند دربرابر جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان ساکت بماند و همه باید فعالانه برای توقف حملات به فلسطینیان در غزه کمک کنند.

معاون وزیر امور خارجه مصر با تأکید بر تلاش کشورش برای رفع مشکلات مردم غزه افزود: طرح مصر تنها طرحی است که برای توقف حملات علیه غزه و آتش بس در این منطقه ارائه شده است و ما از پیشنهادهای سایر کشورها استقبال می‌کنیم.

فرمانده ناجا: داعش کجا، مرزهای ما کجا؟

سردار احمدی‌ مقدم با تاکید بر وجود امنیت کامل در مرزهای کشور، گفت: نیروهای مسلح ایران بر مرزهای خود کاملاً تسلط دارد و با هر اقدامی علیه امنیت مرزی شدیداً برخورد خواهند کرد.

تسنیم: سردار اسماعیل احمدی‌ مقدم فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر وجود امنیت کامل در مرزهای کشور، گفت: نیروهای مسلح ایران بر مرزهای خود کاملاً تسلط دارد و با هر اقدامی علیه امنیت مرزی شدیداً برخورد خواهند کرد.

او در پاسخ به سؤالی درباره آنچه به نزدیکی تروریست‌ها داعش به مرزهای شرقی ایران شایع است، گفت: داعش کجا؟، مرزهای ما کجا؟؛ آنها خیلی از مرزهای ما دور هستند. البته ما تحرکات آنها را رصد می‌کنیم و کاملاً هوشیار هستیم.

طرح‌های دولت در بخش آب و خاک ،آغازگر تحولی جدی در بخش کشاورزی!

معاون اول رییس جمهور هدف از سفر خود به استان کرمانشاه را بازدید از طرح‌های مهم غرب کشور در بخش آب و خاک عنوان کرد و گفت: در این سفر از چند سد که در مرحله پایانی کار قرار دارند بازدید کردیم و فکر می‌کنم مجموعه کارهایی که در استان کردستان و کرمانشاه در بخش آب و خاک در دست اجراست می‌تواند آغازگر یک تحول جدی در بخش کشاورزی و توسعه این دو استان باشد.

معاون اول رییس جمهور هدف از سفر خود به استان کرمانشاه را بازدید از طرح‌های مهم غرب کشور در بخش آب و خاک عنوان کرد و گفت: در این سفر از چند سد که در مرحله پایانی کار قرار دارند بازدید کردیم و فکر می‌کنم مجموعه کارهایی که در استان کردستان و کرمانشاه در بخش آب و خاک در دست اجراست می‌تواند آغازگر یک تحول جدی در بخش کشاورزی و توسعه این دو استان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،  اسحاق جهانگیری در جریان سفر به استان کرمانشاه در حاشیه بازدید از سدها و طرح‌های آبرسانی این استان اظهار داشت: خوشبختانه دولت برای تامین مالی پروژه های آبی کشور راهکارهایی پیش بینی کرده تا طرح‌ها با سرعت بیشتر ادامه یافته و در اسرع وقت به بهره برداری برسد.
معاون اول رییس جمهور افزود: براساس پیش بینی های صورت گرفته آب مورد نیاز سنندج، روستاهای مسیر و آب مورد نیاز دشت های وسیعی که در استان کرمانشاه وجود دارد می تواند با این طرح ها آبیاری شود.
جهانگیری آب را یکی از مسائل اصلی کشور برشمرد و گفت: دولت در ارتباط با طرح های آب و خاک برنامه های جدی دارد و تلاش می کند هم در زمینه افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی و هم در زمینه طرح های اجرایی همچون احداث سد و شبکه های آبیاری این طرح ها را با سرعت به بهره برداری برساند.
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت تجارت مرزی خاطرنشان کرد: همکاری با کشورهای منطقه و بخصوص کشورهای همسایه از اولویت های جدی دولت است و توسعه صادرات غیرنفتی نیز به عنوان یکی از برنامه های مهم برای خروج از رکود در دستور کار دولت قرار گرفته تا واحدهای تولیدی کشور بتوانند کالاهای خود را در بازارهای بین المللی عرضه کنند.
جهانگیری خاطرنشان کرد: ایران وعراق از روابط صمیمانه و برادرانه برخوردار هستند و زمینه‌های همکاری فراوانی در زمینه های مختلف و در سطوح بالا میان دو کشور وجود دارد.
وی با تاکید براینکه اراده مسئولین دو کشور بر توسعه روابط فی مابین قرار دارد گفت: در این سفر از مرز خسروی و بازارچه مرزی پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای مهم کشور بازدید خواهیم کرد تا مشکلات و موانع پیش روی همکاریهای تجاری و صادراتی را از میان برداریم.

مفتی عربستانی: نفرین اسرائیل حرام است!

در حالی که کشتار زنان و کودکان فلسطینی در اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد، یک مبلغ سرشناس سعودی با حرام دانستن نفرین رژیم اسراییل، جنجال گسترده ای را در پایگاه های ارتباط اجتماعی ایجاد کرد.

خبرگزاری ایرنا: در حالی که کشتار زنان و کودکان فلسطینی در اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد، یک مبلغ سرشناس سعودی با حرام دانستن نفرین رژیم اسراییل، جنجال گسترده ای را در پایگاه های ارتباط اجتماعی ایجاد کرد.

پایگاه خبری شبکه العالم نوشت:  ˈصالح الفوزانˈ عضو هیات علمای ارشد که بالاترین نهاد دینی در عربستان سعودی به شمار می رود، ادعا کرد: ˈنفرین کردن اسرائیل جایز نیست زیرا اسرائیل نام پیامبر خدا یعقوب علیه السلام است و صحیح تر، نفرین کردن یهودیان است.ˈ !!!

سران کشورهای مرتجع عرب به همراه سران کشورهای غربی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی و اعمال جنایت بار این رژیم در کشتار مردم بی دفاع غزه به شمار می روند.

با گذشت 27 روز از حملات همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، تاکنون بسیاری از سران مرتجع عرب و مفتی های آنها حتی حاضر نشده اند که تجاوزهای ارتش رژیم صهیونیستی را در ظاهر محکوم کنند.

سخنان مضحک این مفتی عربستانی در جای خود جالب و قابل تامل است.

در پیام صوتی منسوب به الفوزان آمده است: برخی از مردم می گویند ˈاللهم العن إسرائیلˈ (نفرین خدا بر اسرائیل) و این به معنای نفرین بر یعقوب علیه السلام است. وی ادعا کرده که مسلمان باید به این توجه داشته باشند و به جای سرزنش اسرائیل، بگوید ˈلعن الله الیهودˈ یا ˈلعنة الله علی الیهودˈ(نفرین خدا بر یهودیان).

سخنان الفوزان جنجال گسترده ای در سایت اجتماعی توییتر که در عربستان گسترش یافته است، ایجاد کرده و بین موافقان و مخالفان این فتوا اختلاف به وجود آمده است؛ به ویژه این که این فتوا همزمان با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوارغزه صادر شده است.

در این جنگ خانمان سوز که از 27 روز پیش آغاز شده، تا این ساعت یکهزار 857 فلسطینی به شهادت رسیده و نه هزارو 400 فلسطینی دیگر نیز که بسیاری از آنان زن و کودک هستند، مجروح شده اند.

بسیاری از کاربران توییتر فتوای الفوزان را رد کرده و گفته اند که منظور از نفرین کردن اسرائیل، رژیم اسرائیل است نه یعقوب نبی(ع).

جزییات نامه عجیب صداوسیما به فدراسیون!

صداوسیما در نامه‌ای جالب به فدراسیون فوتبال ضمن تعیین حق پخش تلویزیونی لیگ امسال به مبلغ 20 میلیارد تومان، نحوه درآمدزایی‌های گذشته فدراسیونی‌ها را هم به یادشان آورد و احقاق درآمد 160 میلیاردی تبلیغات محیطی را هم در گرو پذیرش بسته پیشنهادی‌اش دانست.

ایسنا: صداوسیما در نامه‌ای جالب به فدراسیون فوتبال ضمن تعیین حق پخش تلویزیونی لیگ امسال به مبلغ 20 میلیارد تومان، نحوه درآمدزایی‌های گذشته فدراسیونی‌ها را هم به یادشان آورد و احقاق درآمد 160 میلیاردی تبلیغات محیطی را هم در گرو پذیرش بسته پیشنهادی‌اش دانست.

صداوسیما در بسته پیشنهادی‌اش به فدراسیون فوتبال برای پرداخت حق پخش تلویزیونی فصل 94 - 93 مسابقات لیگ برتر، مبلغ حدودی20 میلیارد تومان را تعیین کرده و در نامه‌ای جالب به فدراسیون ارتقای سطح و شیوه درآمدزایی فدراسیون و سازمان لیگ را مدیون زحمات خود دانسته و با پایانی محترمانه اما در عین حال تهدیدآمیز حصول تمام درآمدها تبلیغاتی کنونی را در گرو پذیرش پیشنهاد خود قلمداد کرده است!

** چه کسی درآمد 4 میلیاردی فدراسیون از صندوق حمایت از قهرمانان را محقق کرد؟!

صداوسیما در ابتدای این نامه به مقاطع زمانی مختلفی اشاره کرده که فدراسیون از محل‌هایی چون صندوق حمایت از قهرمانان ورزشی تغذیه می‌کرد؛ محلی که سالانه حداکثر 3 تا 4 میلیارد تومان از آن به فدراسیون و سازمان لیگ پول تزریق می‌شد. این سازمان مدعی شده با ورودش به موضوع، این شانس را به فدراسیون داده که از این محل درآمد بیشتری نسبت به سال‌های اولیه بدست آورد!

** صداوسیما درآمدش از تبلیغات محیطی را لو داد؟

صداوسیما همچنین عنوان کرده با ورود دوباره‌اش به موضوع ارتقای درآمدهای فوتبال، کمک‌حال فدراسیون بوده و طی 3 سال از فصل 91 - 90 تاکنون مبلغ 42 میلیارد تومان را تحت عنوان حق پخش تلویزیونی پرداخت کرده است. همینطور در این مدت حق بهره‌برداری از تبلیغات محیطی را به فدراسیون واگذار کرده و در عین حال می‌داند که آنها در این زمان حدود 50 میلیارد تومان درآمدزایی داشته‌اند!

در این بخش از نامه، صداوسیما با قبول درآمد 50 میلیارد تومانی از محل تبلیغات محیطی، به نوعی اعلام کرده که خودش در گذشته درآمدی در همین حدود را از این محل بدست می‌آورده اما مبلغ اضافه‌تری به خاطر این درآمد، به فدراسیون پرداخت نشده است!

** این ما بودیم که شما را از درآمدزایی سنتی نجات دادیم!

صداوسیما گفته که ورود آنها به مساله باعث شده تا فدراسیون دیگر از محل درآمدزایی سنتی استفاده از بودجه صندوق حمایت از قهرمانان، ارتزاق نکند و پا به عرصه شیوه‌های جدید درآمدزایی گذارد!

اما آنچه در دنیا رواج دارد میان این دو محل درآمدی برای فوتبال تفکیک وجود دارد. معمولا سهم تبلیغات محیطی حدود 30درصد مجموع درآمدهای تبلیغاتی و سهم حق پخش تلویزیونی حدود 70 درصد آن است و عملکرد فیفا هم همین را نشان می‌دهد.

** تلویزیون خواهان قرارداد 3 ساله با افزایش میانگین 25 میلیاردی

صداوسیما مبلغ پیشنهادی یا بهتر بگوییم تعیین شده از سوی خود برای حق پخش تلویزیونی در فصل 93 - 92 را 20 میلیارد تومان اعلام کرده و این در حالی است که این درآمد در فصل گذشته 18 میلیارد تومان بود!

همچنین افزایش 2 میلیاردی صداوسیما در حق پخش در حالی است که آنها درخواست عقد قرارداد سه ساله و افزایش رقم حق پخش طی این مدت با میانگین حدودی 25 میلیارد تومان را در نظر گرفته که این نشان از افزایش 25 درصدی سالانه دارد.

** آیا تهدید صداوسیما عملی می‌شود؟!

در انتهای نامه هم صداوسیما در بیانی محترمانه اما در عین حال تهدیدآمیز تاکید کرده اگر فدراسیون پیشنهاد صداوسیما را نپذیرد و مسابقات فوتبال لیگ برتر از تلویزیون پخش نشود، طبیعتا تبلیغات محیطی در استادیوم‌ها هم دیگر ارزشی نداشته و فدراسیون از این محل درآمدزایی هم محروم می‌شود!

** مقاومت امسال کفاشیان را در چه حدی می‌دانید؟

سال گذشته هم موضوع توافق فدراسیون و صداوسیما بر سر مبلغ حق پخش تلویزیونی در میان بود و علی کفاشیان رییس فدراسیون بارها تهدید می‌کرد که اگر مبلغ درخواستی‌ فدراسیون محقق نشود اجازه ورود دوربین‌های تلویزیونی به ورزشگاه‌ها را نمی‌دهد. صداوسیما پای حرفش ایستاد و نظر فدراسیون هم در حد تهدید در رسانه‌ها باقی‌ ماند و چاره‌ای جز تسلیم شدن نداشت. حداکثر اقدام فدراسیون تبدیل قرارداد 3 ساله به یک ساله بود تا شاید بتواند چانه‌زنی را پس از جام جهانی با قدرت بیشتری دنبال کند. الان فدراسیون همان موضع پارسال را دارد و نامه صداوسیما هم نشان می‌دهد از چه موضعی با فدراسیون مذاکره می‌کند!

حال باید دید تهدید امسال کفاشیان در شرایطی که همچنان بعضی باشگاه‌ها از بودجه بیت‌المال ارتزاق می‌کنند، چقدر جدی و مقاومتش در چه حدی است، هرچند شکل صحیح کار قطع ورود بودجه‌های دولتی به فوتبال و خصوصی‌شدن واقعی و کامل تمامی باشگاه‌های ایران از یک طرف و احصای درآمدهای قانونی و طبیعی فوتبال از محل حق پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی و... در طرف دیگر است.

واکنش احمد خاتمی به‌ رفتار لیلا حاتمی در کن

آیت الله خاتمی گفت: خانمی از کشور ما برای داوری مسابقات فیلم به خارج سفر میکند و در آنجا با وضعیت پوشش نامناسب با داوران مرد خارجی دست میدهد و به جای اینکه همه صدای اعتراضشان نسبت به این اقدام ناپسند بلند شود میگویند این مسائل عادی است باید به حضور یک زن ایرانی در جشنواره بینالمللی افتخار کرد و حساسیت را کنار گذاشت.

خبرآنلاین: یک عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان این‌که عوامل بسیاری موجب انحراف و فاصله گرفتن انسان از دین در عصر غیبت می‌شود، تعریف وارونه و غلط از دین را اولین عامل در سست شدن پایه‌های دین ذکر کرد.

ایسنا نوشت: آیت
الله سیداحمد خاتمی، در بیست و یکمین دوره طرح «تقویت مبانی اعتقادی» به تشریح ویژگی‌های سبک زندگی منتظرانه در عصر غیبت پرداخت و دین مداری را یکی از برجسته‌ترین ویژگی و شاخصه در زندگی انسان منتظر برشمرد.

 بخشهایی از سخنان سید احمد خاتمی:

-تحلیل رایج امروز که «دلت پاک باشد ظاهر مهم نیست» یکی از تفاسیر وارونه و برعکس از دین در جامعه است و این نگاه غلط در ارتباط با مسئله حجاب در جامعه به شدت موج می
زند.نگاه به ظاهر زن بی‌حجاب و بدحجاب نکنید او چنان دل پاک و مومنی دارد که این خانم‌های چادری یک صدم آن را ندارند متاسفانه به تحلیل امروزه جامعه در ارتباط با افراد بیحجاب تبدیل شده است.

-این گونه تحلیل‌ها تنها تحریف کردن دین خدا است.

-آیا به کسانی که دزدی می
کند و یا زنی که قانون صریح خدا یعنی حجاب را زیر پا می‌گذارد، میتوان گفت دلشان پاک است؟ این گونه افراد خطوط قرمز الهی را شکستهاند و شیطان را در دل خودشان وارد کردند و به هیچ وجه نمیتوان آن‌ها را انسان‌های دل پاک معرفی کرد؛ چرا که گناه دل آن‌ها را آلوده کرده است.

-بیش از 10 آیه قرآن در ارتباط با رعایت حجاب با چادر مشکی بیان شده است، از برخی اظهار نظرها درباره پوشش مشکی چادر تعجب نمی کنم. چندی پیش یک انسان بی‌سواد درباره پوشش چادر اظهار نظر کرد که چادر مشکی از دربار انگلیس‌ها آمده است در حالی که در سوره احزاب به شکل شفاف استفاده از چادر مشکی برای زنان گفته شده است.

-جالا چند خانم چادری از چادر سوء استفاده می
کنند و جایگاه دین را مخدوش میکنند این دلیل بر بد بودن چادر و حجاب میشود؟ آیا کسانی که از آیات الهی و اهل بیت به عنوان یک ابزار برای رسیدن به منافع شخصی و دنیایی خود استفاده میکنند دلیل بر بد بودن این دو ثقل اکبر میشود؟ حجاب نیز چنین وضعیتی دارد.

-بکوشیم دین خود را از مطهری‌ها و بهشتی‌ها بگیریم، هر عمامه به سری عالم به دین و مسائل دینی نیست، برای کسب اسلام ناب به دنبال افرادی باشید که علم خود را از علمای برجسته و کسانی که بیراه نرفته و منحرف نشده‌اند بگیرد به طور قطع هر کسی لیاقت و شایستگی پیروی و پرسش مسائل دینی را ندارد.

-متاسفانه غیرت دینی در جامعه اسلامی رخت بسته به حدی که در برخی از مناطق کلان شهر حجاب و روسری به صورت علنی کنار رفته و برخی‌ها نیز عاجزانه می‌گویند چه کنیم دیگر کاری از دست ما ساخته نیست.

-بی‌حجابی و بدحجابی موجود در کشور ما که از کره مریخ نیامده است عدم کنترل خانواده بر نوع رفتار و پوشش فرزندان منشا آغاز این بی‌حجابی‌ها بوده و باید این معضل را از سرشاخه قطع شود.

-متاسفانه در ارتباط مسئله حجاب مَثَل «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» در جامعه ما رسوخ پیدا کرده است، این نگاه مسموم در جامعه بی غیرتی به معنای واقعی کلمه است. این نوع رفتارها در عصر غیبت ما را در آزمون مهدویت و دین مداری در این عصر مردود می کند.

-مشکل بی‌حجابی در کشور حل شدنی است، عزم و اراده مسئولان شرط اصلی برای حل این مشکل است. قانون جامع و کامل شورای انقلاب فرهنگی تصویب شده در سال 86 وجود دارد که عمل به آن بسیاری از مشکلات بی‌حجابی را در کشور حل خواهد کرد.

-تبدیل شدن ضد ارزش‌ها به ارزش یکی دیگر از عوامل مهم در تضعیف دین مداری در عصر غیبت است. خانمی از کشور ما برای داوری مسابقات فیلم به خارج سفر می
کند و در آنجا با وضعیت پوشش نامناسب با داوران مرد خارجی دست میدهد و به جای اینکه همه صدای اعتراضشان نسبت به این اقدام ناپسند بلند شود میگویند این مسائل عادی است باید به حضور یک زن ایرانی در جشنواره بینالمللی افتخار کرد و حساسیت را کنار گذاشت.

-مسئولان فرهنگی کشور این حرکت زشت آن خانم را توجیه می
کنند در صورتی که خود این خانم نامه نوشت و از مردم عذرخواهی کرد، این گونه رفتارها از سوی مسئولان را تبدیل شدن ضدارزشها به ارزش و انتقال آن به بدنه جامعه دانست.

کیهان وسه نشریه دیگر تذکر گرفتند / مجوز 40 نشریه صادر شد

فرهنگ > رسانه - هیات نظارت بر مطبوعات مجوز انتشار 40 نشریه را صادر کرد و به 4 نشریه تذکز داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، در جلسه مورخ 13/5/93 هیأت نظارت برمطبوعات، شماری از تقاضاهای صدور مجوز نشریات مورد بررسی قرار گرفت که طی آن 40 نشریه و 8 پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی (اینجا) مجوز انتشار دریافت کردند. در ادامه این جلسه تقاضای تغییر وضعیت 22 نشریه مورد رسیدگی قرار گرفت.

هم چنین در جلسه امروز هیات نظارت بر مطبوعات به نشریات، «وطن امروز» به استناد بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات، «امید جوان» به استناد بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات، «کیهان» به استناد مصوبات شورای عالی امنیت ملی، موضوع تبصره 2 ماده 5 قانون مطبوعات تذکر داده شد هم چنین موضوع کاریکاتور مندرج در روزنامه آرمان امروز مورخ 4/5/93 مطرح گردید و هیات نظارت بر مطبوعات ضمن توجه به توضیحات مدیر مسوول نشریه، توضیحات ارایه شده را کافی ندانسته و این روزنامه را به دلیل درج کاریکاتوری که شائبه توهین به مقاومت مردم فلسطین را دارد مستحق تذکر دانست.

قصاب داعش چه کسی است؟ (+عکس)

این تروریست فیلمی را از خود منتشر کرده که در کنار سر 5 تن از قربانیان عناصر داعش ایستاده و چاقویی بزرگ در دست دارد.

ایرنا - یک روزنامه اسپانیایی در گزارشی از ماجرای تروریستی خبر داد که از این کشور به سوریه رفت و به قصاب داعش تبدیل شد.
 
روزنامه ˈال پاییسˈ در مطلبی نوشت: ˈحمدوشˈ ملقب به ˈکوکیتوˈ از افراطی هایی بود که از اسپانیا به سوریه رفت و در آنجا به گروه های تروریستی ملحق شد.
 
بر اساس این گزارش، پلیس اسپانیا و سرویس های اطلاعاتی چند کشور اروپایی، هویت حمودش 28 ساله از اهالی شهر ˈالفنیدقˈ مغرب که با یک زن اسپانیایی ازدواج کرده است را شناسایی کردند.

این تروریست فیلمی را از خود منتشر کرده که در کنار سر 5 تن از قربانیان عناصر داعش ایستاده و چاقویی بزرگ در دست دارد.
 
ˈاسیه احمد محمدˈ همسر این تروریست هم به سوریه رفته و با او در یکی از اردوگاه های آموزشی داعش در شهر الاتراب دیدار کرده است.
 
گزارش پلیس اسپانیا حاکی است که حمدوش در مراسم عروسی، یک کمربند انفجاری به همسرش هدیه داده است.
 
بر اساس این گزارش، این زن و شوهر هنوز زنده هستند، ولی برادر همسر این تروریست در سوریه به هلاکت رسیده است.
 
به گفته منابع اسپانیایی، کوکیتو قبل از رفتن به سوریه یک مغازه لباس فروشی داشت و از همانجا در زمینه جذب و اعزام تروریستها به سوریه فعالیت می کرد.
 
به گفته منابعی در پلیس اسپانیا، کوکیتو به خانواده اش گفته است که یکی از گردانهای داعش را فرماندهی می کند و به عنوان یکی از اعضای ˈشورای اسلامیˈ داعش تعیین شده است.
 
گزارشها حاکی است که کوکیتو از سوی شخصی به نام ˈمایا امایاˈ 51 ساله در اسپانیا جذب گروه داعش شد؛ پلیس اسپانیا این فرد را که در شبکه بین المللی جذب و آموزش تروریستها فعالیت می کرد، در مارس گذشته دستگیر کرد.
 
بر اساس گزارش روزنامه ال پاییس، این شبکه وابسته به القاعده، از سال 2012 توانسته است حدود 70 نفر را که بیشتر آنها مغربی بودند به سوریه اعزام کند. این تروریستها ابتدا به گروه تروریستی النصره و پس از آن به داعش ملحق شدند.

«من روحانی هستم»در فروشگاه صداوسیما؟!

مستند «من روحانی هستم» از فروشگاه عرضه محصولات سروش جمع‌آوری شده است. این بدان معناست که مستند یاد شده برای مدتی در این فروشگاه عرضه می شده است. مسئولان این فروشگاه در پی مراجعه خبرنگار پیام نو تائید کردند که مستند «من روحانی هستم» که تا چندی پیش در این فروشگاه عرضه می‌شده است.

ایسنا: مستند «من روحانی هستم» از فروشگاه عرضه محصولات سروش جمع‌آوری شده است. این بدان معناست که مستند یاد شده برای مدتی در این فروشگاه عرضه می شده است. مسئولان این فروشگاه در پی مراجعه خبرنگار پیام نو تائید کردند که مستند «من روحانی هستم» که تا چندی پیش در این فروشگاه عرضه می‌شده است.

پیام نو نوشت: عرضه مستند «من روحانی هستم» در فروشگاه محصولات فرهنگی سروش که وابسته به صدا و سیما است در حالی تائید شده که طی هفته‌های گذشته درباره رابطه موسسه سازنده این مستند، یعنی «سفیر فیلم» با صدا و سیما تشکیک جدی صورت گرفته است. مهمترین شائبه های ایجاد شده در این رابطه به بحث استفاده مسئولین «سفیر فیلم» از فیلم های آرشیوی صدا و سیما مربوط می شود.

مسئولان فروشگاه محصولات فرهنگی سروش به خبرنگار پیام نو توضیح دادند که توقف عرضه مستند « من روحانی هستم » در این فروشگاه به خواست موسسه سازنده صورت گرفته است. با این وجود معلوم نیست که پخش این مستند در فروشگاه سروش با مجوز و اجازه چه کسی انجام شده است و آیا موسسات دیگری با خط فکری متفاوت از « سفیر فیلم » هم می توانند از چنین امکانی برخوردار شوند یا خیر؟

حواشی مستند « من روحانی هستم » در روزهای ابتدایی پخش در فضایی مبهم به سر می برد، فضایی که به نظر می رسد هر چه جلوتر ی رود از ابهام آن کاسته می شود. برخی گمانه زنی های پراکنده درباره منبع فیلمی آرشیوی استفاده شده در این مستند با ساخت مستند بعدی سفیر فیلم، یعنی « مصاف » و اعتراف سازندگان آن مبنی بر دسترسی به آرشیوهای صدا و سیما باعث شد تا قدری از مناسبات این جریان روشن تر شود.

بعد از انتشار مصاحبه سازندگان « مصاف » در سایت طراحی شده برای این فیلم، غلامعلی جعفرزاده نماینده مجلس عملکرد رسانه ملی در زمینه در اختیار قرار دادن اسناد محرمانه به موسسات خصوصی برای ساخت مستند را «دور از شأن و اخلاق» دانست و تاکید کرد: «هیچ استنباطی از آن نمی شود مگر اینکه این اقدامات ناشی از بغض های سیاسی است.»

با این وجود پخش مستند « من روحانی هستم » در فروشگاه عرصه محصولات فرهنگی سروش، نشان می دهد که احتمالا جدیت مجموعه صدا و سیما در حمایت از موسساتی چون « سفیر فیلم » یا نمونه های مشابه آن به مواردی بیش از اجازه دسترسی به آرشیو این سازمان مربوط می شود.

هر چند عرضه «من روحانی هستم» در فروشگاه سروش به هر دلیلی ادامه پیدا نکرده است اما نفس اقدام به این کار در مجموعه مربوط به صدا و سیما هم در کنار شائبه های تقویت شده درباره بحث استفاده از آرشیو صدا و سیما، موضوع پشت پرده این ذست مستندها را معنادارتر می کند.

کمک ميليوني فوتبال به مردم غزه

سازمان ليگ به همراه بنياد شهيد و باشگاه‌هاي استقلال، پرسپوليس، تراکتورسازي و پيکان 40 ميليون تومان به مردم مظلوم غزه کمک مالي کردند.

جلسه مشترک بنياد شهيد با سازمان ليگ، رحيمي، افشارزاده مديران باشگاه‌هاي استقلال، پرسپوليس و ثنايي مديرعامل پيکان در سازمان ليگ برگزار شد و قرار شد که 40 ميليون تومان از درآمد جام شهدا به مردم مظلوم غزه کمک مالي شود.

                

حاضران در جلسه همچنين جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه و کشتار کودکان را محکوم کردند.

 

با گذشت بیش از سه ماه از اجرای گام دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی بیش از 60 درصد سهمیه بنزین ٤٠٠ تومانی در کارتهای سوخت مصرف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا   مصطفی کشکولی، مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی، اظهار کرد: هم اینک ٩٥٠ میلیون لیتر بنزین با نرخ ٤٠٠ تومان در کارتهای سوخت باقی مانده که ٨٠٠ میلیون لیتر آن مربوط به خودروهای سواری و ١٥٠ میلیون لیتر نیز باقیمانده در کارتهای سوخت موتور سیکلتها است.

وی تصریح کرد: تاکنون زمانی برای پایان اعتبار مصرف بنزین با نرخ ٤٠٠ تومان به شرکت ملی پخش اعلام نشده است و مصرف این فرآورده با نرخ یاد شده کماکان و بدون محدودیت زمانی اعتبار دارد.

بر این اساس در آستانه اجرای گام دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، سهمیه مصرف دو میلیارد و 400 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی در کارت های سوخت خودروها و موتورسیکلت‌ها وجو د داشت.

پس از اجرای گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها، قیمت حامل‌های انرژی از پنجم اردیبهشت ماه افزایش یافت و مقرر شد بنزین سهمیه‌ای با نرخ 700 تومان و بنزین آزاد با نرخ 1000 تومان عرضه شود.

وی با تاکید بر این‌که هیچ محدودیت زمانی برای مصرف بنزین 400 تومانی در نظر گرفته نشده است گفت:‌ البته طبق روال گذشته در هر 24 ساعت امکان استفاده از حداکثر 60 لیتر از بنزین سهمیه‌ای وجود دارد.

بر این اساس به روایت آمار موجودی بنزین با نرخ ٤٠٠ تومان در ١٧ فروردین امسال، دو میلیارد و ٧١٤ میلیون لیتر اعلام شد که دو میلیارد و ١٥٣ میلیون لیتر آن به خودورهای سواری و ٥٦١ لیتر باقیمانده نیز به موتورسیکلتها اختصاص داشت.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، برخلاف انتظار مصرف بنزین در آن بازه زمانی (نوروز) موجودی بنزین ٤٠٠ تومانی در کارتهای سوخت نه تنها کاهش نیافت بلکه به دو میلیارد و ٧١٤ میلیون لیتر نیز رسید.

رفتار مصرفی مردم درخصوص استفاده کمتراز بنزین ٤٠٠ تومانی در تعطیلات عید نوروز را می توان به پیش بینی افزایش قیمت بنزین در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نسبت داد.

این موضوع موجب شد که مردم نیز در تعطیلات نوروز امسال تا روشن شدن قیمت نهایی بنزین در فاز دوم قانون هدفمندی، مقدار بیشتری از این فرآورده با نرخ یارانه ای را در کارتهای خود نگه دارند و بجای مصرف بنزین با نرخ ٤٠٠ تومان، بنزین با نرخ ٧٠٠ تومان را در باک خودروهای خود بریزند.

افزايش نسبی دمای هوا در شرق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه بیشینه دمای هوای تهران امروز و فردا 38 درجه سانتی‌‌گراد خواهد بود خاطر نشان کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا در اکثر مناطق کشور به ویژه سواحل شمالی افزایش نسبی خواهد یافت.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی تهران و بروز پدیده گرد و غبار در این ناحیه، گفت: در روزهای پایانی هفته پیش‌رو دمای هوا در اکثر مناطق کشور افزایش نسبی خواهد یافت.

امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با فارس، درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های پیشیابی هواشناسی انتظار می‌رود طی سه روز آینده مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور در ساعات بعدازظهر به ویژه اوایل شب شاهد افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: انتظار می‌رود از امشب طوفان شرق کشور (منطقه زابل) تضعیف شود و در این منطقه فقط شاهد وزش باد باشیم.

وی گفت: طی دو روز آینده قسمت مرکزی خلیج فارس و همچنین سواحل جنوب شرق دریای مازندران مواج خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به بارش پراکنده باران طی دو روز آینده در سواحل شرقی دریای خزر ابراز داشت:‌ طی این مدت در مناطق شمالی آذربایجان غربی و شرقی و همچنین اردبیل شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

به گفته نقشینه امروز و فردا نیز در مناطقی از ایلام، خوزستان و شمال خلیج فارس بروز پدیده گرد و غبار دور از انتظار نخواهد بود.

وی یادآور شد: طی امروز و فردا نیز در جنوب استان تهران (رباط کریم و ورامین) شاهد افزایش سرعت وزش باد خواهیم بود که می‌تواند با بروز پدیده گرد و غبار همراه باشد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه بیشینه دمای هوای تهران امروز و فردا 38 درجه سانتی‌‌گراد خواهد بود خاطر نشان کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا در اکثر مناطق کشور به ویژه سواحل شمالی افزایش نسبی خواهد یافت.

اخبار13/5/1393

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وبسایت مجاهدین پارسیان ایران- سلسله آموزشي واطلاع رساني
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    پارسيان 100چه سايتي است؟
    نام اعضا(مهم):

      نام عضا(مهم):

      ا-ح

      ف-ح

      ع-ب

      م-ج

      د-ا

      ع-م

      ر-د

      م-د

      و-ص

      ن-ص

      ع-ص

      ن-ک

      ف-م

      ن-چ

      س-د

      ا-م

      ح-ع

      ج-خ

      و...

    16آذر- روزدانشجو

    16آذر- روز دانشجو

    گرامی داشت دانشجویان شهید 

    ذانشگاه تهران


    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 79
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 84
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 97
  • بازدید ماه : 93
  • بازدید سال : 362
  • بازدید کلی : 4,289
  • اخبارپارسیان100

    توجه:

    اخبارپارسیان100 

    از این پس بطور ویدیو پخش می شود.

    برای بهتر دیدن ویدیو هابه صفحه ی اصلی

    وبسایت مراجعه نمایید.