loading...
.......................
آیت الکرسی
عزاداری حسینی-محرم 1393-پادگان مجاهدین پارسیان ایران
آیت الله طالقانی - مجاهد نستوه ، انقلابی رو سفید

اخبار جدید مجاهدین

اخبار جدید مجاهدین 


حمله به اردوگاه دشمن 13دی1393


دشمن ازحمله مجاهدین با خبر بود
چراکه قبل از رسیدن
رزمندگان مجاهدین پارسیان ایران
مکان های مهم راتخریب کرده و

فقط مقر فرماندهی سالم بود
وهمه ی فرماندهان فرار کرده و فقط یک فرمانده وتعداد کمی سرباز در اردوگاه باقی مانده بودند.

 در این حمله 3مجاهد پارسیان به شهادت رسیدند.

و درآخر مجاهدین اروگاه دشمن را فتح کرده وبرای آمادگی بیشتر ارتش را به منطقه ای دیگری خواهد برد.  




تاریخ:1393/10/13

......... بازدید : 13 چهارشنبه 08 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارپارسيان۱۰۰

 

صهیونیست‌ها قصد تکرار سناریوی پایان جنگ با حزب‌الله را دارند

در شرایطی که برای اولین بار جنگ در غزه باعث شده است که در روزهای اخیر تعداد تلفات ارتش اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی بیشتر از غزه شود و در شرایطی که طرح آتش‌بس کری و پیشنهادات مصر با بن‌بست مواجه شده است، وزارت خارجه رژیم اسرائیل دو سناریو برای پایان دادن به جنگ مشابه پایان جنگ با حزب‌الله در سال 2006 را پیشنهاد کرده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به نتانیاهو توصیه کرده است که نگارش متن پیش‌نویس قطعنامه‌ای در شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در غزه شروع شود.

به گزارش «تابناک» و به نقل از روزنامه اسرائیلی هاآرتص، یک مقام ارشد این رژیم در این باره گفته است که چنین اقدامی ابزارهای مبتنی بر حقوق بین‌الملل علیه حماس خواهد بود و به منافع اسرائیل برای مثال در موضوعاتی مانند خلع سلاح غزه و برگرداندن کنترل دولت خودگردان فلسطینی بر غزه کمک زیادی خواهد کرد.

گفته می‌شود که نیسیم بن شتریت از مدیران وزارت خارجه با ارسال سندی به یوسی کوهن مشاور امنیت ملی رژیم اسرائیل، یک طرح خروج دیپلماتیک از بحران غزه را پیشنهاد کرده است. بخش‌های مختلف وزارت خارجه در تهیه این سند نقش داشته‌اند.

این پیشنهاد مشابه اقدامی است که در سال 2006 و در جریان جنگ با حزب‌الله اجرایی شد. قطعنامه 1701 که به ان جنگ پایان داد، خواهان آن شد که تمام راکت‌ها و سلاح‌های موجود در جنوب لبنان برچیده شود و ارتش لبنان را تنها نیروی نظامی قانونی در منطقه اعلام کرد و ماموریت‌های نیروهای حافظ صلج سازمان ملل موسوم به یونیفیل را به طور گسترده افزایش داد.

وزارت خارجه صهیونیست‌ها دو راه را برای پیشبرد چنین قطعنامه‌ای در شورای امنیت پیشنهاد کرده است. راه اول این است که با چند کشور که در غزه اهدافی مشابه رژیم اسرائیل دارند، توافقی به دست آید. این کشورها احتمالا مصر، ایالات متحده، کشورهای اصلی اروپایی و دولت خودگردان فلسطینی خواهند بود که نتیجه توافق خود را به شورای امنیت خواهند برد. این روش مشابه روش خلع سلاح شیمیایی سوریه در سال گذشته است.

روش دوم این است که به طور مستقیم یک قطعنامه به همراهی ایالات متحده، انگلیس، فرانسه و سایر دولت‌های دوست اسرائیل به شورای امنیت برده شود.

به گفته مقام صهیونیستی که این طرح دولت را در اختیار هاآرتص قرار داده، وزارت خارجه این رژیم معتقد است که اگر اسرائیل چنین طرحی را در پیش گیرد و در هماهنگی با ایالات متحده، مصر و دولت خودگردان به پیش ببرد به چند هدف دیپلماتیک خود دست خواهد یافت، نخست این که مکانیزم‌هایی بین‌المللی برای خلع سلاح غزه و کنترل مواد ساختمانی ورودی به آن ایجاد خواهد شد، ثانیا دولت خودگردان به غزه باز گردانده خواهد شد و نیروهای وابسته به ان کنترل گذرگاه‌ها با اسرائیل را به دست خواهند گرفت و ثالثا اتحاد با مصر تقویت خواهد شد.

ایده استفاده از شورای امنیت برای پایان دادن به جنگ به نفع اسرائیل از سوی چند وزیر و از جمله لیونی وزیر دادگستری و گیلاد اردان وزیر مخابرات در جلسات کابینه امنیتی نظامی اسرائیل مطرح شده است. یعالون وزیر جنگ این رژیم نیز این ایده را در دستور بررسی قرار داده است. به عقیده وی اگر رسیدن به آتش‌بس با میانجی‌گری مصر به سرانجامی نرسد، آن گاه ایالات متحده باید موضوع را از طریق شورای امنیت در دست بگیرد.

پیشنهاد وزارت خارجه اسرائیل در حالی مطرح می‌شود که در چند هفته‌ای که از تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به غزه می‌گذرد، چند بازیگر منطقه‌ای و بین‌المللی پیشنهاداتی را برای آتش‌بس مطرح کردند. پس از به شکست انجامیدن اقدامات اولیه مصر در این باره، پیش‌بینی می‌شد که این کشور شانس کمتری برای به سرانجام رساندن پیشنهادات خود دارد.

سپس در پایان هفته گذشته اخباری در مورد پیشنهاد آتش‌بس کری مطرح شد که موارد زیر را در بر می‌گرفت:

۱ـ آتش‌بس موقت یک هفته‌ای که از روز یکشنبه (27 جولای) آغاز بشود و نیروهای اسرائیلی در این مدت، غزه را کامل ترک نمی‌کنند و به یافتن و تخریب تونل‌های حماس ادامه خواهند داد.

۲ـ در مدت آتش‌بس، حماس و اسرائیل مذاکره بر سر شرایط دائمی‌تر را با میانجیگری مصر آغاز خواهند کرد. دولت خودگردان فلسطین نیز در این گفت وگو‌ها خواهد بود.

۳ـ ایالات متحده، دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه اروپا تضمین می‌کنند که موضوعات اصلی مورد نظر طرفین در گفت وگو‌ها بررسی شود؛ این موارد برای اسرائیل شامل خلع سلاح غزه از راکت‌ها و تونل‌ها و برای حماس، شامل پایان محاصره غزه و بازسازی خسارات وارده به غزه خواهد شد.

اگر چه واقعی بودن این پیشنهاد به طور قطعی تائید نشد ولی در هفته گذشته، صهیونیست‌ها ناراحتی خود از پیشنهاد مطرح شده توسط کری را ابراز داشته‌اند.

این در حالی است که حماس در یک هفته اخیر خلع سلاح را به شدت رد کرده است، پس از این که مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس پایان اشغالگری و خلع سلاح اسرائیل را پیش‌شرط‌های کنار گذاشتن سلاح اعلام کرد، امروز نیز اسامه حمدان از رهبران حماس در این باره گفته است که جنبش حماس هرگز هیچ توافقنامه ای که خلع سلاح مقاومت فلسطین را تضمین کند، نخواهد پذیرفت. وی ادامه داده است که تونل های ارتباطی بین غزه و اسرائیل بخشی از سلاح مقاومت است که مذاکره بر سر آن وجود ندارد و تونل های واقع در بین مصر و غزه نیز بخشی از روش شکست محاصره تحمیلی بر غزه برای تامین برخی کالاهای ضروری مایحتاج مردم غزه است.

نتانیاهو در کنفرانس خبری

آماده گسترش حملات در غزه هستیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته این رژیم باید آماده گسترش حملات خود تا زمان دست‌یابی به اهدافش باشد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته این رژیم باید آماده گسترش حملات خود تا زمان دست‌یابی به اهدافش باشد.


بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، موشه یعلون، وزیر جنگ و بنی گانتز، رئیس ستاد  این رژیم در خلال یک کنفرانس خبری از آمادگی این رژیم برای ادامه جنگ در غزه و گسترش دامنه آن خبر داده‌اند.

نتانیاهو در این کنفرانس خبری از آمادگی رژیم تحت امرش برای گسترش حملات در غزه تا زمان دست‌یابی به اهداف خبر داده است؛ نتانیاهو گفت: «به عبارت دیگر، چشم‌اندازی برای آتش‌بس وجود ندارد.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت این عملیات تا غیرنظامی کردن غزه و تخریب تونل‌های زیر زمینی مرزی ادامه خواهد داشت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین با این ادعا که حماس تا کنون چندین بار پیشنهادات آتش‌بس را نقض کرده است گفت: «آنها بی‌رحم هستند، نه تنها در برابر ما، بلکه در برابر شهروندان خودشان».

موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم گفت جنگ در غزه ادامه می‌یابد.

بنی گانتز نیز با بیان اینکه رژیم صهیونیستی آماده انجام عملیات نظامی محتاطانه از طریق زمین، دریا و هوا است گفت: «عملیات تخریبی تونل‌های حماس در غزه، یک به یک صورت خواهد گرفت.»

وی گروه حماس را به انجام حمله نظامی به بیمارستان شفا متهم کرد.

جنگنده‌های اسرائیلی از 8 ژوئیه حملات بی امان خود را علیه نوار محاصره شده غزه آغاز کردند. ارتش اسرائیل نیز در 17 ژوئیه تهاجم زمینی علیه نوار ساحلی پرجمعیت غزه را آغاز کرد.

تا کنون بیش از یک هزار و 62 فلسطینی و 43 اسرائیلی در جنگ غزه کشته شده‌اند. بیش از 6 هزار فلسطینی نیز زخمی شده‌اند. حماس آمار تلفات اسرائیل را 100 نفر عنوان می‌کند.

نوار غزه از سال 2007 در محاصره رژیم اسرائیل قرار دارد. این محاصره کاهش استانداردهای زندگی، سطوح بی‌سابقه بیکاری و فقر بی‌امان را برای ساکنان این منطقه به همراه داشته است.

رژیم آپارتاید اسرائیل حدود یک میلیون و 700 هزار نفر از اهالی غزه را از حقوق اساسی‌شان محروم کرده است.

لحظه به لحظه با تحولات فلسطین

حملات صهیونیست ها به غزه در سایه تلاش ها برای آتش بس ادامه دارد

نیروهای رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) با هدف قرار دادن خانه‌ای در جنوب نوار غزه چهار تن دیگر از فلسطینیان را به شهادت رساندند و به این ترتیب آمار شهدای غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 1115 تن افزایش یافت. 20:47 اظهارات ضد و نقیض مقامات اسرائیلی درباره آتش‌بس 19:05 شهادت 12 فلسطینی در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به اردوگاهی در شمال غزه 17:46 سخنگوی حماس اخبار موافقت با آتش‌بس 24 ساعته را نادرست اعلام کرد

نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «العصف المأکول» رو به رو شد. این تجاوز تاکنون 1049 شهید و بیش از 6 هزار مجروح بر جای گذاشته است.

به گزارش «تابناک»،نیروهای رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) با هدف قرار دادن خانه‌ای در جنوب نوار غزه چهار تن دیگر از فلسطینیان را به شهادت رساندند و به این ترتیب آمار شهدای غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 1115 تن افزایش یافت.

پیش از این نیز 11 تن دیگر از جمله سه کودک و دو زن در حمله هوایی نیروهای رژیم صهیونیستی به خانه ای در اردوگاه البریج به شهادت رسیده بودند. شش فلسطینی دیگر نیز در حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به شهر رفح به شهادت رسیدند که به این ترتیب تعداد شهدای غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 1115 تن رسید

سه شنبه                  


23:22   وزارت بهداشت غزه در جدیدترین خبر، آمار شهدای غزه را یک هزار و 216 نفر و مجروحان را بیش از 7 هزار نفر اعلام کرد

21:55   وزارت بهداشت غزه شمار شهدا را 1191 و مجروحان را بیش از 7000 نفر اعلام کرد

21:49   شیلی سفیر خود از تل‌آویو را فراخواند

21:18   هاآرتص: مقامات ارشد اسرائیل خبر آتش‌بس را رد کردند

16:08- تعداد شهدای حمله رژیم صهیونیستی در غزه از ۱۱۵۰ نفر فراتر رفت. به گزارش شبکه المیادین، بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به غزه، تاکنون ۱۱۵۶ نفر شهید و ۶۷۰۰ نفر نیز زخمی شده‌‌اند

15:30- تحلیلگر صهیونیستی: "هولوکاستی" دیگر در کرانه باختری منتظر یهودیان است. به گزارش "القدس"، "یووال آلون"، در مقاله خود نوشت: موضوع اصلی که اسرائیل باید از آن ترس داشته باشد، روند رو به گسترش تظاهرات و درگیری‌ها در کرانه باختری است و نه تحولات غزه

13:33- جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، نیروگاه برق غزه و تلویزیون "الاقصی" را بمباران کردند. به گزارش خبرنگار «نسیم» در فلسطین، درپی این حمله، مخزن سوخت تنها نیروگاه فعال غزه منهدم شد.تلفویزیون الاقصی پس از این حمله، پخش برنامه‌های خود را از مکانی نامعلوم از سر گرفت

13:04- جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک خانواده فلسطینی را هدف قرار دادند. به گزارش خبرنگار «نسیم» در فلسطین؛ درپی این حمله، مادر و یک دختر خانواده شهید و بقیه اعضای خانواده به شدت زخمی شدند

12:32   نمایندگان جنبش‌های حماس، جهاد اسلامی و فتح راهی مصر شدند

12:24   نیروگاه برق غزه هدف توپخانه‌ رژیم صهیونیستی قرار گرفت

11:48- حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از صبح امروز تاکنون ۳۰ شهید برجای گذاشته است

10:46 ساختمان‌های رادیو و تلویزیون حماس در غزه بمباران شد

10:23- کره شمالی اخبار مربوط به کمک به حزب‌‌الله و حماس را تکذیب کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخبار مربوط به ارسال موشک از سوی پیونگ‌یانگ به حماس کذب است

09:24- نتانیاهو: آتش‌بسی را که به خلع سلاح گروه‌های فلسطینی منجر نشود، نمی‌پذیریم. به گزارش "الشرق الاوسط"، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن بیان این مطالب گفت: عملیات نظامی علیه غزه تا زمانی که تمام تونل‌های زیر زمینی نابود نشود، ادامه خواهد داشت

07:57 حمله جنگنده‌های اسرائیلی به منزل اسماعیل هنیه در غرب غزه

دوشنبه

23:16 رژیم صهیونیستی مرگ فقط 5 نظامی خود را تایید کرد

22:17 جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه واشنگتن هرگز پیشنهادی رسمی برای آتش‌بس در غزه ارائه نکرده است. وی افزود : «ما تنها بخش‌هایی از ایده‌های محرمانه مربوط به پیشنهاد مصر را مطرح کردیم.»وی همچنین در واکنش به جنجال‌های ایجاد شده بر سر انتقادات مقامات رژیم صهیونیستی از طرح جان کری برای آتش‌بس در غزه گفته طرفین متحد نباید اینگونه با یکدیگر رفتار کنند.

22:01 نتانیاهو: آماده گسترش حملات در غزه هستیم/یعلون: جنگ را ادامه دهیم/گانتز: حماس به بیمارستان حمله کرد

21:54 ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی از شمال غزه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد

21:53 تماس تلفنی ظریف با خالد مشعل و رمضان عبدالله

21:48 مقام کاخ سفید از توافق اوباما و رهبران کشورهای غربی برای آتش‌بس فوری در غزه خبر داد

21:35 حماس از کشته شدن 10 نظامی صهیونیست در الشجاعیه خبر داد

21:29 ارتش رژیم صهیونیستی: فلسطینیان ساکن حومه غزه منازل خود را فوراً ترک کنند

20:36 خشم دولت اوباما از انتقاد مقامات صهیونیست از طرح جان کری برای آتش‌بس در غزه

20:27 جان کری: هر آتش‌بسی باید به خلع سلاح حماس منجر شود

20:08 گردان‌های قسام با 5 خمپاره مناطق شرقی بیت حانون را هدف قرار داد

19:38 کشته شدن 4 نظامی صهیونیست و زخمی شدن 10 نظامی دیگر

19:16 شهادت 10 کودک فلسطینی در غرب غزه در روز عید فطر

در سوریه دقیقاً چه می گذرد؟

درگیری در سلسله جبال شرقی لبنان در مرز با سوریه در روزهای اخیر میان جبهه النصره و حزب الله یکی از تحولات بارز میدانی اخیر است؛ جایی که مسلحین وابسته به القاعده که پس از فرار از "یبرود" و سایر شهرهای منطقه "قلمون" سوریه در دره های کوهستانی میان لبنان و سوریه مستقر شده اند.آنها همزمان با طرح اعلام امارت اسلامی از سوی ابو محمد جولانی تصمیم به هجوم به روستاهای شیعه نشین اطراف بعلبک داشتند.

درگیری در سلسله جبال شرقی لبنان در مرز با سوریه در روزهای اخیر میان جبهه النصره و حزب الله یکی از تحولات بارز میدانی اخیر است؛ جایی که مسلحین وابسته به القاعده که پس از فرار از "یبرود" و سایر شهرهای منطقه "قلمون" سوریه در دره های کوهستانی میان لبنان و سوریه مستقر شده اند.آنها همزمان با طرح اعلام امارت اسلامی از سوی ابو محمد جولانی تصمیم به هجوم به روستاهای شیعه نشین اطراف بعلبک داشتند.

 برای آنهایی که در تناقضات بی پایان "بهار عربی" هنوز در دو قطبی استبداد-دموکراسی گرفتار هستند. برای آنهایی که دیروز پرسش معروف "در سوریه چه می گذرد" بی پاسخ ماند و امروز پرسش"در عراق چه می گذرد" معما شده است. برای آنهایی که شعار "بای بای بشار" تبدیل به هیاهوی "ای وای داعش" شده است. برای آنهایی که امروز می شنوند تکریت "پاکسازی" شد و فردا، تکرار اخبار دیروز را مرور می کنند. برای ما، برای آنها، برای دوست برای دشمن، برای مسلمان برای مسیحی، شیعه و سنی، تهران و ریاض، مسکو و واشنگتن، خاورمیانه تبدیل به آتشفشان "روز واقعه" شده است!

نخست برای آنهایی که هنوز گرفتار اوهام بهار عربی هستند و در تحولات خاورمیانه به دنبال فرشته دموکراسی هستند تا دیو استبداد را نابود کند باید گفت این فرشته در خاورمیانه به انسان سجده نمی کند. دموکراسی در خاورمیانه، فرشته رانده شده است.گویی حق با ملک فهد بود زمانی که به سفیر امریکا توصیه کرد که در اینجا به دنبال دموکراسی نباشید چرا که با فرهنگ مردمان خاورمیانه بیگانه است!

تغییر الگوی جنگی ارتش

برای آنهایی که هنوز می پرسند "در سوریه چه می گذرد؟" و پاسخ پرسش خویش را دریافت نکرده، گرفتار پرسش "در عراق چه می گذرد؟" شده اند باید گفت اگر هنوز از زاویه دموکراسی خواهی به دنبال پاسخ هستید هیچ کس نخواهد توانست پاسخ پرسش شما را بدهد. اما اگر پرسش شما ناظر بر تحولات نظامی است باید گفت پاشنه میدان نبرد پس از ورود حزب الله لبنان ، تغییرات جدی کرده است.
با این حال ماهیت نامتقارن و دینامیک جنگ های غیر کلاسیک، مبتنی بر آزاد سازی سریع مناطق نیست بلکه بر پاکسازی تدریجی استوار است که گاه عبور از یک مجتمع مسکونی ممکن است هفته ها زمان ببرد ، چه رسد به محله ها و شهرها و استان ها.

در سوریه دقیقاً چه می گذرد؟

به این ترتیب در سوریه  با دشمنی روبرو هستید که با اسلوب کلاسیک نمی جنگد. به عنوان مثال در یک شهر یا روستایی که در کنترل گروه های مسلح است، بخش عمده تمرکز این گروه ها در مجتمع های مسکونی، تونل های زیر زمین و عوارض طبیعی و جغرافیایی است به همین دلیل نه تنها بازپس گیری چنین مناطقی بسیار دشوار است بلکه بس از پاکسازی نیز، تثبیت نیرو در آن بسیار دشوار است به ویژه اگر بافت جمعیتی منطقه با گروه های مسلح همراه باشد.

به عنوان مثال در استان درعا در جنوب سوریه که اولین شراره های درگیری از این منطقه شروع شد بافت عشایری معارض، خود از موانع جدی پیشروی است. حتی اگر در مناطقی مانند درعا، بافت جمعیتی مخالف با حضور مسلحین باشد، تمرکز تک تیراندازها در مجتمع های مسکونی می تواند پیشروی ارتش را به شدت کند نماید و یا در محله های قدیمی در حلب یا داریا در حومه غربی دمشق که کوچه های بسیار باریکی دارد، خطوط تماس بین طرفین ممکن است ماه ها بدون تغییر باقی بماند.

با این حال کارشناسان نظامی معتقدند با تغییر استراتژی نظامی و به کار گیری تاکتیک های درگیری غیر کلاسیک، توان دفاعی ارتش سوریه و به زودی ارتش عراق در مقابله با گروه های مسلح افزایش یافته و پس از توقف روند پیشروی های آنان، شرایط میدانی به تدریج به نفع ارتش تغییر یابد.
طبیعی است که این فرایند، شیب ثابتی ندارد و در مقاطعی ممکن است دچار نوسانات منفی یا مثبت شود.

تضعیف ارتش آزاد،جبهه اسلامی و جبهه النصره

یکی از تحولات میدانی جدی در سوریه، تضعیف مسلحین وابسته به ارتش آزاد، جبهه اسلامی و جبهه النصره در فشار گاز انبری میان ارتش سوریه از یک سو و داعش از سوی دیگر است.

به عنوان مثال "دیرالزور" که زمانی مرکز اصلی جبهه النصره بود اکنون تحت سیطره داعش قرار دارد. به این ترتیب می توان گفت که به زودی درگیری اصلی در شرق سوریه میان داعش و ارتش این کشور از سر گرفته خواهد شد.

در "حلب" فشار ناشی از نزدیک شدن دو سر انبر "ارتش سوریه-داعش" باعث شکست های پی در پی برای گروه های مسلح شده است به گونه ای که این گروه های از شرق و شمال شرق تحت هجوم داعش و از غرب و جنوب غربی تحت فشار ارتش سوریه قرار گرفته اند.

یکی دیگر از تحولات جدید حمایت توپخانه ای ارتش سوریه از کمیته های دفاعی کردها در برابر هجوم داعش در حومه "حسکه" است که با وجود درگیری های چندی پیش میان ارتش و کردها، این همراهی نشان از آمادگی ارتش سوریه برای رویارویی مستقیم با داعش دارد.

خلافت جبهه النصره در برابر خلافت داعش

مساله اعلام امارت اسلامی در عید فطر توسط جبهه النصره که پاسخی به اعلام دولت خلافت از سوی داعش است نیز باعث اختلافات جدی میان النصره و متحدین شاخه القاعده در سوریه شده است.هر چند جیش الاسلام  از جبهه النصره خواسته است این خلافت را اعلام نکند ولی به نظر می رسد این موضوع دیر یا زود باعث درگیری میان النصره و جبهه اسلامی خواهد شد که تضعیف این جریان ها به نفع  ارتش سوریه و داعش تمام خواهد شد.

درگیری حزب الله لبنان با جبهه النصره و داعش

درگیری در سلسله جبال شرقی لبنان در مرز با سوریه در روزهای اخیر میان جبهه النصره و حزب الله یکی از تحولات بارز میدانی اخیر است؛ جایی که مسلحین وابسته به القاعده که پس از فرار از "یبرود" و سایر شهرهای منطقه "قلمون" سوریه در دره های کوهستانی میان لبنان و سوریه مستقر شده اند.

آنها همزمان با طرح اعلام امارت اسلامی از سوی ابو محمد جولانی تصمیم به هجوم به روستاهای شیعه نشین اطراف بعلبک داشتند که با عملیات پیشگیرانه حزب الله، این عملیات آنها ناکام ماند.

 به نظر می رسد فرماندهی حزب الله مصمم به پاکسازی این مناطق است که اولین گام قطع ارتباط "عرسال" و دره های کوهستانی مرزی است.
لازم به ذکر است شهرک سنی نشین عرسال در منطقه بقاع یکی از مراکز اصلی حمایت کننده جبهه النصره در سلسله جبال شرقی است که پوشش سیاسی جریان المستقبل مانع ورود ارتش به این شهرک شده است.

همچنین در آخرین شب های ماه رمضان، درگیری های شدیدی بین داعش و حزب الله رخ داد. تا قبل از این ، عمده درگیری های حزب الله با النصره بود.

تقسیم بندی خاک سوریه

به این ترتیب درباره آنچه که در سوریه می توان گفت این است که در حال حاضر در حدود 30 درصد خاک این کشور که عمده این مناطق کویری است در اختیار داعش قرار دارد، سهم نظام سوریه در حدود 55-60 درصد و گروه های مسلح وابسته به القاعده، جیش الاسلام و ارتش آزاد کنترل 15-10 درصد سوریه را در اختیار دارند.

روند تحولات میدانی به نفع نظام سوریه و داعش به پیش می رود و تا ماه های آینده به درگیری اصلی میان داعش و ارتش سوریه منجر خواهد شد.

البته این به معنای نابودی سریع سایر گروه های مسلح نیست. فراموش نکنیم که یک ارتش کلاسیک متمرکز در برابر گروه های مسلح غیر متمرکز ممکن است به یکباره کنترل مناطق گسترده ای را از دست دهد که باز پس گرفتن آنها با توجه به ماهیت و جغرافیای درگیری ممکن است زمان طولانی تری بگیرد.

بررسی تحولات نظامی در شمال، شرق و حتی غرب سوریه در استان های حسکه، الرقه و حمص نشان می دهد که معرکه داعش و ارتش سوریه، قطب اصلی درگیری ها را تشکیل خواهد داد. درگیری هایی که نتیجه بحران سوریه را رقم خواهد زد.

با این حال پس از انتخابات ریاست جمهوری سوریه و پیروزی بشار اسد می توان گفت که سقوط نظام سوریه توسط ارتش آزاد و جبهه النصره کاملاً منتفی است و اینک نبرد به سمت جنگ نهایی داعش و ارتش سوریه می رود که در نهایت، یا بشار اسد بماند یا جانشین او خلیفه ای باشد به نام ابوبکر بغدادی!

ناگفته‌هایی از البغدادی و شورای نظامی داعش

مرکز مطالعات آمریکایی در جدیدترین گزارش خود به جزییات بیشتری از گروه موسوم به دولت اسلامی عراق به ویژه مغز متفکر نظامی آن پرداخته است.

مرکز مطالعات آمریکایی در جدیدترین گزارش خود به جزییات بیشتری از گروه موسوم به دولت اسلامی عراق به ویژه مغز متفکر نظامی آن پرداخته است.

به گزارش پایگاه البلد، در گزارش جدیدی که واحد مطالعات ژئوسیاسی موسسسه مطالعات واشنگتن منتشر کرده است برخی اطلاعات از داعش و شیوه تفکر سرکرده‌های آن و اینکه رهبری این گروهک بر عهده چه کسی است و مفتی چه نقشی دارد، شرح داده شده است.

در این گزارش آمده است: البغدادی شورای نظامی شامل هشت تا 13 نفر دارد که همه آنها را عراقی ها تشکیل می دهند زیرا البغدادی به دیگران اعتمادی ندارد. سه نفر روسای شورای البغدادی را تشکیل می‌دهند و یک افسر سابق بعث به نام سرهنگ ستاد حجی بکر این شورای نظامی را رهبری می کند. وی پس از اینکه به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام پیوست و خدمات نظامی خود و تجربه ارتش بعث را عرضه کرد به عنوان عضوی در این گروهک جذب شد.

سرهنگ حجی از حزب بعث توبه کرد و به عنوان بزرگترین فرمانده نظامی نزدیک به ابوعمر البغدادی مطرح گشت در حالی که آشنایی قبلی میان این دو نبود و از طریق واسطه ها با ابوعمر و ابوحفص المهاجر پذیرفته شد و پذیرش وی مشروط به دادن اطلاعات مفید از ارتش بود و پس از مدتی به عنوان مشاور نظامی ابوعمر البغدادی و ابو حفص المهاجر ارتقا یافت.

بر اساس این گزارش سرهنگ حجی بکر اطلاعات نظامی و طرح هایی در اختیار گروهک داعش قرار داد و آنها را با فرماندهان نظامی سابق وابسته به حزب بعث مرتبط کرد.به مرور زمان سرهنگ حجی بکر جایگاه ویژه ای نزد گروهک داعش یافت و به مثابه گنج نظامی و فرماندهی بزرگ ظرف چند هفته مطرح شد.

در این گزارش آمده است: ابوبکر البغدادی عضوی از گروه موسوم به دولت اسلامی عراق بود که در هسته اصلی فرماندهی این گروه جایی نداشت.محل اقامت وی در غرب عراق به ویژه الانبار و فلوجه بود.وی مشاور ابوعمر البغدادی و ابو حفص المهاجر به مدت 50 روز شد.هدف قرار گرفتن البغدادی و ابوحفص و مرگ هر دو فاجعه ای برای گروه موسوم به دولت عراق به شمار می رفت.

سرهنگ حجی بکر آسیبی ندید و فرماندهان ارشد همه به صورت یکباره به هلاکت رسیده بودند و فرماندهی خالی شد و زمینه برای حجی بکر فراهم شد و مورد ارج همه قرار گرفت.

در این گزارش آمده است: پس از ترور دو سرکرده یعنی ابوعمر البغدادی و ابو حفص المهاجر، سرهنگ حجی بکر به اطلاعات نزدیکان و دیگر فرماندهان رساند که با امیر جدید گروه موسوم به دولت عراق یعنی ابوبکرالبغدادی بیعت کرده است و این خبر برای همه غافلگیر کننده بود.

ناآرامی ها در سوریه شروع شد و همه نگاه ها اعضای این گروه به سوریه معطوف شد به ویژه غیر عراقی هایی عضو این گروه و سوری ها.سرهنگ حجی بکر نگران شد و از ابوبکرالبغدادی خواست که به فرماندهان دستور دهد به فکر رفتن به سوریه نباشند و هر فردی که به سوریه برود عضو منفک و جدا شده تلقی گردد.

این افسر بعثی تفکر تشکیل گروهی از غیر عراقی ها برای رفتن به سوریه به سرکردگی یک فرماندهی سوری را مطرح کرد و فرماندهان عراقی عضو این گروه از رفتن به سوریه منع شدند.فرماندهی جدید در شام اقدام به جذب اعضای غیر عراقی و اعضای جدید خارج از منطقه کردند و جبهه النصره شکل گرفت و با سرکردگی ابو محمد الجولانی رشد کرد و بزرگ شد تا با ابو محمد الجولانی جهانی شد.

بسیاری از تروریست ها از کشورهای حوزه خلیج فارس، تونس، لیبی، مغرب، الجزایر، کشورهای اروپایی و یمن به جبهه النصره پیوستند و این جبهه قدرت و شهرت زیادی پیدا کرد که این اوج گیری جبهه النصره موجبات نگرانی سرهنگ حجی بکر و البغدادی را فراهم آورد به ویژه که در جبهه النصره وابستگی به گروه موسوم به دولت عراق و شخص البغدادی کم بود.سرهنگ حجی بکر از رشد جبهه النصره و الجولانی ترسید.

البغدادی و سرهنگ حجی بکر و همراهان آن به سوریه قبل از انحلال جبهه النصره ظرف سه هفته وارد شدند و به محلی در مرز با ترکیه رفتند.البغدادی در اتاقک آهنی سیار در نزدیکی اردوگاه آوارگان سوری کاملا امن و به دور از انظار قرار گرفت.

تهران و کرج زیر سایه شرایط بد جوی؛

چه دشمنی خطرناک تر از «گرد و غبار» سراغ دارید؟!

با وضعیتی که در تهران و البرز، دو استانی که حدود یک سوم جمعیت کشور را در خود جای داده‌اند، حاکم شده است، هر چه درباره منشأ شناسایی گرد و غبار یافته‌ایم، می‌توانیم دور بریزیم، زیرا شواهد حکایت از آن دارند که در این زمینه به خودکفایی رسیده‌ایم!

گویا قرار نیست نفس راحتی بکشیم! اگر تا سال گذشته، آلودگی هوا ناشی از سوخت بنزین‌های آلاینده مقصر اصلی بود، حال که آن مشکل تا اندازه بسیاری مرتفع شده، مشکلی جدید از راه رسیده که شواهد از تقویت آن در آینده خبر می‌دهند، ولی هنوز ریشه یابی نشده و سرآغاز آن کشف نشده است!

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که با پایان ماه مبارک رمضان و پیوستن تعطیلات دو روزه عید سعید فطر به دو روز نیمه تعطیل و تعطیلِ پنجشنبه و جمعه، بسیاری از ساکنان دو کلانشهر پرجمعیت تهران و کرج ترجیح داده‌اند به مسافرت بروند، از راه رسیدن موج جدیدی از گرد و غبار، موجب شده که هوای این دو شهر در وضعیت ناسالم قرار گیرد.

اما گرد و غباری که چندی پیش با وقوع توفان تهران، روز پایتخت پرجمعیت را به شب تبدیل کرد و بسیاری را به شوک فرو برد، چند روزی است بار دیگر میهمان تهران، کرج و شهرهای ریز و درشت پیرامون آن‌ها شده و محدوده دید افقی را تا حدود زیادی کاهش داده، ولی هنوز کسی نمی‌داند که سرچشمه آن کجاست و برای رفع آن باید چه تدابیری اندیشیده و به کار بسته شود.

اگر تا سال گذشته، هوای غبارآلود به شاخصه تقریبا ثابت آب و هوای استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، کرمانشاه، کردستان و دیگر نقاط واقع در غرب، جنوب غربی و جنوب کشور تبدیل شده و بدین ترتیب، تجربه تلخ سالیان پیاپی در استان سیستان و بلوچستان، تازه در نقاط دیگر کشور قابل لمس شده بود، اکنون نه تنها در آن نقاط وضعیت بهبود نیافته، بلکه این مشکل به دو استان پر جمعیت تهران و البرز هم رسیده است.

این در حالی است که از یک سو فرو رفتن تهران و کرج در گرد و غبار در شرایطی بروز می‌کند که خبری از گرد و غبار وارداتی از کشور همسایه، عراق، در میان نیست و از سوی دیگر، معضل آلودگی هوای این شهر‌ها ـ که به ترافیک بیش از نیمی از خودروهای کشور در درون این شهر‌ها مرتبط می‌شد ـ هم به رغم بهبود یافتن، هنوز کاملا مرتفع نشده و تا حدودی برقرار است.

به عبارت بهتر، اگر تا پیش از این می‌شد گرد و غبار را به گردن خشک شدن سرزمین‌های واقع در عراق و توقف مالچ پاشی در بیابان‌های این کشور بعد از ساقط شدن دولت صدام انداخت و با نگاه مسئولانه، سهم کمی هم برای بی‌مسئولیتی خودمان در خشک شدن حوزه‌های آبگیری چون تالاب هورالعظیم در خوزستان قائل شد، حالا می‌توان مدعی شد که عملکرد سال‌های گذشته خودمان در کنار خشکسالی‌ رقم خورده، کاری کرده که در تولید گرد و غبار به خودکفایی برسیم!

اکنون از یک سو دریافته‌ایم در آستانه دوران خشکسالی جدیدی هستیم و اثرات این دوران کم بارش را با کمبود آب به وضوح درک کرده و انتظار سخت گیری بیشتر مام طبیعت در سال‌های آتی را می‌کشیم و از سوی دیگر، می‌بینیم که در اثر این اتفاق و بی‌توجهی ما نسبت به پیش بینی‌ها، اینقدر بر وسعت بیابان‌‌هایمان افزوده شده که با اندک تغییرات جوی، شاید توفان‌های سهمگینی به راه افتاده و بر ما بتازد، یا دست کم، گرد و غبار بخشی همیشگی از زندگیمان در سال‌های آتی شود.

نیم نگاهی به وضعیت روز گذشته هوای تهران از نظر آلودگی، نشان می‌دهد که پایتختِ خلوت شده و کم رفت و آمد‌تر، با رسیدن شاخص آلودگی هوا به شرایط «ناسالم»، اوضاع نامطلوبی را تجربه کرده و از کرج هم خبر می‌رسد که ساکنان این دیار چند ملیتی نیز در شرایط چه بسا نامطلوب تری قرار دارند؛ در حالی که هیچ گزارشی از چرایی رقم خوردن این رویداد در دست نیست که بتوان به آن استناد کرد و مدعی بود، ریشه این گرد و غبار‌ها معلوم شده است.

حال اگر به این مجموعه، تجربه بسیار ناموفق علت یابی و تلاش برای رفع مشکل گرد و غبار غلیظ در دیگر نقاط کشور را بیفزاییم، درخواهیم یافت که افق بسیار نامطلوبی پیش رویمان ترسیم شده است؛ افقی که با توجه به آغاز دوران خشکسالی جدید در کشور، بحرانی تمام عیار ترسیم می‌کند که اگر قصد رویارویی با آن را داشته باشیم، هر روزی را که می‌گذرد، باید صرف تحقیق و بررسی این موضوع و چگونگی مقابله با آن کنیم؛ اما گویی به خواب فرو رفته‌ایم.

بدین ترتیب دور نیست زمانی که در اثر تداوم این روند و احتمالا شدت گرفتن آن، به جایی برسیم که از
۷۵ میلیون جمعیت کشور، تنها محدودی از شر گرد و غبار در امان باشند و ببینیم این پدیده توانسته سلامتی، محیط زیست، کشت و زرع، دامداری، اقتصاد و هر آنچه برای تداوم حیات کشور مهم است را تحت تأثیر خود قرار داده و بلایی بر سرمان آورد که هیچ دشمن و تحریمی نتوانسته و نخواهد توانست!

هدف‌گیری بنیان موسیقی ایران با طرح زوج و فرد کردن کنسرت‌ها

باید پذیرفت دفتر موسیقی قدرت مطلق برای حفظ ساختار تاریخی کنسرت‌ها را ندارد و شاید دیر یا زود، همه کنسرت‌ها‌ جداسازی ‌شوند؛ رخدادی که اگر با ورود جدی وزیر فرهنگ و ارشاد و حتی مقامات ارشدتر همراه نشود و توقع داشت که دفتر موسیقی مانعش شود، تحققش دور از انتظار نیست و عملاً به منزله پایان اجراهای زنده موسیقیایی در کشور خواهد بود!

طرح جداسازی کنسرت‌های موسیقی در شرایطی جدی گرفته شده که ظاهراً ایده چنین طرحی به گذشته باز‌می‌گردد و در دوره پیشین نیز برخی در پی چنین طرحی بوده‌اند؛ اما اکنون با کناره گرفتن از مسئولیت اجرایی، ایده پرداز اتفاقی شده‌اند که می‌تواند پرده آخر اجراهای زنده محدود در تهران و به ویژه شهرستان‌ها باشد.

به گزارش «تابناک»، تصور کنید به همراه خانواده به کنسرت موسیقی سنتی یا پاپ رفته‌اید اما در زمان ورود به کنسرت، از ورود مادر و همسر و دخترتان جلوگیری و تأکید شود‌ شبی دیگر در خدمت اعضای زن خانواده شما خواهند بود؛ چه واکنشی نشان خواهید داد؟ آیا آخرین حضورتان را در یک اجرای زنده موسیقیایی تجربه نمی‌کنید و آیا ترجیح نمی‌دهید بدون خانواده یا دست‌کم همسر به کنسرت‌ها نروید؟

پاسخ قطعاً مثبت است و تردیدی نیست که بخش گسترده‌ای از حاضران در اجراهای زنده موسیقی به ویژه در کنسرت‌های موسیقی سنتی، خانواده‌ها هستند و بنابراین تقسیم کنسرت‌های موسیقی به زنانه و مردانه به معنای تقسیم مخاطبان کنسرت‌های موسیقی نیست، بلکه درصد بالایی از مخاطبان کنسرت‌ها که علاقه‌ای به استفاده از این برنامه‌ها‌ به صورت انفرادی ندارند، از انبوه مخاطبان موسیقی زنده کشور حذف خواهند شد‌.

بنا بر‌ این طرح حضور آقایان و خانم‌ها در کنسرت‌ها ‌یک شب در میان خواهد بود و کنسرت‌ها عملاً باید به ترتیب روزهای فرد برای خانم‌ها و روزهای زوج برای آقایان برگزار شود و کنسرت‌های موسیقی پاپ نیز در شهرستان‌ها حداکثر دو اجرا خواهند داشت؛ مصوبه‌ای که آن را نهادی با نام «شورای موسیقی» تصویب کرده و در برخی استان‌ها برای اجرایی شدن آن ابلاغ شده که طبیعتاً نگرانی شدید اهالی موسیقی را در پی داشته است.

بنا بر ‌گزارش‌های منتشره، دلیل تصویب چنین طرحی، پیشگیری از برخی کار‌های حرام، تحکیم روابط خانواده‌ها و آرامش روانی حاضرین در سالن اعلام شده است؛ گذاره‌هایی که به نظر می‌رسد در اجرایی با حضور بانوان و آقایان و فضای خانوادگی ‌تحقق‌یافته‌تر خواهد بود و حقیقتاً نمی‌توان ارتباط معناداری میان این رویکرد‌ها و تفکیک جنسیتی کنسرت‌ها ‌‌‌یافت.

پیروز ارجمند، رئیس دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز با چنین رویکردهایی مخالفت کرده و اما در واکنشی که حکم پاک کردن صورت مسأله را دارد و شاید طراحان چنین برنامه‌ای را نیز خرسند کند، گفته است: «به استان‌هایی که بخواهند طرح تفکیک جنسیتی را در کنسرت‌ها اعمال کنند، مجوز نخواهد داد... این طرح تنها در شورای استانی تصویب و ابلاغ شده... از دید ما در دفتر موسیقی این مصوبه وجهه قانونی ندارد و به‌ همین‌ دلیل با آن مخالفت شده و رسما اعلام کردیم به هیچ عنوان به کنسرتی که در آن درخواست تفکیک جنسیتی داشته باشند مجوز نخواهیم داد‌».

ارجمند به عنوان مسئول اصلی موسیقی کشور تأکید کرده است: «به‌ نظر من این مصوبه با توجه به اینکه روال صدور کنسرت در تهران و زیر نظر مرکز موسیقی انجام می‌شود استان‌ها نمی‌توانند خارج از رویه آن‌ برای خودشان مصوبه داشته باشند. به هر حال ما برای برگزاری کنسرت‌ها یکسری رویه قانونی و عرفی داریم که باید بر اساس آن عمل کنیم. تفکیک جنسیتی کنسرت‌ها خلاف رویه عرفی و قانونی ماست و به همین دلیل زیر بار چنین درخواست تحمیلی نخواهیم رفت‌».

رئیس دفتر موسیقی در شرایطی این کار را غیرقانونی می‌داند که به موازات آن، در گفت‌وگویی دیگر درباره اجرای زنده شجریان گفته بود، از نظر دفتر موسیقی، چنین اجرایی مشکل فنی ندارد؛ اما یادآور شده بود: «... بخش‌های دیگری هم در نظام وجود دارد که باید برای اجرای یک کنسرت، تأییدیه بدهند. در حال حاضر برای اجرای هر کنسرتی نیروی انتظامی نظر تخصصی خود را می‌دهد، هر تجمعی در هر سالنی که اتفاق می‌افتد، باید با مجوز نیروی انتظامی باشد. امروزه هر نهادی در این نظام بخواهد برنامه‌ای اجرا کند، در یک تالار اعم از دولتی و غیر دولتی، باید از اماکن مجوز بگیرد. پلیس راهور و پلیس امنیت نظر تخصصی خود را بدهند. این روال کار کشور است‌».

بنابراین باید پذیرفت دفتر موسیقی ‌قدرت مطلق برای حفظ ساختار تاریخی کنسرت‌ها را ندارد و شاید دیر یا زود همه کنسرت‌ها ‌جداسازی ‌شوند؛ رخدادی که اگر با ورود جدی وزیر فرهنگ و ارشاد و حتی مقامات ارشد‌تر همراه نشود و توقع داشت که دفتر موسیقی مانعش شود، تحققش دور از انتظار نیست و عملاً به منزله پایان اجراهای زنده موسیقیایی در کشور خواهد بود.

باید پذیرفت سوای نگاه خانوادگی به برنامه‌های موسیقیایی که مورد اشاره قرار گرفت، بسیاری از کنسرت‌ها ظرفیت دو اجرای مستقل را ندارند و هم‌اکنون نیز در سالن‌هایی که با ظرفیت
۵۰۰ ‌برگزار می‌شوند و عملاً چنین تقسیم بندی منجر به ریزش مخاطبان خواهد شد و چنین فضایی را پیش روی اهالی موسیقی خواهد آورد که برگزاری کنسرت فاقد حداقل دستاورد مالی منطقی خواهد بود و منجر به تعطیلی چنین اجراهای زنده‌ای به عنوان یکی از اتفاقات شاخص فرهنگی در هر کشوری از جمله ایران می‌شوند.

در واقع مشخصاً ضربه اصلی را نه مخاطب موسیقی ـ که با خرید لوح یا دانلود مجاز و غیرمجاز موسیقی نیازش را تأمین می‌کند ـ بلکه اهالی ساز و آواز خواهند خورد که منبع اصلی درآمدشان قطع شده یا در برآورد خوشبینانه به شکل وسیعی تحلیل خواهد رفت، چرا که کسب درآمد از محل فروش آلبوم‌های موسیقی در موسیقی ایران بیشتر حکم یک شوخی را دارد و این اجراهای زنده است که موسیقی ایران را زنده نگه داشته است. با این اوصاف، آیا ایده‌پرداز چنین طرح خطرناکی، خواسته یا ناخواسته بنیان موسیقی ایران را نشانه نرفته است؟

اخبار:8/5/1393

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وبسایت مجاهدین پارسیان ایران- سلسله آموزشي واطلاع رساني
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    پارسيان 100چه سايتي است؟
    نام اعضا(مهم):

      نام عضا(مهم):

      ا-ح

      ف-ح

      ع-ب

      م-ج

      د-ا

      ع-م

      ر-د

      م-د

      و-ص

      ن-ص

      ع-ص

      ن-ک

      ف-م

      ن-چ

      س-د

      ا-م

      ح-ع

      ج-خ

      و...

    16آذر- روزدانشجو

    16آذر- روز دانشجو

    گرامی داشت دانشجویان شهید 

    ذانشگاه تهران


    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 34
  • بازدید سال : 303
  • بازدید کلی : 4,230
  • اخبارپارسیان100

    توجه:

    اخبارپارسیان100 

    از این پس بطور ویدیو پخش می شود.

    برای بهتر دیدن ویدیو هابه صفحه ی اصلی

    وبسایت مراجعه نمایید.