loading...
.......................
آیت الکرسی
عزاداری حسینی-محرم 1393-پادگان مجاهدین پارسیان ایران
آیت الله طالقانی - مجاهد نستوه ، انقلابی رو سفید

اخبار جدید مجاهدین

اخبار جدید مجاهدین 


حمله به اردوگاه دشمن 13دی1393


دشمن ازحمله مجاهدین با خبر بود
چراکه قبل از رسیدن
رزمندگان مجاهدین پارسیان ایران
مکان های مهم راتخریب کرده و

فقط مقر فرماندهی سالم بود
وهمه ی فرماندهان فرار کرده و فقط یک فرمانده وتعداد کمی سرباز در اردوگاه باقی مانده بودند.

 در این حمله 3مجاهد پارسیان به شهادت رسیدند.

و درآخر مجاهدین اروگاه دشمن را فتح کرده وبرای آمادگی بیشتر ارتش را به منطقه ای دیگری خواهد برد.  




تاریخ:1393/10/13

......... بازدید : 7 یکشنبه 19 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارپارسيان۱۰۰

انتشاراخبار:19/5/1393

سقوط خونین یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی مهرآباد

در ساعات ابتدایی وقوع رویداد، اطلاعی از تعداد جان باختگان و چگونگی بروز این سانحه خونین در دست نبود اما گزارش های تایید نشده حکایت از جان باختن تمامی سرنشینان این هواپیما داشت و نزدیکی محل حادثه با شهرک مسکونی و سقوط قطعات جدا شده از هواپیما در برخی مناطق، احتمال گسترده شدن تلفات را می‌داد که ...

هنوز اطلاعی از تعداد جان باختگان و چگونگی بروز این سانحه خونین در دست نیست اما گزارش های تایید نشده حکایت از جان باختن تمامی سرنشینان این هواپیما دارد.

به گزارش «تابناک»، یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع «ایران 140» متعلق به شرکت هواپیمایی «سپاهان» (هسا) که ساعت 9 و هجده دقیقه فرودگاه مهرآباد را به سمت طبس ترک کرد، در شمال فرودگاه سقوط کرد و مسافران آن جان باختند.

گزارش های رسیده حاکی‌ست این هواپیما با ۵۰ نفر سرنشین هنگام بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد در انتهای باند دچار مشکل شده و بر فراز شهرک آزادی و نزدیکی اتوبان فتح دچار سانحه شده است. این در حالی است که گزارش های رسیده حکایت از جدا شدن یکی از بال‌های هواپیما بر فراز منطقه تهرانسر تهران دارد.

یک مقام آگاه در این باره به مهر گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشانی راهی محل حادثه شده و هنوز میزان خسارات و تلفات مشخص نشده است. در حال حاضر ماموران انتظامی اجازه ورود خبرنگاران به محل حادثه را نمی‌دهند.

تاکنون 6 پیکر بی جان از میان لاشه های هواپیما بیرون کشیده شده و گزارش اورژانس حکایت از انتقال چند تن از مجروحان این سانحه با کمک بالگرد به بیمارستان دارد. معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌‌وگو با نسیم تعداد نجات یافتگان را هشت تن ذکر کرده است.

نزدیکی محل حادثه با یکشنبه بازاری که در آن منطقه تهران برپا می‌شود، حکایت از آن دارد که ابعاد ماجرا می‌توانست بسیار وسیع تر و دردناک تر باشد.

به گزارش ایسنا، نیمی از بدنه هواپیما سانحه‌دیده در خیابان "شیشه مینا" و نیمه دیگرش نیز داخل پادگان صنایع هوایی افتاده است. در حال حاضر نیز بالگردهای هلال‌احمر و اورژانس در آسمان منطقه دیده می‌شوند و عملیات امدادرسانی و نظم‌بخشی به محل آغاز شده و خیابان شیشه مینا و چند خیابان منتهی به آن نیز در حال حاضر مسدود است.

دود غلیظ ناشی از آتش‌سوزی در این حادثه از شعاع چندکیلومتری دیده می‌شود و ترافیک منطقه سنگین است. علت آسیب نزدن هواپیما بر روی زمین نیز سقوط قسمت اعظم آن روی درختان منطقه نظامی ذکر شده است.

در حالی که برخی اخبار حکایت از آن دارد که خلبان این پرواز به شماره 5915 اوکراینی بوده، اما اخباری هم به گوش می‌رسد که کادر این پرواز را ایرانی ذکر کرده و حتی از خلبان و دو کمک خلبان این پرواز نام هم برده است.

در پی بروز این سانحه، جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران تشکیل شد. این در حالی است که برخی مسئولان بدون توجه به اینکه ابعاد ماجرا هنوز آشکار نشده، پیام تسلیتی خطاب به خانواده جان باختگان این حادثه منتشر کرده‌اند!

گفتنی است هواپیمای ایران 140، نوعی پلت فرم بومی از هواپیمای آنتونوف اوکراین است و در سال‌های گذشته چندین سابقه سقوط از آن در میان سوانح هوایی کشورمان ثبت شده.

46 تن جان باخته‌اند و چند تن توسط کارگران نجات یافته‌اند

در حالی که گزارش ها حکایت از جان باختن قطعی 46 تن در این سانحه خونین دارد، گزارش سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر حکایت از آن دارد که 5 تن از سرنشینان هواپیما، توسط کارگران و پرسنل کارخانه شیشه مینا، کارخانه‌ای که بخشی از هواپیما به آن اصابت کرده و آتش گرفته، نجات داده شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که کار رهاسازی اجساد توسط تیم های حاضر در محل ادامه دارد و تا کنون پیکر بی جان حدود نیمی از جان باختگان از لاشه هواپیما خارج شده است.

گزارش‌های تکمیلی از جان باختن یکی از مجروحان این رویداد در بیمارستان پیامبران بر اثر شدت سوختگی دارد. با این حساب می‌توان شمار جان باختگان این رویداد را تا این لحظه 47 تن ذکر کرد.

در حالی که واکنش ها نسبت به این رویداد دلخراش ابتدا با نسبت دادن مالکیت این هواپیما به سپاه و بعد تکذیب آن و بعد اعلام حضور کارکنان وزارت دفاع در پرواز و تکذیب آن، موجی از شایعات تکذیب شده به راه انداخت، فرمانده ناجا هم نسبت به این رویداد واکنش نشان داد و از ثبت آتش گرفتن موتور هواپیما در دوربین ناجا خبر داد که حکایت از چگونگی بروز این حادثه بر اثر نقص فنی هواپیما می‌دهد.

گزارش نهایی رویداد و آمار متفاوت جان باختگان

در حالی که آمار جان باختگان به نقل از منابع آگاه تا 47 تن اعلام شده بود، سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که 38 مسافر این حادثه بر اثر جراحات وارده و سوختگی جان خود را از دست داده‌اند و با حضور نیروهای امدادی 10 نفر از افرادی که از این سانحه جان سالم به در برده بودند، به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که یک نفر از آنان جان باخته است.

6 نفر از مجروحان به بیمارستان پیامبران منتقل شدند اما یکی از مجروحان به نام عباس پازوکی در مسیر جان خود را از دست داد. پیگیری‌های نشان داد که 5 نفر از مجروحان زنده به بیمارستان پیامبران رسیده‌اند که به علت شدت سوختگی قرار شد به بیمارستان پیامبران منتقل شوند.

همچنین مشخص شد که 3 نفر نیز با آمبولانس هوایی به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شده‌اند که 2 تن از ایشان به علت سوختگی بالای 60 و 80 درصد به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری منتقل شدند.

2 نفر دیگر از افراد نجات یافته زوج جوانی بودند که جراحات آنها کمتر از سایر مصدومان بود به طوری که در همان درمانگاه «ساها» درمان شدند؛ بیشتر افراد جان باخته اعضای خانواده‌هایی بودند که به صورت جمعی قصد عزیمت به طبس داشتند.

سفیر سابق ایران در عراق!

بعید است ایران و آمریکا در رابطه با عراق مذاکره کنند!!!

سفیر پیشین ایران در عراق اصل موضوع مذاکره ایران و آمریکا در پرونده امنیتی عراق با محوریت مقابله با تروریسم را "بعید" و امری "غیرضروری" دانست.

سفیر پیشین ایران در عراق اصل موضوع مذاکره ایران و آمریکا در پرونده امنیتی عراق با محوریت مقابله با تروریسم را "بعید" و امری "غیرضروری" دانست.

حسن کاظمی قمی در گفت و گو با  (ایسنا)، با اشاره به ورود نظامی آمریکا در عراق و بمباران مواضع داعش اظهار کرد:‌ آمریکا متهم ردیف اول و حامی جریان تروریستی داعش است. انگشت اتهام درباره جنایاتی که داعش در عراق یا سوریه انجام داده است به دست آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع عرب است. از این‌رو ورود آمریکا در بحث مقابله با داعش با ابهامات زیادی روبه‌رو است.

او با اشاره به مقطعی که آمریکا به بحث مقابله با داعش وارده شده است ادامه داد:‌ ما شاهد هستیم چندی پیش حملات داعش علیه مسیحی‌ها شدت گرفت و کشتار و پایش‌هایی صورت گرفت و از سویی شاهد واکنش شورای امنیت سازمان ملل هستیم و به دنبال آن آمریکا اعلام کرد می‌خواهد علیه داعش از عراق وارد عملیات شود.

کاظمی قمی ورود آمریکا در این مقطع و موضع‌گیری‌اش نسبت به داعش را نوعی موضع‌گیری طایفه‌یی و قومی دانست و افزود:‌ تا قبل از حوادث اخیر در عراق هرچه‌ قدر مردم این کشور از هر قومی و مذهبی کشته می‌شدند آمریکا حتی برخلاف تعهدات امنیتی‌اش حاضر به همکاری با دولت عراق نشدند. و بعد از اقدامات تروریستی علیه مسیحیان آمریکایی‌ها به این فکر افتادند.

وی افزود: برخی‌ها بر این نظرند که با توجه به مواضع حمایتی‌ آمریکا از اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه ورود آمریکا به عراق ایجاد یک پوشش خبری است تا از اخبار فلسطین بکاهند.

سفیر پیشین ایران در عراق با اشاره به موضع آمریکا مبنی بر این‌که به خاطر منافع‌شان وارد عراق شده‌اند اظهار کرد:‌ براین اساس طبیعی است موضع آمریکا موضعی براساس حمایت از دولت و ملت عراق و علیه جریان تروریستی داعش نیست چون اگر صادق بودند حداقل اقدامی که می‌توانستند انجام دهند این بود که در چارچوب تعهدات امنیتی‌شان با عراق وارد عمل شوند.

این دیپلمات ایرانی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها بر این تصور بودند که با اقدامات داعش و حمایت از بازماندگان بعثی‌ها که در عراق صورت می‌گیرد و سکوت جهانی در مقابل اقدامات تروریستی در عراق می‌توانند بر فضای سیاسی این کشور غلبه پیدا کنند اما این اتفاق نیفتاد و قضاوت مردم با فتوای مرجعیت، بازسازی ارتش عراق و تفوق عملیاتی از سوی دولت و ملت عراق بر داعش موجب شد تا آنچه آمریکا مدنظر داشت محقق نشود.

کاظمی قمی تصریح کرد: در حال حاضر چهره آمریکا بین مردم، دولتمردان و مراجع دینی بیش از گذشته تخریب شده است.

این کارشناس مسایل منطقه و عراق درباره موضع کردها نسبت به اقدام اخیر آمریکا گفت: خطر داعش خطری متوجه یک قوم و طایفه و مذهب نیست بلکه علیه بشریت است و داعش سردمدار موج ناآرامی در منطقه است و اگر در عراق موفق می‌شد دامنه آتش آن به کل منطقه گسترش می‌یافت. برخلاف وعده داعش که گفته بودند اکراد تهدید نمی‌شوند اما امروز یکی از قربانیان اقدامات داعش، اکراد هستند. براین اساس در چارچوب منافع ملی و منافع کردها طبیعی است که اکراد علیه داعش اقدام کنند. داعش اگر فرصت یابد حتی از اربیل هم می‌گذرد و کل مناطق کردنشین را تصرف می‌کنند.

وی با بیان این که حضور گروه‌های تروریستی مثل داعش در منطقه برای به آشوب کشاندن منطقه از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی است اظهار کرد: آمریکا به واسطه این گروه‌های تروریستی جنگ نیابتی در منطقه را دنبال می‌کند.

سفیر پیشین ایران در عراق درباره برخی اخبار مبنی بر همکاری ایران و آمریکا در عراق و حمایت ایران از حملات آمریکا به مواضع داعش تصریح کرد: مسوول پرونده امنیت در عراق دولت این کشور است و هیچ دولتی نمی‌تواند در این‌باره با کشور دیگری وارد عمل شود. براین اساس اصل موضوع مذاکره ایران و آمریکا در پرونده امنیتی برای مقابله با تروریسم در عراق بعید است و ضرورتی هم ندارد.

او افزود: در چارچوب همکاری‌های دو دولت ایران و عراق به شرطی که دولت عراق درخواستی داشته باشد و از آن جا که موضوع مقابله با تروریسم موضوعی انسانی است ایران باید سخاوتمندانه همکاری کند.

کاظمی قمی درباره موثر بودن ورود آمریکا به عراق در مقابله با داعش گفت:‌ آمریکایی‌ها متهم به پرورش تروریسم هستند. اگر آن‌ها از حمایت و پرورش تروریسم دست بکشند دیگر نیازی به اقدام نظامی و بمباران ندارند. ما به یاد داریم که آمریکایی‌ها در ایجاد گروه‌های تروریستی در عراق از 2003 مثل گروه فرق‌الموت متهم هستند و حتی تحت پوشش شرکت‌های امنیتی مثل بلک‌واتر متهم هستند. بزرگ‌ترین خدمت آمریکا به امنیت منطقه و عراق برداشته شدن حمایتش از گروه‌های تروریستی است.

تازه ترین تحولات عراق؛

جنگ به پشت دروازه های سامرا رسید

در تازه‌ترین تحولات میدانی عراق و در پی حمله جنگنده‌های آمریکایی به دو هدف در شمال این کشور، نیروهای کرد توانستند منطقه الکویر را از تروریست‌های داعش باز پس بگیرند؛ در حمله خمپاره‌ای به سامرا نیز سه تن از محافظان حرم امام هادی(ع) زخمی شدند.

در تازه‌ترین تحولات میدانی عراق و در پی حمله جنگنده‌های آمریکایی به دو هدف در شمال این کشور، نیروهای کرد توانستند منطقه الکویر را از تروریست‌های داعش باز پس بگیرند؛ در حمله خمپاره‌ای به سامرا نیز سه تن از محافظان حرم امام هادی(ع) زخمی شدند.

به گزارش سومریه نیوز عراق، جنگنده‌های آمریکایی با بمباران مناطقی در شمال عراق که گمان می‌رود محل تجمع شبه‌نظامیان تندرو و تروریست‌های داعش بوده باشد، به نیروهای پیشمرگ این امکان را دادند که برخی مناطق از دست رفته را بار دیگر به تصرف درآورند.

در پی این حملات پیشمرگ‌ها به منطقه الکویر، در شرق موصل که چندی پیش به دست تروریست‌های داعش افتاده بود وارد شدند و کنترل این منطقه را بار دیگر به دست گرفتند.

همچنین منابع دولتی عراق اعلام کردند که ارتش این کشور موفق شده است شهر مقدادیه در استان دیالی را به طور کامل از وجود تروریست‌های داعش پاکسازی کند.

در اقدامی دیگر، شهر سامرا هدف حمله خمپاره تروریست‌های داعش قرار گرفت که به دنبال آن سه تن از نیروهای دفاع مردمی که برای حمایت از مرقد امام هادی به این شهر رفته‌اند زخمی شدند.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از محمد شیاع السودانی، وزیر حقوق بشر عراق اعلام کرد که گروه "دولت اسلامی" (داعش) دستکم 500 تن از اقلیت‌های ایزدی را قتل عام و آن‌ها را در گورهای دسته جمعی دفن کرده است.

برخی منابع عراقی نیز اعلام کردند که بیش از 20 هزار ایزدی که بیشتر آنها زن و کودک هستند با کمک نیروهای پیشمرگ از کوه های سنجار، در شمال غرب العراق خارج شده‌اند.

همچنین نیروهای پیشمرگ موفق شدند 15 داعشی در شمال شرق بعقوبه را از پای درآورند.

در همین راستا قاسم عطا، سخنگوی ارتش عراق نیز اعلام کرد که حملات هوایی آمریکا علیه داعش براساس توافق میان دو کشور صورت گرفته است.

در تحولات سیاسی عراق نیز لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه ظهر امروز (یکشنبه) وارد اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق شد تا با مسئولان این منطقه در خصوص تحولات جاری در این کشور بحث و رایزنی کند.

گمان می‌رود مساله ارسال کمک نظامی فرانسه برای پیشمرگ‌های کرد یکی از موارد اصلی بحث میان فابیوس و مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق باشد.

بشار اسد بار دیگر وائل حلقی را مسئول تشکیل کابینه کرد!

رئیس جمهوری سوریه طی حکمی وائل حلقی، نخست وزیر کنونی سوریه را بار دیگر برای تشکیل کابینه مکلف کرد.

رئیس جمهوری سوریه طی حکمی وائل حلقی، نخست وزیر کنونی سوریه را بار دیگر برای تشکیل کابینه مکلف کرد.

به گزارش  (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سانا، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه طی این حکم وائل حلقی که در دولت پیشین سوریه نیز سمت نخست وزیری این کشور را بر عهده داشت بار دیگر مسئول تشکیل کابینه کرد.

بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه که چندی پیش برگزار شد برای سومین دوره به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شد و طبق قانون اساسی وی باید نخست وزیر را برای تشکیل کابینه معرفی کند.

بشار اسد:

نبرد ما با تروریسم نبرد وجودی است؟!

رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد: نبرد ما با گروه های تروریستی نبردی سرنوشت ساز و وجودی است و در این مبارزه و نبرد سستی نمی شناسیم.

رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد: نبرد ما با گروه های تروریستی نبردی سرنوشت ساز و وجودی است و در این مبارزه و نبرد سستی نمی شناسیم.

به گزارش  النشره، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد: ارتش سوریه از همان بدو لحظه نخست تاسیس خود تاکید کرده است که دژی در برابر تروریست هاست و اجازه نمی دهد حقوق ملت ضایع شود، و از عزت و بزرگی ملت و شکوه دولت و میهن حمایت و پشتیبانی می کند و ارتش سوریه از شرف و سربلندی میهن در برابر هر متجاوز و دشمنی دفاع خواهد کرد.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه که با مجله "ارتش ملت" ارگان وابسته به نیروهای مسلح در 69 سالگرد تاسیس ارتش سوریه سخن می گفت، افزود: تا به امروز ارتش سوریه ثابت کرده است که بهترین امانت دار برای این رسالت بوده است، امانتی که ملت آن را بر دوش ارتش سوریه واگذار کرده است، این افراد با شرف در حمایت از ملت و برقراری امنیت و ثبات در کشور تلاش خود را به درستی و خوبی نشان داده اند، و این ارتش سوریه است که تنها ضامن حال و آینده سوریه است و تنها مدافع نستوه از شرف این سرزمین و دفاع از حق و پرچمدار سوریه است.

رئیس جمهوری سوریه همچنین تاکید کرد: خوشا به حال نیروهای ارتش سوریه که موفق شدند اطمینان این ملت را به خود جلب کنند، ملتی که پاسخ وفاداری ارتش را با وفاداری خود به این نیروها نشان داده است، این ملت اکنون دوشادوش ارتش سوریه ایستاده است و در دفاع از عزت میهن در یک خندق واحد می جنگد.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه همچنین تاکید کرد: نبرد ما با تروریسم نبرد وجودی و سرنوشت ساز است، این سرنوشت را باید در این نبرد رقم بزنیم و در نبرد خود با تروریسم سستی و کاهلی جایی ندارد، چرا که امروز بیش از هر زمان دیگری بر پایداری و مقاومت تاکید داریم و باید در برابر پروژه‌های فتنه گرانی که در صدد تجزیه هستند بایستیم و این استعمارگری تروریستی را نابود سازیم. تروریسمی که سوریه و کل منطقه را نشانه رفته است تا از این طریق به خواسته های دشمن صهیونیست که چشم طمع به منطقه و سوریه دوخته را برآورده سازند.

تااخباري ديگرخدانگهدار
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وبسایت مجاهدین پارسیان ایران- سلسله آموزشي واطلاع رساني
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    پارسيان 100چه سايتي است؟
    نام اعضا(مهم):

      نام عضا(مهم):

      ا-ح

      ف-ح

      ع-ب

      م-ج

      د-ا

      ع-م

      ر-د

      م-د

      و-ص

      ن-ص

      ع-ص

      ن-ک

      ف-م

      ن-چ

      س-د

      ا-م

      ح-ع

      ج-خ

      و...

    16آذر- روزدانشجو

    16آذر- روز دانشجو

    گرامی داشت دانشجویان شهید 

    ذانشگاه تهران


    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 84
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 90
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 103
  • بازدید ماه : 99
  • بازدید سال : 368
  • بازدید کلی : 4,295
  • اخبارپارسیان100

    توجه:

    اخبارپارسیان100 

    از این پس بطور ویدیو پخش می شود.

    برای بهتر دیدن ویدیو هابه صفحه ی اصلی

    وبسایت مراجعه نمایید.