loading...
.......................
آیت الکرسی
عزاداری حسینی-محرم 1393-پادگان مجاهدین پارسیان ایران
آیت الله طالقانی - مجاهد نستوه ، انقلابی رو سفید

اخبار جدید مجاهدین

اخبار جدید مجاهدین 


حمله به اردوگاه دشمن 13دی1393


دشمن ازحمله مجاهدین با خبر بود
چراکه قبل از رسیدن
رزمندگان مجاهدین پارسیان ایران
مکان های مهم راتخریب کرده و

فقط مقر فرماندهی سالم بود
وهمه ی فرماندهان فرار کرده و فقط یک فرمانده وتعداد کمی سرباز در اردوگاه باقی مانده بودند.

 در این حمله 3مجاهد پارسیان به شهادت رسیدند.

و درآخر مجاهدین اروگاه دشمن را فتح کرده وبرای آمادگی بیشتر ارتش را به منطقه ای دیگری خواهد برد.  




تاریخ:1393/10/13

......... بازدید : 4 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارپارسيان۱۰۰

((عيدسعيدفطربرايرانيان ومسلمانان مبارزايراني مبارک باد))

شما مي توانيدبراي آشنايي بيشتربه ویژه نامه عید سعید فطردر سايت ما مراجعه فرماييد.

 

برخورد موشک رژيم صهيونيستی به نزديکی بزرگترين بيمارستان غزه

تهران - ایرنا - شبکه خبری اسکای نیوز دقایقی پیش گزارش داد یک موشک اسراییلی روز دوشنبه به محوطه ای که بزرگترین بیمارستان غزه را در خود جای داده است، برخورد کرد و قربانیانی برجا گذاشت.

براساس اين گزارش،منابع بيمارستانی گفتندکه موشک به ساختمانی درنزديکی در اصلی بيمارستان ˈشفاˈ در شهر غزه برخورد کرد.

اين حملات لحظاتی پس از انتشار سخنان ˈبان کی مونˈدبیرکل سازمان ملل روی داد.

وی درگیری ها در غزه را به ˈتندباد مصنوعیˈ تشبیه کرد و گفت که محله های بسیاری با خاک يکسان شده است.

بان کی مون خواستار پايان خشونت ˈبه نام انسانیتˈ شد و اضافه کرد که رهبران طرفين درگيری بايد از خود حسن نیت نشان دهند.

وی همچنين از طرفين درگيری خواست برای پايان دادن به درگيری های در غزه، عزم سياسی داشته باشند.

دبيرکل سازمان ملل گفت که غزه در پی حملات رژیم صهيونيستی که به شهادت صدها غیرنظامی فلسطينی انجاميده است، در ˈشرايط بحرانیˈ قرار دارد.

رييس جمهور ايران درتماس تلفني بانخست وزيرترکيه تعکيد کرد:

تلاش فوری و موثر کشورهای اسلامی برای کمک به مردم مظلوم غزه

تهران- ایرنا- رییس جمهوری در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه بر ضرورت تلاش فوری و همکاری جدی کشورهای اسلامی برای کمک موثر به مردم غزه، توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی و رفع حصر غزه تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» در این تماس تلفنی اظهارداشت: اگر قاهره زمینه همکاری و کالارسانی را فراهم کند، تهران و آنکارا می توانند برای جمع آوری و ارسال کمک های انسان دوستانه منطقه و جهان اسلام جهت یاری رساندن به مردم مظلوم غزه برنامه ريزی کنند.

وی همچنین با یادآوری معضل تروریسم در عراق و سوریه ، تلاش برای تامین امنیت کشورهای منطقه را ضروری و تلاش پیگیر همه کشورهای منطقه را ضامن ایجاد و دوام امنیت دانست.



** ضرورت همکاری با ایران برای رایزنی و حل معضلات منطقه

نخست وزیر ترکیه نیز در این تماس تلفنی مراتب تبریک خود و دولت و ملت این کشور را به مناسبت عید سعید فطر به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز و از برگزاری اجلاس وزیران امور خارجه عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در تهران که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران در هفته آینده برگزار می شود، استقبال کرد.

رجب طیب اردوغان همچنین بر ادامه همکاری با ایران برای رایزنی و حل معضلات منطقه تاکید کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ترکیه در این گفت و گوی تلفنی اظهار امیدواری کردند با پیگیری توافقات اجلاس مشترک ایران و ترکیه در آنکارا، پیوند همکاری دو کشور به طور پیوسته و پایدار ارتقا یابد.

اين شبهای کاظمين / موصل گرفتار تحجر و جاهليت است

بغداد-ایرنا-انگار نه انگار همین دو سه روز پیش بود که در همین حوالی، دو بمب منفجر شد و حداقل 30 تن به شهادت رسیدند. همین اطراف بود، همینجا که نشسته ای، دور حرم؛ با زن و بچه هایت، اما باز هم آمده ای !

هنوز تکه های کوچک گوشت و پوست دخترک 7- 8 ساله ای که در آخرین انفجار در مقابل خیابان بعدی بر روی دیوار نقش بسته و هنوز شسته نشده، به چشم می آید؛ نمی بینی یا نمی خواهی ببینی!

یکشنبه شب ، هزاران هزار مانند ابو حافظ دور حرم امامان جواد و کاظم(ع) حلقه زده اند؛ همه خانوادگی آمده اند؛ از دور ، ازنزدیک.

این شبها، براحتی نمی توان به حرم رسید، نه از باب مراد و نه از باب القبله و وسط بلواری که مخصوص تردد پیاده است، هزاران نفر بصورت خانوادگی سفره پهن کرده و آنجا را به اشغال خود درآورده اند که ادامه آن تا داخل حیاط های حرم هم می رسد.

بر سر سفره ها همه نوع غذای خوشمزه عراقی با عطر و بوی گیج کننده اش، چیده شده و فضای منطقه را پر کرده است و بچه ها بی تاب تر از همه!

نزدیک اذان است، شاید چند ثانیه مانده و هنوز پدر سرش روی برگی از قرآن است که دارد زیر لب زمزمه می کند و نگاه مادر به گنبد و بارگاه روبه رو خیره مانده، با کمی اضطراب !

هفته گذشته در همین حوالی یک خودرو بمب گذاری شده منفجر شد که طی آن 25 تن کشته شدند. یک عامل انفجاری نیز که به خود کمربندی از مواد منفجره بسته بود، خود را در میان زائران منفجر کرد و تعدادی را به شهادت رساند.

این حکایت همیشگی کاظمین است که مردمش و زائرانش ، همواره در طول 10 سال گذشته هدف حملات تروریستی بوده اند.

حالا این شبهای کاظمین، به رغم وجود تهدیدهای جدی، همچنان شاهد هزاران هزار نفری است که می آیند زیارت می کنند، دعا و مناجات سر می دهند و تهدیدهای امنیتی را اعتنایی نمی کنند.

این شبها، خیلی ها تا ساعت 12 شب که مقررات منع آمد و شد در بغداد به اجرا گذاشته می شود، در حرم و اطراف آن بسر می برند. دعای ندبه می خوانند و نمازهای دو رکعتی و زیارت امام حسین(ع).

شيعيان عراق فردا سه شنبه را عيد فطر اعلام کرده اند، از همین رو ساعتی از ظهر امروز دوشنبه نگذشته دسته دسته راهی کاظمین شده اند.

با همه اینها، اوضاع در کاظمین برای زائران حرم امامین، برغم همه تهدیدهای امنیتی خیلی سخت نیست، اگرچه حادثه هر لحظه در تعقیب آنهاست، اما در عین حال این شبها در موصل در شمال عراق، اوضاع به گونه ای ديگر است.

اهالی موصل امروز دوشنبه عید فطر (به روایت اهل سنت عراق) خود را نتوانستند همانند هرساله برگزار کنند. داعش امسال اجازه برگزاری نماز عید نداد.

مساجد موصل اکثرا توسط داعش منهدم شده و جایی برای عبادت نیست و آنجا هم که هست، افراد مسلح اجازه ورود به آن را نمی دهند.

موصل اين شبها ، گرفتار تحجر، جاهليت و خشونت است.

            

ادعای عجیب یک نماینده درباره سهم ایران از دریای خزر!

مدت اعتبار عهدنامه ترکمنچای به پایان رسیده و همه دولت‌های منطقه نیز از این موضوع آگاهند. دولت ایران نیز برای اینکه از حق ایران و تمامیت ارضی کشور دفاع کند، باید حقی را که از ایران ضایع می‌شود، به ایران برگرداند. ما باید خود را به سهمیه ۵۰ درصدی دریای خزر نزدیک کنیم.

پس از فروپاشی شوروی سابق، بار دیگر بحث‌ها بر سر رژیم حقوقی خزر آغاز شد. تعریف جدیدی از رژیم حقوقی دریای خزر همواره مورد چالش کشورهای ساحلی بوده است. برخی از کشور‌های حاشیه این دریاچه بر این باورند که مالکیت این دریا باید مشاع باشد و همه کشورهای پیرامون در صورتی که بخواهند از آن بهره‌برداری کنند، باید ‌سهم برابری داشته باشند.

به گزارش «تابناک»، اما برخی دیگر از کشور‌ها، سهم بیشتری از این دریا می‌خواهند. این در حالی است که سهم ایران نیز از این دریا تا چند سال پیش، حدود
۵۰ درصد بود که رفته رفته کاهش پیدا کرده ‌و گفته می‌شود، سهم ایران تا ۲۰ درصد پایین آمده است. برخی از مسئولان بر این باورند که کوتاهی دولت‌های پیشین، باعث این کاهش سهم شده است.

برخی از نمایندگان مجلس نیز بر این باور هستند که دولت گذشته و کوتاهی‌های که مسئولان آن دوره انجام داده‌اند، باعث شده سهم ایران از دریای خزر کاهش پیدا کند.

سید رمضان شجاعی کیاسری در این باره اظهار کرد: دریای خزر ظرفیت‌های بسیار بالایی از نظر تجاری و همچنین برخی محصولات دریایی از جمله ماهی و خاویار و حتی نفت دارد. همچنین به تازگی در این دریا، سفره‌های نفتی بزرگی کشف شده است؛ اما متأسفانه دولت به آن توجه چندانی ندارد و استخراج آن را به کشورهای دیگر منطقه واگذار کرده است که البته از این بابت نگرانیم و باید هر چه زودتر اقدامات درخوری در این زمینه انجام گیرد.

وی گفت: هم اکنون سهم بندی از دریای مازندران، سال به سال در حال کاهش است و انگار عهدنامه ترکمانچای همچنان ادامه دارد! دولت برای افزایش سهم ایران از دریاچه مازندران، باید کاری کند، ولی نمی‌کند که البته دلیل این کار هنوز مشخص و معلوم نیست در چه فکری است که اقدامی انجام نداده است.

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سهم دریاچه مازندران، سهم ایران اسلامی است، گفت: باید با افزایش سهم دریاچه مازندران، از کیان کشور دفاع شود.

شجاعی کیاسری با تأکید بر اینکه دولت برای ساماندهی دریای مازندران بی‌برنامه است، گفت: در بحث رژیم حقوقی دریای خزر کم کاری شد و متأسفانه بخش اعظم آن را واگذار کردند، در حالی که این دریا متعلق به ایران بوده و باید بیشترین سهم بهره‌برداری از آن به ایران داده شود.

این نماینده مجلس گفت: مدت اعتبار عهدنامه ترکمنچای به پایان رسیده است و همه دولت‌های منطقه نیز از این موضوع آگاهند. دولت ایران نیز برای اینکه از حق ایران و تمامیت ارزی کشور دفاع کند، باید حقی را که از ایران ضایع می‌شود به کشورمان برگرداند. ما باید خود را به سهمیه
۵۰ درصدی دریای خزر نزدیک کنیم.

نماینده ساری با یادآوری اینکه در گذشته سهم ایران از دریای خزر
۵۰ درصد بود و در اثر ضعف دیپلماسی در دولت گذشته، این سهم به زیر ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: این کاهش سهمیه توجیهی ندارد و بنا بر مستنداتی که داریم، از حق بهره برداری از دریای مازندران دفاع می کنیم.

این نماینده همچنین درباره ظرفیت های گردشگری این دریا گفت: این دریاچه با اینکه می‌توانست محل خوبی برای جذب توریست و گسترش گردشگری در منطقه باشد، به دلیل بی‌اعتنایی دولت مغفول مانده و از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود. همه طرح‌های در این زمینه، نا‌تمام‌‌ رها شده‌اند.

برخی بر این باورند که جغرافیا به ضرر ایران، سرنوشت سهم ایران را رقم زده است؛ اما گویا جغرافیا نامهربان نیست. این تاریخ است که بیشتر برای ایران مشکل درست کرده است؛ مثلا جنگ‌های بین ایران و روس‌ها و موافقت‌نامه‌هایی که خیلی چیز‌ها را تغییر داد. اگر بدون در نظر گرفتن این شرایط تاریخی، تنها مسأله تقسیم دریا را در چهارچوب آنچه در دنیا درباره دریا‌ها معمول است، سهم ایران کاهش می‌یابد.

با توجه به اینکه طول سواحل ما زیاد نیست و وضعیت سواحل مقعر، سهم کشور ما کم می‌شود. در جغرافیا مشکلاتی هست، ولی به هر حال، مدل‌های دیگری برای انتخاب خط مبدأ نیز وجود دارد و اگر این مدل‌ها انتخاب شود، سهم ایران بیشتر می‌شود. در بحث سهم ایران نباید تنها به جغرافیا بسنده کنیم، بلکه باید به ملاحظات تاریخی نیز استناد داشته باشیم.

از سوی دیگر، در حاشیه دریای خزر به جز ایران، پنج کشور دیگر نیز اکنون سهامدارند و بخشی از این دریا از سواحل این کشور‌ها به شمار می‌آید؛ هرچند تلاش برای بازگرداندن حق ایران در موضوع دریای خزر، وظیفه ملی و میهنی همگان است، در اختیار داشتن
۵۰ درصد این دریا به مانند زمانی که شوروی سابق بود، معقول به نظر نمی‌رسد و نمایندگانی که در این باره دغدغه دارند، شایسته است بر پیشنهادهای عملی که ضامن حقوق ملی ایرانیان است، تأکید کنند.

استفاده آمریکا از ابزار «نفت» برای اعمال فشار بر عراق

به موازات تداوم بحران سیاسی در عراق ـ که با تهاجم گروه‌های تروریست تکفیری به بخش‌هایی از این کشور آغاز شد‌ ـ موضوع درخواست برخی گروه‌های کرد این کشور برای دستیابی به استقلال نیز به معضلی جدی و واقعی برای عراق تبدیل گشت. در این میان، شواهد حاکی از آن است که آمریکا می‌کوشد با دامن زدن به فضای موجود و نیز استفاده از اهرم نفت، ‌منافع خود در عراق را تأمین ‌کند.

به موازات تداوم بحران سیاسی در عراق ـ که با تهاجم گروه‌های تروریست تکفیری به بخش‌هایی از این کشور آغاز شد‌ ـ موضوع درخواست برخی گروه‌های کرد این کشور برای دستیابی به استقلال نیز به معضلی جدی و واقعی برای عراق تبدیل گشت. در این میان، شواهد حاکی از آن است که آمریکا می‌کوشد با دامن زدن به فضای موجود و نیز استفاده از اهرم نفت، ‌منافع خود در عراق را تأمین ‌کند.

 

به گزارش «تابناک»، جدید‌ترین اخبار از موضع‌گیری‌های دولت آمریکا در قبال ادعاهای برخی مقامات اقلیم خودمختار کردستان عراق در راستای استقلال طلبی، حاکی از آن است که واشنگتن تلاش دارد با رویکردی دو‌ پهلو، نسبت به حفظ منافع خود در عراق با کمترین هزینه اقدام کند.

در این زمینه، سایت خبری «زاویه» امارات خبر داده که واشنگتن از شرکت‌ها و دولت‌ها خواسته از خرید نفت منطقه کردستان عراق خودداری کنند؛ اما در عین حال، رویکرد قاطعی‌ نیز در راستای ممنوع کردن خرید نفت این منطقه توسط شرکت‌های آمریکایی در پیش نگرفته است.

کارلوس پاسکال، رئیس بخش انرژی وزارت خارجه ایالات متحده در این باره به «رویترز» گفته است: سیاست‌های واشنگتن در زمینه فروش نفت توسط منطقه کردستان به صورت مستقل، تغییری نکرده؛ اما واشنگتن امیدوار است، دولت مرکزی عراق و اقلیم خودمختار کردستان بتوانند در زمان مناسب، به توافقی در این زمینه دست یابند.

وی افزوده است: «ما به همه هشدار داده‌ایم که هر چه بخرند، ‌ریسک دارد و ما همواره ‌‌این موضوع را یادآور شده‌ایم... بغداد و اربیل باید درباره اینکه توسعه و صادرات این منابع چگونه می‌تواند بر توسعه کلی عراق کارآمد باشد، به درکی مشترک برسند».

پاسکال گفته، بدون دستیابی به توافق، خطر وقوع منازعه میان دو طرف بیشتر می‌شود.

این سخنان در حالی گفته می‌شود که دولت مرکزی عراق، هشدار داده هر که نسبت به خرید نفت منطقه کردستان عراق اقدام کند،‌ مورد پیگرد قرار خواهد داد؛ این هشدار پیش از این نیز در مقاطع گوناگون از سوی مقامات عراقی به اشکال گوناگون بیان شده بود.
 
گفتنی است، تاکنون به طور مشخص اخباری مبنی بر خرید نفت منطقه کردستان عراق توسط رژیم اسرائیل به میان آمده که گفته می‌شود، با میانجیگری دولت ترکیه انجام گرفته است.

خود دولت ترکیه نیز در پی برقراری روابط مساعد با دولت منطقه خودمختار کردستان عراق، توجه ویژه‌ای‌ به منابع انرژی این منطقه نشان داده است.

در این میان، به نظر می‌رسد دولت آمریکا تلاش دارد با در پیش گرفتن مواضعی دوپهلو مانند آنچه توسط پاسکال بیان شده، از یک سو بر مخالفت خود در اوضاع کنونی با موضوع استقلال منطقه کردستان تأکید کرده و خود را طرفدار حفظ یکپارچگی عراق نشان دهد و از سوی دیگر، با انجام ندادن اقدامی جدی در این زمینه، این موضوع را در حکم ‌یک اهرم فشار علیه دولت عراق در دست خود نگه دارد تا در زمان لزوم، بتواند با افزایش فشار، نسبت به تأمین منافع خود در عراق از آن بهره گیرد‌.
 
در پایان باید اشاره کرد، از زمان اوج‌گیری بحران عراق، مقامات آمریکایی بار‌ها در موضع‌گیری‌های مختلف مدعی شده‌اند، با از میان رفتن یکپارچگی سرزمینی عراق مخالفند؛ اما در عین حال، دولت نوری مالکی را دولتی ناکارآمد می‌دانند که باید کنار ‌رود. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران با اشاره به اینکه ائتلاف دولت قانون به رهبری مالکی در یک انتخابات با مشارکت گسترده مردم به پیروزی رسیده، طرح این درخواست از سوی آمریکا غیرمنطقی بوده و با اهداف کاملاً سیاسی بیان می‌شود.

پاکستانی ها روز سه شنبه عيد سعيد فطر را جشن می گيرند.

اسلام آباد - ایرنا - کمیته ملی رویت هلال پاکستان دوشنبه شب گفت: هلال ماه شوال در غروب امروز در مناطق مختلف این کشور مشاهده شده و فردا سه شنبه هفتم مرداد (29 جولای) در پاکستان عید سعید فطر اعلام می شود

به گزارش ایرنا، مفتی ˈمنيب الرحمانˈ در گفت و گو با خبرنگاران در نشست مطبوعاتی کمیته ملی رویت هلال پاکستان در شهر کراچی مرکز ایالت سند در جنوب اين کشور افزود: شواهد قاطعی از شهرهای مختلف پاکستان از جمله جیکب آباد، جیوانی، سکهر و سيالکوت درباره مشاهده هلال ماه شوال از سوی کمیته های منطقه ای رویت هلال پاکستان دریافت شد.

وی گفت: نشست اعضای کمیته منطقه این رویت هلال در مناطق مختلف پاکستان پس از غروب آفتاد و نشست مرکزی این کميته نیز در سازمان هواشناسی این کشور در شهر کراچی همزمان انجام شد.

منیب الرحمان خاطر نشان کرد: اعلام رسمی رویت هلال ماه شوال پس از مشاوره با اطلاعات دريافت از کمیته های منطقه ای صورت گرفت.

وزارت کشور پاکستان نيز با انتشار بیانیه ای تعطیلات عيد سعيد فطر بعنوان يکی از اعياد بزرگ و رسمی مسلمانان در اين کشور را چهار روز اعلام کرد.

به گزارش بیانیه وزارت کشور پاکستان، تعطيلات رسمی عيد فطر در اين کشور از فردا سه شنبه هفتم تا 10 مرداد (29 تا اول اگوست) بمدت چهار روز اعلام شد. با احتساب روزهای تعطیلی عمومی شنبه و یکشنبه، تعطیلات عید فطر در پاکستان شش روز خواهد بود.

براساس اين گزارش؛ مردم مسلمان پاکستان با حضور در مساجد و اماکن مذهبی و عمومی به مناسبت عيد سعيد فطر را جشن های پرشکوهی برگزار می کنند.

پاکستانی ها فردا سه شنبه خود را برای برگزاری نماز عيد سعید فطر در اين روز بزرگ آماده می کنند و هم اکنون در جای جای اين کشور تابلوهای برگزاری نماز عيد در مساجد و اماکن مذهبی نصب شده است.

در شهرهای مختلف پاکستان , مسلمانان با آذين بندی مساجد ؛ اماکن مذهبی و عمومی , خيابان ها , مدارس , دانشگاه ها , هتل ها و پارک ها و خريد عید به استقبال عيد سعيد فطر می روند.

روابط داعش و گروه‌های تکفیری پاکستان تا کجا پیش خواهد رفت؟

لشکر طیبه پاکستان در حال آموزش تندروهایی است که برای جنگیدن در عراق، نخست در پاکستان آموزش می‌بینند. زیربنای همکاری داعش و لشکر طیبه با آموزش نیروهای داعش به وسیله لشکر طیبه ریخته شده ‌و در ماه‌های آتی دو طرف برنامه همکاری خود را نهایی خواهند کرد.

رسانه‌های هندی از تهدید بزرگ ناشی از آموزش تروریست‌های تکفیری برای این کشور و کشورهای همسایه خبر می‌دهند، زیرا لشکر طیبه پاکستان در حال آموزش تندروهایی است که برای جنگیدن در عراق، نخست در پاکستان آموزش می‌بینند.

به گزارش «تابناک»، به نقل از ری‌دیف از رسانه‌های پرمخاطب هند، علاوه بر حدود دو هزار تن از شهروندان چچن و نیجریه ـ که بر پایه یک گزارش سازمان ملل اکنون در صفوف نیروهای تکفیری در عراق و سوریه مشغول جنگ هستند‌ ـ خبر‌ها حاکی از این است که حدود هشتصد تبعه هند نیز به دنبال پیوستن به داعش هستند.

بنا بر این گزارش، تروریست‌های اهل چچن و نیجریه در اردوگاه‌های لشکر طیبه آموزش می‌بینند و این می‌تواند تهدیدی برای هند باشد. مقامات سازمان‌های اطلاعاتی هند نسبت به نزدیکی لشکر طیبه و گروه داعش و تبعات آن هشدار می‌دهند.

این موضوع با توجه به افزایش علاقه لشکر طیبه برای آموزش شهروندان هند نگران‌کننده‌تر خواهد بود، زیرا در گذشته لشکر طیبه به دنبال یافتن نیروهایی مناسب برای حملاتی در هند بوده است. لشکر طیبه در گذشته بیش از اینکه به دنبال نقش‌آفرینی خود در چنین حملاتی باشد، کنترل بر آن‌ها را در نظر داشته است.

بنا به گفته اطلاعاتی هند، حافظ سعید، امیرگروه جماعت الدعوه که مغز متفکر حملات
۲۶ دسامبر مومبای هند است، توانایی جمع‌آوری نیرو در پاکستان و هند برای اهداف خود را دارد.

پیش‌بینی می‌شود که روابط گروه داعش و لشکر طیبه در آینده تقویت شود. رهبر لشکر طیبه احتمالا برای تحکیم روابط داعش و طالبان نیز تلاش خواهد کرد. خروج نیروهای غربی از افغانستان در سال آینده بر اهمیت چنین روابطی خواهد افزود.

منابع اطلاعاتی هندی مدعی هستند که زیربنای همکاری داعش و لشکر طیبه با آموزش نیروهای داعش به وسیله لشکر طیبه ریخته شده ‌و در ماه‌های آتی دو طرف برنامه همکاری خود را نهایی خواهند کرد.

لشکر طیبه که در دهه
۱۹۹۰ در افغانستان به وسیله افرادی مانند عبدالله عزام و حافظ سعید تشکیل شده است، در منطقه کشمیر تحت کنترل پاکستان اردوگاه‌های آموزشی دارد و در سال‌های گذشته، روابط نزدیکی با طالبان در افغانستان و نیروهای وابسته به القاعده داشته است.

شروع عملیات در بیرون از پاکستان و افغانستان در سال‌های گذشته نشان داده که این گروه، در مسیری مشابه حرکت القاعده به دنبال برنامه‌هایی در سطح بین‌المللی خواهد بود.

لشکر طیبه از جمله گروه‌های حاضر در شبکه گروه‌های شبه‌نظامی مرتبط با هم در منطقه شرقی ایران است که گاهی با گروه‌های تروریستی فعال در شهرهای مرزی ایران نیز همکاری می‌کنند.

مازندران آماده ميزباني از موج جديدمسافران تابستانی است!

ساری - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه آماده میزبانی از گردشگران تابستانی هستیم، گفت: همزمان با عید سعید فطر و آغاز دور دوم سفرها، میزبان خیل عظیمی از گردشگران خواهیم بود.

ˈدلاور بزرگ نیاˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به برخی برنامه های فرهنگی و هنری استان مازندران اشاره کرد و افزود: کنسرت موسيقی ˈسیروان خسرویˈ و ˈمحمد علیزادهˈ به ترتیب هشتم و نهم مرداد در شهرستان چالوس و ساری برگزار می شود.

وی برپایی نمايشگاه ملی صنایع دستی و سوغات در قائمشهر را از جمله برنامه های فرهنگی ايام تعطيلات برشمرد و بيان داشت: همجواری اين نمايشگاه با جشنواره موسیقي اقوام ایرانی و به نمایش گذاشتن بخشی از زندگی عشايری به صورت زنده می تواند برای گردشگران جالب توجه باشد.

بزرگ نيا با بیان اینکه باید هر چه سریع تر از نگاه سنتی به موضوع گردشگری خارج شویم، گفت: با توجه به علاقه مندی مسافران و تنوع استان ها لازم است برای جذب گردشگران راهکارهای مناسب ارايه کنيم..

مديرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: با توجه به اینکه مازندران استانی برخوردار از مواهب طبيعی و خدادادی است بايد در تمامی زمینه ها از جمله ميراث فرهنگی،صنايع دستی و گردشگری خود را ارتقا دهیم.

وی به جذب گردشگر ،حفظ و از دست ندادن وضعيت موجود برای برنامه ريزی مطلوب اشاره کرد و افزود: تدوين برنامه های فرهنگی و مفرح بهترين راهکار برای افزايش حضور و مدت اقامت گردشگران است.

بزرگ نيا گفت: تيم های نظارتی اداره کل ميراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در سراسر استان در این ايام بر نحوه خدمت رسانی بهتر به گردشگران در مراکز اقامتی و پذيرايی نظارت دارند.

وی همچنين از مردم خواست در صورت بروز هرگونه تخلف موارد را به سامانه 09669 گزارش کنند.

اخبار6/5/1393

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وبسایت مجاهدین پارسیان ایران- سلسله آموزشي واطلاع رساني
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    پارسيان 100چه سايتي است؟
    نام اعضا(مهم):

      نام عضا(مهم):

      ا-ح

      ف-ح

      ع-ب

      م-ج

      د-ا

      ع-م

      ر-د

      م-د

      و-ص

      ن-ص

      ع-ص

      ن-ک

      ف-م

      ن-چ

      س-د

      ا-م

      ح-ع

      ج-خ

      و...

    16آذر- روزدانشجو

    16آذر- روز دانشجو

    گرامی داشت دانشجویان شهید 

    ذانشگاه تهران


    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 57
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 69
  • بازدید سال : 338
  • بازدید کلی : 4,265
  • اخبارپارسیان100

    توجه:

    اخبارپارسیان100 

    از این پس بطور ویدیو پخش می شود.

    برای بهتر دیدن ویدیو هابه صفحه ی اصلی

    وبسایت مراجعه نمایید.