loading...
.......................
آیت الکرسی
عزاداری حسینی-محرم 1393-پادگان مجاهدین پارسیان ایران
آیت الله طالقانی - مجاهد نستوه ، انقلابی رو سفید

اخبار جدید مجاهدین

اخبار جدید مجاهدین 


حمله به اردوگاه دشمن 13دی1393


دشمن ازحمله مجاهدین با خبر بود
چراکه قبل از رسیدن
رزمندگان مجاهدین پارسیان ایران
مکان های مهم راتخریب کرده و

فقط مقر فرماندهی سالم بود
وهمه ی فرماندهان فرار کرده و فقط یک فرمانده وتعداد کمی سرباز در اردوگاه باقی مانده بودند.

 در این حمله 3مجاهد پارسیان به شهادت رسیدند.

و درآخر مجاهدین اروگاه دشمن را فتح کرده وبرای آمادگی بیشتر ارتش را به منطقه ای دیگری خواهد برد.  




تاریخ:1393/10/13

......... بازدید : 12 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارپارسيان۱۰۰

لحظه به لحظه با تحولات فلسطین

آتش بس 72 ساعته در غزه از 8 صبح امروز آغاز شد

روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از برخی منابع فلسطینی از موافقت رژیم صهیونیستی با آتش‌بس 72 ساعته در غزه که از ساعت 8 صبح سه‌شنبه آغاز خواهد شد، خبر داد.از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" خبر داد که گروه‌های فلسطینی با آتش‌بس 72 ساعته که از ساعت 8 صبح سه شنبه آغاز خواهد شد موافقت کرده‌اند.

نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «العصف المأکول» رو به رو شد. تقریبا در این سی روز از تجاوز صهیونیست ها به نوار غزه شمار شهدا به 1946 نفر و تعداد زخمی ها نیز به بیش از 9400 نفر رسید.

به گزارش «تابناک»، طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی با درخواست مصر در خصوص آتش‌بس 72 ساعته در غزه موافقت کردند. روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از برخی منابع فلسطینی از موافقت رژیم صهیونیستی با آتش‌بس 72 ساعته در غزه که از ساعت 8 صبح سه‌شنبه آغاز خواهد شد، خبر داد.از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" خبر داد که گروه‌های فلسطینی با آتش‌بس 72 ساعته که از ساعت 8 صبح سه شنبه آغاز خواهد شد موافقت کرده‌اند.

همچنین شبکه العربیه خبر داد که اسرائیل آمادگی خود برای برقرار آتش‌بس بدون پیش شرط در غزه را به "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است.

در واقع دو طرف با آتش‌بس 72 ساعته از ساعت 8 صبح امروز (سه شنبه) را به اطلاع مصر رسانده و اعلام کرده که نیروهای خود را از نوار غزه عقب می‌راند و در مقابل گروه‌های فلسطینی نیز باید حملات موشکی خود به اراضی اشغالی را متوقف کنند.

منابعی که در مذاکرات آتش‌بس در قاهره نیز مشارکت دارند، تصریح کردند که تمامی شواهد و قرائن چه از طرف مصری‌ها و چه از طرف فلسطینی‌ها حاکی از آن است که همگی آن‌ها بر توقف فوری جنگ در غزه اتفاق نظر دارند. آن ها همچنین اشاره کردند که طرف مصری تعامل مثبتی با خواسته های طرف فلسطینی داشته است.

در همین راستا، وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به آمادگی خود جهت استقبال از هیأت‌های فلسطینی و اسرائیلی برای بحث و بررسی طرح آتش‌بس پیشنهادی قاهره، ابراز امیدواری کرده که این طرح در نهایت به توقف کامل جنگ و بازگشت آرامش به منطقه منجر شود.

همچنین «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «ساعت 8 (به‌وقت محلی، 5 به‌وقت گرینویچ) آتش‌بس و عقب‌نشینی ارتش اسرائیل ظالم از نوار غزه صورت خواهد گرفت».

«عزت الرشق» از اعضای دفتر سیاسی حماس نیز در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «گروه‌های فلسطینی با طرح آتش‌بس موافقت کردند. مذاکرات غیرمستقیمی درباره شروط آتش‌بس آغاز خواهد شد که براساس خواسته‌های ملت فلسطین مطرح شده و هیئت فلسطینی با آنها موافقت کرده و به طرف مصری ارائه داده است».

روحانی در آغاز نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در تهران

بی‌عملی و بی‌اعتنایی شورای امنیت و سازمان ملل متحد در غزه نماد بی‌عدالتی است

سخنران افتتاحیه این نشست که در هتل آزادی تهران برگزار می‌شود، حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان بود. در این نشست بیش از 50 کشور نمایندگانی برای بررسی اوضاع غزه اعزام کرده‌اند. وزیران خارجه‌ کشورهای فلسطین ، قطر، ونزوئلا، لبنان، بنگلادش، سودان و اوگاندا در این نشست حضور دارند. همچنین 7 کشور در سطح قائم مقام و معاون وزیر در این نشست مشارکت دارند.

نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد با حضور تعدادی از وزرای خارجه و نمایندگان کشورهای عضو این جنبش آغاز به کار کرد.

به گزارش«تابناک»، سخنران افتتاحیه این نشست که در هتل آزادی تهران برگزار می‌شود، حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان بود. در این نشست بیش از 50 کشور نمایندگانی برای بررسی اوضاع غزه اعزام کرده‌اند. وزیران خارجه‌ کشورهای فلسطین ، قطر، ونزوئلا، لبنان، بنگلادش، سودان و اوگاندا در این نشست حضور دارند. همچنین 7 کشور در سطح قائم مقام و معاون وزیر در این نشست مشارکت دارند.

حضور فیصل مقداد،معاون وزیر خارجه سوریه نیز در این نشست قابل توجه است. قرار است امروز و در پایان این نشست یک روزه پیش نویس بیانیه‌ای بررسی و تصویب شود که درآن اعضا درباره‌ وضعیت غزه، اعلام نظر و جمع بندی خود را ارائه می‌کنند. بر اساس آیین نامه جنبش عدم تعهد، کمیته فلسطین از جمله گروههای کاری در این جنبش است که همزمان با نشست وزیران خارجه‌ این جنبش و در حاشیه‌ی آن در سطح وزراء برگزار می‌شود.

این کمیته 13 عضو دارد که شامل الجزایر، بنگلاش، مصر، کوبا، هند، مالزی، فلسطین، اندونزی، کلمبیا، آفریقای جنوبی، سنگال، زیمباوه و زامیبیا است و ایران به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش ریاست این کمیته را بر عهده دارد. در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه ایران به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد اعلام کرد برای بررسی وضعیت بحرانی مردم غزه، نشست کمیته فلسطین این جنبش را برگزار می‌کند. نمایندگان و وزیران خارجه‌ و سفرای مقیم کشورهای شرکت کننده در نشست این کمیته نیز در محل هتل آزادی حضور دارند.

سکوت یک دقیقه‌ای اعضای جنبش عدم تعهد به احترام شهدای غزه

حاضران نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد به احترام خون شهدای غزه، یک دقیقه سکوت کردند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که صبح امروز به منظور بررسی وضعیت مردم غزه نشست خود را در تهران آغاز کرده است در ابتدای این نشست از حاضران خواست به احترام خون شهدای غزه بایستند و یک دقیقه سکوت کنند و برای قربانیان این جنایت رژیم صهیونیستی دعا کنند. این نشست پس از یک دقیقه سکوت با سخنرانی روحانی رئیس جمهور کشورمان ادامه یافت.

انتقاد رییس‌جمهور از انفعال مجامع بین‌المللی و شورای امنیت در اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی

رییس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که نشست اعضای کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد فرصتی مغتنم برای همفکری همه اعضای این کمیته برای یافتن راه‌های عملی یاری رساندن به مردم غزه باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان صبح امروز در نشست اعضای کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد با تاکید بر این‌که حضور اعضای این کمیته در اجلاس امروز نمایانگر اهمیتی است که دولت‌های عضو جنبش عدم تعهد برای کهنه‌ترین بحران حل نشده جهان معاصر یعنی موضوع فلسطین قائلند، اظهار کرد: امیدوار هستیم که نشست حاضر فرصتی مغتنم برای بررسی تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی به ویژه وضعیت غزه و همچنین همفکری همه اعضا برای یافتن راه‌های عملی به منظور یاری رساندن به مردم شجاع و مظلوم اسیر در چنبره توطئه‌های استعماری باشد.

وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین، اضافه کرد: با کمال تاسف رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر و در ماه مبارک رمضان با زیر پا گذاشتن اصول انسانی و قوانین بین‌المللی به ویژه حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی، با بکارگیری پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارها در جنگی بسیار ناعادلانه و نامتناسب سرزمین فلسطین و نوار غزه را هدف شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین حملات خود قرار داده است.

روحانی تصریح کرد: در این تجاوز جنایتکارانه ارتش رژیم کودک‌کش به شکلی کاملا هدفمند و برنامه‌ریزی شده سیاست همیشگی خود یعنی کشتار و نسل‌کشی یک ملت از طریق کشتار علنی و گسترده غیرنظامیان و انحدام مراکز غیرنظامی از جمله تاسیسات زیربنایی، مناطق مسکونی و مراکز درمانی و مدارس و مساجد و حتی گروه‌های امدادرسان و رسانه‌ای را ادامه داده است.

رییس‌جمهور افزود: کشته و مجروح شدن بیش از 10 هزار نفر از افراد غیرنظامی از جمله زنان و کودکان و آواره نمودن ده‌ها هزار نفر دیگر به همراه تخریب عامدانه کلیه زیرساخت‌های غزه دلیل محکمی بر این مدعا است.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی کم‌تحرکی محسوس و برخورد انفعالی مجامع بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایات ضدبشری آن جسارت و گستاخی این رژیم را به حدی رسانده است که در نهایت بی‌رحمی حتی مانع کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی و دارویی و تجهیزات درمانی به غزه برای تامین احتیاجات ضروری مردم بی‌پناه و مداوای مجروحان می‌شود.

رییس‌جمهور در ادامه سخنانش در نشست اعضای کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد با اشاره به آنچه این روزها در غزه می‌گذرد و بیان این‌که ضرورت واکنش سریع و موثر مبنای تشکیل نشست حاضر است، افزود: جنبش عدم تعهد به عنوان مجمعی بین‌المللی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان می‌تواند و باید در جهت تحقق صلح حقیقی و عدالت اجتماعی در راستای حقوق مسلم ملت مظلوم فلسطین گام‌های اساسی و مستحکم خود را بردارد.

وی افزود: بیش از شش دهه است مردم فلسطین از حقوق اولیه خود در زمین آباء و اجدادی خویش مرحومند و تحت شدیدترین فشارها قرار دارند و از حملات رژیم صهیونیستی وحشیانه رنج می‌برند.

روحانی تصریح کرد: تفاوت بی‌عملی و بی‌اعتنایی شورای امنیت که یکی از دلایل اصلی آن همدستی و همراهی برخی از اعضای دائم این شورا با رژیم صهیونیستی است که این رژیم را در تداوم جنایت‌هایشان گستاخ‌تر کرده است به گونه‌ای که درصدد برآمده است که با آتش‌افروزی خودخواسته بخشی از مردم مظلوم فلسطین و سرزمین قطعه قطعه شده و اشغال شده فلسطین را در بدترین شرایط ممکن قرار دهد.

وی تاکید کرد: از این رو جنبش عدم تعهد بر اساس موازین بنیادی خود در فضای بی‌عملی حاکم بر سازمان ملل متحد آستین همت را بالا زده و برای توقف روند جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی و احقاق حقوق عادلانه مردم بی‌گناه فلسطین وارد عمل شد.

رییس‌جمهور ادامه داد: بی‌عملی و بی‌اعتنایی شورای امنیت و سازمان ملل متحد در فاجعه فلسطین و به ویژه غزه نماد آشکار بی‌عدالتی در شورای امنیت است.

استمرار بحران خاورمیانه ناشی از بی‌توجهی و سکوت جامعه بین‌المللی در قبال عامل اصلی بحران یعنی اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی است که به ویژه با همراهی برخی اعضای دائم شورای امنیت که در سیاست‌های اعلامی و اجرایی خود چشم بر واقعیت‌ها بسته و دفاع از رژیم صهیونیستی به هر قیمتی را به عنوان رکن رکین سیاست خارجی و منطقه‌ای خود اعلام می‌کنند هیچ امیدی به مساعدت آنان برای بهبود شرایط کنونی وجود ندارد.

روحانی ادامه داد: ما بحران غزه را جزئی از سیاست ثابت و مستمر رژیم اشغالگر و جنایتکار رژیم صهیونیستی می‌دانیم که هدف آن ادامه اضمحلال تدریجی و زدودن هویت ملت فلسطین از طریق تغییر بافت جمعیتی و جغرافیایی سرزمین‌های فلسطینی به ویژه بیت‌المقدس و ایجاد شهرک‌های غیرقانونی یهودی‌نشین بر سرزمین‌های اشغالی است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که درگیری‌ها و اختلافات درازمدت خاورمیانه و برقراری صلحی عادلانه و پایدار در منطقه جز از طریق حل و فصل مشکل فلسطین و پایان دادن به اشغال سرزمین‌های اشغالی و اعطای حق تعیین سرنوشت به ملت فلسطین، بازگشت آوارگان به سرزمین آبا و اجدادی خویش و تشکیل دولت یکپارچه فلسطینی به پایتختی قدس شریف در بستر برگزاری یک همه‌پرسی با شرکت تمام اقوام و ساکنین تاریخی این سرزمین به سرانجامی نخواهد رسید.

رییس‌جمهور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای وقوع بحران اخیر در غزه تمام ظرفیت خود را برای رفع ظلم و محاصره اعمال شده علیه مردم فلسطین مورد استفاده قرار داده است. در فضای بی‌عملی کنونی سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت، مشارکت موثر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به منظور اعمال فشار بر شورا و سازمان ملل متحد برای اتخاذ اقداماتی موثر با هدف توقف هر چه سریعتر کلیه عملیات تجاوزکارانه ارتش رژیم صهیونیستی و رفع فوری و کامل حصر علیه مردم غزه ضرورتی انکارناپذیر برای جنبش عدم تعهد است.

وی خاطرنشان کرد: تردیدی نیست ملت فلسطین با درک درست واقعیات و بهره گیری از تجربه بیش از شش دهه رویارویی با اشغالگران اینک با اتکا به توانایی‌های ذاتی خویش راه خود را در استقرار مقاومت تا احقاق کامل حقوق حقه مردم فلسطین می‌داند و بر دوستداران و یاران فلسطین نیز واجب و لازم است تا به تبعیت از خواست این ملت رشید و بزرگ همانند گذشته در این مسیر گام بردارند.

رییس‌جمهور در پایان با تشکر از حضور نمایندگان کشورهای عضو کمیته فلسطین عضو جنبش عدم تعهد، توفیق این کشورها در حمایت قاطعانه‌تر از ملت فلسطین را آرزو کرد.

وزیر خارجه فلسطین: امیدوارم قطعنامه‌ای را علیه اسرائیل به تصویب برسانیم

وزیر خارجه فلسطین گفت: باید از مکانیزم‌های بین‌المللی برای کشاندن عاملان جنایت در غزه به پای میز محاکمه استفاده کنیم.

 ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین به عنوان اولین سخنران نشست وزیران خارجه کمیته فلسطین جنبش غیرمتعهدها جهت رسیدگی به وضعیت در غزه با محکوم کردن تهدیدات نظامی علیه ملت فلسطین بر محاکمه عاملان این جنایات تاکید کرد و گفت: اعضای کمیته فلسطین جنبش غیرمتعهدها با استفاده از توانایی‌هایشان باید تلاش کنند تا به جنایات در غزه پایان دهند و به مردم این منطقه کمک‌رسانی شود. با برداشته شدن محاصره کمک‌های انسان دوستانه به دست مردم می‌رسد.

وی تاکید کرد: ادامه و استمرار تحولات در غزه نه تنها به ضرر مردم این منطقه بلکه به ضرر مردم خاورمیانه و صلح جهانی است. ما دلایلی را به روشنی داریم که کشورهای صنعتی به خاطر منافع‌شان به حمایت از رژیم اسرائیل می‌پردازند اما باید به استمرار تجاوزها که دیگر به یک مقوله کهنه تبدیل شده است و همگان بر این تصورند که راه‌حلی برای پایان دادن به آن وجود ندارد پایان دهیم.

وزیر خارجه فلسطین گفت: امیدواریم در این کمیته بتوانیم قطعنامه‌ای را علیه اسرائیل به تصویب برسانیم و آن را به سازمان ملل ببریم و در آنجا نیز تصویب شود. اگر شورای امنیت از این مساله و نیز مسئولیتی که در قبال حقوق بشر دارد شانه خالی کند ما از طریق مجمع عمومی سازمان ملل کار را دنبال می‌کنیم.

المالکی تاکید کرد: ما از اعضای جنبش غیرمتعهدها می‌خواهیم یکصدا از قطعنامه‌ای که علیه جنایات در غزه به دست می‌آید حمایت کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: جنایات علیه مردم فلسطین با شهرک‌سازی‌ها، تعرض به مکان‌های مقدس مسیحیان، کشتار مردم و ترور مقامات فلسطینی و ادامه اشغال مکان‌ها در وضعیت موجود همچنان ادامه دارد به شکلی که هیچ دولت فلسطینی نتواند در این منطقه شکل گیرد.

وزیر خارجه فلسطین همچنین از اعضای جنبش غیرمتعهدها خواست تا از تشکیل دولت فلسطینی حمایت کنند.

المالکی خاطرنشان کرد: مردم ما در مقابل یک خشونت برهنه، کشتار و نابودی قرار گرفته‌اند و تنها ایثار و مقاومت مردم است که آرمان و اهداف ما را زنده نگه داشته است و امیدواریم بتوانیم عدالت و آزادی را به مردم در رنج فلسطین برگردانیم.

 کمیته فلسطین جنبش غیرمتعهدها در سال 1983 در این جنبش تشکیل شد.

با توجه به ماهیت موضوع فلسطین و مطابق بودن حقانیت مردم آن با اهداف و اصول بنیادین این جنبش که بر نفی سلطه، مبارزه با تجاوز، حفظ تمامیت ارضی، استقلال و حق تعیین سرنوشت تصریح دارد، جنبش عدم تعهد در حاشیه نشست‌های سطح بالای خود این موضوع را در قالب کمیته فلسطین همواره مورد بررسی قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان ریاست دوره‌ای این جنبش با توجه به اهمیت موضوع فلسطین و مساله غزه از اعضای این جنبش برای شرکت در این کمیته دعوت به عمل آورده است و بالغ بر 50 کشور که از آن میان هفت کشور فلسطین، قطر، ونزوئلا، لبنان، بنگلادش، سودان و اوگاندا در سطح وزیر و وزیر مشاور و هفت کشور در سطح قائم مقام و معاونان وزیر مشارکت کردند.

قرار است این اجلاس پیش‌نویس بیانیه یا قطعنامه‌ای را مورد تصویب قرار دهد که به سازمان ملل نیز ارجاع داده خواهد شد.

وزیر خارجه لبنان: موضوع غزه مسأله عدالت در برابر ظلم است

وزیر خارجه لبنان با تأکید بر ضرورت اهمیت وحدت کشورها برای مقابله با اسرائیل خواست که این کشورها از تجربه لبنان برای مقابله با این رژیم استفاده کنند.

 جبران باسیل، در نشست وزیران امور خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که برای رسیدگی به وضعیت در غزه برگزار شده است، اظهار کرد: مسأله غزه موضوعی انسانی و عدالت‌خواهانه است. اگر ناسیونالیسم ما را به گرد هم نیاورد پس چه بهتر که اصول اخلاقی ما را گردهم آورد. اگر دین، ما را به دور هم جمع نکند بیایید به خاطر انسانیت گرد هم آییم. باید در چارچوب موضوع انسانی غزه متحد باشیم.

وی تأکید کرد: موضوع غزه مسأله عدالت در برابر ظلم است. مسأله کودکی که در مقابل یک غول ایستاده است. مسأله تسامحی است که در برابر تروریسم خود را نشان می‌دهد. ما به خاطر غزه گرد هم آمده‌ایم و مسأله غزه همان مسأله موصل در عراق و لبنان است. تروریسم همان تروریسم است.

وی گفت: تروریسم اسرائیل در مقابل تروریسم تکفیری ها در موصل قرار گرفته است. کشتار همان کشتار است، کشتاری که تحت پوشش دین انجام می‌شود. اینها زیر نظر جامعه بین‌المللی است. ما در کشاکش تبعیض داعشی‌ها و تحقیر صهیونیسم هستیم. اسرائیل و داعش در ظاهر با یکدیگر مخالفند اما در باطن هم سو هستند. این فصل مشترک آنها است و لبنان هم قطعا آن را از بین خواهد برد.

باسیل گفت: یگانه بهره‌بردار اصلی شرایط موجود اسرائیل است، آنها می‌خواهند رژیم تک‌قطبی ایجاد شود که وجود رژیم یهودی اسرائیل را توجیه کنند. ما باید بخاطر هویت مشرق و هویت دینی خود که یک هویت چندبعدی است مبارزه کنیم. آیا ما خود را به خاطر اسرائیل از بین می‌بریم. مرزها و حکومت‌هایمان را عوض می‌کنیم. اسرائیل می‌خواهد رژیم جدیدی را در منطقه تحمیل کند. ما امروز شاهد کوچاندن جدیدی در غزه و کرانه باختری و کوچاندن مسیحیان در موصل هستیم.

وی اضافه کرد: هدف آنها اسرائیلی کردن فلسطین است. این داستان را در لبنان تجربه کردیم. از شما تقاضا داریم از تجربه ما بهره‌ها بیاموزید.

وزیر امور خارجه لبنان گفت: اسرائیل توسط قهرمانان و دلاورمردان مقاومت در لبنان از بین رفت. این تروریسم در غزه به طور کامل از بین خواهد رفت اگر فلسطینی ها به پایداری خود ادامه دهند. در این صورت کشور دائم فلسطینی و صلح پایدار خواهیم داشت.

وی با اشاره به نقش و اهمیت جنبش عدم تعهد گفت: لبنان تروریسم را در سال 2000 آزمود و امروز تحرکات تروریستی داعشی تکفیری را کاملا درک می‌کنند. این تروریست ها سر از همه جای دنیا درخواهند آورد. امروز لبنان از جامعه بین‌الملل می‌خواهد برای مسلح کردن ارتش لبنان و برخورد با تروریستها کنار ما قرار گیرند تا با این اشغالگری عمدی برخورد کنیم و سرزمین خود را آزاد نماییم. خواسته ما حداقل است.

وی با بیان اینکه ما در یک لحظه سرنوشت‌ساز هستیم گفت: ما بهای سنگینی پرداخته ایم تا الگوی همزیستی و تسامح در دنیا باشیم. اعلام می‌کنیم هیچ جایی برای تک قطبی شدن در دنیا وجود ندارد زیرا آن به معنای بازگشت به سیاهی و قانون جنگل است که تنها بهره‌بردار آن اسرائیل است.

حماس آتش بس هفت ساعته را سرپوشی بر جنایت های صهیونیست ها خواند

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بامداد امروز (دوشنبه) نیز برای بیست‌و‌نهمین روز ادامه داشته و به شهادت 10 فلسطینی انجامیده است، این حملات کمی قبل از آتش‌بس انسانی هفت ساعته‌ای رخ داد که رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اما جنبش حماس این آتش‌بس را سرپوشی بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی خواند

نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «العصف المأکول» رو به رو شد.

به گزارش«تابناک»، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بامداد امروز (دوشنبه) نیز برای بیست‌و‌نهمین روز ادامه داشته و به شهادت 10 فلسطینی انجامیده است، این حملات کمی قبل از آتش‌بس انسانی هفت ساعته‌ای رخ داد که رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اما جنبش حماس این آتش‌بس را سرپوشی بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی خواند.

با گذشت 29 روز از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تعداد شهدا به بیش از 1857 شهید از جمله 400 کودک افزایش یافته و در این میان 9400 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. همچنین حملات پی در پی رژیم صهیونیستی تلفات بسیاری به زیرساخت‌ها از جمله بخش درمانی وارد کرده است و 17 بیمارستان هدف قرار گرفته و 10 بیمارستان دولتی و خصوصی بسته و 102 تن از کادر پزشکی هدف قرار گرفته و 19 تن از آن‌ها شهید شده‌اند.

این در حالی است که تعداد شهدا روز گذشته به حدود 120 تن رسید که 10 تن آن‌ها در حمله‌ای وحشیانه به مدرسه وابسته به سازمان ملل در شهر رفح شهید شده‌اند و علی‌رغم عقب‌نشینی جزئی نیروهای رژیم صهیونیستی کشتار دسته جمعی غیرنظامیان در نوار غزه ادامه دارد.

دوشنبه 13 مرداد                                

11:31- وزیر مسکن رژیم صهیونیستی: از نتیجه جنگ به شدت احساس سرخوردگی می‌کنم. به گزارش شبکه"الاقصی"، "اوری ارائیل" افزود: ما از جنگ‌های گذشته درس عبرت نگرفتیم

11:30- ایندیپندنت: حمله به غزه به ناکامی تل‌آویو و تقویت جایگاه حماس انجامید. این روزنامه انگلیسی نوشت: اسرائیل با حمله به غزه یکبار دیگر مسئله فلسطین را که پس از انتفاضه آخر کمرنگ شده بود برای جامعه بین‌الملل زنده کرد. حماس در جایگاهی قویتر از قبل ایستاده است

11:20- نیروهای مقاومت، "اشکول" را هدف حملات موشکی قرار دادند. به گزارش "یدیعوت آحارانوت"، هفت موشک شلیک شده توسط مبارزان فلسطینی به منطقه‌ اشکول، واقع در شمال غرب اراضی اشغالی اصابت کرد/ به گفته این روزنامه صهیونیستی، این حمله تلفاتی در بر نداشت

11:18- نیویورک تایمز: ابهامات متعددی درباره تسلیحات مورد استفاده اسرائیل وجود دارد. این روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: سوالات و ابهامات متعددی درباره تسلیحات استفاده شده اسرائیل در بمباران مدرسه وابسته به سازمان ملل در غزه وجود دارد

11:06- وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی: خالی بودن شهرک‌های اطراف غزه، دال بر پیروزی حماس است. به گزارش شبکه "الاقصی"، "عمیر پرز" گفت: شهرک‌های یهودی‌نشین اطراف غزه اکنون خالی از سکنه است و این به معنای پیروزی جبش حماس در جنگ کنونی است

10:59- آژیر هشدار حملات راکتی در "اشکول" اشغالی به صدا درآمد. روزنامه صهیونیستی "یدیعوت‌ آحارونوت" در خبری فوری از آژیر هشدار در این شهر خبر داد و به جزئیات بیشتری اشاره نکرد

10:55- وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی: اسرائیل اکنون وحشت زده و مردد به نظر می‌رسد. به گزارش شبکه "الاقصی"، "عوزی لانداو" افزود: حماس توانسته است فرودگاه‌های اسرائیل را تعطیل کند و آسمان ما را ببندد

10:53- صهیونیستها به شکست نتانیاهو از گروههای مقاومت فلسطین اذعان کردند. روزنامه صهیونیستی "معاریو" در گزارشی نوشت: سرنوشت "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل در دستان "محمد ضیف" فرمانده گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس است

10:51- دبیرکل سازمان ملل: درگیری‌های غزه نباید موجب افزایش اقدامات ضد یهودی شود.به گزارش خبرگزاری فرانسه، بان‌کی‌مون در بیانیه‌ای تظاهرات مردم کشورهای مختلف در حمایت از مردم غزه را "حملات ضد یهودی" خواند و نسبت به آن ابراز تأسف کرد

10:43- بی‌بی‌سی: هدف از آتش‌بس اسرائیل، کاستن فشارها است. این شبکه گزارش داد: در شرایطی که انتقادها به حمله به نزدیکی مدرسه‌ای در رفح شدت گرفته، آتش‌بس‌ به اسرائیل کمک می‌کند تا کمی از فشارهای بین‌المللی بکاهد و بر عملیات تخریب تونل‌ها متمرکز شود

10:33- ۲۹ فلسطینی در کرانه باختری بازداشت شدند. پایگاه صهیونیستی "والاه" خبر داد؛ نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته ضمن یورش به مناطق مختلف کرانه باختری، ۲۹ فلسطینی را بازداشت کردند

10:21- شهرک‌نشینان صهیونیست درباره عدم افزایش توان بازدارندگی ارتش نگران هستند.به گزارش شبکه "المیادین"، نتایج نظرسنجی کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد؛ ۷۳ درصد از این شهرک‌نشینان معتقدند که توان بازدارندگی ارتش این رژیم در جریان جنگ غزه افزایش نیافته است

10:10- تعداد شهدای غزه به ۱۸۵۷ نفر رسید . به گزارش پایگاه خبری "فلسطین الیوم"، تعداد شهدای فلسطینی در غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی تاکنون به ۱۸۵۷ نفر و ۹۳۷۰ زخمی افزایش یافت.

10:00- ارتش رژیم صهیونیستی: شب گذشته به ۲۰ نقطه غزه حمله کردیم.به گزارش روزنامه صهیونیستی "هاآرتص"، ارتش مدعی شد: طی ۲۴ ساعت گذشته تونل‌های بیشتری را تخریب کردیم/ هر زمان همه تونل‌ها نابود شد، ارتش ادامه عملیات خود را مورد بررسی مجدد قرار خواهد داد

9:42- صهیونیست‌ها ۱۲ فلسطینی معترض را در بیت‌المقدس بازداشت کردند. روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"، صهیونیست‌ها از ماه گذشته ۴۳۰ فلسطینی را در بیت‌المقدس بازداشت کرده‌اند. اعتراضات در مناطق مختلف بیت‌المقدس و کرانه باختری نسبت به حملات به غزه تشدید شده است

9:42- فرمانده صهیونیستی جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل: از گذشته درس نگرفتیم و دوباره به غزه حمله کردیم.به گزارش شبکه "عکا"، "آویگدور کهلانی" افزود: اسرائیل اعتراف کند که از جنگ‌های قبلی با مقاومت درس نگرفته و خطر واقعی موشکی مقاومت را درک نکرده است

09:40 مشعل: حضور نیروهای اسرائیلی در زمان آتش بس در غزه را غیرقابل قبول اعلام کرد

9:32- رئیس‌جمهور فرانسه: حمله مجدد به مدرسه سازمان ملل در رفح، غیر قابل قبول است.به گزارش خبرگزاری فرانسه، "فرانسوا اولاند" افزود:‌ عاملان حمله مجدد به مدرسه متعلق به آنروا، واقع در جنوب نوار غزه، باید در قبال اقدامات خود پاسخگو باشند

9:17- اردوغان: نظامیان اسرائیلی برای توقف تولید مثل فلسطینیان، مادران فلسطینی را می‌کشند. به گزارش "رویترز" رجب طیب اردوغان، نخست‌‌وزیر ترکیه گفت: اسرائیل در خون‌هایی که می‌ریزد، غرق خواهد شد.مقامات تل‌‌آویو کاملا مانند "هیتلر" عمل می‌کنند

8:49- سفیر فلسطین در هند: دهلی نو در مقابل تجاوز اسرائیل به غزه موضع‌گیری کند. به گزارش پایگاه هندی "وان نیوز"، "عدلی شعبان حسن" افزود: هند به آمریکا برای محکومیت بی‌رحمی‌‌های اسرائیل فشار بیاورد.تل‌‌آویو باید به جنایات خود پایان دهد

8:48- نمایندگان گروه‌های مقاومت فلسطین با وزیر اطلاعات مصر دیدار می‌کنند. به گزارش شبکه "المیادین"، "موسی ابومرزوق" از مقامات ارشد حماس از دیدار ظهر امروز این نمایندگان با وزیر اطلاعات مصر در قاهره برای گفتگو در زمینه آتش‌بس خبر داد

08:35- حماس، آتش‌بس یکجانبه اعلام شده توسط رژیم صهیونیستی را رد کرد / به گزارش روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" حماس اعلام کرد: این آتش‌بس برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات انجام شده اشغالگران اعلام شده و ما ‌آن را نمی‌پذیریم

08:48 حماس: دیدار سرنوشت‌ساز درباره آتش‌بس امروز ظهر در قاهره برگزار می‌شود

08:30- رژیم صهیونیستی آتش‌بس یک طرفه هفت ساعته اعلام کرد / به گزارش یدیعوت آحارونوت، "یوآو مردخای" هماهنگ کننده ارتش اسرائیل گفت: آتش‌بس در کل نوارغزه از ساعت ۱۰ صبح تا پنج عصر دوشنبه اعمال می‌شود/ اگر شلیکی صورت بگیرد اسرائیل پاسخ آن را خواهد داد

10:35 تلگراف: کودکان مدرسه در غزه در صف شکلات بودند که بمباران شدند

04:50 رئیس جمهور فرانسه حمله اسرائیل به مدرسه سازمان ملل را نقض قوانین بین‌الملل اعلام کرد

03:53 حماس: آتش‌بس یکجانبه اسرائیل، برای انحراف اذهان عمومی از جنایات است

03:37 نتانیاهو: تا هر وقت لازم باشد به عملیات در غزه ادامه می‌دهیم

02:41 آتش‌بس یکجانبه اسرائیل در غزه جز رفح

01:07 المانیتور: احتمال سفر «برنز» به قاهره برای بررسی آتش‌بس اندک است

آخرین تحولات غزه به نقل از منابع صهیونیستی؛

آغاز مرحله جدید اقدامات صهیونیست‌ها، زیر پوشش آتش‌بس ظاهری

در یکی دو روز اخیر، برخی اخبار و گزارش‌ها از سرزمین‌های اشغالی و همچنین نوار غزه، از زمینه‌سازی رژیم اسرائیل برای عقب‌نشینی از غزه و خارج کردن نیروهای نظامی‌اش از این منطقه حکایت داشته است. با این حال، در تازه‌ترین گزارش، یک پایگاه خبری اسرائیلی از آغاز مرحله جدید عملیات نظامی رژیم اسرائیل در غزه، تحت پوشش این عقب‌نشینی ظاهری خبر داده است.

در یکی دو روز اخیر، برخی اخبار و گزارش‌ها از سرزمین‌های اشغالی و همچنین نوار غزه، از زمینه‌سازی رژیم اسرائیل برای عقب‌نشینی از غزه و خارج کردن نیروهای نظامی‌اش از این منطقه حکایت داشته است. با این حال، در تازه‌ترین گزارش، یک پایگاه خبری اسرائیلی از آغاز مرحله جدید عملیات نظامی رژیم اسرائیل در غزه، تحت پوشش این عقب‌نشینی ظاهری خبر داده است.

 

به گزارش «تابناک»، پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به محافل امنیتی رژیم اسرائیل، با انتشار گزارشی درباره جدید‌ترین تحولات غزه، اشاره می‌کند که این رژیم پس از خارج کردن بخش اعظمی از نیرو‌هایش از از منطقه نامبرده، از ساعت ۱۰ صبح امروز، آتش بسی را به مدت چند ساعت اعلام کرد که البته شامل منطقه رفح شرقی نمی‌شود.

اما به نوشته این سایت، رژیم اسرائیل در عمل در حال اجرای یک عملیات مهم دیگر در غزه است که شامل ایجاد یک منطقه حائل یا کمربند امنیتی در درون سرزمین غزه است. قرار است این منطقه حائل،
‌۲۴ ساعته از بیرون مرزهای غزه و توسط نیروهای ویژه و واحدهای مسلح کنترل شود. سکوهای پرتاب موشک، سنسور و پهپاد، از جمله تجهیزاتی است که قرار است بدین منظور از آنها استفاده شود.
 
طول کمربند امنیتی مذکور،
۶۵ کیلومتر است که از بیت حنون در شمال تا خان یونس در جنوب ادامه می‌یابد و تقریباً به موازات «بزرگراه ششم»، یکی از چند راه ماشین رو غزه کشیده می‌شود. تمام بخش شرقی این کمربند، به عمق یک کیلومتر در شمال و مرکز غزه و ۲ تا ۳ کیلومتر در مناطقی چون خان یونس، از هرگونه ساختمان و درختی پاکسازی شده است. 

دلیل طرح این کار‌ رژیم اسرائیل، کاهش حجم آتش حماس علیه مناطق جنوبی سرزمین‌های اشغالی و نیز جلوگیری از ساخت تونل‌های جدید توسط حماس است. نیروهای اسرائیلی که از غزه خارج شده‌اند، در ساختاری جدید و با نام «نیروهای پیش قراول» سازماندهی دوباره شده و آماده می‌شوند ‌در صورت لزوم، بار دیگر به غزه بازگردند. قرار است این نیرو‌ها به تجهیزات جدیدی مسلح شوند که بتوانند در صورت لزوم، برای انجام عملیات‌های واکنش سریع با سرعت و عمق بیشتر از قبل به درون غزه نفوذ کنند.

در پیش گرفتن این سیاست جدید، بر مذاکرات صلح غزه ‌ـ که امروز در قاهره وارد دومین روز خود شده ـ تأثیر گذشته است. در همین حال، کار‌شناسان نظامی هشدار می‌دهند، این جبهه‌بندی جدید، می‌تواند سبب بروز برخوردهای مستمر میان نیروهای فلسطینی و اسرائیلی‌ها شود، زیرا حماس و جهاد اسلامی به پرتاب موشک به سوی مواضع رژیم اسرائیل ادامه می‌دهند و تنها روز یکشنبه،
۱۴۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد.

از سوی دیگر، هرچند در روزهای اخیر اقدامات گسترده‌ای از سوی ارتش رژیم اسرائیل به منظور نابودسازی تونل‌های راهبردی حماس جریان داشته، ‌هیچ تضمینی نیست که همه تونل‌ها تاکنون کشف شده باشد و یا اینکه تونل‌های جدیدی در مناطق مرزی ساخته نشود. به این ترتیب، حماس همچنان توان خود برای انجام حملات غافلگیرانه علیه نیروهای اسرائیلی را نگه داشته است.

ضربه محکم به تفرقه افکنان میان مسلمانان

روز تلخ برای عاملان اسلام آمریکایی

دفاع ظاهری از شیعه و در عمل حمله به اکثر علمای شیعه، تشویق به اعمالی که جز وهن شیعه حاصلی در پی ندارد نظیر قمه زنی، تشویق شیعه به لعن خلفا که عملاً منجر به اقدامات متقابل از سوی گروهی از تندروهای مقابل می‌شود و راه را برای تندروهای وهابی‌ها و سلفی‌ها باز می‌کند، بخش کوچکی از عملیات‌های روانی است که این شبکه‌ها انجام داده‌اند و رسماً به منزله ایجاد جنگ مذهبی است.

برخورد وسیع و یکپارچه با شبکه‌های ماهواره‌ای که در ظاهر در حال تبلیغ شیعه بودند اما در عمل بدترین شیوه ممکن را برای تخریب جایگاه تشیع و همچنین اختلاف افکنی عمیق میان شیعه و سنتی در پی گرفته بودند، جزو اتفاقات ارزشمندی است که روز گذشته عملیاتی شد تا در این مقطع تاریخی که جهان اسلام بیش از هر زمان به وحدت مذاهب احتیاج دارد، شاهد رویه‌ای خطرناک و تفرقه افکنانه نباشیم.

به گزارش «تابناک»، در نیم قرن گذشته، تلاش‌های بسیار گسترده‌ای توسط علمای برجسته اهل سنت و شیعه برای دستیابی به تفاهمی ماندگار و همیشگی و وحدتی ناگسستنی صورت پذیرفته تا جهان اسلام در سایه این یکپارچگی، بتواند به بالندگی دست یابد و زمینه پیشرفت سریع کشورهای اسلامی و ارتقاء چشمگیر جایگاه مسلمان جهان در صحنه‌ بین‌الملل فراهم شود.

با این حال همواره گروهی از دو طرف بوده‌اند که سهواً یا تعمداً از سر جهل و عناد اقدام به تفرقه افکنی کرده‌اند و عملاً بخشی از تلاش‌های وحدت بخش را کم اثر ساخته‌اند. این اقدمات تفرقه افکنانه در گذشته‌های دور در قالب کتب و مجلات بود و پاسخگویی به آنها نیز دشوار نبود اما با توسعه فضای اینترنت و همچنین تسهیل و ساده سازی راه اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای، تلاش برای افزایش تفرقه مذهبی ابعاد تازه‌ای گرفت.

در این میان در کنار شبکه‌های وهابی که به طور مستمر در حال حمله به تشیع هستند، تعدادی شبکه‌های ماهواره‌ای تحت عنوان ظاهری تبلیغ و دفاع از شیعه فعالیت‌شان را آغاز کرده‌اند که برآیند کلی فعالیت‌هایشان به جز تخریب و وهن شیعه نیست. طرح شبهات و گفتارهای عجیب که صرفاً موجب بهانه دادن به دست دشمنان اسلام و شیعه برای تخریب جهان تشیع می‌شود، بخشی از اتفاقات مرسومی است که در این شبکه‌ها رخ داده و علی رغم نقدهای مشفقانه، بر طرح این مباحث وهن آلود اصرار ورزیده شده است.

دفاع ظاهری از شیعه و در عمل حمله به اکثر علمای شیعه، تشویق به اعمالی که جز وهن شیعه حاصلی در پی ندارد نظیر قمه زنی، تشویق شیعه به لعن خلفا که عملاً منجر به اقدامات متقابل از سوی گروهی از تندروهای مقابل می‌شود و راه را برای تندروهای وهابی‌ها و سلفی‌ها باز می‌کند، بخش کوچکی از عملیات‌های روانی است که این شبکه‌ها انجام داده‌اند و رسماً به منزله ایجاد جنگ مذهبی است.

متاسفانه در گذشته با این گروه‌ها تساهل و تسامح می‌شد تا اینکه پس از تاکید رهبری بر لزوم حفظ وحدت میان مسلمانان و جلوگیری از هرگونه تلاش برای تفرقه افکنی و همچنین اعتراض حسن نصرالله نسبت به فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای که بر آتش اختلاف مذهبی می‌دمند، نهادهای مسئول وارد شدند و حال فرزندان گمنام امام زمان در اقدامی ارزشمند و در عملیاتی گسترده، ریشه این شبکه‌ها را هدف قرار دادند و ضربه محکمی به عوامل داخلی این شبکه‌ که مرکز فعالیت‌شان و انگلیس بود، زدند.

روز گذشته روابط عمومی وزارت اطلاعات از شناسایی و توقیف دفاتر تولید تعدادی از شبکه های ماهواره ای که مرکز پخش آن‌ها در انگلیس و امریکا است، در چهار استان قم، اصفهان، تهران و خراسان رضوی و بازداشت عوامل آن‌ها خبر داد. این دفاتر «به طور مخفیانه و غیر قانونی، در راستای ایجاد اختلافات مذهبی و تشدید تفرقه در جهان اسلام وتخریب وجهه تشیع» فعالیت می کردند و نمود عینی اسلام آمریکایی بودند.

در گزارش روابط عمومی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی آمده است: «این شبکه ها در راستای اهداف برخی سرویس های اطلاعاتی بیگانه و تأمین اهداف استکبار جهانی فعالیت کرده و درجهت مخدوش نمودن وحدت و مصالح جهان اسلام در پوشش برنامه های مذهبی و شعائر اسلامی فعالیت می کردند.»

بر اساس این گزارش، محور و رویکرد اصلی برنامه های تولیدی این دفاتر «اختلاف افکنی بین پیروان مذاهب اسلامی از طریق توهین و افترا به مقدسات آن‌ها، اهانت به علمای جهان اسلام، اعلام هفته برائت در مقابل هفته وحدت، تبلیغ و ترویج سبک‌های غلط، خرافی و خشن عزاداری» بوده است؛ اتفاقی که در شرایط کنونی حکم تزریق سم به کالبد زخمی خاورمیانه است و از این منظر باید قدردان هوشیاری فرزندان گمنام امام زمان بود.

کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ادعاهای یک مقام ارشد پلیس افغانستان علیه ایران!

عزم شرکت‌های تجاری آلمانی برای احیای روابط خود با ایران، دیدار وزیر اقتصاد ایران با نماینده بانک جهانی، راه‌اندازی پروازهای جدید به مقصد ایران از سوی یک شرکت هواپیمایی اماراتی، بحث درباره زمینه‌ها و تأثیرات بحران آب در ایران و ادعاهای یک مقام نظامی افغانستان درباره ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

عزم شرکت‌های تجاری آلمانی برای احیای روابط خود با ایران، دیدار وزیر اقتصاد ایران با نماینده بانک جهانی، راه‌اندازی پروازهای جدید به مقصد ایران از سوی یک شرکت هواپیمایی اماراتی، بحث درباره زمینه‌ها و تأثیرات بحران آب در ایران و ادعاهای یک مقام نظامی افغانستان درباره ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، بخش عمده‌ای از مطالب امروز مطبوعات بین‌المللی درباره ایران، به همکاری‌های بین‌المللی ایران با کشور‌ها و نیز سازمان‌های گوناگون اختصاص دارد. در این زمینه، روزنامه «وال استریت ژورنال» با انتشار مطلبی از عزم شرکت‌های تجاری آلمانی برای احیای روابط اقتصادی با ایران خبر داده است.

این روزنامه می‌نویسد،‌ این روز‌ها شرکت‌های تجاری آلمانی‌ به سبب بحران پیش آمده در روابط روسیه با غرب، نسبت به ارتباطات تجاری با روس‌ها سرد شده و در همین حال، توجه خود را به سمت ایران معطوف کرده‌اند.

در این راستا، شرکت‌های آلمانی با در نظر گرفتن چشم‌انداز پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها، به آرامی در حال برقراری دوباره پیوندهای اقتصادی با ایران هستند.

در مطلب دیگری در همین زمینه، خبرگزاری «ترند» از همکاری ایران و بانک جهانی در زمینه پروژه‌های زیست محیطی خبر داده و می‌نویسد، نماینده بانک جهانی در دیدار با وزیر اقتصاد ایران، خواستار همکاری بیشتر طرفین، به ویژه در زمینه‌های پروژه‌های زیست محیطی و همچنین اجتماعی شده است.

در این دیدار، علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد ایران‌ با اشاره به دیدار اخیر هیأت کار‌شناسی بانک جهانی از ایران، گفته ایران انتظار همکاری بیشتری با این نهاد بین‌المللی را دارد. طیب نیا گفته ایران، یکی از سهامداران بانک جهانی، باید از حقوق مربوط به سهامداری خود بهره‌مند شود.

از سوی دیگر، این روز‌ها اخبار جدیدی درباره گسترش همکاری‌های ایران و امارات در حوزه‌های گوناگون نیز منتشر می‌شود. در جدید‌ترین نمود این امر، سایت خبری «امارات ۲۴/۷» از آغاز پروازهای یک شرکت هواپیمایی اماراتی به ایران خبر داده است.

این سایت می‌نویسد، شرکت هواپیمایی ل«فای دبی» اعلام کرده، پروازهایی را به مقصد تهران و مشهد برقرار خواهد کرد. پرواز‌ها به این دو شهر که نخستین مقاصد شرکت هواپیمایی مذکور در ایران به شمار می‌رود، از روز دهم اوت (شش روز دیگر) آغاز خواهد شد.

بر پایه برنامه زمانی پیش‌بینی شده، این شرکت هواپیمایی اماراتی در هفته، چهار پرواز به مقصد ایران خواهد داشت.

اما در میان دیگر مطالب، امروز برخی از مطبوعات جهانی‌، موضوع بحران آب در ایران را مورد توجه قرار داده‌اند. روزنامه «گالف تودی» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، به گفته کار‌شناسان، موضوع کاهش منابع آب، مهم‌ترین تهدیدی است که هم‌اکنون ایران‌ با آن روبه‌روست و همین، سبب شده در برخی شهر‌ها، موضوع جیره‌بندی آب مورد توجه قرار بگیرد.‌

گری لوئیس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در امور ایران، در این زمینه اظهار داشته: «امروز موضوع کمبود آب، شدید‌ترین چالش را علیه امنیت انسانی در ایران ایجاد کرده است». خشک شدن رودخانه‌ها، رویه‌های نادرست آبیاری، خشکسالی و تغییرات جوی، مهم‌ترین عوامل پدید آورنده این بحران بوده است.

در پایان در مطلبی مربوط به روابط ایران با کشورهای همسایه، سایت خبری «طلوع نیوز» افغانستان اظهارات فرمانده پلیس هرات را مورد توجه قرار داده که اتهاماتی را متوجه ایران کرده است.

به نوشته این سایت، فرمانده پلیس هرات، ایران را به دست داشتن در ناآرامی‌های اخیر در این استان متهم کرده و مدعی شده، شواهد بسیاری هست که نیروهای شبه نظامی این منطقه، از سوی ایران پشتیبانی می‌شوند. وی ادعا کرده، قتل‌های زنجیره‌ای رخ داده در این استان و برنامه به قتل رساندن افسران و سربازان پلیس در هرات، از سوی ایران سازماندهی می‌شود.

استعفای معاون فارابی و تغییر مدیر کاخ جشنواره؛

ترمیم پیشانی بزرگ‌ترین رویداد سینمای ایران

خوشبختانه عملاً با رفتن داروغه زاده از مجموعه سینمایی دولت، مدیر کاخ جشنواره فیلم فجر نیز تغییر کرد و پیشانی مهم‌ترین اتفاق هر سال سینمای ایران با انتصاب مدیری برای کاخ جشنواره که وزنی نزدیک به دبیر جشنواره را داشته باشد، ترمیم خواهد یافت.

با کناره‌گیری معاون بنیاد فارابی از مسئولیت خود و بازگشت به محل اصلی خدمتش در صداوسیما، عملاً مدیر کاخ جشنواره بین‌المللی فجر برای دوره سی و سوم نیز تغییر کرد و زمینه تأمین بخشی از انتظارات برای بهبود وضعیت کاخ جشنواره به عنوان پیشانی بزرگ‌ترین رویداد سینمای ایران برآورده شد و در عین حال امیدواری برای ترمیم ساختار مدیریتی مجموعه سینمایی دولت افزایش یافت.

به گزارش «تابناک»، خبر بدون منبع منتشر شد، همچون برخی اخبار دست اولِ سی و دومین جشنواره فیلم فجر که بدون منبع منتشر می‌شد: «ابراهیم داروغه‌زاده معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی کناره گیری کرد»؛ اتفاقی که برای اهالی سینما دور از انتظار نبود و حتی می‌توان گفت بسیار دیر‌تر از آنچه گمان می‌‌رفت‌، این اتفاق رنگ حقیقت به خود گرفت.

داروغه‌زاده که از نزدیک‌ترین دوستان علیرضا رضاداد است، برای مسئولیت‌های متعددی به سازمان سینمایی پیشنهاد شد و در ‌‌نهایت توانست معاونت فرهنگی فارابی را در اختیار بگیرد اما در حقیقت، عملکرد مورد انتظار را در این حوزه نداشت. او در همین دوران مدیر کاخ سی و دومین جشنواره فیلم فجر شد که هرچند منجر به تغییر مثبت وضعیت نسبت به فاجعه‌ای که در جشنواره سی و یکم شاهدش بودیم، شد،در مجموع باز هم کاخ جشنواره ‌ضعف‌های بزرگی داشت.

این ضعف‌ها که شاید به زعم برخی چندان پراهمیت نبود، به واسطه آنکه میزبان بخش اعظم نمایندگان رسانه‌ها، میهمانان خارجی، سینماگران و منتقدان بود، پررنگ جلوه می‌کرد و به «پاشنه آشیل» جشنواره بدل می‌شد که خوشبختانه عملاً با رفتن داروغه‌زاده از مجموعه سینمایی دولت، مدیر کاخ جشنواره فیلم فجر نیز تغییر کرد و پیشانی مهم‌ترین اتفاق هر سال سینمای ایران با انتصاب مدیری برای کاخ جشنواره که وزنی نزدیک به دبیر جشنواره را داشته باشد، ترمیم خواهد یافت.

پیش از این نیز «تابناک» تأکید کرده بود در جشنواره سی و دوم، بر خلاف دوره پیش، حضور خبرنگاران و میهمانان مدیریت شده بود، ولی در روزهای بعد، عملاً‌‌ همان اتفاقاتی که در جشنواره سی و یکم شاهدش بودیم، تکرار شد و از نشستن خبرنگاران بر روی زمین تا صف‌های طولانی و حضور کودکان در سالن‌ اصلی جشنواره به چالش‌های این رویداد بدل شد که جزو بدیهیات برگزاری چنین رویدادی است و در این میان آنچه در اوقات ضروری ‌دیده نمی‌شد‌‌، داروغه‌زاده مدیر کاخ بود!

باید بپذیریم اگر قصد برگزاری جشنواره استاندارد را داریم، هر صاحب کارتی، باید یک شماره صندلی و امکانات متعلق به خود داشته باشد و با عدم ایجاد این بستر شفاف، عملاً به ایجاد رانت و ورود اقوام و دوستان برخی به برج میلاد، دامن زده می‌شود و هرج و مرجی شکل می‌گیرد که در هنگام نمایش فیلم‌های پرمخاطب در کاخ جشنواره دیده‌ایم و امیدواریم با انتصاب مدیری با اراده و برقراری چنین اصول بدیهی که برای بلیت فروشی سانس معمول سالن‌های سینما نیز رعایت می‌شود، شاهد برآورده شدن انتظارات حداقلی باشیم که داروغه‌زاده نتوانست برآورده کند.

تحدید دسترسی بیشتر رسانه‌ها در جشنواره به میهمانان خارجی و بخش‌های جنبی نظیر بازار فیلم، از دیگر اتفاقاتی بود که در دوره مدیریت داروغه‌زاده همچون دوره پیشینش شاهد بودیم که خشم بسیاری از رسانه‌ها را در پی داشت و در آن شرایط، بسیاری از رسانه‌ها در تماس با مدیران سازمان سینمایی، خواستار تغییر این وضعیت شدند؛ اما سرانجام تا پایان ‌جشنواره، اراده داروغه‌زاده منجر به استمرار این وضعیت تا پایان جشنواره سی و دوم شد.

متأسفانه ‌رعایت نکردن این بدیهیات باعث شکل‌گیری فضایی شبیه بازار شام شده بود و طبیعی است در چنان غوغایی که بدیهیاتی نظیر صدور کارت‌های کاخ جشنواره بر اساس شماره صندلی‌های کاخ برای میهمانان و خبرنگاران اصلی نیز اجرایی نمی‌شود، در نظر گرفتن حداقل تشریفات در قالب خودرو برای میهمانان خارجی انتظار بالایی است و باید اتفاقاتی نظیر تاکسی گرفتن میهمانان خارجی و نبود خودرو‌ تشریفات برای این میهمانان را عادی دانست!

در عین حال بر خلاف عملکرد داروغه‌زاده در جشنواره بین‌المللی فجر ـ که شفاف و قابل تحلیل است ـ ابعاد فعالیت این مدیر در فارابی و دستاورد‌هایش در دوران حضورش در این نهاد مشخص نیست و پس از جشنواره تنها اخباری که از او به چشم آمده، پست‌های فیس بوکش بوده که گاهی جنجال آفرین نیز شده است. به همین دلیل،‌ ای کاش این مدیر پس از ترک فارابی، گزارشی از دستاورد‌هایش در دوران در اختیار داشتن پست معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی منتشر کند.

اخبار:14/5/1393

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وبسایت مجاهدین پارسیان ایران- سلسله آموزشي واطلاع رساني
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    پارسيان 100چه سايتي است؟
    نام اعضا(مهم):

      نام عضا(مهم):

      ا-ح

      ف-ح

      ع-ب

      م-ج

      د-ا

      ع-م

      ر-د

      م-د

      و-ص

      ن-ص

      ع-ص

      ن-ک

      ف-م

      ن-چ

      س-د

      ا-م

      ح-ع

      ج-خ

      و...

    16آذر- روزدانشجو

    16آذر- روز دانشجو

    گرامی داشت دانشجویان شهید 

    ذانشگاه تهران


    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 55
  • بازدید سال : 324
  • بازدید کلی : 4,251
  • اخبارپارسیان100

    توجه:

    اخبارپارسیان100 

    از این پس بطور ویدیو پخش می شود.

    برای بهتر دیدن ویدیو هابه صفحه ی اصلی

    وبسایت مراجعه نمایید.