loading...
.......................
آیت الکرسی
عزاداری حسینی-محرم 1393-پادگان مجاهدین پارسیان ایران
آیت الله طالقانی - مجاهد نستوه ، انقلابی رو سفید

اخبار جدید مجاهدین

اخبار جدید مجاهدین 


حمله به اردوگاه دشمن 13دی1393


دشمن ازحمله مجاهدین با خبر بود
چراکه قبل از رسیدن
رزمندگان مجاهدین پارسیان ایران
مکان های مهم راتخریب کرده و

فقط مقر فرماندهی سالم بود
وهمه ی فرماندهان فرار کرده و فقط یک فرمانده وتعداد کمی سرباز در اردوگاه باقی مانده بودند.

 در این حمله 3مجاهد پارسیان به شهادت رسیدند.

و درآخر مجاهدین اروگاه دشمن را فتح کرده وبرای آمادگی بیشتر ارتش را به منطقه ای دیگری خواهد برد.  




تاریخ:1393/10/13

......... بازدید : 13 چهارشنبه 15 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارپارسيان۱۰۰

انتشاراخبار:15/5/1393

خبرنگار شبکه تلویزیونی ایران هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفت

حامد در ساعت ۱۶ بعدازظهر چهارشنبه، هشتم مرداد ماه برای تهیه گزارش به حی شجاعیه رفت. وی بلافاصله پس از آماده کردن دوربین، ناگهان با انفجار گلوله توپخانه دشمن صهیونیستی از ناحیه هر دو ساق پا مجروح شد.

«حامد الشوبکی»، تصویر‌بردار شبکه العالم به دلیل شدت جراحات به مصر منتقل شد. وی ‌که برای پوشش رخدادهای غزه به حی شجاعیه رفته بود، بر اثر اصابت گلوله توپخانه صهیونیست‌ها به شدت مجروح شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شبکه العالم، حامد در ساعت
۱۶ بعد‌از‌ظهر چهارشنبه هشتم مرداد ماه برای تهیه گزارش به حی شجاعیه رفت. وی بلافاصله پس از آماده کردن دوربین، ناگهان با انفجار گلوله توپخانه دشمن صهیونیستی از ناحیه هر دو ساق پا مجروح و‌ بلافاصله به بیمارستان دارالشفاء غزه منتقل شد و در آنجا هجده ساعت بستری بود.

اما پزشکان این بیمارستان ضمن انجام عمل جراحی نتوانستند، شکستگی ساق پاهای وی را درمان کنند. برای همین، با هماهنگی هلال احمر غزه و اتحادیه پزشکان عرب جهت درمان به مصر برده شد.

متأسفانه به دلیل بمباران‌های متعدد، وی موفق به خروج از گذرگاه رفع نشد و به همین دلیل چهار روز دیگر در بیمارستان اروپایی غزه در روستای خان یونس بستری شد که پس از هماهنگی‌های دوباره، وی از راه گذرگاه رفح به مصر منتقل شد و هم اکنون در بیمارستان الاهلی قاهر بستری است.
 
بنا بر این گزارش، پزشکان در حال بررسی آزمایش‌های وی هستند و قرار است به زودی برای ترمیم رگ‌ها و رفع شکستگی ساق‌ها و خارج کردن ترکش‌ها دوباره زیر تیغ جراحی برود.
حامدالشوبکی تصویر بردار شبکه العالم در حی التفاح غزه به دنیا آمده و خانواده‌اش هم اکنون در این روستا زندگی می‌کنند.

حامد در ادامه گفت‌وگو با روابط عمومی و امور بین الملل شبکه العالم گفت: من به زودی درمان می‌شوم و دوباره به امید خدا‌ با هدف پوشش جنایات صهیونیست‌ها ‌به غزه بازخواهم گشت.

وی افزود: ما با ایستادگی و مقاومت خود، صهیونیست‌ها را به زانو درمی‌آوریم و حسرت خلع سلاح مقاومت را بر دل آن‌ها خواهیم نشاند.

هرچند اهالی غزه در این روزهای تلخ، شهدای خود را با خون شتشو می‌دهند، ‌هرگز تسلیم خواسته‌های نا‌مشروع آن‌ها نخواهیم شد و از ملت‌های منطقه و دست‌کم اسلامی می‌خواهیم ‌همچون مسئولان و ملت ایران، پشتیبان مقاومت و غزه باشند.
 
مسئولان ایرانی سال‌هاست ‌ذره‌ای از حمایت مقاومت عقب‌نشینی نکرده‌اند و من از ملت و دولت و رهبران ایران تشکر کرده و افتخار می‌کنم که تصویربردار شبکه العالم هستم.

جان کری در گفت و گو با «بی بی سی»؛

وضعیت موجود خاورمیانه می تواند مقدمه ای برای تشکیل کشور فلسطین باشد

زیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای ضمن درخواست از گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برای انجام مذاکره گفت: وضع جاری می تواند باعث تمرکز بر نیاز به مذاکره جهت یافتن راه حلی مبتنی بر تشکیل کشور فلسطین باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای ضمن درخواست از گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برای انجام مذاکره گفت: وضع جاری می تواند باعث تمرکز بر نیاز به مذاکره جهت یافتن راه حلی مبتنی بر تشکیل کشور فلسطین باشد.
به گزارش «تابناک»، "جان کری" در مصاحبه با بی بی سی، تل آویو و گروه های فلسطینی را ترغیب کرد تا از فرصت آتش بس غزه برای حرکت به سوی مذاکرات بیشتر برای حل اختلافات استفاده کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه عنوان داشت که وضع جاری می تواند باعث تمرکز بر نیاز به مذاکره جهت یافتن راه حلی مبتنی بر تشکیل کشور فلسطینی در کنار اسرائیل شود.

کری در مصاحبه با برنامه هاردتاک بی بی سی گفت که آمریکا کاملا از حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود علیه حملات راکتی حمایت می کند.

وی در این رابطه تاکید کرد: هیچ کس نمی تواند در این شرایط زندگی کند و ایالات متحده کاملا از حق اسرائیل برای دفاع از خود در چنین شرایطی دفاع می کند. حماس با کارهایی که کرده رفتار تکان دهنده ای از خود نشان داده و در نتیجه خسارات جانبی هولناکی هم به وجود آمده است.

کری در این رابطه که آیا آمریکا از رفع محاصره غزه حمایت می کند یا خیر گفت: چیزی که ما می خواهیم انجام دهیم حمایت از آرزوی فلسطینی ها برای بهبود زندگی خود و رسیدن غذا به غزه و گشایش گذرگاه های مرزی و بازسازی و داشتن آزادی بیشتر است. این وضع باید با مسئولیت پذیری بیشتر نسبت به اسرائیل همراه باشد، که به معنی کنار گذاشتن شلیک موشک است. همه اینها فقط با یک رویکرد وسیعتر و جامع تر به راه حل زیربنایی برای دو کشور مستقل که برای اسرائیل امنیت و برای فلسطینی ها یک زندگی بهتر و آزادی های بیشتر خواهد آورد ممکن خواهد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی از طرح تشکیل دو کشور سخن می گوید که در طول حملات یک ماهه رژیم صهیونیستی به غزه بدون آنکه تلاش چشمگیری برای توقف این حملات انجام دهد اقدام به اختصاص بودجه ای جدید برای ارتقاء سپر موشکی گنبد آهنین اسرائیل کرد.

مذاکرات در قاهره ادامه دارد

آتش بس 72 ساعته در غزه تمدید می شود؟

امروز دومین روز آتش بس سه روزه در غزه است. این در حالی است که مذاکرات ادامه آتش بس در قاهره به صورت غیر مستقیم میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی در حال برگزاری است.

امروز دومین روز آتش بس سه روزه در غزه است. این در حالی است که مذاکرات ادامه آتش بس در قاهره به صورت غیر مستقیم میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی در حال برگزاری است.

به گزارش «تابناک»، مسئولان رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کردند که تل‌آویو با برخی خواسته‌های فلسطینی‌ها از جمله بازسازی مجدد نوار غزه پیش از خلع سلاح مقاومت مخالف است اما گروه‌های مقاومت و در راس آن دو جنبش حماس و جهاد اسلامی تاکید کرده‌اند که این مساله خط قرمز آن‌هاست.

همچنین هیات فلسطینی لیستی شامل خواسته‌های فلسطینیان در مقابل آتش‌بس دائم را به طرف مصری ارائه کرده‌اند. این خواسته‌ها شامل بازگشایی گذرگاه‌ها، بازسازی مجدد، دادن اجازه به صیادان فلسطینی برای انجام فعالیت خود، راه‌اندازی دوباره فعالیت فرودگاه غزه، احداث بندر و خواسته‌های دیگر است. همچنین فلسطینیان بر لزوم برگزاری کنفرانسی بین‌المللی با ریاست نروژ و مشارکت کشورهای عربی و اسلامی، اروپا، ژاپن، آمریکا، ترکیه و روسیه برای فراهم سازی حمایت از بازسازی نوار غزه تاکید دارند.

دیروز هیات‌های فلسطینی و اسرائیلی وارد قاهره شدند تا با نظارت مصر مذاکرات غیرمستقیم خود جهت رسیدن به آتش‌بس فراگیر در نوار غزه را آغاز کنند. خبرنگار المیادین اعلام کرد که مصر به دو هیات فلسطینی و اسرائیلی پیشنهاد تمدید آتش‌بس را داده است.

بر اساس این شبکه خبری، مصر پیشنهاد کرده است که آتش‌بس از 72 ساعت به 120 ساعت افزایش یابد. از سوی دیگر، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که احتمالا واشنگتن نیز در مذاکرات قاهره مشارکت کند. وی افزود: ما سطح مشارکت و زمان آن را اعلام خواهیم کرد. تلاش‌های ما در این زمینه همواره مورد استقبال دو طرف بوده است.

«رویترز» به نقل از یک مقام ایرانی مدعی شد؛

ایران به دنبال جایگزین برای نخست وزیر عراق به جای مالکی است

«رویترز» در حالی که جمهوری اسلامی ایران نیز بارها سیاست خود را در قبال تحولات عراق تبعیت از خواست مردم عراق اعلام کرده ؛ در خبر سازی جدیدی مدعی شده است که ایران به دنبال جایگرین مناسبی برای نوری مالکی نخست وزیر فعلی عراق است.

بحران تعیین نخست وزیر جدید عراق و یورش گروه های تروریستی و تکفیری به عراق همچنان ادامه دارد. امروز در حالی پارلمان عراق ادامه جلسه خود را به پنجشنبه موکول کرد که هیچ توافق بر سر انتخاب نخست وزیر جدید عراق شکل نگرفت و گروه های تروریستی نیز پیشروی خود را در مناطق کردنشین ادامه می دهند.

به گزارش «تابناک»، در انتخابات اخیر پارلمانی در عراق، نوری مالکی و ائتلاف دولت قانون بیشترین کرسی‌ها را در مقایسه با دیگر احزاب و ائتلافها به دست آوردند، اما برخی مخالفان خواستار نادیده گرفتن این حق قانونی دولت قانون برای معرفی کردن نخست‌وزیر مد نظر خود یعنی نوری مالکی هستند.

به عنوان مثال جریان «الاصلاح» به رهبری ابراهیم جعفری اعلام کرده است که فراکسیون «ائتلاف ملی»، مردم را با انتخاب نامزد مد نظر خود برای نخست‌وزیری غافلگیر خواهد کرد.

بر اساس قانون اساسی عراق نخست وزیر از طریق حزب اکثریت پارلمان عراق انتخاب می شود. اما یک قانون نانوشته نیز وجود داشته است که تاکنون به رویه ای در ساختار سیاسی عراق تبدیل شده است. بر طبق این رویه رئیس جمهور عراق از کردها و نخست وزیر از شیعیان انتخاب می شود.

بر طبق این رویه تحلیل گران مسائل عراق چند گزینه را کاندیداهای اصلی تصدی پست نخست وزیری عراق می دانند. به گفته بعضی از منابع احمد الچلبی، ابراهیم جعفری، عادل عبدالمهدی، خضیر الخزاعی و حسین شهرستانی پنج نفری هستند که به غیر از نوری مالکی برای تصدی نخست‌وزیری عراق مطرح شده‌اند.

خبرگزاری «رویترز» در حالی که جمهوری اسلامی ایران نیز بارها سیاست خود را در قبال تحولات عراق تبعیت از خواست مردم عراق اعلام کرده ؛ در خبر سازی جدیدی مدعی شده است که یک مقام رسمی ایران در گفت و گو با این خبرگزاری اعلام کرده است، ایران به دنبال جایگرین مناسبی برای نوری مالکی نخست وزیر فعلی عراق است. این مقام ایرانی افزوده است که ما به این نتیجه رسیده ایم که مالکی نمی تواند وحدت عراق را حفظ کند اگرچه ایت الله سیستانی همچنان امیدوار است.

رویترز به نقل از این مقام ایرانی که نخواسته نامش فاش شود مدعی شده است که سفیر ایران در بغداد به برخی از کاندیداهای بالقوه و گروه های سیاسی در این موضوع مشورت داده است.

رویترز در پایان نوشته است، باید اذعان کرد که پیدا کردن یک جایگزین مناسب برای مالکی دشوار است. در واقع تعداد زیادی افراد وجود ندارد که بتوانند تمامیت عراق را حفظ کنند.

زوایایی از نقش خانواده بارزانی در اوضاع این روزهای عراق

وضع کردستان روز به روز مبهم‌تر شده؛ کسی که می‌خواست رهبر مادام‌العمر کردستان مستقل باشد، کرد‌ها را به دلیل موضوع فروش غیرقانونی نفت دچار مشکل بودجه ‌کرد و وضع اقتصادی عراق و کردستان را با تهدید روبه‌رو نمود و حتی بازار و روابط اقتصادی کشورهای حوزه خلیج‌فارس و ایران و چین با کردستان تحت تأثیر قرار گرفت. بارزانی همیشه دوست دارد قهرمان اول رسانه‌ها و افکار عمومی باشد و نمی‌خواهد بپذیرد که وضع نابسامان کنونی در نتیجه سیاست‌های نادرست اوست.

‌این روز‌ها شاید کرد‌ها شاهد نوعی هشیاری سیاسی باشند تا به جای ابراز احساسات و هیجان و محاسبه نادرست، عقلانیت سیاسی و نگاه هشیارانه بر سیر حوادث مناطق کردنشین حاکم باشد تا آتشی شعله‌ور که در کردستان عراق زبانه می‌کشد، با عقلانیت و سیاست حکومت مرکزی جدید عراق‌ خاموش شود.

به گزارش «تابناک»، عرفان قانعی فرد، پژوهشگر تاریخ معاصر و نویسنده خاطرات جلال طالبانی در تحلیلی به بررسی اوضاع کردستان عراق و ریشه‌های رفتار مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان در ماه‌های اخیر پرداخته که خلاصه آن به قرار زیر است؛

مسعود بارزانی در همراهی با سیاست ترکیه، قطر، عربستان‌ شکست خورده و زیان بسیاری را به مردم عراق و کردستان تحمیل کرده؛ افسوس که در جهان سوم و در کشوری آشفته و کودتاخیز مانند عراق، نمی‌توان آن گونه که باید و شاید عدالت را اجرا کرد، وگرنه در همه جهان جنایات‌‌ جنگی بی‌کم و کاست با دادگاهی روبه‌رو می‌شود.

پس از رخدادهای اخیر عراق، رسانه‌های ترکیه ـ و در میان کرد‌ها هم حزب پ ک ک ـ اعلام کردند که داعش با همکاری بارزانی وارد عراق شده‌اند و حتی بسیاری از فرماندهان هم در فرودگاه اربیل ـ به دور از هر تهدید امنیتی پیاده شده‌اند ـ و حتی یک روزنامه مخالف اردوغان، اسراری امنیتی را در این باره افشا کرد.

روزنامه «آیدینلیک» در صفحه نخست خود با تیتر «نشست محرمانه داعش در استانبول» نوشت: در این نشست که
۲۸ فوریه تا دوم مارس سال جاری میلادی (نهم تا سیزدهم اسفند۹۲) ادامه داشت، مسعود بارزانی نیز یک نماینده فرستاده بود. به دنبال نشست محرمانه استانبول، در نشست دیگری در اردن که در یکم ژوئن (یازدهم خرداد) برگزار شد، تاریخ شروع عملیات داعش در عراق نیز قطعی شد.

با افشای فرایند شکل‌گیری اقدامات خونین داعش در سوریه و عراق، از نیات حزب حاکم عدالت و توسعه در ترکیه، (آک پارتی) ‌که چگونه به عنوان بخشی از یک توطئه بین‌المللی علیه این دوکشور قرار گرفته، نیز پرده برداشته می‌شود.

به نوشته این روزنامه، طرح عملیات تروریستی داعش در عراق و ایجاد یک سد «سنی» در مقابل «شیعیان» در نشست محرمانه استانبول، بررسی و تصویب شد. در این نشست نمایندگان گروه‌های حامی داعش تحت حمایت‌های امنیتی سازمان اطلاعات ترکیه (میت) در هتل «گونن» در منطقه «ینی بوسنا»‌‌ی استانبول گرد آمده بودند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد این نشست با اطلاع ترکیه، عربستان و اردن و با اقدام حزب حاکم آک در استانبول تشکیل شده است.

بارزانی به شیوه مرسوم فورا واکنش تند نشان داد‌ که همیشه آمیخته به اتهام و ناسزاست». وی در پاسخ به این ادعا که اقلیم کردستان با همدستی داعش به دنبال تصرف موصل بوده است، گفت «پ‌ک‌ک و جمیل باییک، سرکرده این گروه برای خوشامد دشمنان کردستان این اتهامات را به اربیل وارد می‌کند‌».

در بیانیه‌ای که از سوی حزب دمکرات کردستان به رهبری بارزانی منتشر شد، وی خطاب به پ‌ک‌ک افزود: شما با حمایت کدام سازمان اطلاعاتی، علیه کردستان و مقامات آن به ‌دشمنی می‌پردازید‌»؛ همچون همیشه‌ کنایه بارزانی به کشور ایران است.

در سال
۱۳۸۹ نیز تظاهرات کرد‌ها علیه سلطه‌گری بارزانی و ریاست مادام‌العمر او بر کرسی‌اش موجب شد تا آشفته‌وار از ایتالیا انگشت اتهام به سوی ایران دراز کند و بگوید: «سپاه پاسداران ایران، متهم ردیف اول است».

مسعود بارزانی در این رویا بود که با بستن قراردادهای نفتی دلبخواهی و بی‌حساب و کتاب ـ به دور از قوانین حکومت مرکزی عراق و احترام برای بغداد ـ با ترکیه و اسرائیل، زمینه استقلال کردستان و جدایی از عراق را سر دهد و طبعا برای چنین دستاوردی هم با خیال آسوده، رهبر مادام العمر این مستعمره جدید باشد. او حتی به کرکوک هم سرباز فرستاد.

رویاهای بارزانی تعبیر نشد و در ایران و آمریکا و پس از آن در جامعه جهانی، کسی به ندای تجزیه‌طلبی وی روی خوش نشان نداد. او هم برای پنهان کردن توطئه خود، دم از استقلال به زبان کردی در رسانه‌های کردی می‌زد که نوعی فرار به جلو باشد. به تدریج گوش مردم کرد هم به شعارهای رنگی و شاعرانه استقلال‌طلبی وی عادت کرد و حتی چشمشان به اخبار هوا‌شناسی شبکه تلویزیونی روداو [وابسته به نچیروان بارزانی و میت ترکیه که در آن نقشه کردستان بزرگ نشان داده می‌شود و از ارومیه تا بندر لازقیه سوریه، کردستان است!] و هم اسکناس‌های کردستان روشن شد.

ایران و آمریکا حامی حکومت مرکزی عراق بودند و دیگر کسی به شیپور جنگ طلبی بارزانی و مشکل شخصی وی با مالکی گوش فرا نداد و حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق هم‌‌ همان سیاست مام جلال را پیروی کردند و با تعیین فواد معصوم، بار دیگر بر این امر تکیه کردند که هم موافق آرامش و امنیت و صلح در عراق هستند و هم مشتاق ترمیم ارتش ملی عراق می‌باشند و تمایلی هم به تجزیه طلبی ندارند و در کنار موضوع امنیت ملی عراق، در داخل کردستان فعلا اتحادیه میهنی کردستان توجه و وقعی به وعده‌های بارزانی ندارد که با او علیه ایران و شیعیان هم رأی باشد و دوستان قدیمی را فراموش کند؛ هرچند جریان گوران (تغییر) همکاری بارزانی ـ داعش را دید اما سکوت ‌کرد!

مسعود بارزانی در یک سال و
۹ ماه غیبت طالبانی اول به فکر فروپاشی اتحادیه میهنی کردستان عراق بود، زیرا با وی همرای و همسو نبودند. در ایام میان دو انتخابات، به سوی گوران گرایش یافت و اکنون گوران (تغییر) و نوشیروان مصطفی امین، منتقد سرسخت بارزانی‌ها، به حافظ منافع بارزانی مبدل شده و بارزانی هم حامی مصالح مالی گوران.

قرارداد میان بارزانی و مصطفی امین تا اندازه بسیاری اسرار پشت پرده را افشا کرد و آشکار شد که شعار و وعده‌ها بیشتر رنگ و بوی سیاست ترکیه دارد و به زبان ساده توافق علیه طالبانی بود و حفظ منافع ترکیه و حذف ایران.

دو حزب اسلامی کردستان سیاست تعادل و میانه‌روی را دنبال کردند و حزب طالبانی هم در غیاب رهبری دچار اختلافات درون حزبی شد. برخی از افراد قدیمی حزب‌های اسلامی ـ مانند حزب اتحاد اسلامی ـ وارد گوران شده‌اند و این خود نشانه بارز نفوذ ترکیه است که گوران به سمت ترکیه و سیاست اردوغان پیش می‌رود!

وضع کردستان روز به روز مبهم‌تر شده؛ کسی که می‌خواست رهبر مادام‌العمر کردستان مستقل باشد، کرد‌ها را به دلیل موضوع فروش غیرقانونی نفت دچار مشکل بودجه ‌کرد و وضع اقتصادی عراق و کردستان را با تهدید روبه‌رو نمود و حتی بازار و روابط اقتصادی کشورهای حوزه خلیج‌فارس و ایران و چین با کردستان تحت تأثیر قرار گرفت.

اما بارزانی همیشه دوست دارد قهرمان اول رسانه‌ها و افکار عمومی باشد و نمی‌خواهد بپذیرد که وضع نابسامان فعلی در نتیجه سیاست‌های نادرست اوست. پیش از عید فطر به ترکیه رفت تا شاید حمایتی جلب کند و چاره‌ای برای فروپاشی اقتصادی بیابد اما موفق نبود. این بار با بازدید از مناطق تحت پوشش پیشمرگه تلاش کرد که داستان‌های رسانه‌ای را دنبال کند و شیوه‌ای برای مطرح کردن افکار مشعشع خود بیابد.

در جبهه جنگ که فرزند جوانش را به ‌فرماندهی نیروی نظامی منصوب کرده ـ در حالی که در عمرش ده روز سربازی هم نرفته و مانند مصطفی بارزانی خود را ژنرال می‌نامد! ـ بارزانی ایستاد و به پیشمرگه‌ها وعده سلاح سنگین داد که به زودی به شیوه احسان و صدقه و خیرات به دست کرد‌ها می‌رسد. اما‌‌ همان سلاح‌هایی ـ تانک و زره پوش و سلاح سنگین و ادوات نظامی ـ بوده و هست که از ارتش عراق در شهرهای موصل و کرکوک تاراج کرده و در مصیف صلاح الدین انبار شده که اگر به نیروی پیشمرگه ندهد، لابد سرنوشت نفت کردستان را خواهد یافت!

داعش و بعث هم رفیق نیمه راه بارزانی شده‌اند تا شهرهای شنگال و زمار قربانی سیاست‌های بارزانی شوند و هم اگر فرزند بارزانی در بازپس‌گیری این شهر‌ها موفق بود، دیگر آن را جنگ جهانی سوم بنامند!

به باور قانعی فرد، مواضع و اقدامات اخیر بارزانی، راه را بر تسلط داعش بر مناطق اطراف موصل هموار کرده، امنیت کرکوک را به خطر انداخته و امکان اقدام داعش علیه استان حسکه در سوریه را فراهم کرده است. در حالی که احتمال تسلط داعش بر سد موصل، خطرات زیادی ‌برای شهرهای پایین دست به بار آورده، بارزانی به دنبال به دست آوردن سلاح‌های سنگین برای برنامه‌های آتی خودش است.

به هر حال وضع امنیتی عراق به خاطر حضور داعش ـ با همکاری مسعود بارزانی ـ در حالت نابسامانی است. مسأله این است که بغداد در انتظار انتخاب نخست وزیر جدیدی برای عراق است و یافتن بدیلی برای مالکی نیز بسیار سخت است.

سید حسن نصرالله: داعش خیلی زود از هم می‌پاشد

سید حسن نصرالله با بیان اینکه گروه داعش نمی‌تواند مدتی طولانی دوام بیاورد و طرح این گروه رو به سقوط است، گفت: داعش نمی‌تواند روی خاک عراق دولتی ایجاد کند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه گروه داعش نمی‌تواند مدتی طولانی دوام بیاورد و طرح این گروه رو به سقوط است، گفت: داعش نمی‌تواند روی خاک عراق دولتی ایجاد کند.

به گزارش  (ایسنا)، روزنامه السفیر لبنان در خصوص دیدگاه‌های حزب الله لبنان در خصوص رخدادهای منطقه و جهان عرب نوشت که حزب الله به غزه، عراق، سوریه و لبنان توجه و تلاش می‌کند تا بر این حوادث تاثیر بگذارد و تا حد امکان از وقوع بحران‌ها در این مناطق جلوگیری کند.

با وجود تمامی این دیدگاه‌ها سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نسبت به آینده غزه، عراق، سوریه و لبنان بسیار خوش بین است و معتقد است که برخی همواره بر افزایش تعداد شهدای حزب الله در درگیری‌های اخیر سوریه به ویژه در "قلمون" و مناطق دیگر پافشاری می‌کنند اما حزب الله هیچ گاه اسم هیچ کدام از شهیدان خود را پنهان نمی‌کند بلکه همواره به شهدای خود افتخار می‌کند.

سیدحسن نصرالله شناخت کافی از ساختار گروه‌های تکفیری و روش تفکر آن‌ها به ویژه گروه "دولت اسلامی" (داعش) دارد که به وی اجازه می‌دهد تا به شرح و توضیح گسترده‌ای در خصوص این موضوع‌ها در دیدار و گفت‌وگو با افراد بپردازد همانطور که در دیدار اخیر خود با ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی خواه لبنان در خصوص پدیده تندروی بحث و گفت‌وگو کرد و با توجه به این شناخت گسترده نصرالله پیش از درگیری میان کردها و داعش این حادثه را پیش بینی کرد.

با وجود اینکه گروه‌های تروریستی از جمله داعش توانستند در لبنان دست به عملیات تروریستی بزنند اما نصرالله معتقد است که هیچ گونه مکان واقعی برای این گروه‌ها در لبنان وجود ندارد و داعش نمی‌تواند مدتی طولانی دوام بیاورد و خیلی زود از هم می‌پاشد.

نصرالله همچنین معتقد است تجارب و حقایق ثابت می‌کند که داعش نمی‌تواند دولتی روی خاک عراق ایجاد کند و حتی اهل تسنن حاضر نیستند حکومت داعش را بپذیرند.

سید حسن نصرالله همچنین از اخراج مسیحیان از موصل ابراز نارضایتی و با آن‌ها همدردی می‌کند و معتقد است که حضور آن‌ها در خاورمیانه مساله‌ای اساسی است.

وی همچنین تاکید می‌کند که به شخصه اوضاع مسیحیان در "معلولا" و "قاره" در سوریه را پیگیری می‌کند و تمایل دارد آن‌ها به مناطق و منازل خود بازگردند و به آن‌ها کمک رسانی شود.

این موضوع‌ها محور گفت‌وگوی سید حسن نصرالله و سلیمان فرنجیه، رئیس جریان "المرده" نیز بوده است. فرنجیه معتقد است که رخدادهای سوریه و عراق و هدف قرار گرفتن مسیحیان در این کشورها موجب تحولاتی در رویکرد مسیحیان به ویژه مسیحیان "14 مارس" شده است.

در خصوص مساله ریاست جمهوری نیز سید حسن نصرالله همواره در موضع خود نسبت به حمایت از میشل عون، رهبر جریان آزاد ملی لبنان ثابت است و این مساله‌ای بود که سید حسن نصرالله در نشست اخیر خود با جنبلاط به آن اشاره کرد.

در این نشست جنبلاط به نصرالله گفت که اوضاع مسیحیان در منطقه ضعیف شده است و مسیحیان لبنان در حال ترک این کشور هستند. برای همین باید هر چه سریعتر رئیس جمهور انتخاب شود تا از تشدید اوضاع جلوگیری کنیم.

نصرالله در جواب جنبلاط اظهار داشت که رئیس جمهور در حال حاضر وجود دارد و میشل عون است و ما از وی حمایت می‌کنیم.

تأملی در ابطال مجوز دانشگاه ایرانیان؛

چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه خود را باطل کرد؟

اگر بپذیریم برداشت میلیاردی از خزانه دولت برای کمک به دانشگاه ایرانیان و یا اقدامات مشابه تخلفی بوده که می‌تواند مورد رسیدگی قضایی هم قرار گیرد، در مقابل چرخش عجیب و غریب شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از سکوتی طولانی مدت، ناچاریم دست‌هایمان را بالا ببریم و...

فکرش را بکنید؛ داستان راه‌اندازی دانشگاهی که با مجوز یک شورا آغاز به کار کرد و چند سال پیاپی بحث و جدل به راه انداخت، در نهایت با دنده عقب گرفتن آن شورا پایان یابد! گویی به نوعی همه اسیر بازی پوچی شده‌ایم که منطق آن هر چه باشد، ریشه در  حساب و کتاب ندارد!

به گزارش «تابناک»،‌ به نظر می‌رسد، دانشگاه ایرانیان که چند سالی است بحث راه‌اندازی آن بر سر زبان‌هاست و مجوز داشتن یا نداشتنش، بار‌ها و بار‌ها در رسانه‌ها‌ ‌کنکاش و بررسی شده و ‌گاه جنجال‌آفرینی کرده، به ایستگاه پایانی خود رسیده، زیرا خبر می‌رسد مجوز آن ابطال شده است.

بنا بر این گزارش، روز گذشته، در حالی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم از ابطال این مجوز در آخرین نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد که مدعای احمدی‌نژاد و یارانش برای اثبات حقانیت خود در به ثبت رساندن مجوز این دانشگاه به صورت قانونی را مجوزی می‌دانند که در سال
۸۹ از همین نهاد دریافت کرده‌اند؛ از دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم.

پس از آن نوبت وزرای وقت «علوم، تحقیقات و فناوری» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» رسید تا با راه‌اندازی دانشگاهی که بعد‌ها دانشگاه احمدی‌نژاد لقب گرفت، موافقت کنند؛ هرچند سستی اینچنین موافقت‌هایی قابل حدس است، زیرا با تغییر دولت‌ها، می‌تواند همه چیز تغییر کرده، مصوبات لغو شده و جهت حرکت‌گاه چرخش کامل نشان دهد.

اما هر چه این موافقت‌ها سست به نظر می‌رسید، وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی در اردیبهشت ماه
۹۰ موضع مجوز دانشگاه ایرانیان را در دستور جلسه قرار داد و «موافقت اصولی» خود را با تأسیس «مرکزی در تهران» به ریاست محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد، گویا همه چیز پایاکن یافته و آسمان آبی شده است.

اینجا بود که وقتی احمدی‌نژاد برای آخرین بار در کسوت رئیس جمهور به رسانه ملی رفت، بخشی از سخنرانی خود را به بیان نکاتی درباره دورنمای این دانشگاه اختصاص داد و آن گونه سخن گفت که هم همگان عاقبت کار رئیس دولت‌های نهم و دهم را بازگشت به دانشگاه دریافتند و هم اگر از ساخت چنین دانشگاهی اطلاع نداشتند، گوششان با آن آشنا شد.

چند ماه از سخنان احمدی‌نژاد نگذشته، موج پیامک‌هایی که به دست مردم می‌رسید تا برای ساخت این دانشگاه مشارکت کنند، از راه رسید و به تناسب آن روز‌ها، نگرانی‌هایی نسبت به لطمه خوردن از اعتماد به احمدی‌نژاد از یک سو و تکرار ماجرای دانشگاه آزاد از سوی دیگر، فراگیر شد؛ نگرانی‌هایی که وقتی خبر رسید برداشت غیر قانونی برای کمک به این دانشگاه در دولت رقم خورده، به اوج رسید و آغازی شد بر جنجال‌های این دانشگاه.

از اینجا به بعد هر روز یک حرف بود و یک حدیث، تا ستونی که مانع فرو ریختن بنیان دانشگاه ایرانیان می‌شد، مجوزی باشد که شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر کرده بود و کسی نمی‌توانست آن را ندید بگیرد؛ هرچند تفسیر‌ها پیرامون مصوبه وقت این شورا در جریان بود و تدوام داشت.

یکی می‌گفت، این شورا موافقت اصولی خود را اعلام کرده؛ به این معنا‌ که هنوز تا دریافت موافقت قطعی راه ‌مانده و دیگری استدلال می‌کرد که حتی یکی از مجوزهای صادر‌ه تاکنون ابطال نشده که بتوان آن را ملاک وارد کردن ایراد به دانشگاه دانست. هر چه گفته می‌شد به نوعی درست بود و به نوعی نادرست، تا اینکه امروز آشکار می‌شود ظاهرا این کشمکش‌ها پایان یافته است.

اینکه در مراحل تشکیل دانشگاه احمدی‌نژاد چه مجوزهایی به واسطه همکاری دولتمردان سابق با یکدیگر به تأیید ایشان رسیده و آیا این همکاری‌ها را می‌توان تخلف خواند یا خیر، یک موضوع است و اینکه می‌شنویم شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه سال
۹۰ خود را پس از سه سال لغو کرده و چرخش ۱۸۰ درجه‌ای به ثبت رسانده، موضوعی دیگر!

به عبارت بهتر، اگر بپذیریم برداشت میلیاردی از خزانه دولت برای کمک به دانشگاه ایرانیان و یا اقدامات مشابه تخلفی بوده که می‌تواند مورد رسیدگی قضایی هم قرار گیرد، در مقابل چرخش عجیب و غریب شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از سکوتی طولانی مدت، ناچاریم دست‌هایمان را بالا ببریم و با ابهامات فراوان دست و پنجه نرم کنیم.

با این ابهام که اگر ایرادات این دانشگاه به اندازه‌ای بوده که فرجام امر به لغو مجوز رسیده، چرا در زمان طولانی سپری شده این اتفاق رخ نداد؟ اگر ایراد از اساسنامه دانشگاه بوده، چرا زودتر این ایراد کشف نشده و درباره آن اتخاذ تصمیم نشده است؟ اگر ایراد جای دیگری بوده و احیانا قصوری رخ داده، آن ایراد چه بوده که تازه مکشوف شده و قصور کنندگان چه کسانی هستند و مجازاتشان چیست؟ چرا افکار عمومی باید مدت ها درگیر کش و قوس هایی شوند که شفاف نیست و درباره آن اطلاع رسانی درستی صورت نمی‌گیرد و ابهامات پر شمار دیگر.

با این تفاسیر، آیا بی انصافی است اگر بگوییم شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مدت همه را سر کار گذاشته بوده و می‌توانسته زودتر به ماجرا ورود کرده و با پذیرش اشتباهات خود در زمان تصویب مجوز، ماجرا را فیصله دهد؟!

دولت قانونا اختیار کاهش تعرفه خودرو را دارد

شورای رقابت باید دستور عمل صادر می‌کرد، نه اینکه خود ورود کند و مورد به مورد قیمت اعلام کند، برای تجدید نظر هم کارگروهی تشکیل ‌و چند جلسه‌ای برگزار شد، ولی تعطیلی مجلس کار را عقب انداخت، البته این‌ها خودشان در شورا جلساتی داشته‌اند و باید دید پس از تعطیلات کاهشی در قیمت‌ها داشته‌اند یا نه؟

همین چند وقت پیش بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعتراض‌های شدیدی به قیمت‌گذاری از سوی شورای رقابت برای خودرو‌های تولید داخل داشتند‌ و کار تا جایی پیش رفت که شورای رقابت، ‌تلویحی پذیرفت که در قیمت خودرو‌ها بازنگری کند.

اما گویا با آغاز تعطیلات تابستانی نمایندگان، ‌پیگیری این موضوع نیز تعطیل شده ‌و ‌دیگر نه نماینده‌ای به این موضوع گیر می‌دهد و نه شورای رقابت، دوست دارد‌ در این باره سخی به میان آید. خودرو‌ساز‌ها نیز از فضای موجود بهره‌برداری کرده و با باز کردن سایت‌های فروش و فروش محصولات خود، بی‌سرو صدا سعی در تثبیت قیمت‌ها دارند.

به گزارش «تابناک»، ‌تازه‌ترین رویدادهای‌ ‌مربوط به حوزه خودرو و قیمت‌های آن، مربوط به روز گذشته است که معاون راهبردی رئیس جمهور با حضور در صدا و سیما درباره آن اظهار‌نظر کرد‌ و ‌کاملا علنی اعلام داشت که بهای خودرو از دست دولت خارج شده و تنها کاری که دولت می‌تواند انجام دهد، این است که تعرفه خودرو را کاهش دهد. حال چه میزان از این اظهارات تهدید است و چه مقدار از آن تصمیم دولت، موضوعی است که هنوز شفاف از سوی کسی ‌‌ عنوان نشده است.

محمد باقر نوبخت در برنامه پایش روز گذشته، با تأکید بر اینکه نگاه دولت این است که از هیچ افزایش قیمتی استقبال نکند، گفت: ما نیز انتظارمان این است که مردم از خودرو‌ با کیفیت استفاده کنند. ‌در خارج، دولت دستگاهی با اختیاراتی که دارد نسبت به افزایش قیمت اقدام می‌کند، در اینجا دولت نمی‌تواند دخالت کند. شرکت‌های خودروسازی دولتی نیستند؛ بنابراین، دولت در قیمت‌گذاری خودرو‌ها نقش ندارد و شورای رقابت سازو‌کارهای تعیین قیمت‌ها را بیان می‌کند.

وی به اعلام نظر دولت به شورای رقابت اشاره و تصریح کرد: انتظار داشتیم شورای رقابت واقعیت‌های اقتصادی را در نظر بگیرد و نسبت به افزایش آن اقدام نکند. ما نظرمان را در این رابطه گفتیم.

نوبخت ادامه داد: اما کاری که می‌توانستیم بکنیم، این بود که این‌ها توجیه نکنند با این دلایل مجبوریم قیمت‌ها را بالا ببریم. به همین دلیل به خودروساز‌ها ارز ارزان دادیم تا توجیه اقتصادی کمتری برای افزایش بهای خودرو داشته باشند.

معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه خودروساز‌ها با اجازه دولت قیمت خودرو را افزایش ندادند، تصریح کرد: نگاه و سیاست دولت را بسیار صادقانه گفتیم. سیاست دولت بر افزایش هیچ کالایی به ویژه خودرو نیست. هنوز خود من به عنوان یک ایرانی، به گمانم‌ می‌شود خودرو با کیفیت بهتر و قیمت ارزان‌تر توزیع شود. خودروساز‌ها بدانند ما دست را خیلی برای واردات باز نگذاشتیم که البته اگر نیاز باشد، این کار را می‌کنیم.

اما محمد‌رضا فولاد‌گر، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در این باره ‌‌گفت: مسائل پیرامون ‌خودرو‌ حل شدنی نیست. ما در کمیسیون بحث‌های زیادی در این خصوص انجام دادیم و سرانجام قرار شد، شورای رقابت در قیمت‌ها بازنگری کند، در کمیسیون اصل
۴۴ نیز بحث‌های در این خصوص انجام گرفته است.

وی گفت: ساختار فعلی، نه دولتی و نه خصوصی یا به عبارتی هم دولتی و هم خصوصی، باعث می‌شود در جایی که لازم است این شرکت‌ها خصوصی باشند و در جایی که لازم نیست، دولتی باشند؛ بنابرا‌ین، باید اصلاح ساختار در این باره صورت گیرد.

وی گفت: شورای رقابت باید دستور عمل صادر می‌کرد، نه اینکه خود ورود کند و مورد به مورد قیمت اعلام کند، برای تجدید نظر هم کارگروهی تشکیل ‌و چند جلسه‌ای برگزار شد، ولی تعطیلی مجلس کار را عقب انداخت، البته این‌ها خودشان در شورا جلساتی داشته‌اند و باید دید پس از تعطیلات کاهشی در قیمت‌ها داشته‌اند یا نه؟

این نماینده گفت: فعلا که خودرو‌ساز‌ها با همین قیمت‌های اعلام شده فروش خود را انجام می‌دهند و محصولات خود را‌ نقد و اقساط‌ عرضه می‌کنند تا بتوانند قیمت‌ها را تثبیت کنند. ما قبول داریم که قیمت تمام شده گران است، ولی چند مورد است که نباید نادیده گرفته شوند؛

نخست اینکه سال پایه ‌باید به توافق برسی و بر اساس آن قیمت افزایش پیدا کند.

‌دوم آنکه قرار نیست، همه هزینه‌های قیمت تمام شده از مردم گرفته شود، بخشی از این مبالغ باید با بهره‌وری جبران شود.

وی درباره سخنان ‌نوبخت نیز گفت: دولت اختیار کاهش قیمت‌ها را دارد و می‌تواند تعرفه‌ها را کاهش دهد و می‌توانست بسیار زود‌تر از این‌ها این کار را انجام دهد. سه سال پیش کمیسیون ماده یک این اختیار را به دولت داد‌ و دولت هر زمان بخواهد، می‌تواند تعرفه‌ها را کاهش دهد.

سه فیلم از ایران در لیست پنجاه فیلم مستند برتر تاریخ؛

فیلم‌های «عباس کیارستمی»، «فروغ فرخزاد» و «اورسن ولز»!

مضمون این فیلم که توسط این کارگردان مطرح سینمای کلاسیک آمریکا با سرمایه‌گذاری ایران در سال ۱۹۷۵ ساخته شده، به جعل آثار هنری بازمی‌گردد و درباره نقاشی است که در حین خلق یک اثر تازه می‌میرد و اثرش نیمه کاره‌ می‌ماند و همین مسأله، منجر به رقم خوردن اتفاقاتی می‌شود.

لیست کامل پنجاه برتر تاریخ سینما منتشر شد تا مشخص شود در میان فیلم‌های حاضر در این لیست، علاوه بر حضور دو فیلم از «عباس کیارستمی» و «فروغ فرخزاد»، فیلمی از «اورسن ولز» کارگردان شاخص سینمای کلاسیک نیز میان فیلم‌های مستند متعلق به ایران در این لیست معتبر حضور دارد؛ اتفاقی شگفتی‌آور که تا پیش از انتشار این رده‌بندی کیفی، مورد توجه قرار نگرفته بود.

به گزارش «تابناک»، مجله معتبر سینمایی سایت اند ساوند (Sight & Sound) که پیش از این لیست فیلم‌های برتر تاریخ سینما را بنا به روال نظرسنجی‌های ده ساله‌اش منتشر کرده بود، به تازگی اقدام به رأی‌گیری از
۳۰۰ فیلمساز و منتقد فیلم مطرح درباره آثار تاریخ مستند با هدف شناسایی برترین‌ فیلم‌های مستند کرد. در خبری مقدماتی که در روایتی منتشر شد، «مردی با دوربین فیلمبرداری» ساخته ۱۹۲۹ ساخته ژیگا ورتوف کارگردان سینمای شوروی سابق با صد رأی به عنوان بهترین فیلم مستند تاریخ برگزیده شد.

آن گونه که مؤسسه فیلم بریتانیا اعلام کرده، ناشر سایت اند ساوند، تصمیم به انجام نظرسنجی مستقل برای فیلم‌های مستند زمانی گرفته شد که در رویدادی غیرمنتظره، «مردی با دوربین فیلمبرداری» در نظرسنجی بهترین فیلم‌های تاریخ سینما رده هشتم را از آن خود کرد و طبیعی بود که در این نظرسنجی مستقل، اثر ورتوف، یکی از مستندسازان برجسته و صاحب نظریه «سینما ـ حقیقت» یا‌‌ همان «سینما ـ چشم» به عنوان فیلم اول برگزیده شود.

در این نظرسنجی که بیش از هزار فیلم مستند در معرض انتخاب گذاشته شده بود، و فیلم‌هایی «شووآه» اثر کلود لانزمان، «بدون آفتاب» ساخته کریس مارکر و «شب و مه» اثر الن رنه هر سه محصول سینمای فرانسه جایگاه دوم، سوم و چهارم را ‌دارند و «خط باریک آبی» ساخته ارول موریس محصول آمریکا، «کرونیکل از یک تابستان» ساخته ژان روچ و ادگار مورن محصول فرانسه، «نانوک شمالی» ساخته رابرت فلاهرتی محصول آمریکا، «جلینرس و من» ساخته اگنس واردا کارگردان فرانسوی جایگاه پنجم تا هشتم هستند.

افزایش نرخ بلیت قطار این بار با چه بهانه‌ای خواهد بود؟

همه این ابراز امید‌ها و هشدار دادن‌ها وقتی به فضای واقعی سیاست برسد، رنگ می‌بازد. روشن است که تفسیر دادگاه و رأی آن هم برگرفته از سیاست قرار دارد و هم بر آینده سیاست در ایران نیز تأثیرگذار خواهد بود، به عبارت دیگر، این دادگاه در فضای سیاسی نیز، برندگان و بازندگانی خواهد داشت و تعیین میزان این برد و باخت سیاسی نیز تا اندازه بسیاری ‌به...

‌سال ۹۱ بود که بلیت قطارهای مسافرتی در ‌یک سال، سه بار افزایش قیمت پیدا کرد و ‌ناگفته نماند که در برخی ‌مسیر‌ها این افزایش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد متغیر شد. البته بهانه شرکت‌های مسافرتی و ریل این بود که قطار‌ها به تناسب خدماتشان، باید هزینه‌های متفاتی نیز دریافت کنند.

به گزارش «تابناک»، قرار بود با افزایش قیمت‌ها‌، کیفیت خدمات نیز بالا رود، ولی‌ متأسفانه نه تنها این امکان توسط شرکت‌هایی که بیشترشان خصوصی شده‌اند، محقق نشد، بلکه در مواردی کاهش نیز پیدا کرد و هیچ مسئولی نیز درباره افزایش دیرکرد‌ها و کیفیت خدمات پاسخگو نیست.

اما افزایش چندباره بهای بلیت قطار‌ها، موجب نارضایتی مسافران شده است. در یک سال گذشته، قیمت بلیت قطار، دست‌کم سه بار به بهانه‌هایي چون شناور‌سازی و یا تعدیل قیمت، افزایش پیدا کرده است. شرکت راه‌‌آهن در ماه رمضان هم به نام خدمات ایستگاهی بار دیگر اقدام به افزایش قیمت بلیت قطار کرده ‌که اعتراض مردم را به دنبال داشته است.

بنا بر این گزارش، این افزایش قیمت در ‌سه سال گذشته به اندازه‌ای بود‌ که حتی دست شورای رقابت را نیز در افزایش قیمت خودرو ـ که حتی باعث تکدر خاطر برخی‌ نمایندگان مجلس و رئیس جمهور نیز شده بود ـ از پشت بسته است؛ نکته جالب اینکه شرکت راه آهن برای افزایش قیمت، بهانه‌های گوناگونی ‌برای خود برگذیده است و از عباراتی مانند افزایش بهای بلیت استفاده نمی‌کند.

این گزارش می‌افزاید، افزایس
۳۰ تا ۴۰ درصد بلیت در چند وقت گذشته به دلیل شناور‌سازی اعلام شده و افزایش دوباره بهای این بلیت‌ها در ماه رمضان گذشته نیز به نام خدمات رفاهی بوده که منجر به افزایش ۱۰ درصدی شد، حال آنکه هنوز به درستی مشخص نیست منظور از خدمات ایستگاهی چیست‌ و چه تغییری در وضعیت ایستگاه‌ها رخ داده است؛ آیا باد کولر ایستگاه‌ها زیاد شده ‌یا افرادی در ایستگاه‌ها استخدام شده‌اند که به مسافران خدمات ویژه ‌می‌دهند؟

در این باره باید گفت، بحث شناورسازی، ‌خود مبحث جدایی است‌ که این روز‌ها در مقوله مسافرت و خدمات مسافری کابرد بسیاری دارد. پس‌ از اینکه شرکت‌های هوایی با این بهانه بلیت‌های خود را به بالا‌ترین نرخ ممکن رساندند، این بار شرکت‌های ریلی نیز می‌خواهند از این ترفند بهره ببرند.

اما در استفاده از این روش این پرسش مطرح می‌شود که چرا دیگر اصناف نمی‌توانند از این شیوه استفاده کنند‌ و چرا در فروشگاه‌ها و ارائه خدمات دیگر نرخ‌ها شناور نمی‌شود. اگر قرار است نرخ‌ها شناور باشد، مغازه‌دار‌ها ‌حتی می‌توانند در زمان پیک مشتری قیمت‌های خود را بالا بکشند و اداره تعزیرات هم حق ندارد در این باره اعتراضی داشته باشد.

اکنون بار دیگر و با اینکه در سال جاری یک بار قیمت بلیت‌های قطار افزایش یافته، باز مسئولان راه آهن به این فکر افتاده‌اند که نرخ‌های خود را بالا ببرند.

حسن موسوی‌نژاد، مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا‌ با اشاره به اینکه شرکت‌های ریلی فرم‌های آنالیز درآمد ـ هزینه را به راه آهن ‌داده‌اند ـ گفت: شرکت راه آهن در هفته جاری نشستی برای مشخص کردن میزان افزایش قیمت بلیت برگزار خواهد کرد.

موسوی‌نژاد با انتقاد به افزایش قیمتی که شرکت راه‌آهن در اوایل مرداد ماه اعمال کرد، افزود: به دلیل اینکه هر افزایش قیمتی شوکی را متوجه بازار می‌کند، این کار اشتباهی بود که انجام شد و بهتر بود با کمی صبر، افزایش قیمت یک بار اتفاق می‌افتاد.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل رجا در پاسخ به اینکه آیا افزایش به معنای متنوع سازی در نرخ بلیت است یا خیر گفت: منطقی نیست خدماتی که برای آن تقاضای متفاوت وجود دارد، قیمت‌هایش ثابت باشد. درخواستمان این است که نرخ‌ها متنوع سازی شود.

محمد دامادی، عضو کمیسیون عمران مجلس‌ گفت: ‌بنا بر اعلام مسئولین راه آهن، احتمال افزایش قیمت بلیت در فصل پاییز هست و شاید بخشی از آزادسازی قیمت بلیت قطار عملیاتی شود و این مرحله از آزادسازی با افزایش
۲۰ درصدی بلیت قطار آغاز خواهد شد.

دامادی درباره باید‌ها و نبایدهای آزادسازی نرخ بلیت قطار، با اشاره به اینکه چندی پیش شرکت راه‌آهن در راستای توجیه مالی بهتر شرکت‌های مسافری حمل و نقل ریلی و ارائه خدمات بهتر و با کیفیت بیشتر به مردم با در نظر گرفتن افزایش نرخ حامل‌های انرژی در گام دوم هدفمندی یارانه‌ها، موضوع افزایش محدود نرخ‌های بلیت قطار را در دستور کار خود قرار داد، گفت: پس از این ابلاغیه شرکت‌های ریلی بررسی‌های خود را در این باره انجام داده و هر کدام جداگانه نتایج این بررسی‌ها و میزان افزایش قیمت پیشنهادی با توجه به بررسی‌های تخصصی و منطقی، در هر مسیر را به شرکت راه‌آهن ارائه دادند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از اینکه کار بر نرخ‌ها انجام گرفت، شرکت راه‌آهن ایران نیز بررسی‌های مستقلی ‌روی بهای بلیت قطار و آزادسازی نرخ بلیت قطار مسافری انجام دادند. با ‌وجود این، آن گونه که اطلاع‌رسانی شده، فعلا این موضوع عملی نمی‌شود، زیرا این کار‌ نیاز به بررسی و کار کار‌شناسی گسترده دارد و نمی‌توان با بررسی‌های کوتاه‌مدت، ساختار و راهکاری عادلانه و مناسب برای آن یافت.

وی گفت: آن گونه که مسئولین راه‌آهن اعلام کرده‌اند، شاید در فصل پاییز، بخشی از آزادسازی قیمت بلیت قطار عملیاتی شود که این مرحله از آزادسازی با افزایش
۲۰ درصدی بلیت قطار آغاز خواهد شد.

با این تفاسیر، به نظر می‌رسد که شرکت‌های ریلی عزم خود را جزم کرده‌اند تا قیمت‌های خود را بالا ببرند. هم‌اکنون باید منتظر ماند و دید ‌این بار مسئولان راه آهن کشور چه بهانه‌ای‌ برای افزایش بهای بلیت قطار در نظر خواهند گرفت؟!

حاشیه نگاری بر بررسی «سربازی گیت» در فوتبال +فیلم

پول بدهید تا تمامی نهادها را برای انجام کارتان همراه کنیم!

وقتی می‌بینیم برملا شدن چند ماهه این رسوایی، برخلاف تصور خیلی هایمان، تاکنون به لرزاندن هیچ جایی نرسیده، ناچاریم با مجری برنامه هم رای شویم که گفت: این رسوایی در هر جای جهان که رخ داده بود، عده زیادی استعفا می‌دادند و یا اخراج می‌شدند اما اینجا انگار نه انگار!

از رانت خواری تا اصطلاح جدیدترِ «ویژه خواری»، هر چه درباره سو استفاده برخی از منابعی که در اختیارشان قرار داده شده، برای منافع شخصی بشنویم، باز احتمالا به مخیله مان خطور نخواهد کرد که برخی هستند که مدت ها پیش از این مرحله عبور کرده و بسته رانتی فراهم می‌آورند!

به گزارش «تابناک»، ماجرای جعلی بودن کارت خدمت برخی فوتبالیست‌های کشورمان که به فاصله یکی دو روز از اتمام فصل گذشته لیگ برتر به تیتر یک روزنامه های ورزشی تبدیل شد، شب گذشته یکی از موضوعات ویژه برنامه نود را به خود اختصاص داد تا بینندگان پر شمار این برنامه سخنانی بشنوند که در کمتر برنامه تلوزیونی دیگری می‌توان شنید.

اینکه برخی فوتبالیست ها با کارت پایان خدمت جعلی در لیگ بازی کرده باشند، موضوعی بود که در سالهای گذشته سابقه داشته اما این بار حکایت نه بازی کردن با کارت جعلی، که برملا شدن راز دو باندی بود که کارت پایان خدمت اصلی (بخوانید جعلی ولی معتبر!) به برخی فوتبالیست‌ها فروخته بودند و اینقدر این کارشان رونق داشته که می‌بینیم در تیم ملی فوتبال کشورمان هم از مشتریانشان به چشم می‌خورند!

شاید همین گستردگی کار بود که عادل فردوسی پور، مجری توانمند برنامه را مجاب کرد نام «سربازی گیت» را برای این رسوایی انتخاب کرده و بخشی از برنامه خود را معطوف به بررسی این رویداد کند؛ رویدادی که می‌تواند در برنامه‌های غیر ورزشی رسانه ملی و حتی بسیاری نهادها مورد بررسی قرار گیرد و ریشه یابی شود.

آن گونه که در برنامه نود مطرح شد، فروش کارت پایان خدمت به برخی فوتبالیست ها آنقدر حساب شده و دقیق صورت می‌گرفته که خریداران این محصول می‌توانستند با استفاده از آن، گذرنامه بگیرند، دانشگاه بروند و همه امور زندگی خود را طبیعی پی بگیرند و از این بابت کوچکترین دغدغه خاطری نداشته باشند چراکه باند تهیه کننده این کارت ها، فکر همه جوانب کار را پیش تر کرده است.

به قول فردوسی پور، این یعنی برخی سودجویان نهادهایی مثل نظام وظیفه، اداره گذرنامه، وزارت علوم و حتی پزشکی قانونی و ثبت احوال را برای اهداف خویش به خدمت گرفته، مورد سو استفاده قرار داده و بد نام کرده باشند تا در نهایت کارتی به مشتریان بفروشند که از دید این نهادها معتبر شناخته می‌شود اما در حقیقت معتبر نیست!

اینکه این نهادها چه واکنشی به موضوع نشان داده یا قصد دارند در آینده نشان دهند، موضوعی است که نمی‌توان درباره آن اظهار نظر کرد اما وقتی می‌بینیم که اوضاع رانت خواری در کشورمان تا آنجا اوج گرفته که برخی دلالان بسته های رانت خواری تدارک می‌بینند و از نهادهای انتظامی مثل نظام وظیفه و گذرنامه تا دیگر نهادهای کشور را برای کسب پول تحت الشعاع قرار می‌دهند، چاره‌ای نخواهیم داشت جز اینکه بپذیریم اوضاع وخیم است.

این در حالی است که وقتی می‌بینیم برملا شدن چند ماهه این رسوایی، برخلاف تصور خیلی هایمان، تاکنون به لرزاندن هیچ جایی نرسیده، ناچاریم با مجری برنامه هم رای شویم که گفت: این رسوایی در هر جای جهان که رخ داده بود، عده زیادی استعفا می‌دادند و یا اخراج می‌شدند اما اینجا انگار نه انگار!

گویی خیلی ها پذیرفته‌اند که این روال فراقانونی جزیی ناگسستنی از شرایط امروزی جامعه است و نه تنها برای فرار از آن نمی‌توان کاری کرد، بلکه چه بسا بهره نبردن از آن برای حل مشکلاتی که با آن مواجهیم، یکی از راهکارهای اصولی باشد؛ آنقدر که گفته شد یکی از مسئولان نظامی در این باره گفته: بازیکنان مقصر نیستند!

اگر این باور را قبول کنیم، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و ناچاریم بپذیریم که رانت‌های رقم خورده در دیگر عرصه ها نیز نباید اعتراضی به همراه داشته و با پیگیری مواجه شود؛ این در حالی است که اگر این روند را نپذیریم و این دست اتفاقات را نشانه‌ای از وخامت اوضاع دانسته -و به قول فردوسی پور، افشای جعلی بودن کارت 105 فوتبالیست را افشای تنها بخشی از زنجیره فسادی بزرگ تر بدانیم،- ناگزیریم از تحمل برای دیدن نتایج پرونده «سربازی گیت»!

شاید بهتر است برنامه نود(شبکه ي سه) را بارها و بارها ببینیم و مسائل مطرح شده در آن را در حکم مسائلی حل نشده بدانیم تا زمانی که به آنها پاسخ داده شد، قضاوت کنیم:

توجه:اخبارپارسيان100نمي تواند اين برنامه راپخش کند.شما مي توانيدازخبرگزاري هاي ديگراين برنامه رامشاهده کنيد.

اقدام گوگل برای جلوگیری از تشویق جنایت در غزه

انسان‌های بی‌گناهی که بسیاری از آن‌ها کودک‌ هستند، در غزه می‌میرند. بسیاری از آن‌ها که هنوز کشته نشده‌اند، با زخم‌های ‌التیام‌ناپذیر باید به زندگی ادامه دهند؛ بی‌هیچ سر‌پناه و خانه‌ای. رنج‌های آن‌ها به اندازه عذاب‌های من و شما واقعی است. شرم بر طراحان و سازندگان این بازی و کسانی که آن را بازی می‌کنند... .

گوگل اقدام به حذف و معدوم کردن بازی نرم‌افزاری برای سیستم عامل اندروید که کاربران را تشویق به بمباران غزه می‌کرد، از بازار نرم افزارهای خود یعنی Play Store کرده ‌که این امر بیش از همه در راستای اعتراضات عمومی به وجود این بازی در Play Store بوده است.

به گزارش «تابناک» در این بازی که البته از ساده‌ترین گرافیک بازی‌های دیجیتالی برای سیستم عامل اندروید نیز برخوردار است، کاربران در نقش نیروهای صهیونیست، ‌نوار غزه را بمباران می‌کردند.

این در حالی است که ‌گوگل مستقیم‌ درباره این کار اظهار‌نظری نکرده، ولی یکی از سخنگویان این شرکت ـ که نخواسته است نامش فاش شود ـ به نشریه CNET گفته: ما نرم‌افزار‌ها و App‌هایی را که مغایر با سیاست‌های گوگل باشد، از Play Store حذف می‌کنیم.

‌حدود یک هفته پیش، بازی دیجیتالی
BombGaza ‌روی Play Store ظاهر شد و پیش از آنکه ‌ـ روز گذشته‌ ـ گوگل آن را حذف کند، کاربران اندروید در سراسر جهان، بیش از هزار بار آن را دانلود کردند.‌ نکته جالب ‌اینکه در این بازی، کاربران باید‌ نوار غزه را بمباران کنند، در حالی که باید بکوشند‌ به شهروندان غزه آسیبی نرسد؛ بنا بر ادعای مقامات صهیونیستی در توجیه جنایات خود در نوار غزه!

این بازی آشکارا و بی‌پرده، تداعی‌گر جنگ کنونی در غزه است که‌ رژیم صهیونیستی با موشکباران و بمباران منطقه غزه، تا کنون بیش از ۱۷۰۰ فلسطینی را به شهادت رسانده که البته بنا به ‌گزارش رسانه‌های صهیونیستی، حدود ۴۰۰ کودک فلسطینی در بین جان باختگان بوده‌اند.

جالب آنکه از هنگامی که این بازی بر روی
Play Store منتشر شد، اعتراضات کاربران به این App در سراسر جهان نیز آغاز شد و کاربران در پیام‌های خود سازندگان و طراحان این بازی و همچنین گوگل را به دلیل انتشار این بازی‌ شماتت کرده و از آن ‌انتقاد کرده بودند.

روزنامه «گاردین»، چاپ لندن، برخی از این پیام‌ها را منتشر کرده ‌که در یکی از آنها آمده است: «این بازی به غایت شرم‌آور است. انسان‌های بی‌گناهی که بسیاری از آن‌ها کودک‌ هستند، در غزه می‌میرند. بسیاری از آن‌ها که هنوز کشته نشده‌اند، با زخم‌های ‌التیام‌ناپذیر باید به زندگی ادامه دهند؛ بی‌هیچ سر‌پناه و خانه‌ای. رنج‌های آن‌ها به اندازه عذاب‌های من و شما واقعی است. شرم بر طراحان و سازندگان این بازی و کسانی که آن را بازی می‌کنند».

این بازی را شرکت PLAYFTW طراحی و تولید کرده که بنا بر گزارش‌ها، توسط فردی با نام «رومن شاپیرو» اداره می‌شود. این در حالی است که گوگل در سیاست‌های خود، انتشار و ترویج هر گونه از خشونت و تنفر را ممنوع کرده است.

در بخشی از مفاد سیاست‌های گوگل در این زمینه آمده است: ما اجازه انتشار محتوایی که گروهی از انسان‌ها را بنا به دلایلی از جمله‌ نژاد یا اصالت قومی، مذهب، ناتوانی و جنسیت و هویت مورد هجمه قرار دهند، نخواهیم داد.

گفتنی است،
CNET اشاره کرده که اکنون بازی BombGaza ‌‌روی هیچ یک از بازارهای اندروید نیست و در صورتی که پس از این نیز بر روی هر یک از این بازار‌ها قرار بگیرد، به سرعت از آن حذف خواهد شد.

رونمایی از بخش‌های ویژه طرح امر به معروف و نهی از منکر؛

طرح و برنامه مجلس برای هدایت گردشگرانی که راهی ایران نشده‌اند!

چگونه است که می‌پذیریم جامعه‌مان تا اندازه بسیاری اسیر مشکلات و معضلاتی چون دروغ، ریا و ویژگی‌های مذموم دیگری شده و برای رفع آن به دنبال قانونگذاری می‌رویم اما در مقام تدوین که قرار می‌گیریم، این فریضه بزرگ را به یکی دو مقوله، مثل حجاب، محدود کرده و فراموش می‌کنیم که اگر گردشگران خارجی در این زمینه از ما عقب باشند، احتمالا در دروغ نگفتن و...

سالانه چه تعداد گردشگر خارجی به کشورمان می‌آیند؟ از کجای دنیا؟ چقدر در کشورمان هزینه می‌کنند و از قبل آمدن ایشان به کشورمان، چه میزان عایدی به بیت‌المال سرازیر شده و چه میزان به اقتصاد کشورمان کمک می‌شود؟‌ پاسخ این پرسش‌ها و پرسش‌های مشابه، اگر «نمی‌دانیم» نباشد، قطعا آنقدر ‌دقیق نیست که فرق چندانی با آن ندارد!


به گزارش «تابناک»، به تازگی یکی از نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که این روز‌ها طرح امر به معروف و نهی از منکر را برای طرح در صحن علنی در دستور کار دارد، به فرازهایی از این طرح در گفت‌وگو با یک خبرگزاری اشاره کرده که به نوعی حکایت از اعمال تغییراتی در پروسه ورود گردشگران خارجی به کشورمان را دارد.

نصرالله پژمان‌فر که پیرامون این طرح با ایسنا گفت‌وگو کرده، در این باره می‌گوید: ما قوانین اسلامی داریم که شاید برای برخی در کشور خودشان این مسائل مورد توجه نباشد. برای اینکه کسی قانون را رعایت کند، ما موظفیم قانون را به آگاهی آن فرد برسانیم؛ بنابراین، مدخل‌های ورودی ما و کسانی که مجوز ورود به ایران را می‌دهند، باید در‌‌ همان زمان این آگاهی‌رسانی را نسبت به تکالیفش به آن فرد‌ در ایران بدهند... این تکالیف باید قبل از آمدن فرد اطلاع‌رسانی شود.

این نماینده مجلس در حالی وزارت خارجه یا نهادهای مسئول دیگر را مسئول بررسی چگونگی این اطلاع رسانی دانسته و تهیه بروشور را برای نمونه مطرح می‌کند که شاهد سخنان خود را آموزش قوانین در بسیاری کشورهای خارجی به گردشگران به عنوان پیش شرط ورود به آن کشور‌ها آورده و در ادامه، ‌اجرا نشدن آن توسط مقامات مسئول را، وفق پیش بینی صورت گرفته در قانون [منظور‌‌ همان طرح است]، در وهله نخست مستوجب تذکر شفاهی گرفتن آن مقام دانسته و مرحله دوم را، عزل مسئول کوتاهی کننده می‌خواند.

این در حالی است که روند تذکر دادن به شهروندان بیگانه در سالیان متمادی پس از انقلاب، تا کنون ‌این گونه بوده که در‌‌ همان آغاز ورود ایشان به کشور، از ایشان خواسته می‌شود حجاب خود را رعایت کنند، در غیر این صورت به ایشان اجازه ورود داده نخواهد شد؛ خواه آن افراد، گردشگران باشند و خواه مقامات دیگر کشور‌ها.

تا اینجای ماجرا به نظر می‌رسد که یا پرداختن به این موضوع در راستای تأکید قانونی بر آنچه در عالم واقع رخ می‌دهد، باشد یا آنکه دلالت بر گسترش اقدامات قانونی برای مجاب کردن گردشگران خارجی در رعایت قوانین کشورمان باشد، ولی در هر دو صورت، آنچه ناگفته مانده، ضرورت توجه خاص به این وجه امر به معروف و نهی از منکر است.

این اشکال هنگامی خودنمایی می‌کند که می‌بینیم پژمان‌فر در ادامه می‌گوید: «متأسفانه کسانی که از خارج می‌آیند، بعضا بسیار بیشتر از هنجارشکنان داخل کشور، رعایت این ضوابط را می‌کنند‌»؛ تعبیر این سخنان یعنی در قیاس با برخی هنجارشکنان داخلی، گردشگران خارجی بیشتر قوانین کشورمان را رعایت می‌کنند که اگر تعداد اندک ایشان و فرهنگ متفاوتی که در آن زندگی می‌کنند را هم در ماجرا دخیل کنیم، به نوعی درخواهیم یافت که خیلی خیلی زود است به امر به معروف و نهی از منکر ایشان برسیم.

اما از این وجه ماجرا که بگذریم، اینکه می‌بینیم هیچ طرحی برای جذب گردشگران خارجی و بهره بردن از دریای عظیم جذابیت‌های کشورمان برای کمک به اقتصاد کشور، اشتغال آفرینی و... در مجلس ‌بررسی نمی‌شود، ولی در نقطه مقابل، اعمال محدودیت‌هایی چون آموزش دیدن گردشگران ورودی مورد بحث و بررسی است، قطعا جای تأمل دارد.

زمانی می‌بینیم نمایندگان کمیسیون فرهنگی به جای آنکه به دنبال طرحی باشند که به جذب گردشگر خارجی و اشاعه فرهنگ ایرانی به واسطه ایشان در دیگر کشور‌ها کمک می‌کند و می‌تواند چهره ناخوشی که دیگران از کشورمان در جهان ترسیم کرده‌اند، با تصویری درست تغییر دهد، جا دارد ‌از چرایی توجه به امر به معروف و نهی از منکر خارجی‌ها، ناراحت شویم.

هنگامی که می‌بینیم بمباران خبری برخی کشور‌ها موجب شده گردشگران از سفر به ایران حذر کرده و «یک کلاغ چهل کلاغ شدن» روایات نادرست برخی، روز به روز به لاغر شدن بیش از پیش گردشگری کشورمان برسد، چه ضرورتی دارد به جای چشم پوشی، عیب و ایرادات گردشگران را دیده و برای رفع و رجوع آن، به بروشور و کلاس و آموزش بپردازیم؟

وقتی که کمتر نگرانی‌ در جامعه نسبت به نوع پوشش و رفتار و کردار خارجی‌ها در کشورمان وجود دارد و چه بسا خیلی ها‌یمان دل‌نگرانیم که مبادا نهی از منکر نشدگان داخلی مزاحمتی برای ایشان درست کرده و خاطره‌‌ بدی در ذهن ایشان به جای بگذارند، چه عاملی موجب می‌شود که در مجلس بر روی دوم ماجرا را بیشتر ‌تأکید کرده و آن گونه رفتار کنیم که گویی اثر منفی گردشگران بر جامعه ما بیشتر است تا اثر منفی جامعه ما بر ایشان؟

چگونه است که می‌پذیریم جامعه‌مان تا حدود زیادی اسیر مشکلات و معضلاتی چون دروغ، ریا و ویژگی‌های نکوهیده دیگری شده و برای رفع آن طرح امر به معروف و نهی از منکر را کلید می‌زنیم، ولی به مقام تدوین قانون که می‌رسد، این فریضه بزرگ را به یکی دو مقوله، مثل حجاب، محدود کرده و فراموش می‌کنیم که اگر گردشگران خارجی در این زمینه از ما عقب باشند، احتمالا در دروغ نگفتن و ریا نکردن از ما جلو‌تر هستند
!

تااخباریی دیگرخدانگهدار

......... بازدید : 10 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارورزشي پارسيان100

استقلال لیگ چهاردهم فوتبال کشور را با برتری ۲ بر یک مقابل راه آهن آغاز کرد.

به گزارش ایفنام و به نقل از خبرگزاری تسنیم، در هفته  اول فصل چهاردهم لیگ برتر فوتبال و از ساعت ١٩:٤٠ راه آهن و استقلال به قضاوت حسن زرگر در ورزشگاه تختی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با برتری ٢ بر یک شاگردان امیر قلعه نویی خاتمه یافت. رامین رضائیان دقیقه ٣ برای راه آهن و جاسم کرار و محمد قاضی دقایق ٥٦ و ٧٥ برای استقلال گلزنی کردند.

استقلال در نیمه نخست به غیر از آندرانیک تیموریان و هاشم بیک زاده، نفرات اصلی خود را در ترکیب داشت و برابر راه آهنی قرار گرفت که هنوز ماجرای مالکیتش حل نشده باقی مانده است.

تماشاگران برای دیدن گل در مسابقه زیاد منتظر نماندند و رامین رضائیان دقیقه ٣، با استفاده از اشتباه مدافعان استقلال گل نخست را برای تیمش وارد دروازه این تیم کرد. گل برتری راه آهن مطابق با انتظار استقلال را برای جبران گل خورده مقابل دروازه حریف آورد اما حرکات سرعتی بهادر عبدی و محمد غلامی به سمت دروازه محسن فروزان سبب شد بازیکنان استقلال نتوانند ابتکار عمل را در میدان به دست بگیرند.

حرکات خسرو حیدری و میلاد فخرالدینی از راست و چپ روزنه امید استقلال برای جبران نتیجه بود و دقیقه ٣٢ بر روی ضربه کرنر فخرالدینی، ضربه سر قاضی خطرناک از کنار دروازه بیرون رفت. یک دقیقه بعد فخرالدینی این بار از سمت راست وارد محوطه جریمه شد و پاس او به آرش برهانی رسید که این بازیکن توپ را به تیر دروازه وحید طالب لو و راه آهن کوبید. حملات استقلال یک دقیقه بعد ضربه ایستگاهی را به دنبال داشت که طالب لو شوت جاسم کرار را کنترل کرد.

دقیقه ٣٦ خطای محسن ایران نژاد بر روی خسرو حیدری یک کارت زرد برای این بازیکن و ضربه ایستگاهی برای استقلال به دنبال داشت که توپ ارسالی با وجود اشتباه طالب لو در خروج از دروازه با ضربه سر مگویان به بیرون رفت.

شوت بی حاصل امید ابراهیمی در دقیقه ٤٤ پایان حملات استقلال در نیمه نخست بود تا این نیمه با برتری یک بر صفر راه آهن تمام شود.

بازی در نیمه دوم با حضور هاشم بیک زاده بجای پژمان نوری و حملات استقلال آغاز شد. دقیقه ٤٩ ضربه کرنر استقلال به محمد قاضی رسید و ضربه ناقص او با برخورد به مدافعان راه آهن در محوطه شش قدم مقابل آرش برهانی قرار گرفت اما ضربه این بازیکن را طالب لو با پا دفع کرد.

دقیقه ٥٣ خطای ابراهیم کریمی بر روی برهانی علاوه بر اینکه برای بازیکن راه آهن کارت زرد به همراه داشت پایه گذار فرصتی برای سجاد شهباززاده مهاجم استقلال شد که شوت او را محسن ایران نژاد دفع کرد. با این حال استقلالی ها سرانجام دقیقه ٥٦ مزد حملاتشان را گرفتند و طبق الگویی که خاص این تیم است ارسال خسرو حیدری پایه گذار گل تساوی این تیم شد، البته اشتباه مدافعان و وحید طالب لو هم سبب شد تا کرار جاسم توپ را به گوشه تور دروازه راه آهن بدوزد و بازی را به تساوی بکشاند.

بعد از این گل رامین رضائیان مهاجم گلزن راه آهن در این دیدار جایش را به علی علیپور داد تا شاید جریان بازی به نفع شاگردان استیلی تغییر کند. در ادامه آرش برهانی که در این بازی در گلزنی ناکام بود دقیقه ٦٥ بازوبند کاپیتانی را به خسرو حیدری سپرد و جایش در میدان را هم به آندرانیک تیموریان داد، در مقابل هم امین منوچهری جایگزین محمد غلامی در ترکیب راه آهن شد.

دقیقه ٧٠ یک فرصت طلایی دیگر نصیب استقلال شد و پاس فخرالدینی با ضربه سر جاسم کرار همراه شد که اثرگذاری طالب لو و تیر دروازه مانع به ثمر رسیدن گل دوم حریف شدند. با این حال دقیقه ٧٥ باز هم ارسال خسرو حیدری این بار با ضربه سر محمد قاضی به گل دوم استقلال تبدیل شد.

بعد از این گل میلاد محمدی جایگزین بهادر عبدی در ترکیب راه آهن شد اما این تغییر هم نتوانست تیمی را که در نیمه دوم به طور کامل عقب نشسته بود احیا کند. کارت زرد خرسندنیا، جایگزینی یعقوب کریمی بجای خسرو حیدری و ضربه سر بی حاصل شیث رضایی در دقیقه ٩٠ تنها اتفاقات بازی افت کرده در دقایق پایانی بود تا سرانجام استقلال با برتری ٢ بر یک مقابل راه آهن، سه امتیاز از نخستین دیدار فصل را به حساب خود واریز کند.

تیم فوتبال سپاهان فصل چهاردهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور را با برتری مقابل پیکان آغاز کرد.

به گزارش ایفنام و به نقل از تسنیم ،  هفته اول چهاردهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور عصر امروز (جمعه) با برگزاری دیدارهایی پیگیری شد که در یکی از دیدارها تیم های سپاهان اصفهان و پیکان از ساعت 19 و 30 دقیقه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند، دیداری که تیم میزبان آن را با برتری 2 بر صفر پشت سر گذاشت.

شاگردان زلاتکو کرانچار در نیمه اول این دیدار و در دقیقه 20 توسط وریا غفوری به گل رسیدند تا با روحیه بهتری کار را دنبال کنند. سپاهانی ها نیمه اول را با برتری یک بر صفر پشت سر گذاشتند.

در ادامه این دیدار و در نیمه دوم شاگردان منصور ابراهیم زاده در صدد جبران نتیجه بر آمدند و تلاش زیادی کردند تا حداقل بتوانند یک امتیاز از بازی خارج از خانه خود بگیرند اما سپاهانی ها بار دیگر سفیدپوشان تهرانی را غافلگیر کردند و جواهیر سوکای در دقیقه 79 گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

بازی در دقایق پایانی توسط بازیکنان سپاهان کنترل شد تا در پایان زردپوشان اصفهانی با نتیجه 2 بر صفر پیروز میدان شوند. سپاهان با این پیروزی سه امتیازی شد و با تفاضل گل 2+ در صدر جدول رده بندی لیگ برتر جای گرفت.

هفدهمین دوره بازی های آسیایی ٢٠١٤ از ٢٩ شهریور رسماً شروع می شود، اما فوتبال و واترپلو چند روز زودتر کارشان را آغاز می کنند.    

به گزارش ایفنام ، هفدهمین دوره بازی های آسیایی ٢٠١٤ به میزبانی اینچئون کره جنوبی از ١٩ سپتامبر تا ٤ اکتبر برگزار می شود و حضور کاروان ایران در این بازی ها نیز در حال حاضر در ١٨ رشته قطعی شده است.

در حالی که افتتاحیه بازی ها ١٩ سپتامبر (٢٨ شهریور) برگزار خواهد شد، اما بازی ها از ٢٩ شهریور آغاز می شود. در بین این رشته ها فوتبال و واترپلو زودتر از سایر رشته ها کارشان را آغاز می کنند.

مسابقات فوتبال از ٢٣ شهریور و واترپلو از ٢٧ شهریور آغاز می شود.

در مجموع این دوره ٤٣٩ مدال طلا توزیع خواهد شد.

برنامه بازی ها به شرح زیر است:

 

 

رشته

زمان برگزاری

تعداد مدال طلا

١

شنا

٣٠ شهریور تا اول مهر

٣٨

٢

شیرجه

٧ تا ١١ مهر

١٠

٣

شنای موزون

٢٩ شهریور تا ٢ مهر

٣

٤

واترپلو

٢٧ شهریور تا ٩ مهر

٢

٥

تیراندازی با کمان

اول تا ٦ مهر

٨

٦

دوومیدانی

٥ تا ١١ مهر

٤٧

٧

بدمینتون

٢٩ شهریور تا ٧ مهر

٧

٨

بیس بال

٣٠ شهریور تا ٦ مهر

١

٩

سافت بال

٥ تا ١٠ مهر

١

١٠

بسکتبال

٢٩ شهریور تا ١١مهر

٢

١١

بولینگ

اول تا ١٠ مهر

١٢

١٢

بوکس

اول تا ١١ مهر

١٣

١٣

آبهای آرام - اسپرینت

٥ تا ٨ مهر

١٢

١٤

اسلالوم

یک تا ١١ مهر

٤

١٥

کریکت

٢٩ شهریور تا ١١ مهر

٢

١٦

دوچرخه سواری track

٢٩ شهریور تا ٣ مهر

١٠

١٧

جاده

٥ تا ٧ مهر

٤

١٨

دوچرخه سواری MTB

٨ مهر

٢

١٩

دوچرخه سواری BMX

٩ مهر

٢

٢٠

سوارکاری

٢٩ شهریور تا ٨ مهر

٦

٢١

شمشیربازی

٢٩ شهریور تا ٣ مهر

١٢

٢٢

فوتبال

٢٣ شهریور تا ١٠ مهر

٢

٢٣

گلف

٣ تا ٦ مهر

٤

٢٤

ژیمناستیک - آرتیستیک

٣٠ شهریور تا ٣ مهر

١٤

٢٥

ژیمناستیک - ریتمیک

٩ تا ١٠ مهر

٢

٢٦

ژیمناستیک - ترامپولین

٤ مهر

٢

٢٧

هندبال

٢٩ شهریور تا ١٠ مهر

٢

٢٨

هاکی

٢٩ شهریور تا ١٠ مهر

٢

٢٩

جودو

٢٩ شهریور تا اول مهر

١٦

٣٠

کبدی

٦ تا ١١ مهر

٢

٣١

کاراته

١٠ تا ١٢ مهر

١٣

٣٢

٥ گانه

١٠ تا ١١ مهر

٤

٣٣

روئینگ

٢٩ شهریور تا ٣٢ مهر

١٤

٣٤

راگبی

٨ تا ١٠ مهر

٢

٣٥

بادبانی

٢ تا ٩ مهر

١٤

٣٦

سپک تاکرا

٢٩ شهریور تا ١١ مهر

٦

٣٧

تیراندازی

٢٩ شهریور تا ٥ مهر

٤٤

٣٨

اسکواش

٢٩ شهریور تا ٥ مهر

٤

٣٩

پینگ پنگ

٥ مهر تا ١٢ مهر

٧

٤٠

تکواندو

٨ تا ١١ مهر

١٦

٤١

تنیس

٢٩ شهریور تا ٨ مهر

٧

٤٢

سافت تنیس

٧ تا ١٢ مهر

٧

٤٣

والیبال

٢٩ شهریور تا ١١ مهر

٢

٤٤

والیبال ساحلی

٢٩ شهریور تا ٧ مهر

٢

٤٥

وزنه برداری

٢٩ شهریور تا ٤ مهر

١٥

٤٦

کشتی

٥ تا ٩ مهر

٢٠

٤٧

ووشو

٢٩ شهریور تا ٢ مهر

١٥

٤٨

سه گانه

٣ تا ٤ مهر

٣


  هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: من به مراسم بهترین های لیگ برتر نرفتم، چون دیدم بهتر از من به آن مراسم دعوت شده بودند.

به گزارش ایفنام و به نقل از خبرگزاری فارس،علی کریمی در مورد غیبتش در مراسم بهترین های لیگ سیزدهم اظهار داشت: با توجه به دعوتی که از من شده بود ابتدا جا دارد از همه دوستان تشکر کنم اما راستش را بخواهید وقتی که متوجه شدم برخی از افراد که از من بهتر هستند در این مراسم شرکت کرده اند ترجیح دادم که از خانه این برنامه را ببینم تا همه چیز خراب نشود. بالاخره این موضوع هم بسیار مهم بود که با آمدن من آقایان ناراحت نشوند.

وی درباره تشویق های هواداران پرسپولیس در تمرینات و حتی بازی پرسپولیس و نفت نیز، اظهار داشت: من از همه هواداران سپاسگزارم که همواره لطف خود را به بنده نشان داده اند. آنها همیشه در قلب من جا دارند و به خاطر همین است که این هواداران را با دنیا عوض نمی کنم. خدا را شکر هواداران همه چیز را می دانند و امیدوارم آنها مرا حلال کنند چون دوست ندارم درباره همه چیز صحبت کنم.خوب یا بد همه چیز برای من در این فوتبال تمام شد و ما باید به دنبال کارهای خودمان باشیم.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس در پاسخ به سوالی که چه حرفی با هوادارانی دارید که مقابل درب تمرین پرسپولیس و هنگام بازی با نفت با پیراهن شما و پلاکاردهایی شما را تشویق کردند، گفت: یک دنیا از این هواداران تشکر می کنم. از فوتبال خداحافظی کردم، اما باز هم مرا شرمنده خودشان می کنند. یک خواهش دوستانه دارم؛ اجازه بدهید بچه های پرسپولیس کار خودشان را انجام دهند. هر جا که باشم برای من مثل میلیون ها هوادار پرسپولیس آرزویم موفقیت این تیم است، پس همه با هم کمک کنیم که بازیکنان به این هدفشان برسند.همیشه گفته ام دار و ندار من همین هواداران هستند و هرگز محبت های شان از یادم نخواهد رفت.

کریمی در پاسخ سوالی که آیا دنبال مربیگری هم هستید یا خیر نیز، گفت: دوران ما تمام شد اما امیدوارم در این فوتبال قدر افرادی مثل وحید هاشمیان و برخی دیگر از مربیان را که در مدارج بالا فوتبال را علمی آموختند در فوتبال ما جایی ندارند. ما باید به این افراد بیشتر بها بدهیم تا بتوانیم با فوتبال روز دنیا آشنا شویم.

وی در مورد پوشیدن شماره 8 توسط برخی بازیکنان و رخصت گرفتن از وی نیز، گفت: من از بازیکنانی که این کار را کردند ممنونم اما من صاحب پیراهن نیستم و همیشه این نام پرسپولیس و تراکتورسازی است که بزرگ می ماند. من برای همه این عزیزان آرزوی موفقیت می کنم و همیشه گفته ام شماره به یک نفر اعتبار و ارزش نمی دهد و زیاد مهم نیست. خود من وقتی شماره 8 پرسپولیس را پوشیدم این را در جای دیگر هم گفتم این پیراهن بر تن بزرگانی بود که همه عاشقانه تیم خود را دوست داشتند مانند مجتبی محرمی و حتی ناصر محمدخانی. امیدوارم هر کس که این پیراهن را می پوشد ان شاءالله بتواند موفق و سربلند باشد.

وی در پاسخ سوال دیگری در مورد انتقادهایش درباره اینکه فوتبالیست ها بعد از فوتبال کار دیگری ندارند، گفت: ما همیشه باید دنبال حق باشیم. فوتبالیست یک دوره کوتاه دارد و بر خلاف رشته های ورزشی دیگر نمی تواند عضو مجامع دیگر باشد. یک فوتبالیست نمی تواند چون زیاد در چشم است وقتی کارهایی را انجام می دهد قطعا سعی می کنند او را هر طوری شده بزنند. من افرادی را می شناسم که فوتبالیست بزرگی بودند پس باید برای این بنده خداها هم مانند خیلی ها مراسم گلریزان بگیریم.

 

یک بازیکن گرجستانی در تمرین دوشنبه تیم فوتبال استقلال شرکت کرد.

به گزارش ایفنام و به نقل از تسنیم ،  تمرین تیم فوتبال استقلال از ساعت 18 و 30 دقیقه امروز (دوشنبه) در زمین شماره 2 آزادی جهت آماده سازی برای دیدار روز جمعه مقابل استقلال خوزستان انجام شد.

* از طرف باشگاه استقلال بنری در کمپ استقلال نصب شده بود که در آن درگذشت ناصر احمدپور، پیشکسوت مطبوعات ورزشی کشور تسلیت گفته شده بود.

* امید ابراهیمی به دلیل کشیدگی کشاله ران مانند دو روز گذشته در تمرین حضور نداشت. همچنین محمود فکری یکی از دستیاران قلعه نویی در تمرین امروز غایب بود.

* پیش از آغاز تمرین امیر قلعه نویی با دستیارانش در وسط زمین جلسه ای کوتاه برگزار کرد. همچنین سرمربی استقلال به صورت خصوصی با جواد زرینچه گفت وگو کرد.

* صادق درودگر که به عنوان مدیرعامل باشگاه نساجی قائمشهر انتخاب شده است میهمان ویژه تمرین استقلال بود و با منصور پورحیدری، رضا رجبی، ادموند اختر و میرشاد ماجدی که از نزدیک نظاره گر تمرین آبی پوشان بودند، خوش وبش کرد.

* گزارشگر برنامه مناظره شبکه یک که هر جمعه از این شبکه به روی آنتن می رود به تهیه گزارشی از مسائل فوتبال در تمرین استقلال پرداخت و با تعدادی از تماشاگران این تیم مصاحبه کرد.

* یک بازیکن گرجستانی برای انجام تست در تمرین آبی پوشان حضور داشت که این بازیکن چهره ای شبیه مگویان، بازیکن ارمنستانی استقلال داشت.

* محور تمرین امروز استقلال دویدن دور زمین، بازی آقاوسط و فوتبال تحت فشار بود. این تمرینات زیر نظر ایمان عالمی و ستار همدانی انجام شد و قلعه نویی بر آنها نظارت داشت. در غیاب امیر حاج قاسم، مربی بدنساز استقلال که از حضور در جمع آبی پوشان کناره گیری کرده است، ایمان عالمی کارهای مربوط به او را انجام می داد.

*  دروازه بان های استقلال زیر نظر کریم بوستانی، مربی دروازه بانان تمرینات اختصاصی و سنگینی انجام دادند. همچنین آنها از دو توپ مخصوص برای انجام تمرینات خود استفاده کردند.

* تمرین امروز استقلال حدود 50 تماشاگر داشت. بیشتر صحبت آنها در خصوص اظهارنظر علی دایی، سرمربی پرسپولیس در مورد هوشنگ نصیرزاده، رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال بود.

تیم فوتبال استقلال روز جمعه در چارچوب هفته دوم مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال خوزستان می رود.

تمرین دوشنبه پرسپولیس در شرایطی برگزار شد که حمید علی عسگر و مهرداد پولادی اختصاصی به تمرین پرداختند.

به گزارش ایفنام به نقل از فارس، تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت 18 امروز در ورزشگاه درفشی فر دنبال شد.

در این تمرین بازیکنان پس از گرم کردن بدن های خود مرور کارهای تاکتیکی را در دستور کار خود قرار دادند.

حمید علی عسگر و مهدی دغاغله اختصاصی به صورت جداگانه تمرینات دویدن را در دستور کار خود قرار دادند.

علی دایی به دلیل حضور در مراسم ختم ناصر احمدپور و مدنی با 35 دقیقه تأخیر در تمرین امروز حضور پیدا کرد.

محسن بنگر از تصمیم کمیته انضباطی مبنی بر جریمه اش ابراز بی اطلاعی کرد.

در ابتدای تمرین پیروانی دقایقی با نوروزی اختصاصی گفت وگو کرد.

دروازه بانان نیم ساعت زودتر از سایر بازیکنان در تمرینات امروز شرکت کردند و اختصاصی با غلام پور به تمرین پرداختند.

پرسپولیسی ها همچنین در تمرین امروز پیگیر شرایط آب و هوایی خوزستان برای بازی روز پنج شنبه بودند.

یک مدرسه فوتبال نیز امروز از نزدیک تمرین قرمزپوشان را زیر نظر داشت.

در صورتی که بازیکن آلمانی رئال مادرید واگذار شود، جانشین وی ستاره ای از لیگ ژرمن ها خواهد بود. 

به گزارش ایفنام، هفته نامه معتبر کیکر در تازه ترین شماره خود که دوشنبه (امروز) منتشر شد، اعلام کرد سامی خدیرا با گزینه های حضور در تیم های آرسنال و چلسی انگلیس، بایرن مونیخ آلمان و پاری سن ژرمن فرانسه مواجه است.

بنابه نوشته این نشریه در صورتی که امسال و تا قبل از اتمام موعد نقل و انتقالات تابستانی (پنجره تابستانی) این هافبک ٢٧ ساله به یکی از تیم های فوق فروخته شود، بازیکن جانشین وی از لیگ آلمان یعنی بوندس لیگا انتخاب خواهد شد.

مطابق این گزارش کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی کهکشانی ها در این حال به سراغ «لوئیس گوستاوو» هافبک تیم ملی برزیل که عضو ولفسبورگ است، خواهد رفت.

بازیکن برزیلی با «گرگ ها» (ولفسبورگ) تا سال ٢٠١٨ قرارداد دارد اما در متن قراردادش تبصره ای گنجانده شده که در صورت پرداخت ٢٥ میلیون یورو می تواند تیمش را عوض کند.

اخبارورزشي:14/5/1393

......... بازدید : 13 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارپارسيان۱۰۰

لحظه به لحظه با تحولات فلسطین

آتش بس 72 ساعته در غزه از 8 صبح امروز آغاز شد

روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از برخی منابع فلسطینی از موافقت رژیم صهیونیستی با آتش‌بس 72 ساعته در غزه که از ساعت 8 صبح سه‌شنبه آغاز خواهد شد، خبر داد.از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" خبر داد که گروه‌های فلسطینی با آتش‌بس 72 ساعته که از ساعت 8 صبح سه شنبه آغاز خواهد شد موافقت کرده‌اند.

نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «العصف المأکول» رو به رو شد. تقریبا در این سی روز از تجاوز صهیونیست ها به نوار غزه شمار شهدا به 1946 نفر و تعداد زخمی ها نیز به بیش از 9400 نفر رسید.

به گزارش «تابناک»، طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی با درخواست مصر در خصوص آتش‌بس 72 ساعته در غزه موافقت کردند. روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از برخی منابع فلسطینی از موافقت رژیم صهیونیستی با آتش‌بس 72 ساعته در غزه که از ساعت 8 صبح سه‌شنبه آغاز خواهد شد، خبر داد.از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" خبر داد که گروه‌های فلسطینی با آتش‌بس 72 ساعته که از ساعت 8 صبح سه شنبه آغاز خواهد شد موافقت کرده‌اند.

همچنین شبکه العربیه خبر داد که اسرائیل آمادگی خود برای برقرار آتش‌بس بدون پیش شرط در غزه را به "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است.

در واقع دو طرف با آتش‌بس 72 ساعته از ساعت 8 صبح امروز (سه شنبه) را به اطلاع مصر رسانده و اعلام کرده که نیروهای خود را از نوار غزه عقب می‌راند و در مقابل گروه‌های فلسطینی نیز باید حملات موشکی خود به اراضی اشغالی را متوقف کنند.

منابعی که در مذاکرات آتش‌بس در قاهره نیز مشارکت دارند، تصریح کردند که تمامی شواهد و قرائن چه از طرف مصری‌ها و چه از طرف فلسطینی‌ها حاکی از آن است که همگی آن‌ها بر توقف فوری جنگ در غزه اتفاق نظر دارند. آن ها همچنین اشاره کردند که طرف مصری تعامل مثبتی با خواسته های طرف فلسطینی داشته است.

در همین راستا، وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به آمادگی خود جهت استقبال از هیأت‌های فلسطینی و اسرائیلی برای بحث و بررسی طرح آتش‌بس پیشنهادی قاهره، ابراز امیدواری کرده که این طرح در نهایت به توقف کامل جنگ و بازگشت آرامش به منطقه منجر شود.

همچنین «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «ساعت 8 (به‌وقت محلی، 5 به‌وقت گرینویچ) آتش‌بس و عقب‌نشینی ارتش اسرائیل ظالم از نوار غزه صورت خواهد گرفت».

«عزت الرشق» از اعضای دفتر سیاسی حماس نیز در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «گروه‌های فلسطینی با طرح آتش‌بس موافقت کردند. مذاکرات غیرمستقیمی درباره شروط آتش‌بس آغاز خواهد شد که براساس خواسته‌های ملت فلسطین مطرح شده و هیئت فلسطینی با آنها موافقت کرده و به طرف مصری ارائه داده است».

روحانی در آغاز نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در تهران

بی‌عملی و بی‌اعتنایی شورای امنیت و سازمان ملل متحد در غزه نماد بی‌عدالتی است

سخنران افتتاحیه این نشست که در هتل آزادی تهران برگزار می‌شود، حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان بود. در این نشست بیش از 50 کشور نمایندگانی برای بررسی اوضاع غزه اعزام کرده‌اند. وزیران خارجه‌ کشورهای فلسطین ، قطر، ونزوئلا، لبنان، بنگلادش، سودان و اوگاندا در این نشست حضور دارند. همچنین 7 کشور در سطح قائم مقام و معاون وزیر در این نشست مشارکت دارند.

نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد با حضور تعدادی از وزرای خارجه و نمایندگان کشورهای عضو این جنبش آغاز به کار کرد.

به گزارش«تابناک»، سخنران افتتاحیه این نشست که در هتل آزادی تهران برگزار می‌شود، حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان بود. در این نشست بیش از 50 کشور نمایندگانی برای بررسی اوضاع غزه اعزام کرده‌اند. وزیران خارجه‌ کشورهای فلسطین ، قطر، ونزوئلا، لبنان، بنگلادش، سودان و اوگاندا در این نشست حضور دارند. همچنین 7 کشور در سطح قائم مقام و معاون وزیر در این نشست مشارکت دارند.

حضور فیصل مقداد،معاون وزیر خارجه سوریه نیز در این نشست قابل توجه است. قرار است امروز و در پایان این نشست یک روزه پیش نویس بیانیه‌ای بررسی و تصویب شود که درآن اعضا درباره‌ وضعیت غزه، اعلام نظر و جمع بندی خود را ارائه می‌کنند. بر اساس آیین نامه جنبش عدم تعهد، کمیته فلسطین از جمله گروههای کاری در این جنبش است که همزمان با نشست وزیران خارجه‌ این جنبش و در حاشیه‌ی آن در سطح وزراء برگزار می‌شود.

این کمیته 13 عضو دارد که شامل الجزایر، بنگلاش، مصر، کوبا، هند، مالزی، فلسطین، اندونزی، کلمبیا، آفریقای جنوبی، سنگال، زیمباوه و زامیبیا است و ایران به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش ریاست این کمیته را بر عهده دارد. در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه ایران به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد اعلام کرد برای بررسی وضعیت بحرانی مردم غزه، نشست کمیته فلسطین این جنبش را برگزار می‌کند. نمایندگان و وزیران خارجه‌ و سفرای مقیم کشورهای شرکت کننده در نشست این کمیته نیز در محل هتل آزادی حضور دارند.

سکوت یک دقیقه‌ای اعضای جنبش عدم تعهد به احترام شهدای غزه

حاضران نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد به احترام خون شهدای غزه، یک دقیقه سکوت کردند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که صبح امروز به منظور بررسی وضعیت مردم غزه نشست خود را در تهران آغاز کرده است در ابتدای این نشست از حاضران خواست به احترام خون شهدای غزه بایستند و یک دقیقه سکوت کنند و برای قربانیان این جنایت رژیم صهیونیستی دعا کنند. این نشست پس از یک دقیقه سکوت با سخنرانی روحانی رئیس جمهور کشورمان ادامه یافت.

انتقاد رییس‌جمهور از انفعال مجامع بین‌المللی و شورای امنیت در اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی

رییس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که نشست اعضای کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد فرصتی مغتنم برای همفکری همه اعضای این کمیته برای یافتن راه‌های عملی یاری رساندن به مردم غزه باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان صبح امروز در نشست اعضای کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد با تاکید بر این‌که حضور اعضای این کمیته در اجلاس امروز نمایانگر اهمیتی است که دولت‌های عضو جنبش عدم تعهد برای کهنه‌ترین بحران حل نشده جهان معاصر یعنی موضوع فلسطین قائلند، اظهار کرد: امیدوار هستیم که نشست حاضر فرصتی مغتنم برای بررسی تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی به ویژه وضعیت غزه و همچنین همفکری همه اعضا برای یافتن راه‌های عملی به منظور یاری رساندن به مردم شجاع و مظلوم اسیر در چنبره توطئه‌های استعماری باشد.

وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین، اضافه کرد: با کمال تاسف رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر و در ماه مبارک رمضان با زیر پا گذاشتن اصول انسانی و قوانین بین‌المللی به ویژه حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی، با بکارگیری پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارها در جنگی بسیار ناعادلانه و نامتناسب سرزمین فلسطین و نوار غزه را هدف شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین حملات خود قرار داده است.

روحانی تصریح کرد: در این تجاوز جنایتکارانه ارتش رژیم کودک‌کش به شکلی کاملا هدفمند و برنامه‌ریزی شده سیاست همیشگی خود یعنی کشتار و نسل‌کشی یک ملت از طریق کشتار علنی و گسترده غیرنظامیان و انحدام مراکز غیرنظامی از جمله تاسیسات زیربنایی، مناطق مسکونی و مراکز درمانی و مدارس و مساجد و حتی گروه‌های امدادرسان و رسانه‌ای را ادامه داده است.

رییس‌جمهور افزود: کشته و مجروح شدن بیش از 10 هزار نفر از افراد غیرنظامی از جمله زنان و کودکان و آواره نمودن ده‌ها هزار نفر دیگر به همراه تخریب عامدانه کلیه زیرساخت‌های غزه دلیل محکمی بر این مدعا است.

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی کم‌تحرکی محسوس و برخورد انفعالی مجامع بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایات ضدبشری آن جسارت و گستاخی این رژیم را به حدی رسانده است که در نهایت بی‌رحمی حتی مانع کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی و دارویی و تجهیزات درمانی به غزه برای تامین احتیاجات ضروری مردم بی‌پناه و مداوای مجروحان می‌شود.

رییس‌جمهور در ادامه سخنانش در نشست اعضای کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد با اشاره به آنچه این روزها در غزه می‌گذرد و بیان این‌که ضرورت واکنش سریع و موثر مبنای تشکیل نشست حاضر است، افزود: جنبش عدم تعهد به عنوان مجمعی بین‌المللی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان می‌تواند و باید در جهت تحقق صلح حقیقی و عدالت اجتماعی در راستای حقوق مسلم ملت مظلوم فلسطین گام‌های اساسی و مستحکم خود را بردارد.

وی افزود: بیش از شش دهه است مردم فلسطین از حقوق اولیه خود در زمین آباء و اجدادی خویش مرحومند و تحت شدیدترین فشارها قرار دارند و از حملات رژیم صهیونیستی وحشیانه رنج می‌برند.

روحانی تصریح کرد: تفاوت بی‌عملی و بی‌اعتنایی شورای امنیت که یکی از دلایل اصلی آن همدستی و همراهی برخی از اعضای دائم این شورا با رژیم صهیونیستی است که این رژیم را در تداوم جنایت‌هایشان گستاخ‌تر کرده است به گونه‌ای که درصدد برآمده است که با آتش‌افروزی خودخواسته بخشی از مردم مظلوم فلسطین و سرزمین قطعه قطعه شده و اشغال شده فلسطین را در بدترین شرایط ممکن قرار دهد.

وی تاکید کرد: از این رو جنبش عدم تعهد بر اساس موازین بنیادی خود در فضای بی‌عملی حاکم بر سازمان ملل متحد آستین همت را بالا زده و برای توقف روند جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی و احقاق حقوق عادلانه مردم بی‌گناه فلسطین وارد عمل شد.

رییس‌جمهور ادامه داد: بی‌عملی و بی‌اعتنایی شورای امنیت و سازمان ملل متحد در فاجعه فلسطین و به ویژه غزه نماد آشکار بی‌عدالتی در شورای امنیت است.

استمرار بحران خاورمیانه ناشی از بی‌توجهی و سکوت جامعه بین‌المللی در قبال عامل اصلی بحران یعنی اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی است که به ویژه با همراهی برخی اعضای دائم شورای امنیت که در سیاست‌های اعلامی و اجرایی خود چشم بر واقعیت‌ها بسته و دفاع از رژیم صهیونیستی به هر قیمتی را به عنوان رکن رکین سیاست خارجی و منطقه‌ای خود اعلام می‌کنند هیچ امیدی به مساعدت آنان برای بهبود شرایط کنونی وجود ندارد.

روحانی ادامه داد: ما بحران غزه را جزئی از سیاست ثابت و مستمر رژیم اشغالگر و جنایتکار رژیم صهیونیستی می‌دانیم که هدف آن ادامه اضمحلال تدریجی و زدودن هویت ملت فلسطین از طریق تغییر بافت جمعیتی و جغرافیایی سرزمین‌های فلسطینی به ویژه بیت‌المقدس و ایجاد شهرک‌های غیرقانونی یهودی‌نشین بر سرزمین‌های اشغالی است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که درگیری‌ها و اختلافات درازمدت خاورمیانه و برقراری صلحی عادلانه و پایدار در منطقه جز از طریق حل و فصل مشکل فلسطین و پایان دادن به اشغال سرزمین‌های اشغالی و اعطای حق تعیین سرنوشت به ملت فلسطین، بازگشت آوارگان به سرزمین آبا و اجدادی خویش و تشکیل دولت یکپارچه فلسطینی به پایتختی قدس شریف در بستر برگزاری یک همه‌پرسی با شرکت تمام اقوام و ساکنین تاریخی این سرزمین به سرانجامی نخواهد رسید.

رییس‌جمهور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای وقوع بحران اخیر در غزه تمام ظرفیت خود را برای رفع ظلم و محاصره اعمال شده علیه مردم فلسطین مورد استفاده قرار داده است. در فضای بی‌عملی کنونی سازمان ملل متحد به ویژه شورای امنیت، مشارکت موثر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به منظور اعمال فشار بر شورا و سازمان ملل متحد برای اتخاذ اقداماتی موثر با هدف توقف هر چه سریعتر کلیه عملیات تجاوزکارانه ارتش رژیم صهیونیستی و رفع فوری و کامل حصر علیه مردم غزه ضرورتی انکارناپذیر برای جنبش عدم تعهد است.

وی خاطرنشان کرد: تردیدی نیست ملت فلسطین با درک درست واقعیات و بهره گیری از تجربه بیش از شش دهه رویارویی با اشغالگران اینک با اتکا به توانایی‌های ذاتی خویش راه خود را در استقرار مقاومت تا احقاق کامل حقوق حقه مردم فلسطین می‌داند و بر دوستداران و یاران فلسطین نیز واجب و لازم است تا به تبعیت از خواست این ملت رشید و بزرگ همانند گذشته در این مسیر گام بردارند.

رییس‌جمهور در پایان با تشکر از حضور نمایندگان کشورهای عضو کمیته فلسطین عضو جنبش عدم تعهد، توفیق این کشورها در حمایت قاطعانه‌تر از ملت فلسطین را آرزو کرد.

وزیر خارجه فلسطین: امیدوارم قطعنامه‌ای را علیه اسرائیل به تصویب برسانیم

وزیر خارجه فلسطین گفت: باید از مکانیزم‌های بین‌المللی برای کشاندن عاملان جنایت در غزه به پای میز محاکمه استفاده کنیم.

 ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین به عنوان اولین سخنران نشست وزیران خارجه کمیته فلسطین جنبش غیرمتعهدها جهت رسیدگی به وضعیت در غزه با محکوم کردن تهدیدات نظامی علیه ملت فلسطین بر محاکمه عاملان این جنایات تاکید کرد و گفت: اعضای کمیته فلسطین جنبش غیرمتعهدها با استفاده از توانایی‌هایشان باید تلاش کنند تا به جنایات در غزه پایان دهند و به مردم این منطقه کمک‌رسانی شود. با برداشته شدن محاصره کمک‌های انسان دوستانه به دست مردم می‌رسد.

وی تاکید کرد: ادامه و استمرار تحولات در غزه نه تنها به ضرر مردم این منطقه بلکه به ضرر مردم خاورمیانه و صلح جهانی است. ما دلایلی را به روشنی داریم که کشورهای صنعتی به خاطر منافع‌شان به حمایت از رژیم اسرائیل می‌پردازند اما باید به استمرار تجاوزها که دیگر به یک مقوله کهنه تبدیل شده است و همگان بر این تصورند که راه‌حلی برای پایان دادن به آن وجود ندارد پایان دهیم.

وزیر خارجه فلسطین گفت: امیدواریم در این کمیته بتوانیم قطعنامه‌ای را علیه اسرائیل به تصویب برسانیم و آن را به سازمان ملل ببریم و در آنجا نیز تصویب شود. اگر شورای امنیت از این مساله و نیز مسئولیتی که در قبال حقوق بشر دارد شانه خالی کند ما از طریق مجمع عمومی سازمان ملل کار را دنبال می‌کنیم.

المالکی تاکید کرد: ما از اعضای جنبش غیرمتعهدها می‌خواهیم یکصدا از قطعنامه‌ای که علیه جنایات در غزه به دست می‌آید حمایت کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: جنایات علیه مردم فلسطین با شهرک‌سازی‌ها، تعرض به مکان‌های مقدس مسیحیان، کشتار مردم و ترور مقامات فلسطینی و ادامه اشغال مکان‌ها در وضعیت موجود همچنان ادامه دارد به شکلی که هیچ دولت فلسطینی نتواند در این منطقه شکل گیرد.

وزیر خارجه فلسطین همچنین از اعضای جنبش غیرمتعهدها خواست تا از تشکیل دولت فلسطینی حمایت کنند.

المالکی خاطرنشان کرد: مردم ما در مقابل یک خشونت برهنه، کشتار و نابودی قرار گرفته‌اند و تنها ایثار و مقاومت مردم است که آرمان و اهداف ما را زنده نگه داشته است و امیدواریم بتوانیم عدالت و آزادی را به مردم در رنج فلسطین برگردانیم.

 کمیته فلسطین جنبش غیرمتعهدها در سال 1983 در این جنبش تشکیل شد.

با توجه به ماهیت موضوع فلسطین و مطابق بودن حقانیت مردم آن با اهداف و اصول بنیادین این جنبش که بر نفی سلطه، مبارزه با تجاوز، حفظ تمامیت ارضی، استقلال و حق تعیین سرنوشت تصریح دارد، جنبش عدم تعهد در حاشیه نشست‌های سطح بالای خود این موضوع را در قالب کمیته فلسطین همواره مورد بررسی قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان ریاست دوره‌ای این جنبش با توجه به اهمیت موضوع فلسطین و مساله غزه از اعضای این جنبش برای شرکت در این کمیته دعوت به عمل آورده است و بالغ بر 50 کشور که از آن میان هفت کشور فلسطین، قطر، ونزوئلا، لبنان، بنگلادش، سودان و اوگاندا در سطح وزیر و وزیر مشاور و هفت کشور در سطح قائم مقام و معاونان وزیر مشارکت کردند.

قرار است این اجلاس پیش‌نویس بیانیه یا قطعنامه‌ای را مورد تصویب قرار دهد که به سازمان ملل نیز ارجاع داده خواهد شد.

وزیر خارجه لبنان: موضوع غزه مسأله عدالت در برابر ظلم است

وزیر خارجه لبنان با تأکید بر ضرورت اهمیت وحدت کشورها برای مقابله با اسرائیل خواست که این کشورها از تجربه لبنان برای مقابله با این رژیم استفاده کنند.

 جبران باسیل، در نشست وزیران امور خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که برای رسیدگی به وضعیت در غزه برگزار شده است، اظهار کرد: مسأله غزه موضوعی انسانی و عدالت‌خواهانه است. اگر ناسیونالیسم ما را به گرد هم نیاورد پس چه بهتر که اصول اخلاقی ما را گردهم آورد. اگر دین، ما را به دور هم جمع نکند بیایید به خاطر انسانیت گرد هم آییم. باید در چارچوب موضوع انسانی غزه متحد باشیم.

وی تأکید کرد: موضوع غزه مسأله عدالت در برابر ظلم است. مسأله کودکی که در مقابل یک غول ایستاده است. مسأله تسامحی است که در برابر تروریسم خود را نشان می‌دهد. ما به خاطر غزه گرد هم آمده‌ایم و مسأله غزه همان مسأله موصل در عراق و لبنان است. تروریسم همان تروریسم است.

وی گفت: تروریسم اسرائیل در مقابل تروریسم تکفیری ها در موصل قرار گرفته است. کشتار همان کشتار است، کشتاری که تحت پوشش دین انجام می‌شود. اینها زیر نظر جامعه بین‌المللی است. ما در کشاکش تبعیض داعشی‌ها و تحقیر صهیونیسم هستیم. اسرائیل و داعش در ظاهر با یکدیگر مخالفند اما در باطن هم سو هستند. این فصل مشترک آنها است و لبنان هم قطعا آن را از بین خواهد برد.

باسیل گفت: یگانه بهره‌بردار اصلی شرایط موجود اسرائیل است، آنها می‌خواهند رژیم تک‌قطبی ایجاد شود که وجود رژیم یهودی اسرائیل را توجیه کنند. ما باید بخاطر هویت مشرق و هویت دینی خود که یک هویت چندبعدی است مبارزه کنیم. آیا ما خود را به خاطر اسرائیل از بین می‌بریم. مرزها و حکومت‌هایمان را عوض می‌کنیم. اسرائیل می‌خواهد رژیم جدیدی را در منطقه تحمیل کند. ما امروز شاهد کوچاندن جدیدی در غزه و کرانه باختری و کوچاندن مسیحیان در موصل هستیم.

وی اضافه کرد: هدف آنها اسرائیلی کردن فلسطین است. این داستان را در لبنان تجربه کردیم. از شما تقاضا داریم از تجربه ما بهره‌ها بیاموزید.

وزیر امور خارجه لبنان گفت: اسرائیل توسط قهرمانان و دلاورمردان مقاومت در لبنان از بین رفت. این تروریسم در غزه به طور کامل از بین خواهد رفت اگر فلسطینی ها به پایداری خود ادامه دهند. در این صورت کشور دائم فلسطینی و صلح پایدار خواهیم داشت.

وی با اشاره به نقش و اهمیت جنبش عدم تعهد گفت: لبنان تروریسم را در سال 2000 آزمود و امروز تحرکات تروریستی داعشی تکفیری را کاملا درک می‌کنند. این تروریست ها سر از همه جای دنیا درخواهند آورد. امروز لبنان از جامعه بین‌الملل می‌خواهد برای مسلح کردن ارتش لبنان و برخورد با تروریستها کنار ما قرار گیرند تا با این اشغالگری عمدی برخورد کنیم و سرزمین خود را آزاد نماییم. خواسته ما حداقل است.

وی با بیان اینکه ما در یک لحظه سرنوشت‌ساز هستیم گفت: ما بهای سنگینی پرداخته ایم تا الگوی همزیستی و تسامح در دنیا باشیم. اعلام می‌کنیم هیچ جایی برای تک قطبی شدن در دنیا وجود ندارد زیرا آن به معنای بازگشت به سیاهی و قانون جنگل است که تنها بهره‌بردار آن اسرائیل است.

حماس آتش بس هفت ساعته را سرپوشی بر جنایت های صهیونیست ها خواند

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بامداد امروز (دوشنبه) نیز برای بیست‌و‌نهمین روز ادامه داشته و به شهادت 10 فلسطینی انجامیده است، این حملات کمی قبل از آتش‌بس انسانی هفت ساعته‌ای رخ داد که رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اما جنبش حماس این آتش‌بس را سرپوشی بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی خواند

نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «العصف المأکول» رو به رو شد.

به گزارش«تابناک»، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بامداد امروز (دوشنبه) نیز برای بیست‌و‌نهمین روز ادامه داشته و به شهادت 10 فلسطینی انجامیده است، این حملات کمی قبل از آتش‌بس انسانی هفت ساعته‌ای رخ داد که رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اما جنبش حماس این آتش‌بس را سرپوشی بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی خواند.

با گذشت 29 روز از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تعداد شهدا به بیش از 1857 شهید از جمله 400 کودک افزایش یافته و در این میان 9400 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. همچنین حملات پی در پی رژیم صهیونیستی تلفات بسیاری به زیرساخت‌ها از جمله بخش درمانی وارد کرده است و 17 بیمارستان هدف قرار گرفته و 10 بیمارستان دولتی و خصوصی بسته و 102 تن از کادر پزشکی هدف قرار گرفته و 19 تن از آن‌ها شهید شده‌اند.

این در حالی است که تعداد شهدا روز گذشته به حدود 120 تن رسید که 10 تن آن‌ها در حمله‌ای وحشیانه به مدرسه وابسته به سازمان ملل در شهر رفح شهید شده‌اند و علی‌رغم عقب‌نشینی جزئی نیروهای رژیم صهیونیستی کشتار دسته جمعی غیرنظامیان در نوار غزه ادامه دارد.

دوشنبه 13 مرداد                                

11:31- وزیر مسکن رژیم صهیونیستی: از نتیجه جنگ به شدت احساس سرخوردگی می‌کنم. به گزارش شبکه"الاقصی"، "اوری ارائیل" افزود: ما از جنگ‌های گذشته درس عبرت نگرفتیم

11:30- ایندیپندنت: حمله به غزه به ناکامی تل‌آویو و تقویت جایگاه حماس انجامید. این روزنامه انگلیسی نوشت: اسرائیل با حمله به غزه یکبار دیگر مسئله فلسطین را که پس از انتفاضه آخر کمرنگ شده بود برای جامعه بین‌الملل زنده کرد. حماس در جایگاهی قویتر از قبل ایستاده است

11:20- نیروهای مقاومت، "اشکول" را هدف حملات موشکی قرار دادند. به گزارش "یدیعوت آحارانوت"، هفت موشک شلیک شده توسط مبارزان فلسطینی به منطقه‌ اشکول، واقع در شمال غرب اراضی اشغالی اصابت کرد/ به گفته این روزنامه صهیونیستی، این حمله تلفاتی در بر نداشت

11:18- نیویورک تایمز: ابهامات متعددی درباره تسلیحات مورد استفاده اسرائیل وجود دارد. این روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت: سوالات و ابهامات متعددی درباره تسلیحات استفاده شده اسرائیل در بمباران مدرسه وابسته به سازمان ملل در غزه وجود دارد

11:06- وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی: خالی بودن شهرک‌های اطراف غزه، دال بر پیروزی حماس است. به گزارش شبکه "الاقصی"، "عمیر پرز" گفت: شهرک‌های یهودی‌نشین اطراف غزه اکنون خالی از سکنه است و این به معنای پیروزی جبش حماس در جنگ کنونی است

10:59- آژیر هشدار حملات راکتی در "اشکول" اشغالی به صدا درآمد. روزنامه صهیونیستی "یدیعوت‌ آحارونوت" در خبری فوری از آژیر هشدار در این شهر خبر داد و به جزئیات بیشتری اشاره نکرد

10:55- وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی: اسرائیل اکنون وحشت زده و مردد به نظر می‌رسد. به گزارش شبکه "الاقصی"، "عوزی لانداو" افزود: حماس توانسته است فرودگاه‌های اسرائیل را تعطیل کند و آسمان ما را ببندد

10:53- صهیونیستها به شکست نتانیاهو از گروههای مقاومت فلسطین اذعان کردند. روزنامه صهیونیستی "معاریو" در گزارشی نوشت: سرنوشت "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل در دستان "محمد ضیف" فرمانده گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس است

10:51- دبیرکل سازمان ملل: درگیری‌های غزه نباید موجب افزایش اقدامات ضد یهودی شود.به گزارش خبرگزاری فرانسه، بان‌کی‌مون در بیانیه‌ای تظاهرات مردم کشورهای مختلف در حمایت از مردم غزه را "حملات ضد یهودی" خواند و نسبت به آن ابراز تأسف کرد

10:43- بی‌بی‌سی: هدف از آتش‌بس اسرائیل، کاستن فشارها است. این شبکه گزارش داد: در شرایطی که انتقادها به حمله به نزدیکی مدرسه‌ای در رفح شدت گرفته، آتش‌بس‌ به اسرائیل کمک می‌کند تا کمی از فشارهای بین‌المللی بکاهد و بر عملیات تخریب تونل‌ها متمرکز شود

10:33- ۲۹ فلسطینی در کرانه باختری بازداشت شدند. پایگاه صهیونیستی "والاه" خبر داد؛ نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته ضمن یورش به مناطق مختلف کرانه باختری، ۲۹ فلسطینی را بازداشت کردند

10:21- شهرک‌نشینان صهیونیست درباره عدم افزایش توان بازدارندگی ارتش نگران هستند.به گزارش شبکه "المیادین"، نتایج نظرسنجی کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد؛ ۷۳ درصد از این شهرک‌نشینان معتقدند که توان بازدارندگی ارتش این رژیم در جریان جنگ غزه افزایش نیافته است

10:10- تعداد شهدای غزه به ۱۸۵۷ نفر رسید . به گزارش پایگاه خبری "فلسطین الیوم"، تعداد شهدای فلسطینی در غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی تاکنون به ۱۸۵۷ نفر و ۹۳۷۰ زخمی افزایش یافت.

10:00- ارتش رژیم صهیونیستی: شب گذشته به ۲۰ نقطه غزه حمله کردیم.به گزارش روزنامه صهیونیستی "هاآرتص"، ارتش مدعی شد: طی ۲۴ ساعت گذشته تونل‌های بیشتری را تخریب کردیم/ هر زمان همه تونل‌ها نابود شد، ارتش ادامه عملیات خود را مورد بررسی مجدد قرار خواهد داد

9:42- صهیونیست‌ها ۱۲ فلسطینی معترض را در بیت‌المقدس بازداشت کردند. روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"، صهیونیست‌ها از ماه گذشته ۴۳۰ فلسطینی را در بیت‌المقدس بازداشت کرده‌اند. اعتراضات در مناطق مختلف بیت‌المقدس و کرانه باختری نسبت به حملات به غزه تشدید شده است

9:42- فرمانده صهیونیستی جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل: از گذشته درس نگرفتیم و دوباره به غزه حمله کردیم.به گزارش شبکه "عکا"، "آویگدور کهلانی" افزود: اسرائیل اعتراف کند که از جنگ‌های قبلی با مقاومت درس نگرفته و خطر واقعی موشکی مقاومت را درک نکرده است

09:40 مشعل: حضور نیروهای اسرائیلی در زمان آتش بس در غزه را غیرقابل قبول اعلام کرد

9:32- رئیس‌جمهور فرانسه: حمله مجدد به مدرسه سازمان ملل در رفح، غیر قابل قبول است.به گزارش خبرگزاری فرانسه، "فرانسوا اولاند" افزود:‌ عاملان حمله مجدد به مدرسه متعلق به آنروا، واقع در جنوب نوار غزه، باید در قبال اقدامات خود پاسخگو باشند

9:17- اردوغان: نظامیان اسرائیلی برای توقف تولید مثل فلسطینیان، مادران فلسطینی را می‌کشند. به گزارش "رویترز" رجب طیب اردوغان، نخست‌‌وزیر ترکیه گفت: اسرائیل در خون‌هایی که می‌ریزد، غرق خواهد شد.مقامات تل‌‌آویو کاملا مانند "هیتلر" عمل می‌کنند

8:49- سفیر فلسطین در هند: دهلی نو در مقابل تجاوز اسرائیل به غزه موضع‌گیری کند. به گزارش پایگاه هندی "وان نیوز"، "عدلی شعبان حسن" افزود: هند به آمریکا برای محکومیت بی‌رحمی‌‌های اسرائیل فشار بیاورد.تل‌‌آویو باید به جنایات خود پایان دهد

8:48- نمایندگان گروه‌های مقاومت فلسطین با وزیر اطلاعات مصر دیدار می‌کنند. به گزارش شبکه "المیادین"، "موسی ابومرزوق" از مقامات ارشد حماس از دیدار ظهر امروز این نمایندگان با وزیر اطلاعات مصر در قاهره برای گفتگو در زمینه آتش‌بس خبر داد

08:35- حماس، آتش‌بس یکجانبه اعلام شده توسط رژیم صهیونیستی را رد کرد / به گزارش روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" حماس اعلام کرد: این آتش‌بس برای انحراف افکار عمومی جهانی از جنایات انجام شده اشغالگران اعلام شده و ما ‌آن را نمی‌پذیریم

08:48 حماس: دیدار سرنوشت‌ساز درباره آتش‌بس امروز ظهر در قاهره برگزار می‌شود

08:30- رژیم صهیونیستی آتش‌بس یک طرفه هفت ساعته اعلام کرد / به گزارش یدیعوت آحارونوت، "یوآو مردخای" هماهنگ کننده ارتش اسرائیل گفت: آتش‌بس در کل نوارغزه از ساعت ۱۰ صبح تا پنج عصر دوشنبه اعمال می‌شود/ اگر شلیکی صورت بگیرد اسرائیل پاسخ آن را خواهد داد

10:35 تلگراف: کودکان مدرسه در غزه در صف شکلات بودند که بمباران شدند

04:50 رئیس جمهور فرانسه حمله اسرائیل به مدرسه سازمان ملل را نقض قوانین بین‌الملل اعلام کرد

03:53 حماس: آتش‌بس یکجانبه اسرائیل، برای انحراف اذهان عمومی از جنایات است

03:37 نتانیاهو: تا هر وقت لازم باشد به عملیات در غزه ادامه می‌دهیم

02:41 آتش‌بس یکجانبه اسرائیل در غزه جز رفح

01:07 المانیتور: احتمال سفر «برنز» به قاهره برای بررسی آتش‌بس اندک است

آخرین تحولات غزه به نقل از منابع صهیونیستی؛

آغاز مرحله جدید اقدامات صهیونیست‌ها، زیر پوشش آتش‌بس ظاهری

در یکی دو روز اخیر، برخی اخبار و گزارش‌ها از سرزمین‌های اشغالی و همچنین نوار غزه، از زمینه‌سازی رژیم اسرائیل برای عقب‌نشینی از غزه و خارج کردن نیروهای نظامی‌اش از این منطقه حکایت داشته است. با این حال، در تازه‌ترین گزارش، یک پایگاه خبری اسرائیلی از آغاز مرحله جدید عملیات نظامی رژیم اسرائیل در غزه، تحت پوشش این عقب‌نشینی ظاهری خبر داده است.

در یکی دو روز اخیر، برخی اخبار و گزارش‌ها از سرزمین‌های اشغالی و همچنین نوار غزه، از زمینه‌سازی رژیم اسرائیل برای عقب‌نشینی از غزه و خارج کردن نیروهای نظامی‌اش از این منطقه حکایت داشته است. با این حال، در تازه‌ترین گزارش، یک پایگاه خبری اسرائیلی از آغاز مرحله جدید عملیات نظامی رژیم اسرائیل در غزه، تحت پوشش این عقب‌نشینی ظاهری خبر داده است.

 

به گزارش «تابناک»، پایگاه اینترنتی «دبکا فایل»، وابسته به محافل امنیتی رژیم اسرائیل، با انتشار گزارشی درباره جدید‌ترین تحولات غزه، اشاره می‌کند که این رژیم پس از خارج کردن بخش اعظمی از نیرو‌هایش از از منطقه نامبرده، از ساعت ۱۰ صبح امروز، آتش بسی را به مدت چند ساعت اعلام کرد که البته شامل منطقه رفح شرقی نمی‌شود.

اما به نوشته این سایت، رژیم اسرائیل در عمل در حال اجرای یک عملیات مهم دیگر در غزه است که شامل ایجاد یک منطقه حائل یا کمربند امنیتی در درون سرزمین غزه است. قرار است این منطقه حائل،
‌۲۴ ساعته از بیرون مرزهای غزه و توسط نیروهای ویژه و واحدهای مسلح کنترل شود. سکوهای پرتاب موشک، سنسور و پهپاد، از جمله تجهیزاتی است که قرار است بدین منظور از آنها استفاده شود.
 
طول کمربند امنیتی مذکور،
۶۵ کیلومتر است که از بیت حنون در شمال تا خان یونس در جنوب ادامه می‌یابد و تقریباً به موازات «بزرگراه ششم»، یکی از چند راه ماشین رو غزه کشیده می‌شود. تمام بخش شرقی این کمربند، به عمق یک کیلومتر در شمال و مرکز غزه و ۲ تا ۳ کیلومتر در مناطقی چون خان یونس، از هرگونه ساختمان و درختی پاکسازی شده است. 

دلیل طرح این کار‌ رژیم اسرائیل، کاهش حجم آتش حماس علیه مناطق جنوبی سرزمین‌های اشغالی و نیز جلوگیری از ساخت تونل‌های جدید توسط حماس است. نیروهای اسرائیلی که از غزه خارج شده‌اند، در ساختاری جدید و با نام «نیروهای پیش قراول» سازماندهی دوباره شده و آماده می‌شوند ‌در صورت لزوم، بار دیگر به غزه بازگردند. قرار است این نیرو‌ها به تجهیزات جدیدی مسلح شوند که بتوانند در صورت لزوم، برای انجام عملیات‌های واکنش سریع با سرعت و عمق بیشتر از قبل به درون غزه نفوذ کنند.

در پیش گرفتن این سیاست جدید، بر مذاکرات صلح غزه ‌ـ که امروز در قاهره وارد دومین روز خود شده ـ تأثیر گذشته است. در همین حال، کار‌شناسان نظامی هشدار می‌دهند، این جبهه‌بندی جدید، می‌تواند سبب بروز برخوردهای مستمر میان نیروهای فلسطینی و اسرائیلی‌ها شود، زیرا حماس و جهاد اسلامی به پرتاب موشک به سوی مواضع رژیم اسرائیل ادامه می‌دهند و تنها روز یکشنبه،
۱۴۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد.

از سوی دیگر، هرچند در روزهای اخیر اقدامات گسترده‌ای از سوی ارتش رژیم اسرائیل به منظور نابودسازی تونل‌های راهبردی حماس جریان داشته، ‌هیچ تضمینی نیست که همه تونل‌ها تاکنون کشف شده باشد و یا اینکه تونل‌های جدیدی در مناطق مرزی ساخته نشود. به این ترتیب، حماس همچنان توان خود برای انجام حملات غافلگیرانه علیه نیروهای اسرائیلی را نگه داشته است.

ضربه محکم به تفرقه افکنان میان مسلمانان

روز تلخ برای عاملان اسلام آمریکایی

دفاع ظاهری از شیعه و در عمل حمله به اکثر علمای شیعه، تشویق به اعمالی که جز وهن شیعه حاصلی در پی ندارد نظیر قمه زنی، تشویق شیعه به لعن خلفا که عملاً منجر به اقدامات متقابل از سوی گروهی از تندروهای مقابل می‌شود و راه را برای تندروهای وهابی‌ها و سلفی‌ها باز می‌کند، بخش کوچکی از عملیات‌های روانی است که این شبکه‌ها انجام داده‌اند و رسماً به منزله ایجاد جنگ مذهبی است.

برخورد وسیع و یکپارچه با شبکه‌های ماهواره‌ای که در ظاهر در حال تبلیغ شیعه بودند اما در عمل بدترین شیوه ممکن را برای تخریب جایگاه تشیع و همچنین اختلاف افکنی عمیق میان شیعه و سنتی در پی گرفته بودند، جزو اتفاقات ارزشمندی است که روز گذشته عملیاتی شد تا در این مقطع تاریخی که جهان اسلام بیش از هر زمان به وحدت مذاهب احتیاج دارد، شاهد رویه‌ای خطرناک و تفرقه افکنانه نباشیم.

به گزارش «تابناک»، در نیم قرن گذشته، تلاش‌های بسیار گسترده‌ای توسط علمای برجسته اهل سنت و شیعه برای دستیابی به تفاهمی ماندگار و همیشگی و وحدتی ناگسستنی صورت پذیرفته تا جهان اسلام در سایه این یکپارچگی، بتواند به بالندگی دست یابد و زمینه پیشرفت سریع کشورهای اسلامی و ارتقاء چشمگیر جایگاه مسلمان جهان در صحنه‌ بین‌الملل فراهم شود.

با این حال همواره گروهی از دو طرف بوده‌اند که سهواً یا تعمداً از سر جهل و عناد اقدام به تفرقه افکنی کرده‌اند و عملاً بخشی از تلاش‌های وحدت بخش را کم اثر ساخته‌اند. این اقدمات تفرقه افکنانه در گذشته‌های دور در قالب کتب و مجلات بود و پاسخگویی به آنها نیز دشوار نبود اما با توسعه فضای اینترنت و همچنین تسهیل و ساده سازی راه اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای، تلاش برای افزایش تفرقه مذهبی ابعاد تازه‌ای گرفت.

در این میان در کنار شبکه‌های وهابی که به طور مستمر در حال حمله به تشیع هستند، تعدادی شبکه‌های ماهواره‌ای تحت عنوان ظاهری تبلیغ و دفاع از شیعه فعالیت‌شان را آغاز کرده‌اند که برآیند کلی فعالیت‌هایشان به جز تخریب و وهن شیعه نیست. طرح شبهات و گفتارهای عجیب که صرفاً موجب بهانه دادن به دست دشمنان اسلام و شیعه برای تخریب جهان تشیع می‌شود، بخشی از اتفاقات مرسومی است که در این شبکه‌ها رخ داده و علی رغم نقدهای مشفقانه، بر طرح این مباحث وهن آلود اصرار ورزیده شده است.

دفاع ظاهری از شیعه و در عمل حمله به اکثر علمای شیعه، تشویق به اعمالی که جز وهن شیعه حاصلی در پی ندارد نظیر قمه زنی، تشویق شیعه به لعن خلفا که عملاً منجر به اقدامات متقابل از سوی گروهی از تندروهای مقابل می‌شود و راه را برای تندروهای وهابی‌ها و سلفی‌ها باز می‌کند، بخش کوچکی از عملیات‌های روانی است که این شبکه‌ها انجام داده‌اند و رسماً به منزله ایجاد جنگ مذهبی است.

متاسفانه در گذشته با این گروه‌ها تساهل و تسامح می‌شد تا اینکه پس از تاکید رهبری بر لزوم حفظ وحدت میان مسلمانان و جلوگیری از هرگونه تلاش برای تفرقه افکنی و همچنین اعتراض حسن نصرالله نسبت به فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای که بر آتش اختلاف مذهبی می‌دمند، نهادهای مسئول وارد شدند و حال فرزندان گمنام امام زمان در اقدامی ارزشمند و در عملیاتی گسترده، ریشه این شبکه‌ها را هدف قرار دادند و ضربه محکمی به عوامل داخلی این شبکه‌ که مرکز فعالیت‌شان و انگلیس بود، زدند.

روز گذشته روابط عمومی وزارت اطلاعات از شناسایی و توقیف دفاتر تولید تعدادی از شبکه های ماهواره ای که مرکز پخش آن‌ها در انگلیس و امریکا است، در چهار استان قم، اصفهان، تهران و خراسان رضوی و بازداشت عوامل آن‌ها خبر داد. این دفاتر «به طور مخفیانه و غیر قانونی، در راستای ایجاد اختلافات مذهبی و تشدید تفرقه در جهان اسلام وتخریب وجهه تشیع» فعالیت می کردند و نمود عینی اسلام آمریکایی بودند.

در گزارش روابط عمومی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی آمده است: «این شبکه ها در راستای اهداف برخی سرویس های اطلاعاتی بیگانه و تأمین اهداف استکبار جهانی فعالیت کرده و درجهت مخدوش نمودن وحدت و مصالح جهان اسلام در پوشش برنامه های مذهبی و شعائر اسلامی فعالیت می کردند.»

بر اساس این گزارش، محور و رویکرد اصلی برنامه های تولیدی این دفاتر «اختلاف افکنی بین پیروان مذاهب اسلامی از طریق توهین و افترا به مقدسات آن‌ها، اهانت به علمای جهان اسلام، اعلام هفته برائت در مقابل هفته وحدت، تبلیغ و ترویج سبک‌های غلط، خرافی و خشن عزاداری» بوده است؛ اتفاقی که در شرایط کنونی حکم تزریق سم به کالبد زخمی خاورمیانه است و از این منظر باید قدردان هوشیاری فرزندان گمنام امام زمان بود.

کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ادعاهای یک مقام ارشد پلیس افغانستان علیه ایران!

عزم شرکت‌های تجاری آلمانی برای احیای روابط خود با ایران، دیدار وزیر اقتصاد ایران با نماینده بانک جهانی، راه‌اندازی پروازهای جدید به مقصد ایران از سوی یک شرکت هواپیمایی اماراتی، بحث درباره زمینه‌ها و تأثیرات بحران آب در ایران و ادعاهای یک مقام نظامی افغانستان درباره ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

عزم شرکت‌های تجاری آلمانی برای احیای روابط خود با ایران، دیدار وزیر اقتصاد ایران با نماینده بانک جهانی، راه‌اندازی پروازهای جدید به مقصد ایران از سوی یک شرکت هواپیمایی اماراتی، بحث درباره زمینه‌ها و تأثیرات بحران آب در ایران و ادعاهای یک مقام نظامی افغانستان درباره ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، بخش عمده‌ای از مطالب امروز مطبوعات بین‌المللی درباره ایران، به همکاری‌های بین‌المللی ایران با کشور‌ها و نیز سازمان‌های گوناگون اختصاص دارد. در این زمینه، روزنامه «وال استریت ژورنال» با انتشار مطلبی از عزم شرکت‌های تجاری آلمانی برای احیای روابط اقتصادی با ایران خبر داده است.

این روزنامه می‌نویسد،‌ این روز‌ها شرکت‌های تجاری آلمانی‌ به سبب بحران پیش آمده در روابط روسیه با غرب، نسبت به ارتباطات تجاری با روس‌ها سرد شده و در همین حال، توجه خود را به سمت ایران معطوف کرده‌اند.

در این راستا، شرکت‌های آلمانی با در نظر گرفتن چشم‌انداز پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها، به آرامی در حال برقراری دوباره پیوندهای اقتصادی با ایران هستند.

در مطلب دیگری در همین زمینه، خبرگزاری «ترند» از همکاری ایران و بانک جهانی در زمینه پروژه‌های زیست محیطی خبر داده و می‌نویسد، نماینده بانک جهانی در دیدار با وزیر اقتصاد ایران، خواستار همکاری بیشتر طرفین، به ویژه در زمینه‌های پروژه‌های زیست محیطی و همچنین اجتماعی شده است.

در این دیدار، علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد ایران‌ با اشاره به دیدار اخیر هیأت کار‌شناسی بانک جهانی از ایران، گفته ایران انتظار همکاری بیشتری با این نهاد بین‌المللی را دارد. طیب نیا گفته ایران، یکی از سهامداران بانک جهانی، باید از حقوق مربوط به سهامداری خود بهره‌مند شود.

از سوی دیگر، این روز‌ها اخبار جدیدی درباره گسترش همکاری‌های ایران و امارات در حوزه‌های گوناگون نیز منتشر می‌شود. در جدید‌ترین نمود این امر، سایت خبری «امارات ۲۴/۷» از آغاز پروازهای یک شرکت هواپیمایی اماراتی به ایران خبر داده است.

این سایت می‌نویسد، شرکت هواپیمایی ل«فای دبی» اعلام کرده، پروازهایی را به مقصد تهران و مشهد برقرار خواهد کرد. پرواز‌ها به این دو شهر که نخستین مقاصد شرکت هواپیمایی مذکور در ایران به شمار می‌رود، از روز دهم اوت (شش روز دیگر) آغاز خواهد شد.

بر پایه برنامه زمانی پیش‌بینی شده، این شرکت هواپیمایی اماراتی در هفته، چهار پرواز به مقصد ایران خواهد داشت.

اما در میان دیگر مطالب، امروز برخی از مطبوعات جهانی‌، موضوع بحران آب در ایران را مورد توجه قرار داده‌اند. روزنامه «گالف تودی» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، به گفته کار‌شناسان، موضوع کاهش منابع آب، مهم‌ترین تهدیدی است که هم‌اکنون ایران‌ با آن روبه‌روست و همین، سبب شده در برخی شهر‌ها، موضوع جیره‌بندی آب مورد توجه قرار بگیرد.‌

گری لوئیس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در امور ایران، در این زمینه اظهار داشته: «امروز موضوع کمبود آب، شدید‌ترین چالش را علیه امنیت انسانی در ایران ایجاد کرده است». خشک شدن رودخانه‌ها، رویه‌های نادرست آبیاری، خشکسالی و تغییرات جوی، مهم‌ترین عوامل پدید آورنده این بحران بوده است.

در پایان در مطلبی مربوط به روابط ایران با کشورهای همسایه، سایت خبری «طلوع نیوز» افغانستان اظهارات فرمانده پلیس هرات را مورد توجه قرار داده که اتهاماتی را متوجه ایران کرده است.

به نوشته این سایت، فرمانده پلیس هرات، ایران را به دست داشتن در ناآرامی‌های اخیر در این استان متهم کرده و مدعی شده، شواهد بسیاری هست که نیروهای شبه نظامی این منطقه، از سوی ایران پشتیبانی می‌شوند. وی ادعا کرده، قتل‌های زنجیره‌ای رخ داده در این استان و برنامه به قتل رساندن افسران و سربازان پلیس در هرات، از سوی ایران سازماندهی می‌شود.

استعفای معاون فارابی و تغییر مدیر کاخ جشنواره؛

ترمیم پیشانی بزرگ‌ترین رویداد سینمای ایران

خوشبختانه عملاً با رفتن داروغه زاده از مجموعه سینمایی دولت، مدیر کاخ جشنواره فیلم فجر نیز تغییر کرد و پیشانی مهم‌ترین اتفاق هر سال سینمای ایران با انتصاب مدیری برای کاخ جشنواره که وزنی نزدیک به دبیر جشنواره را داشته باشد، ترمیم خواهد یافت.

با کناره‌گیری معاون بنیاد فارابی از مسئولیت خود و بازگشت به محل اصلی خدمتش در صداوسیما، عملاً مدیر کاخ جشنواره بین‌المللی فجر برای دوره سی و سوم نیز تغییر کرد و زمینه تأمین بخشی از انتظارات برای بهبود وضعیت کاخ جشنواره به عنوان پیشانی بزرگ‌ترین رویداد سینمای ایران برآورده شد و در عین حال امیدواری برای ترمیم ساختار مدیریتی مجموعه سینمایی دولت افزایش یافت.

به گزارش «تابناک»، خبر بدون منبع منتشر شد، همچون برخی اخبار دست اولِ سی و دومین جشنواره فیلم فجر که بدون منبع منتشر می‌شد: «ابراهیم داروغه‌زاده معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی کناره گیری کرد»؛ اتفاقی که برای اهالی سینما دور از انتظار نبود و حتی می‌توان گفت بسیار دیر‌تر از آنچه گمان می‌‌رفت‌، این اتفاق رنگ حقیقت به خود گرفت.

داروغه‌زاده که از نزدیک‌ترین دوستان علیرضا رضاداد است، برای مسئولیت‌های متعددی به سازمان سینمایی پیشنهاد شد و در ‌‌نهایت توانست معاونت فرهنگی فارابی را در اختیار بگیرد اما در حقیقت، عملکرد مورد انتظار را در این حوزه نداشت. او در همین دوران مدیر کاخ سی و دومین جشنواره فیلم فجر شد که هرچند منجر به تغییر مثبت وضعیت نسبت به فاجعه‌ای که در جشنواره سی و یکم شاهدش بودیم، شد،در مجموع باز هم کاخ جشنواره ‌ضعف‌های بزرگی داشت.

این ضعف‌ها که شاید به زعم برخی چندان پراهمیت نبود، به واسطه آنکه میزبان بخش اعظم نمایندگان رسانه‌ها، میهمانان خارجی، سینماگران و منتقدان بود، پررنگ جلوه می‌کرد و به «پاشنه آشیل» جشنواره بدل می‌شد که خوشبختانه عملاً با رفتن داروغه‌زاده از مجموعه سینمایی دولت، مدیر کاخ جشنواره فیلم فجر نیز تغییر کرد و پیشانی مهم‌ترین اتفاق هر سال سینمای ایران با انتصاب مدیری برای کاخ جشنواره که وزنی نزدیک به دبیر جشنواره را داشته باشد، ترمیم خواهد یافت.

پیش از این نیز «تابناک» تأکید کرده بود در جشنواره سی و دوم، بر خلاف دوره پیش، حضور خبرنگاران و میهمانان مدیریت شده بود، ولی در روزهای بعد، عملاً‌‌ همان اتفاقاتی که در جشنواره سی و یکم شاهدش بودیم، تکرار شد و از نشستن خبرنگاران بر روی زمین تا صف‌های طولانی و حضور کودکان در سالن‌ اصلی جشنواره به چالش‌های این رویداد بدل شد که جزو بدیهیات برگزاری چنین رویدادی است و در این میان آنچه در اوقات ضروری ‌دیده نمی‌شد‌‌، داروغه‌زاده مدیر کاخ بود!

باید بپذیریم اگر قصد برگزاری جشنواره استاندارد را داریم، هر صاحب کارتی، باید یک شماره صندلی و امکانات متعلق به خود داشته باشد و با عدم ایجاد این بستر شفاف، عملاً به ایجاد رانت و ورود اقوام و دوستان برخی به برج میلاد، دامن زده می‌شود و هرج و مرجی شکل می‌گیرد که در هنگام نمایش فیلم‌های پرمخاطب در کاخ جشنواره دیده‌ایم و امیدواریم با انتصاب مدیری با اراده و برقراری چنین اصول بدیهی که برای بلیت فروشی سانس معمول سالن‌های سینما نیز رعایت می‌شود، شاهد برآورده شدن انتظارات حداقلی باشیم که داروغه‌زاده نتوانست برآورده کند.

تحدید دسترسی بیشتر رسانه‌ها در جشنواره به میهمانان خارجی و بخش‌های جنبی نظیر بازار فیلم، از دیگر اتفاقاتی بود که در دوره مدیریت داروغه‌زاده همچون دوره پیشینش شاهد بودیم که خشم بسیاری از رسانه‌ها را در پی داشت و در آن شرایط، بسیاری از رسانه‌ها در تماس با مدیران سازمان سینمایی، خواستار تغییر این وضعیت شدند؛ اما سرانجام تا پایان ‌جشنواره، اراده داروغه‌زاده منجر به استمرار این وضعیت تا پایان جشنواره سی و دوم شد.

متأسفانه ‌رعایت نکردن این بدیهیات باعث شکل‌گیری فضایی شبیه بازار شام شده بود و طبیعی است در چنان غوغایی که بدیهیاتی نظیر صدور کارت‌های کاخ جشنواره بر اساس شماره صندلی‌های کاخ برای میهمانان و خبرنگاران اصلی نیز اجرایی نمی‌شود، در نظر گرفتن حداقل تشریفات در قالب خودرو برای میهمانان خارجی انتظار بالایی است و باید اتفاقاتی نظیر تاکسی گرفتن میهمانان خارجی و نبود خودرو‌ تشریفات برای این میهمانان را عادی دانست!

در عین حال بر خلاف عملکرد داروغه‌زاده در جشنواره بین‌المللی فجر ـ که شفاف و قابل تحلیل است ـ ابعاد فعالیت این مدیر در فارابی و دستاورد‌هایش در دوران حضورش در این نهاد مشخص نیست و پس از جشنواره تنها اخباری که از او به چشم آمده، پست‌های فیس بوکش بوده که گاهی جنجال آفرین نیز شده است. به همین دلیل،‌ ای کاش این مدیر پس از ترک فارابی، گزارشی از دستاورد‌هایش در دوران در اختیار داشتن پست معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی منتشر کند.

اخبار:14/5/1393

 

......... بازدید : 14 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارپارسيان۱۰۰

اسرائیل باز هم آتش بس را نقض کرد

رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) با حمله به اردوگاه پناهجویان در شهر غزه، برای چندمین بار آتش بس یک جانبه خود را نقض کرد.

خبرگزاری ایرنا: رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) با حمله به اردوگاه پناهجویان در شهر غزه، برای چندمین بار آتش بس یک جانبه خود را نقض کرد.

خبرگزاری ˈفرانسهˈ به نقل از ˈاشرف القدرهˈ سخنگوی فوریت های پزشکی غزه گزارش داد؛ در این حمله یک کودک هشت ساله کشته و 30 نفر دیگر زخمی شدند.
 
این حمله خانه ای در اردوگاه پناهجویان ˈشاطیˈ را هدف قرار داد.
 
بنا بر اظهارات شاهدان عینی، رژیم صهیونیستی عامل این حمله هوایی بوده است. هرچند، ارتش این رژیم تاکنون در این زمینه اظهار نظری نکرده است.
 
به گفته خبرنگاران خبرگزاری فرانسه، قبل از اصابت این موشک به یک ساختمان سه طبقه در داخل اردوگاه شاطی، صدای شلیک یک موشک از یک جنگنده اف 16 شنیده شد.
 
این حمله 6 دقیقه پس از آغاز آتش بس یک جانبه رژیم صهیونیستی صورت گرفت.
 
رژیم صهیونیستی پیش تر اعلام کرده بود که از ساعت 10 بامداد الی 17 امروز دوشنبه در بیشتر نقاط غزه از جمله شهر غزه آتش بس اجرا خواهد کرد.
 
این رژیم طی 28 روز گذشته تا کنون، منطقه غزه را از زمین، هوا و دریا هدف حملات وحشیانه خود قرار داده و بیش از یک هزار و 800 نفر را به شهادت رسانده است.

(انفجار قبر «صدام حسین» ناکام ماند)

انفجار قبر صدام در حومه شهر تکریت عراق ناکام ماند.

عصر ایران: اقدام شماری از افراد برای منفجر کردن قبر صدام حسین رئیس جمهور پیشین عراق در منطقه العوجه در نزدیکی شهر تکریت عراق با مقاومت اعضای یک گروه شبه نظامی شیعه ناکام ماند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: هم اکنون شهر تکریت در کنترل افراد مسلح گروه تندروی داعش است. ارتش عراق با پشتیبانی گروه شبه نظامی شیعه در حال مقابله با پیشروی داعش در این منطقه هستند.

درگیری میان مهاجمان مسلح و شبه نظامیان شیعه بر سر قبر صدام باعث شد 8 نفر از شبه نظامیان شیعه زخمی شوند.

خبرگزاری آناتولی اضافه کرد: گروه مسلحی به نام "سیف الله البتار" تلاش کرد مقبره صدام را در منطقه عوجه در 5 کیلومتری جنوب تکریت منفجر کند که این اقدام منجر به درگیری مسلحانه با گروهی از شبه نظامیان شیعه شد.

با اتحاد شیعه و سنی رژیم صهیونیستی به زودی محو می‌شود

فرمانده کل سپاه با اشاره به جنگ غزه، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و ضرورت دفاع از مسلمانان گفت: سرانجام رژیم صهیونیستی در اثر اتحاد شیعه و سنی به زودی فرو خواهد پاشید و ما برای آن روز آماده‌ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جلسه قرارگاه حضرت نبی اکرم(ص) پیرامون حوادث غزه و ایستادگی مقاومت اسلامی فلسطین در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: نبرد غزه نشان داد قدرت مقاومت پایان ناپذیر و درونی شده و همچنان در حال توسعه است؛ پرتاب پرحجم موشک ها، ناکام سازی عملیات زمینی دشمن و افزایش آستانه تحمل فلسطینی‌ها؛ این تصاعد قدرت را تایید می کند.

جعفری با بیان اینکه تا به امروز هر نمایش قدرتی در فلسطین که موجب ظهور و بروز شکست صهیونیستها شده است، ریشه در حمایت های انقلاب اسلامی دارد، تصریح کرد: ما آمادگی داریم در ابعاد مختلف از مقاومت فلسطین حمایت کنیم.

وی افزود: ما برای دفاع از مسلمانان، شیعه و سنی نمی شناسیم و میدان وفاداری و فداکاری ما همه جهان اسلام و مظلومین عالم است.

فرمانده کل سپاه حوادث و فجایع غزه و عراق را محصول همزمان سیاست های آمریکا و صهیونیست ها دانست و تاکید کرد: سرانجام رژیم صهیونیستی در اثر اتحاد شیعه و سنی به زودی فرو خواهد پاشید و ما برای آن روز آماده‌ایم.

اطلس فلسطين با حضور وزير دفاع رونمايي شد

تهران - ایرنا - اطلس فلسطین طی مراسم ویژه ای با حضور سردار سرتیپ پاسدار«حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار سرلشکر پاسدار سید «یحیی صفوی» دستیار ارشد و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا به عنوان ناظر علمی در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح رونمایی شد.

به گزارش ايرنا از وزارت دفاع؛ سردار دهقان در این مراسم از اطلس فلسطین به عنوان يک اثر تحقیقاتی، مستند و علمی کم نظیر یاد کرد و افزود: هدف از تاليف، ترجمه و انتشار این اثر ارزشمند، نشان دادن مظلوميت و حقانیت مردم مقاوم فلسطین است.

وزیر دفاع گفت: کار ترجمه اطلس فلسطین با وجود نقشه های متعدد و نام اماکن مختلف از روستاها، شهرها، زمین های تحت مالکیت فلسطینیان و مناطق کشاورزی ، طی دو سال با کمال دقت و با استفاده از اساتید آشنا به مسائل فلسطین به زبان فارسی انجام و منتشر شده است.

وی ادامه داد، این اثر از يک طرف بيانگر تاریخ دقیق و کاملی از نحوه و چگونگی استقرار صهیونیست ها در اراضی کشور فلسطين و بيانی از خوی تجاوزگری، اشغال ، قتل عام و نسل کشی رژیم صهیونیستی و از طرف دیگر حقانیت مبارزات حق طلبانه مردم فلسطین برای احقاق حقوق غصب شده آن ها می باشد.

سردار دهقان از رژيم صهیونیستی به عنوان یک غده سرطانی یاد کرد و افزود: امروز مردم فلسطین ساکن در سرزمین های اشغالی با توجه به تجارب تاریخی خود و درس آموزی از انقلاب اسلامی ایران تنها راه آزادی قدس شريف و سرزمین فلسطین را مقاومت می دانند.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری مسئله فلسطین اصلی ترین مساله جهان اسلام است، تاکید کرد: در مبارزات حق طلبانه مردم فلسطين، یقينا پیروز نهايی، ملت فلسطین و شکست و رسوایی برای رژیم غاصب صهيونیستی کودک کش و حامیان منطقه ای و جهانی آن می باشد.

وزیر دفاع با اشاره به جنایات بی رحمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تصریح کرد: جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه نشان داد که نهادهای حقوقی بین المللی که اصطلاحا به دنبال حفاظت از صلح و استقرار امنیت و حریم داران حقوق بشر هستند، در مقابل جنایات ضد انسانی و آدم کشی آنجا که منافع نظام سلطه ایجاب می کند، نه تنها ساکتند، بلکه حمایت هم می کنند و آشکارا حق را به آدم کشان می دهند.

سردار دهقان گفت: امروز جامعه بشری در نقطه تصمیم راهبردی قرار دارد و آن این که نشان دهد هنوز انسان و انسانیت و حیات انسانی و حفاظت از ارزش های انسانی مهم است و این رژیم غاصب بایستی تنبیه شود البته اقدامات سبعانه اسرائیل از طرفی بیان استیصال و در بن بست قرار گرفتن این رژیم و از طرفی نوید بخش به پایان رسیدن حیات سیاسی این رژیم خون آشام است .

کتاب «اطلس فلسطین» توسط «سلمان ابوسته» به رشته تحریر درآمده و ناظر علمی آن سردار سرلشگر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی می باشد که توسط انتشارات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع ترجمه و به چاپ رسیده است .

این کتاب مشتمل بر دو بخش اصلی است که در بخش نخست آن به مباحث مهم تاریخی و سیاسی فلسطین، چگونگی مرزهای فلسطین با لبنان، سوریه و همچنین آمایش و گسترش جمعیت مسلمانان عرب فلسطینی، آمار شهرها و روستاها و زمین های تحت مالکیت فلسطینیان و چگونگی تصرف و یا اشغال آن ها توسط یهودیان مهاجر، مراحل اشغال و توافق های آتش بس با مصر، اردن و سوریه، چگونگی پذیرش مهاجران یهودی برای پرکردن روستاها و مصادره غیرقانونی آنها و در نهایت به کشتار وحشیانه مسلمان اشاره شده است.

در بخش دوم این کتاب نیز نویسنده به شرح اطلس و نقشه های اماکن مختلف با استفاده از منابع معتبر و مستند از جمله عکس های هوایی نیروی هوایی آلمان در سال های 1917 تا 1918 پرداخته است.

این اطلس می تواند به عنوان یک کتاب مرجع، توسط دانشجویان، اساتید و پژوهشگران مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون وزیرخارجه مصر: گذرگاه رفح برای انتقال موادغذایی و دارو باز شد

معاون وزیر خارجه مصر از بازگشایی گذرگاه رفح برای انتقال مجروحان و موادغذایی خبر داد و گفت: آماده‌ایم کمک‌های غذایی و دارویی را از سایر کشورها دریافت و سپس به فلسطین منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر محمد بدر عیدین زاید معاون وزیر خارجه مصر  در نشست کمیته فلسطین جنبش غیرمتعهدها در تهران گفت: مصر وظیفه ملی و منطقه‌ای خود می داند که برای توقف حملات علیه مردم غزه تلاش کند و دست از این وظیفه برای نجات مردم فلسطین برنخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: روزانه برادران فلسطینی ما کشته می‌شوند اما جامعه بین الملل از حل این مسئله عاجز مانده است بنابراین ما گذرگاه رفح را برای عبور و مرور مجروحان و انتقال مواد غذایی باز کردیم.

معاون وزیر امور خارجه مصر با بیان اینکه تجاوز اسرائیل علیه مردم غزه جنایت ضدبشری است و عاملان آن باید محاکمه شوند اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته هزار تن مواد غذایی برای فلسطینیان ارسال کردیم و آماده‌ایم این کمک‌ها را از سایر کشورها دریافت و سپس به فلسطین منتقل کنیم.

محمد بدر عیدین زاید گفت: هیچ کس نمی‌تواند دربرابر جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان ساکت بماند و همه باید فعالانه برای توقف حملات به فلسطینیان در غزه کمک کنند.

معاون وزیر امور خارجه مصر با تأکید بر تلاش کشورش برای رفع مشکلات مردم غزه افزود: طرح مصر تنها طرحی است که برای توقف حملات علیه غزه و آتش بس در این منطقه ارائه شده است و ما از پیشنهادهای سایر کشورها استقبال می‌کنیم.

فرمانده ناجا: داعش کجا، مرزهای ما کجا؟

سردار احمدی‌ مقدم با تاکید بر وجود امنیت کامل در مرزهای کشور، گفت: نیروهای مسلح ایران بر مرزهای خود کاملاً تسلط دارد و با هر اقدامی علیه امنیت مرزی شدیداً برخورد خواهند کرد.

تسنیم: سردار اسماعیل احمدی‌ مقدم فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر وجود امنیت کامل در مرزهای کشور، گفت: نیروهای مسلح ایران بر مرزهای خود کاملاً تسلط دارد و با هر اقدامی علیه امنیت مرزی شدیداً برخورد خواهند کرد.

او در پاسخ به سؤالی درباره آنچه به نزدیکی تروریست‌ها داعش به مرزهای شرقی ایران شایع است، گفت: داعش کجا؟، مرزهای ما کجا؟؛ آنها خیلی از مرزهای ما دور هستند. البته ما تحرکات آنها را رصد می‌کنیم و کاملاً هوشیار هستیم.

طرح‌های دولت در بخش آب و خاک ،آغازگر تحولی جدی در بخش کشاورزی!

معاون اول رییس جمهور هدف از سفر خود به استان کرمانشاه را بازدید از طرح‌های مهم غرب کشور در بخش آب و خاک عنوان کرد و گفت: در این سفر از چند سد که در مرحله پایانی کار قرار دارند بازدید کردیم و فکر می‌کنم مجموعه کارهایی که در استان کردستان و کرمانشاه در بخش آب و خاک در دست اجراست می‌تواند آغازگر یک تحول جدی در بخش کشاورزی و توسعه این دو استان باشد.

معاون اول رییس جمهور هدف از سفر خود به استان کرمانشاه را بازدید از طرح‌های مهم غرب کشور در بخش آب و خاک عنوان کرد و گفت: در این سفر از چند سد که در مرحله پایانی کار قرار دارند بازدید کردیم و فکر می‌کنم مجموعه کارهایی که در استان کردستان و کرمانشاه در بخش آب و خاک در دست اجراست می‌تواند آغازگر یک تحول جدی در بخش کشاورزی و توسعه این دو استان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،  اسحاق جهانگیری در جریان سفر به استان کرمانشاه در حاشیه بازدید از سدها و طرح‌های آبرسانی این استان اظهار داشت: خوشبختانه دولت برای تامین مالی پروژه های آبی کشور راهکارهایی پیش بینی کرده تا طرح‌ها با سرعت بیشتر ادامه یافته و در اسرع وقت به بهره برداری برسد.
معاون اول رییس جمهور افزود: براساس پیش بینی های صورت گرفته آب مورد نیاز سنندج، روستاهای مسیر و آب مورد نیاز دشت های وسیعی که در استان کرمانشاه وجود دارد می تواند با این طرح ها آبیاری شود.
جهانگیری آب را یکی از مسائل اصلی کشور برشمرد و گفت: دولت در ارتباط با طرح های آب و خاک برنامه های جدی دارد و تلاش می کند هم در زمینه افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی و هم در زمینه طرح های اجرایی همچون احداث سد و شبکه های آبیاری این طرح ها را با سرعت به بهره برداری برساند.
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت تجارت مرزی خاطرنشان کرد: همکاری با کشورهای منطقه و بخصوص کشورهای همسایه از اولویت های جدی دولت است و توسعه صادرات غیرنفتی نیز به عنوان یکی از برنامه های مهم برای خروج از رکود در دستور کار دولت قرار گرفته تا واحدهای تولیدی کشور بتوانند کالاهای خود را در بازارهای بین المللی عرضه کنند.
جهانگیری خاطرنشان کرد: ایران وعراق از روابط صمیمانه و برادرانه برخوردار هستند و زمینه‌های همکاری فراوانی در زمینه های مختلف و در سطوح بالا میان دو کشور وجود دارد.
وی با تاکید براینکه اراده مسئولین دو کشور بر توسعه روابط فی مابین قرار دارد گفت: در این سفر از مرز خسروی و بازارچه مرزی پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای مهم کشور بازدید خواهیم کرد تا مشکلات و موانع پیش روی همکاریهای تجاری و صادراتی را از میان برداریم.

مفتی عربستانی: نفرین اسرائیل حرام است!

در حالی که کشتار زنان و کودکان فلسطینی در اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد، یک مبلغ سرشناس سعودی با حرام دانستن نفرین رژیم اسراییل، جنجال گسترده ای را در پایگاه های ارتباط اجتماعی ایجاد کرد.

خبرگزاری ایرنا: در حالی که کشتار زنان و کودکان فلسطینی در اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد، یک مبلغ سرشناس سعودی با حرام دانستن نفرین رژیم اسراییل، جنجال گسترده ای را در پایگاه های ارتباط اجتماعی ایجاد کرد.

پایگاه خبری شبکه العالم نوشت:  ˈصالح الفوزانˈ عضو هیات علمای ارشد که بالاترین نهاد دینی در عربستان سعودی به شمار می رود، ادعا کرد: ˈنفرین کردن اسرائیل جایز نیست زیرا اسرائیل نام پیامبر خدا یعقوب علیه السلام است و صحیح تر، نفرین کردن یهودیان است.ˈ !!!

سران کشورهای مرتجع عرب به همراه سران کشورهای غربی از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی و اعمال جنایت بار این رژیم در کشتار مردم بی دفاع غزه به شمار می روند.

با گذشت 27 روز از حملات همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، تاکنون بسیاری از سران مرتجع عرب و مفتی های آنها حتی حاضر نشده اند که تجاوزهای ارتش رژیم صهیونیستی را در ظاهر محکوم کنند.

سخنان مضحک این مفتی عربستانی در جای خود جالب و قابل تامل است.

در پیام صوتی منسوب به الفوزان آمده است: برخی از مردم می گویند ˈاللهم العن إسرائیلˈ (نفرین خدا بر اسرائیل) و این به معنای نفرین بر یعقوب علیه السلام است. وی ادعا کرده که مسلمان باید به این توجه داشته باشند و به جای سرزنش اسرائیل، بگوید ˈلعن الله الیهودˈ یا ˈلعنة الله علی الیهودˈ(نفرین خدا بر یهودیان).

سخنان الفوزان جنجال گسترده ای در سایت اجتماعی توییتر که در عربستان گسترش یافته است، ایجاد کرده و بین موافقان و مخالفان این فتوا اختلاف به وجود آمده است؛ به ویژه این که این فتوا همزمان با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوارغزه صادر شده است.

در این جنگ خانمان سوز که از 27 روز پیش آغاز شده، تا این ساعت یکهزار 857 فلسطینی به شهادت رسیده و نه هزارو 400 فلسطینی دیگر نیز که بسیاری از آنان زن و کودک هستند، مجروح شده اند.

بسیاری از کاربران توییتر فتوای الفوزان را رد کرده و گفته اند که منظور از نفرین کردن اسرائیل، رژیم اسرائیل است نه یعقوب نبی(ع).

جزییات نامه عجیب صداوسیما به فدراسیون!

صداوسیما در نامه‌ای جالب به فدراسیون فوتبال ضمن تعیین حق پخش تلویزیونی لیگ امسال به مبلغ 20 میلیارد تومان، نحوه درآمدزایی‌های گذشته فدراسیونی‌ها را هم به یادشان آورد و احقاق درآمد 160 میلیاردی تبلیغات محیطی را هم در گرو پذیرش بسته پیشنهادی‌اش دانست.

ایسنا: صداوسیما در نامه‌ای جالب به فدراسیون فوتبال ضمن تعیین حق پخش تلویزیونی لیگ امسال به مبلغ 20 میلیارد تومان، نحوه درآمدزایی‌های گذشته فدراسیونی‌ها را هم به یادشان آورد و احقاق درآمد 160 میلیاردی تبلیغات محیطی را هم در گرو پذیرش بسته پیشنهادی‌اش دانست.

صداوسیما در بسته پیشنهادی‌اش به فدراسیون فوتبال برای پرداخت حق پخش تلویزیونی فصل 94 - 93 مسابقات لیگ برتر، مبلغ حدودی20 میلیارد تومان را تعیین کرده و در نامه‌ای جالب به فدراسیون ارتقای سطح و شیوه درآمدزایی فدراسیون و سازمان لیگ را مدیون زحمات خود دانسته و با پایانی محترمانه اما در عین حال تهدیدآمیز حصول تمام درآمدها تبلیغاتی کنونی را در گرو پذیرش پیشنهاد خود قلمداد کرده است!

** چه کسی درآمد 4 میلیاردی فدراسیون از صندوق حمایت از قهرمانان را محقق کرد؟!

صداوسیما در ابتدای این نامه به مقاطع زمانی مختلفی اشاره کرده که فدراسیون از محل‌هایی چون صندوق حمایت از قهرمانان ورزشی تغذیه می‌کرد؛ محلی که سالانه حداکثر 3 تا 4 میلیارد تومان از آن به فدراسیون و سازمان لیگ پول تزریق می‌شد. این سازمان مدعی شده با ورودش به موضوع، این شانس را به فدراسیون داده که از این محل درآمد بیشتری نسبت به سال‌های اولیه بدست آورد!

** صداوسیما درآمدش از تبلیغات محیطی را لو داد؟

صداوسیما همچنین عنوان کرده با ورود دوباره‌اش به موضوع ارتقای درآمدهای فوتبال، کمک‌حال فدراسیون بوده و طی 3 سال از فصل 91 - 90 تاکنون مبلغ 42 میلیارد تومان را تحت عنوان حق پخش تلویزیونی پرداخت کرده است. همینطور در این مدت حق بهره‌برداری از تبلیغات محیطی را به فدراسیون واگذار کرده و در عین حال می‌داند که آنها در این زمان حدود 50 میلیارد تومان درآمدزایی داشته‌اند!

در این بخش از نامه، صداوسیما با قبول درآمد 50 میلیارد تومانی از محل تبلیغات محیطی، به نوعی اعلام کرده که خودش در گذشته درآمدی در همین حدود را از این محل بدست می‌آورده اما مبلغ اضافه‌تری به خاطر این درآمد، به فدراسیون پرداخت نشده است!

** این ما بودیم که شما را از درآمدزایی سنتی نجات دادیم!

صداوسیما گفته که ورود آنها به مساله باعث شده تا فدراسیون دیگر از محل درآمدزایی سنتی استفاده از بودجه صندوق حمایت از قهرمانان، ارتزاق نکند و پا به عرصه شیوه‌های جدید درآمدزایی گذارد!

اما آنچه در دنیا رواج دارد میان این دو محل درآمدی برای فوتبال تفکیک وجود دارد. معمولا سهم تبلیغات محیطی حدود 30درصد مجموع درآمدهای تبلیغاتی و سهم حق پخش تلویزیونی حدود 70 درصد آن است و عملکرد فیفا هم همین را نشان می‌دهد.

** تلویزیون خواهان قرارداد 3 ساله با افزایش میانگین 25 میلیاردی

صداوسیما مبلغ پیشنهادی یا بهتر بگوییم تعیین شده از سوی خود برای حق پخش تلویزیونی در فصل 93 - 92 را 20 میلیارد تومان اعلام کرده و این در حالی است که این درآمد در فصل گذشته 18 میلیارد تومان بود!

همچنین افزایش 2 میلیاردی صداوسیما در حق پخش در حالی است که آنها درخواست عقد قرارداد سه ساله و افزایش رقم حق پخش طی این مدت با میانگین حدودی 25 میلیارد تومان را در نظر گرفته که این نشان از افزایش 25 درصدی سالانه دارد.

** آیا تهدید صداوسیما عملی می‌شود؟!

در انتهای نامه هم صداوسیما در بیانی محترمانه اما در عین حال تهدیدآمیز تاکید کرده اگر فدراسیون پیشنهاد صداوسیما را نپذیرد و مسابقات فوتبال لیگ برتر از تلویزیون پخش نشود، طبیعتا تبلیغات محیطی در استادیوم‌ها هم دیگر ارزشی نداشته و فدراسیون از این محل درآمدزایی هم محروم می‌شود!

** مقاومت امسال کفاشیان را در چه حدی می‌دانید؟

سال گذشته هم موضوع توافق فدراسیون و صداوسیما بر سر مبلغ حق پخش تلویزیونی در میان بود و علی کفاشیان رییس فدراسیون بارها تهدید می‌کرد که اگر مبلغ درخواستی‌ فدراسیون محقق نشود اجازه ورود دوربین‌های تلویزیونی به ورزشگاه‌ها را نمی‌دهد. صداوسیما پای حرفش ایستاد و نظر فدراسیون هم در حد تهدید در رسانه‌ها باقی‌ ماند و چاره‌ای جز تسلیم شدن نداشت. حداکثر اقدام فدراسیون تبدیل قرارداد 3 ساله به یک ساله بود تا شاید بتواند چانه‌زنی را پس از جام جهانی با قدرت بیشتری دنبال کند. الان فدراسیون همان موضع پارسال را دارد و نامه صداوسیما هم نشان می‌دهد از چه موضعی با فدراسیون مذاکره می‌کند!

حال باید دید تهدید امسال کفاشیان در شرایطی که همچنان بعضی باشگاه‌ها از بودجه بیت‌المال ارتزاق می‌کنند، چقدر جدی و مقاومتش در چه حدی است، هرچند شکل صحیح کار قطع ورود بودجه‌های دولتی به فوتبال و خصوصی‌شدن واقعی و کامل تمامی باشگاه‌های ایران از یک طرف و احصای درآمدهای قانونی و طبیعی فوتبال از محل حق پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی و... در طرف دیگر است.

واکنش احمد خاتمی به‌ رفتار لیلا حاتمی در کن

آیت الله خاتمی گفت: خانمی از کشور ما برای داوری مسابقات فیلم به خارج سفر میکند و در آنجا با وضعیت پوشش نامناسب با داوران مرد خارجی دست میدهد و به جای اینکه همه صدای اعتراضشان نسبت به این اقدام ناپسند بلند شود میگویند این مسائل عادی است باید به حضور یک زن ایرانی در جشنواره بینالمللی افتخار کرد و حساسیت را کنار گذاشت.

خبرآنلاین: یک عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان این‌که عوامل بسیاری موجب انحراف و فاصله گرفتن انسان از دین در عصر غیبت می‌شود، تعریف وارونه و غلط از دین را اولین عامل در سست شدن پایه‌های دین ذکر کرد.

ایسنا نوشت: آیت
الله سیداحمد خاتمی، در بیست و یکمین دوره طرح «تقویت مبانی اعتقادی» به تشریح ویژگی‌های سبک زندگی منتظرانه در عصر غیبت پرداخت و دین مداری را یکی از برجسته‌ترین ویژگی و شاخصه در زندگی انسان منتظر برشمرد.

 بخشهایی از سخنان سید احمد خاتمی:

-تحلیل رایج امروز که «دلت پاک باشد ظاهر مهم نیست» یکی از تفاسیر وارونه و برعکس از دین در جامعه است و این نگاه غلط در ارتباط با مسئله حجاب در جامعه به شدت موج می
زند.نگاه به ظاهر زن بی‌حجاب و بدحجاب نکنید او چنان دل پاک و مومنی دارد که این خانم‌های چادری یک صدم آن را ندارند متاسفانه به تحلیل امروزه جامعه در ارتباط با افراد بیحجاب تبدیل شده است.

-این گونه تحلیل‌ها تنها تحریف کردن دین خدا است.

-آیا به کسانی که دزدی می
کند و یا زنی که قانون صریح خدا یعنی حجاب را زیر پا می‌گذارد، میتوان گفت دلشان پاک است؟ این گونه افراد خطوط قرمز الهی را شکستهاند و شیطان را در دل خودشان وارد کردند و به هیچ وجه نمیتوان آن‌ها را انسان‌های دل پاک معرفی کرد؛ چرا که گناه دل آن‌ها را آلوده کرده است.

-بیش از 10 آیه قرآن در ارتباط با رعایت حجاب با چادر مشکی بیان شده است، از برخی اظهار نظرها درباره پوشش مشکی چادر تعجب نمی کنم. چندی پیش یک انسان بی‌سواد درباره پوشش چادر اظهار نظر کرد که چادر مشکی از دربار انگلیس‌ها آمده است در حالی که در سوره احزاب به شکل شفاف استفاده از چادر مشکی برای زنان گفته شده است.

-جالا چند خانم چادری از چادر سوء استفاده می
کنند و جایگاه دین را مخدوش میکنند این دلیل بر بد بودن چادر و حجاب میشود؟ آیا کسانی که از آیات الهی و اهل بیت به عنوان یک ابزار برای رسیدن به منافع شخصی و دنیایی خود استفاده میکنند دلیل بر بد بودن این دو ثقل اکبر میشود؟ حجاب نیز چنین وضعیتی دارد.

-بکوشیم دین خود را از مطهری‌ها و بهشتی‌ها بگیریم، هر عمامه به سری عالم به دین و مسائل دینی نیست، برای کسب اسلام ناب به دنبال افرادی باشید که علم خود را از علمای برجسته و کسانی که بیراه نرفته و منحرف نشده‌اند بگیرد به طور قطع هر کسی لیاقت و شایستگی پیروی و پرسش مسائل دینی را ندارد.

-متاسفانه غیرت دینی در جامعه اسلامی رخت بسته به حدی که در برخی از مناطق کلان شهر حجاب و روسری به صورت علنی کنار رفته و برخی‌ها نیز عاجزانه می‌گویند چه کنیم دیگر کاری از دست ما ساخته نیست.

-بی‌حجابی و بدحجابی موجود در کشور ما که از کره مریخ نیامده است عدم کنترل خانواده بر نوع رفتار و پوشش فرزندان منشا آغاز این بی‌حجابی‌ها بوده و باید این معضل را از سرشاخه قطع شود.

-متاسفانه در ارتباط مسئله حجاب مَثَل «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» در جامعه ما رسوخ پیدا کرده است، این نگاه مسموم در جامعه بی غیرتی به معنای واقعی کلمه است. این نوع رفتارها در عصر غیبت ما را در آزمون مهدویت و دین مداری در این عصر مردود می کند.

-مشکل بی‌حجابی در کشور حل شدنی است، عزم و اراده مسئولان شرط اصلی برای حل این مشکل است. قانون جامع و کامل شورای انقلاب فرهنگی تصویب شده در سال 86 وجود دارد که عمل به آن بسیاری از مشکلات بی‌حجابی را در کشور حل خواهد کرد.

-تبدیل شدن ضد ارزش‌ها به ارزش یکی دیگر از عوامل مهم در تضعیف دین مداری در عصر غیبت است. خانمی از کشور ما برای داوری مسابقات فیلم به خارج سفر می
کند و در آنجا با وضعیت پوشش نامناسب با داوران مرد خارجی دست میدهد و به جای اینکه همه صدای اعتراضشان نسبت به این اقدام ناپسند بلند شود میگویند این مسائل عادی است باید به حضور یک زن ایرانی در جشنواره بینالمللی افتخار کرد و حساسیت را کنار گذاشت.

-مسئولان فرهنگی کشور این حرکت زشت آن خانم را توجیه می
کنند در صورتی که خود این خانم نامه نوشت و از مردم عذرخواهی کرد، این گونه رفتارها از سوی مسئولان را تبدیل شدن ضدارزشها به ارزش و انتقال آن به بدنه جامعه دانست.

کیهان وسه نشریه دیگر تذکر گرفتند / مجوز 40 نشریه صادر شد

فرهنگ > رسانه - هیات نظارت بر مطبوعات مجوز انتشار 40 نشریه را صادر کرد و به 4 نشریه تذکز داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، در جلسه مورخ 13/5/93 هیأت نظارت برمطبوعات، شماری از تقاضاهای صدور مجوز نشریات مورد بررسی قرار گرفت که طی آن 40 نشریه و 8 پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی (اینجا) مجوز انتشار دریافت کردند. در ادامه این جلسه تقاضای تغییر وضعیت 22 نشریه مورد رسیدگی قرار گرفت.

هم چنین در جلسه امروز هیات نظارت بر مطبوعات به نشریات، «وطن امروز» به استناد بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات، «امید جوان» به استناد بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات، «کیهان» به استناد مصوبات شورای عالی امنیت ملی، موضوع تبصره 2 ماده 5 قانون مطبوعات تذکر داده شد هم چنین موضوع کاریکاتور مندرج در روزنامه آرمان امروز مورخ 4/5/93 مطرح گردید و هیات نظارت بر مطبوعات ضمن توجه به توضیحات مدیر مسوول نشریه، توضیحات ارایه شده را کافی ندانسته و این روزنامه را به دلیل درج کاریکاتوری که شائبه توهین به مقاومت مردم فلسطین را دارد مستحق تذکر دانست.

قصاب داعش چه کسی است؟ (+عکس)

این تروریست فیلمی را از خود منتشر کرده که در کنار سر 5 تن از قربانیان عناصر داعش ایستاده و چاقویی بزرگ در دست دارد.

ایرنا - یک روزنامه اسپانیایی در گزارشی از ماجرای تروریستی خبر داد که از این کشور به سوریه رفت و به قصاب داعش تبدیل شد.
 
روزنامه ˈال پاییسˈ در مطلبی نوشت: ˈحمدوشˈ ملقب به ˈکوکیتوˈ از افراطی هایی بود که از اسپانیا به سوریه رفت و در آنجا به گروه های تروریستی ملحق شد.
 
بر اساس این گزارش، پلیس اسپانیا و سرویس های اطلاعاتی چند کشور اروپایی، هویت حمودش 28 ساله از اهالی شهر ˈالفنیدقˈ مغرب که با یک زن اسپانیایی ازدواج کرده است را شناسایی کردند.

این تروریست فیلمی را از خود منتشر کرده که در کنار سر 5 تن از قربانیان عناصر داعش ایستاده و چاقویی بزرگ در دست دارد.
 
ˈاسیه احمد محمدˈ همسر این تروریست هم به سوریه رفته و با او در یکی از اردوگاه های آموزشی داعش در شهر الاتراب دیدار کرده است.
 
گزارش پلیس اسپانیا حاکی است که حمدوش در مراسم عروسی، یک کمربند انفجاری به همسرش هدیه داده است.
 
بر اساس این گزارش، این زن و شوهر هنوز زنده هستند، ولی برادر همسر این تروریست در سوریه به هلاکت رسیده است.
 
به گفته منابع اسپانیایی، کوکیتو قبل از رفتن به سوریه یک مغازه لباس فروشی داشت و از همانجا در زمینه جذب و اعزام تروریستها به سوریه فعالیت می کرد.
 
به گفته منابعی در پلیس اسپانیا، کوکیتو به خانواده اش گفته است که یکی از گردانهای داعش را فرماندهی می کند و به عنوان یکی از اعضای ˈشورای اسلامیˈ داعش تعیین شده است.
 
گزارشها حاکی است که کوکیتو از سوی شخصی به نام ˈمایا امایاˈ 51 ساله در اسپانیا جذب گروه داعش شد؛ پلیس اسپانیا این فرد را که در شبکه بین المللی جذب و آموزش تروریستها فعالیت می کرد، در مارس گذشته دستگیر کرد.
 
بر اساس گزارش روزنامه ال پاییس، این شبکه وابسته به القاعده، از سال 2012 توانسته است حدود 70 نفر را که بیشتر آنها مغربی بودند به سوریه اعزام کند. این تروریستها ابتدا به گروه تروریستی النصره و پس از آن به داعش ملحق شدند.

«من روحانی هستم»در فروشگاه صداوسیما؟!

مستند «من روحانی هستم» از فروشگاه عرضه محصولات سروش جمع‌آوری شده است. این بدان معناست که مستند یاد شده برای مدتی در این فروشگاه عرضه می شده است. مسئولان این فروشگاه در پی مراجعه خبرنگار پیام نو تائید کردند که مستند «من روحانی هستم» که تا چندی پیش در این فروشگاه عرضه می‌شده است.

ایسنا: مستند «من روحانی هستم» از فروشگاه عرضه محصولات سروش جمع‌آوری شده است. این بدان معناست که مستند یاد شده برای مدتی در این فروشگاه عرضه می شده است. مسئولان این فروشگاه در پی مراجعه خبرنگار پیام نو تائید کردند که مستند «من روحانی هستم» که تا چندی پیش در این فروشگاه عرضه می‌شده است.

پیام نو نوشت: عرضه مستند «من روحانی هستم» در فروشگاه محصولات فرهنگی سروش که وابسته به صدا و سیما است در حالی تائید شده که طی هفته‌های گذشته درباره رابطه موسسه سازنده این مستند، یعنی «سفیر فیلم» با صدا و سیما تشکیک جدی صورت گرفته است. مهمترین شائبه های ایجاد شده در این رابطه به بحث استفاده مسئولین «سفیر فیلم» از فیلم های آرشیوی صدا و سیما مربوط می شود.

مسئولان فروشگاه محصولات فرهنگی سروش به خبرنگار پیام نو توضیح دادند که توقف عرضه مستند « من روحانی هستم » در این فروشگاه به خواست موسسه سازنده صورت گرفته است. با این وجود معلوم نیست که پخش این مستند در فروشگاه سروش با مجوز و اجازه چه کسی انجام شده است و آیا موسسات دیگری با خط فکری متفاوت از « سفیر فیلم » هم می توانند از چنین امکانی برخوردار شوند یا خیر؟

حواشی مستند « من روحانی هستم » در روزهای ابتدایی پخش در فضایی مبهم به سر می برد، فضایی که به نظر می رسد هر چه جلوتر ی رود از ابهام آن کاسته می شود. برخی گمانه زنی های پراکنده درباره منبع فیلمی آرشیوی استفاده شده در این مستند با ساخت مستند بعدی سفیر فیلم، یعنی « مصاف » و اعتراف سازندگان آن مبنی بر دسترسی به آرشیوهای صدا و سیما باعث شد تا قدری از مناسبات این جریان روشن تر شود.

بعد از انتشار مصاحبه سازندگان « مصاف » در سایت طراحی شده برای این فیلم، غلامعلی جعفرزاده نماینده مجلس عملکرد رسانه ملی در زمینه در اختیار قرار دادن اسناد محرمانه به موسسات خصوصی برای ساخت مستند را «دور از شأن و اخلاق» دانست و تاکید کرد: «هیچ استنباطی از آن نمی شود مگر اینکه این اقدامات ناشی از بغض های سیاسی است.»

با این وجود پخش مستند « من روحانی هستم » در فروشگاه عرصه محصولات فرهنگی سروش، نشان می دهد که احتمالا جدیت مجموعه صدا و سیما در حمایت از موسساتی چون « سفیر فیلم » یا نمونه های مشابه آن به مواردی بیش از اجازه دسترسی به آرشیو این سازمان مربوط می شود.

هر چند عرضه «من روحانی هستم» در فروشگاه سروش به هر دلیلی ادامه پیدا نکرده است اما نفس اقدام به این کار در مجموعه مربوط به صدا و سیما هم در کنار شائبه های تقویت شده درباره بحث استفاده از آرشیو صدا و سیما، موضوع پشت پرده این ذست مستندها را معنادارتر می کند.

کمک ميليوني فوتبال به مردم غزه

سازمان ليگ به همراه بنياد شهيد و باشگاه‌هاي استقلال، پرسپوليس، تراکتورسازي و پيکان 40 ميليون تومان به مردم مظلوم غزه کمک مالي کردند.

جلسه مشترک بنياد شهيد با سازمان ليگ، رحيمي، افشارزاده مديران باشگاه‌هاي استقلال، پرسپوليس و ثنايي مديرعامل پيکان در سازمان ليگ برگزار شد و قرار شد که 40 ميليون تومان از درآمد جام شهدا به مردم مظلوم غزه کمک مالي شود.

                

حاضران در جلسه همچنين جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه و کشتار کودکان را محکوم کردند.

 

با گذشت بیش از سه ماه از اجرای گام دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی بیش از 60 درصد سهمیه بنزین ٤٠٠ تومانی در کارتهای سوخت مصرف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا   مصطفی کشکولی، مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی، اظهار کرد: هم اینک ٩٥٠ میلیون لیتر بنزین با نرخ ٤٠٠ تومان در کارتهای سوخت باقی مانده که ٨٠٠ میلیون لیتر آن مربوط به خودروهای سواری و ١٥٠ میلیون لیتر نیز باقیمانده در کارتهای سوخت موتور سیکلتها است.

وی تصریح کرد: تاکنون زمانی برای پایان اعتبار مصرف بنزین با نرخ ٤٠٠ تومان به شرکت ملی پخش اعلام نشده است و مصرف این فرآورده با نرخ یاد شده کماکان و بدون محدودیت زمانی اعتبار دارد.

بر این اساس در آستانه اجرای گام دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، سهمیه مصرف دو میلیارد و 400 میلیون لیتر بنزین 400 تومانی در کارت های سوخت خودروها و موتورسیکلت‌ها وجو د داشت.

پس از اجرای گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها، قیمت حامل‌های انرژی از پنجم اردیبهشت ماه افزایش یافت و مقرر شد بنزین سهمیه‌ای با نرخ 700 تومان و بنزین آزاد با نرخ 1000 تومان عرضه شود.

وی با تاکید بر این‌که هیچ محدودیت زمانی برای مصرف بنزین 400 تومانی در نظر گرفته نشده است گفت:‌ البته طبق روال گذشته در هر 24 ساعت امکان استفاده از حداکثر 60 لیتر از بنزین سهمیه‌ای وجود دارد.

بر این اساس به روایت آمار موجودی بنزین با نرخ ٤٠٠ تومان در ١٧ فروردین امسال، دو میلیارد و ٧١٤ میلیون لیتر اعلام شد که دو میلیارد و ١٥٣ میلیون لیتر آن به خودورهای سواری و ٥٦١ لیتر باقیمانده نیز به موتورسیکلتها اختصاص داشت.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، برخلاف انتظار مصرف بنزین در آن بازه زمانی (نوروز) موجودی بنزین ٤٠٠ تومانی در کارتهای سوخت نه تنها کاهش نیافت بلکه به دو میلیارد و ٧١٤ میلیون لیتر نیز رسید.

رفتار مصرفی مردم درخصوص استفاده کمتراز بنزین ٤٠٠ تومانی در تعطیلات عید نوروز را می توان به پیش بینی افزایش قیمت بنزین در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نسبت داد.

این موضوع موجب شد که مردم نیز در تعطیلات نوروز امسال تا روشن شدن قیمت نهایی بنزین در فاز دوم قانون هدفمندی، مقدار بیشتری از این فرآورده با نرخ یارانه ای را در کارتهای خود نگه دارند و بجای مصرف بنزین با نرخ ٤٠٠ تومان، بنزین با نرخ ٧٠٠ تومان را در باک خودروهای خود بریزند.

افزايش نسبی دمای هوا در شرق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه بیشینه دمای هوای تهران امروز و فردا 38 درجه سانتی‌‌گراد خواهد بود خاطر نشان کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا در اکثر مناطق کشور به ویژه سواحل شمالی افزایش نسبی خواهد یافت.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی تهران و بروز پدیده گرد و غبار در این ناحیه، گفت: در روزهای پایانی هفته پیش‌رو دمای هوا در اکثر مناطق کشور افزایش نسبی خواهد یافت.

امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با فارس، درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های پیشیابی هواشناسی انتظار می‌رود طی سه روز آینده مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور در ساعات بعدازظهر به ویژه اوایل شب شاهد افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: انتظار می‌رود از امشب طوفان شرق کشور (منطقه زابل) تضعیف شود و در این منطقه فقط شاهد وزش باد باشیم.

وی گفت: طی دو روز آینده قسمت مرکزی خلیج فارس و همچنین سواحل جنوب شرق دریای مازندران مواج خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به بارش پراکنده باران طی دو روز آینده در سواحل شرقی دریای خزر ابراز داشت:‌ طی این مدت در مناطق شمالی آذربایجان غربی و شرقی و همچنین اردبیل شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

به گفته نقشینه امروز و فردا نیز در مناطقی از ایلام، خوزستان و شمال خلیج فارس بروز پدیده گرد و غبار دور از انتظار نخواهد بود.

وی یادآور شد: طی امروز و فردا نیز در جنوب استان تهران (رباط کریم و ورامین) شاهد افزایش سرعت وزش باد خواهیم بود که می‌تواند با بروز پدیده گرد و غبار همراه باشد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه بیشینه دمای هوای تهران امروز و فردا 38 درجه سانتی‌‌گراد خواهد بود خاطر نشان کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه دمای هوا در اکثر مناطق کشور به ویژه سواحل شمالی افزایش نسبی خواهد یافت.

اخبار13/5/1393

 

......... بازدید : 10 دوشنبه 13 مرداد 1393 نظرات (0)

اخبارورزشي پارسيان100

پژمان جمشیدی: هنوز خودم را بازیگر نمی‌دانم

پژمان جمشیدی برای بار دوم است که روی صحنه تئا‌تر رفته و این بار عکس‌العمل‌های متفاوتی را نسبت به حضورش در نمایش «آرسنیک و تور کهنه» دریافت کرده است.

به نظر می‌رسد موضع مخالفینش کمی پایین‌تر آمده است و حضورش کمی قابل قبول‌تر شده است. به هر حال او از دو شب پیش دوباره روی صحنه رفته است و همانطور که خودش می‌گوید بازی قابل قبولی از خودش به نمایش گذاشته است. هر چند که هنوز هم خودش را بازیگر نمی‌داند و عقیده دارد گذاشتن اسم بازیگر برای او کمی زود است. «آرسنیک و تور کهنه» نمایشنامه معروفی است که در برادوی روی صحنه رفته است و بعد از موفقیتی که آنجا به دست آورد در سراسر دنیا اجرا شد. بعد از اجرای موفقی که به دست آورد فیلمش هم به‌‌ همان نام «آرسنیک و تور کهنه» ساخته و اکران شد. همانطور که گفتیم این نمایش در کشورهای مختلفی اجرا شده است و حالا به ایران رسیده است. پژمان جمشیدی در این باره می‌گوید: «خوشحالم از این‌که جزیی از این تیم شده‌ام. تیم حرفه‌ای که محمدرضا کوهستانی بازنویسی نمایشنامه را بر عهده گرفته و حسین پارسایی هم به عنوان کارگردان در این تیم حضور دارد.» گپ کوتاه با پژمان جمشیدی را از دست ندهید.

ورزشی > فوتبال - فوتسال

بهروان تاکید کرد:

امکان دادگاهی شدن دو بازیکن لیگ برتری/ پولی نداریم به ورزشگاه آزادی بدهیم

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با تاکید بر اینکه این سازمان نمی تواند مبلغ 200 میلیون برای هر مسابقه به ورزشگاه آزادی بدهد، از امکان دادگاهی شدن دو بازیکن لیگ برتر فوتبال به خاطر تخلفشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر غلامرضا بهروان در حاشیه جلسه مربوط به تورنمنت جام شهدا که بعدازظهر امروز دوشنبه در سازمان لیگ برگزار شد درباره زمانبندی پخش مسابقات لیگ برتر فوتبال با بیان مطلب فوق اظهار کرد: علاوه بر برنامه نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا باید مسائلی مثل گرمای هوا، تماشاگران و خود بازیکنان را هم مدنظر داشته باشد. الان در بعضی از شهرها دمای هوا حتی به 50 درجه هم می رسد و ما نمی توانیم ساعت پنج بعداز ظهر مسابقه برگزار کنیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره وضعیت باشگاه نفت مسجد سلیمان و میزبانی در ورزشگاه اختصاصی این باشگاه تاکید کرد: ما آخرین بازدید را هفته گذشته از ورزشگاه نفت انجام دادیم که خوشبختانه اتفاقات خوبی هم رخ داده بود. حدود 65 تا 70 درصد مشکلات رفع شده و مسئولان باشگاه قول دادند که باقی موارد را هم برطرف کنند.

بهروان ادامه داد: البته با توجه به رای کمیته انضباطی، تیم نفت مسجد سلیمان این هفته بدون تماشاگر به مصاف حریفش خواهد رفت.

وی در بخش دیگر از صحبت هایش درخصوص درخواست ورزشگاه آزادی مبنی بر گرفتن 270 میلیون تومان برای هر مسابقه استقلال و پرسپولیس گفت: قرار شد طبق رایزنی ها 50 میلیون توسط دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پرداخته شود و مابقی توسط سازمان لیگ. اما من از همین جا اعلام می کنم که سازمان لیگ پولی ندارد به ورزشگاه آزادی بدهد. این مبالغی که درباره سازمان لیگ در رسانه ها مطرح می شود مربوط به باشگاه ها است نه خود سازمان لیگ. مطمئن باشید سازمان لیگ از این مبالغ ندارد که بدهد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ همچنین درخصوص عدم توافق فدراسیون فوتبال و صدا و سیما برای پرداخت حق پخش مسابقات گفت: اگر ما چهارشنبه این هفته با سازمان صدا و سیما سر مبلغ مورد نظر به تفاهم نرسیم شرمنده دوربین ها خواهیم شد! (دوربین ها را به ورزشگاه راه نمی دهیم)

بهروان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اعلام اسامی دو بازیکنی که تخلفشان در گرفتن کارت خدمت مسجل شده است یادآور شد: ما اجازه نداریم این اسامی را اعلام کنیم ولی از آنجا که فصل نقل و انتقالات تمام شده و مملکت هم قانون دارد و امکان اینکه این بازیکنان به تیم نظامی بروند وجود ندارد و حتی ممکن است آنها دادگاهی شوند.

وی در پایان درباره فروش بلیت الکترونیکی در ورزشگاه آزادی هم گفت: امسال هیچ بلیتی چاپ نمی شود و همه باید به صورت الکترونیکی آن را تهیه کنند. البته پیش بینی شده تا افرادی که از شهرستان ها می آیند و امکان دسترسی به اینترنت ندارند از طریق کارت های یک بار مصرف که سوبسید و یارانه آن را سازمان لیگ می دهد وارد ورزشگاه شوند.

اشکان هفته ای 80 هزار پوند می گیرد

اشکان دژاگه اگر پولی که از العربی می گیرد را به ریال تبدیل کند می تواند بعد از بازی در این تیم فوتبال را کنار بگذارد و خودش و چند نسل بعد از خودش را تامین کند.

با اینکه مدیر برنامه های بازیکن ایرانی العربی حاضر نشده در مورد رقم قرارداد اشکان صحبتی کند اما سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا چند روز قبل در گزارشی درباره انتقال دژاگه به العربی رقم قرارداد او را لو داده است.

به نوشته این سایت اشکان هفته ای 80 هزار پوند از العربی حقوق می گیرد که اگر پوند را 5300 تومان بگیریم،، حقوق هفتگی او 424 میلیون تومان خواهد بود. پولی بسیار زیاد که طبیعتا عربها مشکلی با پرداخت آن ندارند.

حالا که بحث اشکان شد به مصاحبه امروز او با فارس هم اشاره کنیم. اشکان درباره اینکه چرا العربی را انتخاب کرده، گفته:" پس از اینکه العربی به من پیشنهاد داد، خیلی به این پیشنهاد فکر کردم، البته مشخص است که از لحاظ مالی هم این پیشنهاد به سود من بود و از این لحاظ هم متضرر نخواهم شد. در این بین این تیم از شرایط بسیار خوب و حرفه‌ای برخوردار است و یک مربی حرفه‌ای هم دارد. از سوی دیگر چند بازیکن مطرح از جمله پائولونیوی برزیلی و پابلو هرناندز اسپانیایی را جذب کرده‌اند که باعث شد تا در تفکراتم به این نتیجه برسم که انتخاب العربی، انتخاب خوبی برایم خواهد بود."

دژاگه این بحث که حضور در فوتبال قطر باعث تمام شدن فوتبال او می شود را قبول ندارد:" من حدود 28 سالم است و تیم‌های بزرگ آلمان و انگلیس سعی می‌کنند که بازیکنان بسیار جوان را جذب کنند. بنابراین با سنی که در آن هستم باید آرام آرام به آینده‌ام فکر می کردم و تصمیمی که گرفتم هم بر اساس آینده‌نگری بود. البته این هم به این معنا نیست که با آمدن به العربی، می‌خواهم فوتبالم را در آسیا تمام کنم و خیلی‌‌ها این طور برداشت می‌کنند که با پیوستن به العربی قطر فوتبالم تمام خواهد ‌شد و در همین کشور هم از فوتبال خداحافظی خواهم کرد. در واقع استدلال این دسته از افراد را متوجه نمی‌شوم. من فوتبال خودم را می‌شناسم و در قطر هم همانطوری کار می‌کنم که همیشه در سایر کشورها کار کرده‌‌ام. این امکان قطعا وجود دارد که دوباره به فوتبال اروپا برگردم"

دایی و نصیرزاده؛ حق با کیست؟

فوتبال ایران > لیگ برتر - اساسنامه فدراسیون به صراحت گفته که رییس کمیته حقوقی باید تحصیلات حقوقی داشته باشد.نگفته که باید مهارتش را از کلاس های رسمی فیفا بگیرد و این استدلال نصیرزاده نشان می دهد ایرادی که دایی وارد کرده قابل پذیرش است.

هوشنگ نصیرزاده را در برنامه نود شناختیم. مردی که بلد بود واژه هایش را کنار هم بچیند و از بالای عینک جوری به عادل نگاه کند و از ماده و تبصره ها حرف بزند که مخاطب باور کند حق با این مرد خوزستانی است.
او حالا چند صباحی است رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون است.ریاستی که در کشاکش جدال رسانه ای با علی دایی زیر سئوال رفته است. دایی می گوید طبق ماده 54 اساسنامه فدراسیون رییس و معاون کمیته حقوقی باید تحصیلات حقوقی داشته باشند و نصیزاده پاسخ داده است « بهتر است به اطلاعات خود اضافه کنید. آیین‌نامه انضباطی، مقررات و اخلاق را در هیچ دانشکده حقوقی در جهان تدریس نمی‌کنند. افرادی می‌توانند آنها را تدوین کنند که مهارت خود را از کلاس‌های رسمی فیفا گرفته باشند که اینجانب به عنوان تنها ایرانی که بیشترین شرکت در این کلاس‌ها را داشته و 13 سال است آنها را تدریس می‌کند، مسئولیت قانون‌گذاری در فوتبال را دارم و به جایگاهی که دارم به آن توجه می‌کنم پس بهتر است شما به جای قیام کردن در مقابل مقررات به آن احترام بگذارید. »
جوابی که هیچ مخاطبی را قانع نمی کند.به هر حال اساسنامه فدراسیون به صراحت گفته که رییس کمیته حقوقی باید تحصیلات حقوقی داشته باشد.نگفته که باید مهارتش را از کلاس های رسمی فیفا بگیرد و این استدلال نصیرزاده نشان می دهد ایرادی که دایی وارد کرده قابل پذیرش است.نصیرزاده و هیچ فرد دیگری نمی تواند خلاف اساسنامه مصوب فیفا عمل کند و به نظر می رسد فدراسیون در باره انتصاب او به عنوان رییس کمیته حقوقی، خلاف اساسنامه عمل کرده است.
اینکه بگوییم فردی دانش لازم را دارد اما مدرک تحصیلی مورد نظر را دارد مانند آن است که فردی بدون گواهینامه رانندگی ، راننده ماهری باشد. او آیا می تواند قانونا" رانندگی کند؟

دایی تمرکزش را روی تیم پرسپولیس بگذارد

نصیرزاده: اظهارات دایی درست نیست، او یک بار دیگر آیین‌نامه را مطالعه کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال اظهارات سرمربی پرسپولیس در مورد داشتن تحصیلات حقوقی برای ریاست این کمیته را نادرست دانست.

 

هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اظهارات علی دایی مبنی بر اینکه او نباید به عنوان رئیس کمیته حقوقی فدراسیون انتخاب می‌شد، اظهار داشت: این آخرین باری است که جواب دایی را می‌دهم. بهتر است دایی تمرکزش را برای تیم خود بگذارد.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال در مجمع به تصویب رسیده است، افزود: قرار شد این آیین‌نامه از ابتدای لیگ 94-1393 اجرایی شود و تمام مواردی که از قول دیگران عنوان شده است، صحت ندارد.

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال تصریح کرد: از علی دایی و دیگر دوستان یک خواهش دارم. آنها که در مورد «بند» و «ماده» صحبت می‌کنند با بی‌دقتی اطلاعات غلطی به دایی می‌دهند که باعث می‌شود او واکنش نشان دهد. اگر اساسنامه فدراسیون فوتبال را یک آدم با تحصیلات کم هم بخواند متوجه می‌شود که در کمیته حقوق و تدوین مقررات یک رئیس (بلافاصله کاما قرار داده شده)‌ و یک معاون با تحصیلات حقوقی حضور دارند.

نصیرزاده افزود: در ادبیات «کاما» حرف ربط نیست بلکه تفکیک‌کننده است. اگر نوشته بودند که این کمیته از یک رئیس با تحصیلات حقوقی، آن وقت حرف دایی و دوستانش درست بود. وقتی که دوستان دایی اساسنامه نمی‌خوانند و فرق «کاما» و «واو» را نمی‌دانند ما چه گناهی کرده‌ایم؟!

وی تصریح کرد: با این شرایط نتیجه می‌گیریم که ریاست کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال فاقد شرط تحصیلات حقوقی است اما معاون او باید این شرط را داشته و سایر اعضای هم این شرط را ندارند.

«تمام اظهارات دایی با اساسنامه منطبق نیست»، وی با طرح این مدعا افزود: قرار نیست که ما تمام انرژی‌مان را صرف این کنیم که علیه یکدیگر حرف بزنیم. این صحبت‌ها از ایشان بعید است. من به دایی بی‌احترامی نکردم اما اظهارات او در مورد سمت من اصلاً صحیح نیست.

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: دایی اگر یک بار دیگر اساسنامه را مطالعه کند، متوجه می‌شود که من درست می‌گویم و خودش اشتباه می‌کند. اگر او اساسنامه فیفا را مطالعه کند در آنجا نیز متوجه می‌شود که مدرک تحصیلات حقوقی برای رئیس و نایب رئیس در کمیته اخلاق انضباطی و استیناف است که می‌خواهد افراد را محکوم کنند

نصیرزاده خاطرنشان کرد: در کمیته لیگال فیفا هم چنین شرطی برای رئیس کمیته حقوقی فیفا وجود ندارد. در هر صورت یک تشکر به دایی بدهکارم که با مطرح کردن این مسائل باعث شد که توضیحاتی بدهد که شبهات سایرین را برطرف کند

وی در پایان گفت: در حال حاضر آقای دکتر اکبر ایمان‌پور دکترای حقوقی خصوصی، معاون کمیته حقوقی و تدوین مقررات است و آقای دکتر سیدمحمود حقیقی دکترای حقوق و دکتر حسین اکبری که مدرک دکترای مدیریت ورزش را دارد، در این کمیته عضویت دارند

جمشیدیان:خوشحالم که مسیر من و قلعه‌نویی از هم جدا شد/ برخی در محرم مشکی می پوشند اما آزاده نیستند!

فوتبال ایران > لیگ برتر - از یک نفر بیشتر ناراحت نیستم و آن شخص امیر قلعه‌نویی است که دم از معرفت می‌زند.

 احمد جمشیدیان بازیکنی است که در روز آخر فصل نقل و انتقالات از فهرست باشگاه استقلال کنار گذاشته شد و این بازیکن همچنان یکی از نفراتی است که تکلیفش با این باشگاه روشن نشده است. جمشیدیان که پس از این اتفاقات با هیچ رسانه ای مصاحبه نکرده بود حالا روزه سکوتش را شکسته و درباره این اتفاقات صحبت کرده است. مصاحبه جمشیدیان را با فارس بخوانید:

شما یک کلمه راست به من نگفته اید...

واقعاً نمی‌دانم چه بگویم و از کجا شروع کنم در اردوی ترکیه با استقلال حضور داشتم و در مجموع 40 جلسه تمرین با این تیم انجام دادم در دو بازی دوستانه استقلال در آنجا به میدان رفتم و همه چیز هم خوب پیش‌ می‌رفت، وقتی از ترکیه برگشتیم یک روز به ما استراحت دادند و حتی در همان روز مدام ساعت تمرین فردا را به من اس‌ام‌اس می‌کردند ولی درست در آخرین روز نقل و انتقالات بود که گفتند به تمرین نرو و به باشگاه بیا، صبح آن روز به باشگاه رفتم که به یکباره به من گفتند تصمیم گرفتیم تا نیم‌فصل بیرون بنشینم و ما تمام حق و حقوقت را هم می‌دهیم و بعد از نیم‌فصل اسمت دوباره به لیست برگردانده می‌شود.

بلافاصله از اتاق بیرون رفتم و گفتم اصلاً چنین موضوعی را نمی‌پذیرم امروز روز آخر نقل و انتقالات است به آنها گفتم 500 میلیون طلب سال گذشته‌ام را ندادید و امسال هم یک ریال هنوز نگرفتم و درست روز آخر هم می‌گویید که 6 ماه دیگر منتظر بمانم. شما یک کلمه راست به من نگفته‌اید و توقع دارید من به حرف شما اطمینان کنم جالب است اصلاً قرار نبود از لیست خارج شوم و تا روز روی نفرات دیگر کار می‌کردند اما به یکباره تصمیم گرفتند من را از لیست خارج کنند. من تا الان نزدیک به دو هفته است که صحبتی نکردم به این خاطر که مردم بهترین قاضی هستند و بهترین محکمه خدا است شما بگویید روز آخر نقل و انتقالات چه کار می‌توانستم انجام دهم حتی اگر تیمی هم مرا می‌خواست تا با این آقایان تسویه حساب می‌کردم نمی‌توانستم به شهرستان بروم و از اینجا رانده و از جای دیگر مانده شده بودم.

داشتم وارد بازی برخی می شدم!

روزی که به استقلال آمدم از تیمی آمدم که 4 سال قهرمان پیاپی لیگ برتر شده بود و من کاپیتان دوم این تیم بودم وقتی به استقلال آمدم برای این تیم برند حساب می‌شدم و جالب است بدانید آن سال من با تراکتورسازی تمام کرده بودم و آقای زینی‌زاده مدیرعامل وقت تراکتورسازی می‌تواند شهادت بدهد که فقط امضای من مانده بود که عضو این تیم شوم اما در دقیقه 90 تصمیم گرفتم به استقلال بیایم. خدا را شکر می‌کنم که این اتفاق افتاد و مُهر تأییدی به همه صحبتهای من بعد از پیوستن به استقلال شد تا همیشه پشت‌سر یکسری از آدم‌ها حرف هست و من هم داشتم وارد بازی برخی‌ها می‌شدم و تنها بحثی که در زندگی من پیش آمده بود مربوط به این آقا بود. این اتفاق من را روسفید کرد و ثابت کرد که هیچ زد و بندی با آقایان نداشتم.

خوشحالم که مسیر من و قلعه‌نویی از هم جدا شد

من سؤال می‌کنم آیا مصدومیت جزئی از فوتبال نیست؟ ولی حال صادقی و عمران‌زاده مصدوم نیستند؟ فوتبال همین است من 14 ماه حتی یک هزار تومانی نگرفتم و آیا به نظر شما این موضوع انصاف است. 14 ماه یک ریال نگرفتم و روز آخر اسم من از لیست خارج شد، برخی‌ها در دهه محرم مشکی می‌پوشند و عزاداری می‌کنند در حالی که حرف امام حسین (ع) این بود که آزاده باشید و حق مردم را نخورید از این کم‌ لطفی بالاتر وجود دارد؟این اتفاق ثابت کرد هیچ سر و سری با آقایان ندارم و خوشحالم که مسیر من و قلعه‌نویی از هم جدا شد چون پیش از این بحث‌هایی پیش آمده بود که عذابم می‌داد.

قلعه نویی را همه می شناسند!

خدا را شکر باشگاه استقلال آنقدر بزرگ است که این همه رسانه در اطرافش حضور دارد کادر پزشکی و مدارک آن هم موجود است و همه می‌دانند که من شش بازی آخر فصل گذشته را بازی کردم و 40 جلسه تمرین قبل از بازی فصل با این تیم انجام دادم و در دو بازی دوستانه هم به میدان رفتم. یک جلسه تمرین این تیم را امسال از دست ندادم و اگر بازیکنی مدعی است که پیش از فصل بیشتر از من در تمرینات حضور داشته این را بگوید تأییدیه پزشکی فدراسیون فوتبال هم در دست من است ولی متأسفانه این بحث‌ها فرافکنی است و قلعه‌نویی را همه می‌شناسند. آقای قلعه‌نویی شما مصدومیت من را پیش کشیدید که خودت را پشت این قضیه پنهان کنی چطور من تا روز آخر سالم بودم ولی روز آخر به یکباره مصدوم شدم؟ چه کسی را می‌خواهید با این حرف‌ها گول بزنید. محمد محمدی، ایمان مبعلی و میثم خسروی به علاوه دهها نفر دیگر این بلا توسط شما سرشان آمد به خدا قسم می‌خورم اگر یک هفته زودتر این موضوع را به من می‌گفتند هرگز نمی‌ماندم من می‌توانستم روز آخر لیگ نقل و انتقالات آنها التماس کنم درست مثل برخی‌ها که خبر دارم نزد این آقا رفتند و التماس کردند. دو هفته است که سکوت کرده‌ام و هیچ چیز نگفته‌ام اما تکلیف من را روشن نمی‌کنند که حداقل بتوانم جای دیگری بازی کنم. آقای نظری جویباری تا چند روز پیش می‌خواست چک شخصی‌اش را به من بدهد اما حالا با خانواده‌اش به مسافرت رفته و به هر کسی زنگ می‌زنم می‌گویند نظری جویباری باید بیاید آیا فقط این آقا در باشگاه کار می‌کند؟

راه شکایت برای من باز است و حتماً این کار را انجام می‌دهم ولی مردم این را بدانند که دو هفته منتظر ماندم و لب باز نکردم. کسی که خودش مسبب این کار بوده حداقل یک تماس نگرفت تا موضوع را جمع و جور کند در حالی که هر شخصی من را در خیابان می‌دید ابراز ناراحتی می‌کرد و می‌گفت نگران نباش خدا جای حق نشسته است من اصلاً بحث خودم را انجام نمی‌دهم همه کار زشت را می‌دانند چه برای من باشد و چه برای دیگران ولی واقعاً برای آقایان متأسف هستم که خواستند با لقب مصدوم چنین جوی را به وجود بیاورند شما خودتان هر روز در محل تمرینات حاضر هستید و گزارش تمرین را پوشش می‌دهید. آیا شما هم دروغ می‌گویید و این همه مدت من مصدوم بودم و در تمرینات شما چیزی ننوشتید؟ متأسفانه این دوستان در حال درست کردن جو بودند و اصلاً خانواده و زندگی افراد برایشان مهم نیست چون برای خودشان اسم و رسمی دارند امیدوارم جامعه ورزش این رفتارها را ببیند و کاری کند که دیگر این اتفاقات رخ ندهد.

مردم بد و خوب را بشناسند

این اتفاق برای من افتاد و شاید خواست خدا هم بود اما خوشحال هستم که دو، سه نفر دیگر از لیست استقلال خارج نشدند شاید اگر آن جوان که قرار بود نامش از فهرست در بیاید این مسئله را می‌شنوید فوتبالش نابود می‌شد و یا آن بازیکن باتجربه دیگر نمی‌توانست فوتبال بازی کند. من حرف دلم را می‌زنم و امیدوارم مردم از همه مربیانی که سالم کار می‌کنند حمایت کنند و طوری با آنها رفتار کنند که همه بد و خوب را بشناسند. جالب اینجاست وقتی یک تیم می‌تواند در عرض یک ساعت یک بازیکن را به خدمت بگیرد چطور دو هفته است که تکلیف این بازیکن را مشخص نمی‌کنند. همه جا صحبت می‌کنند که ما به خاطر جمشیدیان ناراحت هستیم ولی آقایان شما چه کاری برای من انجام دادید حتی یک عذرخواهی ساده هم نکردید که با زندگی من بازی شد. این اتفاق برایم افتاد ولی من مسببان این قضیه را به خدای بزرگ می‌سپارم چون می‌دانم او شاهد و ناظر همه چیز است امیدوارم کسانی که این بلا را بر سر من آوردند در همین دنیا جوابشان را بگیرند.

جو تیم استقلال محشر بود

دست تک تک بازیکنان استقلال را می‌بوسم چون آنها هر روز با من در ارتباطند و ابراز همدردی می‌کنند در یک سال و نیم جو این تیم را محشر دیدم و چه از لحاظ اخلاقی و چه از لحاظ رفاقتی بهترین دوستان را پیدا کردم. امیدوارم آنها من را حلال کنند و من هم در این مدت سعی کردم اخلاق خوبی داشته باشم و به هیچ کس بدی نکنم. همه بازیکنان استقلال و هم‌تیمی‌های پارسالم در قلب من هستند و از اینکه آنها به فکر من و زندگیم بودند تشکر می‌کنم.

قلعه نویی فقط دم از معرفت می زند

روی هوا ماند‌ه‌ام و نمی‌دانم چه کنم و ظاهراً باید فردا از طریق مراجع قانونی اقدام کنم از یک نفر بیشتر ناراحت نیستم و آن شخص امیر قلعه‌نویی است که دم از معرفت می‌زند. مردم بهترین قاضی هستند و از خدای بزرگ خواسته‌ام در این روزها که تک و تنها دلم شکسته است حق را به حقدار بدهد این آقایان را یک درصد هم نمی‌بخشم چون از دستم کاری برنمی‌آید و مجبورم منتظر بمانم تا حق و حقوقم را بگیرم.

کارت معافیت علیرضا حقیقی تایید شد/ او ممنوع الکار نیست

فوتبال ایران > لژیونرها - بازرسی حوزه نظام وظیفه؛ کارت پایان خدمت کفالت حقیقی را مورد تایید قرار داد.

انتشار لیست بازیکنانی که به دلیل مشکل کارت پایان خدمت قادر به دریافت کارت بازی برای حضور در مسابقه های لیگ برتر نبودند، چند نام غیرمنتظره در خود داشت. یکی از آن ها گلر ثابت تیم ملی ایران در رقابت های جام جهانی 2014 بود. بعد از این اتفاق، نماینده این دروازه بان پیگیر کار او شد و سرانجام بازرسی حوزه نظام وظیفه؛ کارت پایان خدمت کفالت حقیقی را مورد تایید قرار داد. گفته می شود پدر این بازیکن نیز قرار است نامه معافیت او را به فدراسیون فوتبال برساند.

علیرضا برای لیگ چهاردهم بار هیچکدام از باشگاه های ایرانی قرارداد امضا نکرده و فصل را در اروپا و به احتمال فراوان در کشور پرتغال آغاز می کند.

                    

پايان يافتن رقابت های جام رمضان در خراسان رضوی

مسابقات بسکتبال با ويلچر و واليبال نشسته که به مناسبت ماه مبارک رمضان آغاز شده بود، با معرفی برترين ها به کار خود پايان داد.

رقابت های بسکتبال با ويلچر با همکاری شهرداری مشهد  با حضور 50 ورزشکارجانباز در قالب 4 تيم درآسايشگاه جانبازان برگزار شد و تيم های شهيد چارياری، شهيد قوچانی و شهيد قاسمی به ترتيب عناوين اول تا سوم را بدست آوردند.

مسابقات واليبال نشسته ، يادواره جانباز شهيد محسن پرستار حرمی نيز، با حضور 60 ورزشکار در سالن مجموعه ورزشی تختی انجام شد.

در پايان اين رقابت ها که به صورت رفت و برگشت برگزار شد، تيم هاي  تربت حيدريه، مشهد و جانبازان منطقه يک، به ترتيب عناوين اول تا سوم را بدست آوردند.

اخبار ورزشي:13/5/1393

 

تعداد صفحات : 10

درباره ما
Profile Pic
وبسایت مجاهدین پارسیان ایران- سلسله آموزشي واطلاع رساني
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    پارسيان 100چه سايتي است؟
    نام اعضا(مهم):

      نام عضا(مهم):

      ا-ح

      ف-ح

      ع-ب

      م-ج

      د-ا

      ع-م

      ر-د

      م-د

      و-ص

      ن-ص

      ع-ص

      ن-ک

      ف-م

      ن-چ

      س-د

      ا-م

      ح-ع

      ج-خ

      و...

    16آذر- روزدانشجو

    16آذر- روز دانشجو

    گرامی داشت دانشجویان شهید 

    ذانشگاه تهران


    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 41
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 61
  • بازدید ماه : 198
  • بازدید سال : 467
  • بازدید کلی : 4,394
  • اخبارپارسیان100

    توجه:

    اخبارپارسیان100 

    از این پس بطور ویدیو پخش می شود.

    برای بهتر دیدن ویدیو هابه صفحه ی اصلی

    وبسایت مراجعه نمایید.